Eshavt Добавено Юли 6, 2009 Доклад Share Добавено Юли 6, 2009 zlatnia56 , няма значение образованието на човек. Според Учителя ние всички сме на различно ниво в духовния свят. Може да си професор но да си на по-ниско ниво от чистача на улицата /пример/. Аз всеки ден се сблъсквам с подобни неща и скоро открих тази истина, исках и тук да я споделя пък и нали и ти точно това търсиш та мож и на теб да помогне. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Guest Кристиян Добавено Юли 6, 2009 Доклад Share Добавено Юли 6, 2009 Така както разбирам, да си РАЗ-УМЕН ще рече- един път да ти дойде акълът, ама на време да е (е, и на място)...И за мене си, и аз съм си разумен по тези критерии. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
томи Добавено Юли 6, 2009 Доклад Share Добавено Юли 6, 2009 И в най-разумната работа е хубаво да има поне мъничко нещо неразумно. Ще цитирам древен мъдрец.:"Аз търся безумци ,човеци безумно влюбени в Бога." Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Слънчева Добавено Юли 6, 2009 Доклад Share Добавено Юли 6, 2009 Цар и служител Дали сме разумни служители на Бога? И как разбирате своята разумност? Кога сте я проявили? Изобщо разкажете за разумността... Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
zlatnia56 Добавено Юли 6, 2009 Доклад Share Добавено Юли 6, 2009 Така както разбирам, да си РАЗ-УМЕН ще рече- един път да ти дойде акълът, ама на време да е (е, и на място)...И за мене си, и аз съм си разумен по тези критерии. бре тоз човек мъдри мисли има учено си е момчето ама на АГАТА КРИСТИ романи сумати ще трябва ди изчета за да го РАЗБЕРА що предвид има той Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Guest Кристиян Добавено Юли 6, 2009 Доклад Share Добавено Юли 6, 2009 Така както разбирам, да си РАЗ-УМЕН ще рече- един път да ти дойде акълът, ама на време да е (е, и на място)...И за мене си, и аз съм си разумен по тези критерии. бре тоз човек мъдри мисли има учено си е момчето ама на АГАТА КРИСТИ романи сумати ще трябва ди изчета за да го РАЗБЕРА що предвид има той Е, аз за да напиша таквоз мнение, със сигурност не съм се напънал да чета- още по-малко разкази в които убиеца е или иконома...или портиера...Но, що нящо изчетох за Джийвс и Устър...и сега ми е лесно- Джийвс ми пише черновите (щото за това съм го наел), а аз само копи-пейст`вам... Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
цветна дъга Добавено Юли 6, 2009 Доклад Share Добавено Юли 6, 2009 Хамелеона: [Дали сме разумни служители на Бога? И как разбирате своята разумност? Кога сте я проявили? Изобщо разкажете за разумността... ] Не знам точно определение за разумност. Като се замисля, може би добродетелите са проява на разумността. Милосърдие, състрадание, добронамереност, благоразумие, умение да бъде човек тактичен, да не прибързва, да е съпричастен към радостта или болката, да се себевладее вместо да проявява гняв, раздразнение и всякакви такива неприятни емоционални състояние - може би са проявление именно на разумността. Кога се проявява? Трудна работа е да се себевладее човек. Себевладеенето е проява на истинско благоразумие. Може би е въпрос на еволюция - на много падане, много нараняване, много дълго лекуване, оздравяване и преосмисляне... Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
zlatnia56 Добавено Юли 6, 2009 Доклад Share Добавено Юли 6, 2009 Така както разбирам, да си РАЗ-УМЕН ще рече- един път да ти дойде акълът, ама на време да е (е, и на място)...И за мене си, и аз съм си разумен по тези критерии. бре тоз човек мъдри мисли има учено си е момчето ама на АГАТА КРИСТИ романи сумати ще трябва ди изчета за да го РАЗБЕРА що предвид има той Е, аз за да напиша таквоз мнение, със сигурност не съм се напънал да чета- още по-малко разкази в които убиеца е или иконома...или портиера...Но, що нящо изчетох за Джийвс и Устър...и сега ми е лесно- Джийвс ми пише черновите (щото за това съм го наел), а аз само копи-пейст`вам... не се коси бре приятел с УВАЖЕНИЕ АЗЪ това написах за нестандартното изказване ПО думи а РЕЙДМЪНД ЧАНЛЪР и ДАШИЕЛ ХАМЕТ на които АЗЪ се възхищавам езика имаш ТИ Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Велина Василева Добавено Юли 6, 2009 Доклад Share Добавено Юли 6, 2009 "Мнозина питат какво е предназначението на човека. – Първо, да се свърже с възвишените същества, а после, да реализира своя трепет, да се разшири и да постигне своя стремеж. Всеки човек получава толкова, колкото заслужава. Това зависи от степента, до която е достигнало неговото съзнание... ... В един момент ще започнете да мислите по нов начин. Като ядеш, ще благодариш на съществата, които са изпратили яденето. После, ще напишеш няколко куплета и пак ще благодариш. Твоята глава е възприела тяхната мисъл, но сама не е създала тази мисъл. Човек възпроизвежда нещата, но сам не ги създава... Смирение е нужно на човека! Питаш: „Докога ще бъда играчка на съдбата?