Ocarina
Участници-
Общо Съдържание
19 -
Дата на Регистрация
-
Последно Посещение
Ocarina's Achievements
Newbie (1/14)
0
Репутация в Портала
-
“функционира правилно” – как го тълкувате? Значи човешкшя организъм тяло-ум като част от Цялото, просто ФУНКЦИОНИРА? Както функционира една част от машина например. – Има изпълнителни функции, извършва определена работа, която е програмирана. Което е казано по-нататък от Дънов: “изпълнява всичките негови заповеди” – какво значитова според вас? Означава ли, че тази отделна част, която просто функционира, има свободна воля като например свободата да избира? – например, да избира какво да прави и какво не? Което пък също е казано и от Исус: “не моята воля, а Твоята” !
-
Много въпроси... Нямам време сега, но същественото за мен е: Само чрез утихване на ума, постигане на вътрешен покой и тишина можем да познаем своята истинска същност, Битието/или Бог А как се постига? - има много подходи, но основния е един - да се отделиш от мислите, чувствата и действията си/желанията и подтиците, както и усещанията за всякакви сили и енергии както сега е модерно да се работи с тях/ Та, да се отделиш от всичко това и да бъдеш Наблюдател, но безпристрастен на всичко, което се случва като мисли, чувста, действия, и без да се намесваш...Подхода е такъв, това го дава и Дънов /виждам, че форума е посветен на него/
-
Валентин Петров, така можеш да си ги навързваш нещата и да си ги нагласяваш както на теб ти харесва, както на теб ти се иска да е бъде истинно но дали е така? кой... ще ми каже..? /известен рефрен от песен/
-
Поинтересувах се от тази беседа и ето какво ми направи впечатление: “И тъй, истинският живот произтича от постоянни величини, а материалният, физическият – от непостоянни, променливи величини. Същото непостоянство виждаме и в умствения и в чувствения свят. Коя е причината за това? - самото естество на нещата от проявения физически свят. Например, водата е непостоянна величина, при обикновена температура тя е течна и подвижна, има свойството да тече, няма собствена форма, а заема формата на тялото, в което се намира. Обаче, щом се намали външната температура, водата замръзва и се превръща в лед – вече с постоянна форма и неподвижно състояние.” /от същата беседа/ Този пример показва, че непостоянните неща се доближават до постоянното състояние при понижение на температурата – а по дефиниция на понятието температура, това е движението на молекулите. Значи, при покой променливите неща стават постоянни. Същото се отнася и до духовния, божествен свят. Когато нашите мисли и чувства се успокоят /намалят движението, температурата си/; когато умът е в пълен покой – тогава можем да “усетим” Божественото, което е Мир, Покой и Благост. Тогава, в състояние на пълен покой на ума, можем да разберем какво е Това, което наричаме Бог. Да разберем откъде произтича истинският живот и всички блага. Да почувстваме Блаженството на Непроявеното – неподвижното, вечно и постянно Битие.
-
Красотата е много относително понятие. Изимслено от човека. Скоро гледах научно-популярен филм, в който показваха някакво животно, което казаха, че било най-грозното на планетата. Беше като смесица от части на други животни - глава на орел, клюн много особен голям и извит навътре, крака на щъркел и имаше доста неугледен вид. Но на мен ми се видя толкова мило и хибаво в своята грозота! Дори се възхитих на Твоерца /Природата и на нейното разнообразие.
-
Венцислав, благодаря за точния цитат! valentinus, това ми е познато
-
Благодаря за притчата за пещерата! Откога я търсих, знаеш ли откъде точно е, от кое съчинение на Платон? И имаш ли точен цитат? А и сравнението с пилота ми хареса. На изток си имат други сравнения, понякога и Дънов ги споменава: за колата, конете, кочияша и Господаря, който се вози (но той казва дъде да се ходи и той дава горивото) Наистина е добре точно да се определи какво се разбила под индивидуалност. И как се стига: наистина без напъни и усилия, защото кой е този, който прилага усилия с определена цел, като смята че ще получи определени резултати и в следствие на това ще му се даде Царството Небесно? - амо то си е същото его/претедиращо че може всичко, дори и да стигне Аза. Мисля, че то се посгиа с разбиране, без усилие, с пълно отпускане в ръцете на Това, Което Съществува Вечно и ни дава Живот. (смирение ли да го нарека?)