“ – Човек става играчка на съдбата, когато не разбира законите ѝ. Който не разбира тези закони, получава добри уроци от съвършените същества. Те го възпитават. Показват му какво е смъртта и какво е животът. Богатият запита философа що е Бог и след половин час дойде апаш да го обере. Обирът е смъртта. Като те оберат, веднага викаш Бога на помощ. След това ще дойде едно разумно същество, което ще накара апаша да ти върне назад откраднатото богатство. Кое е по-добро: Да учиш в затвора, или да ходиш на училище и там да се учиш? Да бъдеш здрав, или болен? Ето защо, от всички се иска смирение и разбиране. Като сте смирени, ще благодарите на Бога за всичко, което ви е дал. Вие седите и се сравнявате един с друг – кой повече и кой по-малко е получил. Това са сравнения с грамофонните плочи, коя е по-хубава. Истинско знание е това, което може да те освободи от страдания, внася светлина в ума, трепет в сърцето и сила във волята ти. Това е реалното, това е същественото. Като знаеш това, не се обезсърчавай. Гледай на света като на предметно учение. Зад този свят се крие друг – реален свят, към който се стремят всички. На този свят могат да разчитат всички. Така може да разчитате на всяко разумно същество. Достатъчно е да въздъхнеш, за да ти се притекат веднага на помощ. Те няма да те питат какво знаеш, но веднага ще ти помогнат. Една връзка с тези същества струва повече от всички придобивки на земята. В тях са скрити придобивките. Че имате връзки със света, това нищо не значи. Не мислете, че имате с какво да се препоръчате пред тези същества. С какво ще им се похвалите: със знанието, със силата, или с любовта си? С какво ще се похвали малката планина пред голямата? Със силата си? Човек може да се препоръча само с едно нещо: Да бъде носител на велики, свещени идеи. Ако не сте носители на такива идеи, не може да влезете във връзка с Бога. Какво се разбира под „носител на свещени идеи“? Това значи да бъдеш канализация за минаване на чистата вода. Ако не станеш доброволно носител на тези идеи, ще бъдеш проводник на нечистотии. – „Нали сме свободни, независими?“ – Не сте свободни. Където има страдания, сиромашия, разрушения, човек е канал на нечистотии. Ако през нас минават нечисти мисли и желания, какво ни очаква? Моето желание е да бъдете носители на възвишеното, а не на обикновеното. Пазете връзката си с възвишените същества, за да бъдете достойни носители на техните идеи. Тогава ще се убедите напълно в съществуването на друг свят. Ако той не съществуваше, вие никога не бихте се проявили. Съществуването на другия свят има свое начало, свой произход. И тъй, задръжте в ума си три неща: Човек трябва да се разширява, да има в сърцето си свещен трепет и във волята си – свещено движение. Само така можете свободно да се проявявате. Без тези три неща вие не можете да се проявите. Вие приличате на свещ, която е поставена в склад, да чака своето време. Един ден в склада идва един познат и казва: „Дайте ми тази свещ“. Той я слага в златен свещник, запалва клечка кибрит и свещта пламва. Тази свещ трябва да гори, без да изгаря. Кой не иска да има такава свещ? Докато е в склада, никой не ѝ обръща внимание. Който използва тази свещ, ще чете на нейната светлина, после ще погледне нагоре, ще се усмихне и ще благодари. Когато услужиш на някого с твоята свещ, това показва любовта ти към него. Възвишените същества, за които ви говоря, са неизвестни в Битието. За човека те са свещи, от чиято светлина той се ползва. Ако отиде в света и прекъсне връзката си с тях, те скриват светлината си от него, докато научи добре урока си. И тогава, като питате какъв е смисълът на живота, отговарям: Смисълът на живота е да се върнеш в правия път, да застанеш на светилника и да светиш на хората. Сега, на вас казвам: Ако сте ме разбрали, добре ще бъде за вас; ако не сте ме разбрали, следващия път ще ме разберете." П.Дънов "Дадено и установено" http://triangle.bg/books/1932-09-23-05.199...2-11-04-05.html Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Слънчева Добавено Юли 7, 2009 Доклад Share Добавено Юли 7, 2009 Благодаря за споделеното Имах нужда от тези нащя, за да коригирам нещо в себе си. Трудно е да си цар на себе си , има още работа... Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Велина Василева Добавено Юли 7, 2009 Доклад Share Добавено Юли 7, 2009 "Каква е разликата между разумния и умния човек? – Умният човек се проявява в повече области, а разумният – само в известни посоки. Интелектът пък обхваща повече обективните способности на човека. Интелектуалният човек не е много дълбок, но има ясен поглед върху природата. Той схваща нещата ясно. Като говорим за умен и за разумен човек, те се взаимно допълват. Разумният човек живее в причинния свят. В него причинността на нещата е силно развита. Той има силна логика, никога не прави криви изводи.Разумният може да изненада противника си, но никога не използва слабия. Към слабите и онеправданите той е снизходителен. В много случаи разумният постъпва като мъдрец. Той предвижда условията и ги използва. Мнозина казват, че за да постъпва разумно, човек трябва да се приравнява с условията, с хората, които го обикалят и т.н. Какво разбирате под думата „приравняване“? Може да се приравнява само онзи, който има свойство на пружината, да се разпуща и свива, да се огъва, но в края на краищата да се върне в първоначалното си положение. Не може ли човек да се връща в първоначалното си положение, той не е разумен. Разумният запазва своите качества и характерни черти при всички условия на живота – благоприятни и неблагоприятни. При всички условия той става естествен. Никоя сила не е в състояние да го накара да се измени. Той всякога намира сили в себе си, чрез които да уравновеси добрите и лоши условия. Ако горният клепач на окото представя добрите условия, а долният – лошите, разумният човек ще даде на окото си такова движение, с което да неутрализира лошите условия. Това движение представя средна линия между двата клепача на окото. Разумният работи с доброто, в което се съдържат всички възможности в човека. ...Числото 9 означава разумността. От 9 нагоре човек не може да отиде. Дойде ли до деветте, той трябва да ликвидира със сметките си. Деветорката представя въжето, което се дава в ръката на човека да се спаси. Хванеш ли въжето в ръката си, дръж се здраво за него и излез на свобода. Ама въжето не било копринено, или от друг фин материал, не е важно. Гледай да се спасиш. Кой ти дава въжето, не питай. Дръж се за въжето и се спасявай. И дяволът да ти дава въжето, не се отказвай от него. Пази следното правило: Ако дяволът ти дава деветорка, ти хвани опашката, а той да хване главата. Направиш ли обратното, ще пострадаш. Ако дяволът ти дава шесторка, ти хвани главата, а той да хване опашката. Значи при шесторката, т.е. при материалните условия, ти ще държиш главата, а дяволът – опашката. При деветорката, т.е. при Божествените условия, ти ще държиш опашката, а дяволът – главата. Шесторката представя змията. Срещнеш ли змия на пътя си, ще я хванеш за главата, а не за опашката. Хванеш ли я за опашката, тя ще те ухапе. И тъй, едно от качествата на разумния човек е това, че той лесно се справя с материалните условия, а разумно използва Божествените." П.Дънов "Разумността" http://triangle.bg/books/1930-09-05-06.199...1-01-30-06.html Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Диана Илиева Добавено Юли 7, 2009 Доклад Share Добавено Юли 7, 2009 Благодаря, Вили! Цитатите, които си подбрала бяха много полезни за мен - допълниха ми представите за числата, а това за приравняването с условията ме накара да се замисля. Само над това се зачудих: Умният човек се проявява в повече области, а разумният – само в известни посоки. Ще се радвам да видя коментари или обяснения за него. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
braman Добавено Юли 7, 2009 Доклад Share Добавено Юли 7, 2009 "Умният човек се проявява в повече области, а разумният – само в известни посоки." Разликата, според мен, е в динамичното и статичното. Област е обособено, територия, а посока е лъч, който може да преброди много области, но винаги ще бъде нещо повече от тях, поради своята нематериалност."Известни посоки" - известни т.е. някъде не бива да се ходи. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