-
Ради се изхвърля в изказванията си Дали защото не е обременен от Щайнер, теософия и тем подобни, които се отричат от розенкройцерите? Съвременните истински розенкройцери, носители на най-чистите идеи на древността за гностицизма са най-правилния Път! Дънов има много общо стая (ако го четете непредубедено разбира се)
-
СПОСОБНОСТИТЕ НА СТАРИЯ И НОВИЯ ЧОВЕК В тази статия съпоставяме философията и магията на Златния Розенкройц с популярния, общопрактикуван окултизъм. Искаме да осветлим колкото се може по-добре тези две непримирими и неподлежащи на идентифициране изходни точки и посоки, за да може всеки да разбере разликите и да вземе за себе си решение. За нас е важно да добавим, че в това си начинание не си поставяме друга цел, освен да ви бъдем от полза. На вас ви е известно, че материалната сфера, в която живеем, притежава различни качества и се развива, подчинявайки се на различни закони. Субстанцията на огледалната сфера на нашата планета също притежава различни свойства. Познати са седем свойства, седем изяви и седем измерения. В съответствие със седемте аспекта на нашата планета, човек притежава седем сетивни органа, с чиято помощ той може да реагира на седморния материален свят. Чрез седемте си сетивни органа човек може да се изявява в този свят и да работи с материята. Обръщаме внимание, че това състояние на седемте сетивни органи е само теоретична възможност, тъй като в обичайния живот – нашата материална сфера – човек познава и използва само пет от тези сетивни органи. Останалите два още не са развити. Това се отнася за човек, който се намира в този свят – материалната половина на диалектичния свят. Ако обаче е в огледалната сфера, то тогава той е в състояние да използва и останалите два сетивни органа – хипофизата и епифизата (пинеалната жлеза). Тъй като там му липсват материалното и етерното тяло, той не може да се изявява в тази сфера чрез сетивните органи на това повредено състояние на личността. В резултат на това постоянно наблюдаваме объркване на действителността в диалектичния свят, което струва твърде скъпо в материалната и огледалната сфери.
-
е, вие стигнете до това: " В новото раждане човекът се освобождава от кармичния закон на причините и последствията" пък дали има още степени, няма нужда да спорите
-
Едно книжле, което можете да си изтеглите (на руски) http://ariom.ru/forum/p167881.html
-
Какво написано от Учителя? не видях такова.. само на Влад Пашов, а той не го цитира.. Никъде в беседите Дънов не е говорил за такива неща, това са заемки от езотерични течения като Блаватска, Безант и др, с които Учителя се различава. А тти не си менала през никаква врата (освен въображаема ) да не говорим за Новораждане! Но самомнението на Егото е Голяма Работа
-
Да ме извиниш Донче, но твоето не е ли поучение? Когато човек не иска да се учи, другите са му криви, че му казват кривиците свиркай си, ето така
-
За егото - разбира се, че е пречка и то единствената, която ни отделя от Бога. Както и че самото то не може така да се трансформира, че да стигне Бога! - стар трик на егото Защото ново вино в стари мехове не се налива. Както и какавидата сама не се превръща в пеперуда - от пашкула се ражда пеперуда, но пашкула няма заслуга за това И с раждането на пеперудата пашкула го няма, той си е изиграл ролята. Както и не можеш да бъдеш слуга на двама господари По повод на недуалистичните учения, вижне това: http://mir45.narod.ru/index.html