mihailo Добавено Юли 7, 2009 Доклад Share Добавено Юли 7, 2009 Разумност е да изпълниш Божията воля.По важно е да запазиш Любовта. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Станимир Добавено Юли 7, 2009 Доклад Share Добавено Юли 7, 2009 Твоята глава е възприела тяхната мисъл, но сама не е създала тази мисъл. Човек възпроизвежда нещата, но сам не ги създава... П.Дънов "Дадено и установено" http://triangle.bg/books/1932-09-23-05.199...2-11-04-05.html С това доста се спекулира, както и с твърдения от рода, че не човек трябва да действа, а Бог чрез него. Те са верни, но само от определена гледна точка. Ако аз започна да строя къща, ще използвам за строежа различните ресурси, които природата ми предоставя. Аз не съм създател на тези ресурси, но с тяхна помощ построявам своята къща. Никой не би твърдял, че къщата е дело на природата, а че аз съм я направил. Същото е и с мислите. Елементите, които стоят в основата на мисловния процес не са създадени от човека, но той ги използва и сам е отговорен за и творец на резултата, т.е. своята мисъл. "Умният човек се проявява в повече области, а разумният – само в известни посоки." Т.е. според необходимостта, а не повече. Това, че можеш да направиш нещо, не означава, че трябва да го направиш. Умните хора често изпитват необходимостта да демонстрират своя ум и това води до излишно хабене на време и енергия. Посоката говори за цел, затова и разумността се свързва с посока, а не с област, както умността. Областта говори за завоювана територия, за статичност вместо за движение. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Велина Василева Добавено Юли 7, 2009 Доклад Share Добавено Юли 7, 2009 (edited) Благодаря, Вили! Цитатите, които си подбрала бяха много полезни за мен - допълниха ми представите за числата, а това за приравняването с условията ме накара да се замисля. Само над това се зачудих: Умният човек се проявява в повече области, а разумният – само в известни посоки. Ще се радвам да видя коментари или обяснения за него. И аз благодаря! Мисля, че тук Учителят говори за смяна на порядъка... Разумът е категория от друг, по-висш порядък, в сравнение с ума... Умът владее в материалния свят, а разумът - в Духовния свят... Това са качествено различни светове, предлагащи качествено различни условия и методи за духовно израстване... В "Разумността", http://triangle.bg/books/1930-09-05-06.199...1-01-30-06.html Учителят казва: "Като говорим за умен човек и за разумен човек, те взаимно се допълват." Това означава, че разумният човек живее едновременно и в двата двята - и в материалния (физическия ) свят, и в духовния свят, за разлика от умния човек (шестицата), който живее само в материалния свят... Защото той (шестицата), не е дошъл още до тези условия, които ще го подготвят за влизане в духовния свят... А това са условията на числото 9... Точно човекът(девятка) има най-добрите условия - за подготовка и вход към Духовния свят и за превръщането му от човек-животно, каквото е бил досега - в разумен човек...Тези условия са "при Нозете на Господа"; той (девятката) е стигнал вече до тук. (Това е пределът, където става изоставяне на старите области и се очертават вече новите посоки на духовно търсене). Защото само от това място - при Нозете Му - се слуша Господа... Човекът се е смирил и се е отказал да съди когото и да е, т.е. - проумял е най-сетне Божествената Правда, която е основа за влизането му в света на Любовта ( в Разумния свят)... Числото 6 - това са материалните условия, които са поле на действие на умния човек, който е експерт в земните неща и затова се проявява в повече области... Алегорично - това е известната Душа - Марта (шестицата), водена от ума... Такъв човек е умен, добър и грижовен стопанин, работещ на широк фронт, но все още не е стигнал до определяне на спасителните за него посоки ( които са духовни и се изразяват в смяна на приоритети, отношения и методи)... Числото 9 - това са Божествените условия... Само при тях човекът може да се приближи до спасението, до истината; до свободата, до разумността; до духовния свят... Само тук става промяната и в отношението към дявола, което е определящо...(Учителят казва, че при шестицата - дяволът е откъм главата, а човекът - откъм опашката, а при девятката - позициите алтернативно се сменят - дяволът застава, най-после, откъм главата, а човекът заема позиция - откъм опашката; това са новите посоки, резултат на задълбоченото търсене от стана на девятката)... Условията на числото 9 - са представени алегорично с Душата - Мария (девятката), която е избрала "добрата част", т.е. изоставила е земните грижи и е дошла да слуша - при Нозете на Господа, защото се подготвя за нещо изключително, което й предстои... Ето притчата, в Лука 10 глава: "38 И като вървяха по пътя, Той влезе в едно село; и някоя си жена на име Марта Го прие у дома си. 39 Тя имаше сестра на име Мария, която седна при нозете на Господа и слушаше словото Му. 40 А Марта като се залисваше с много шетане, пристъпи и рече: Господи, не Те ли е грижа, че сестра ми ме остави сама да шетам? Кажи й, прочее, да ми помогне. 41 Но Господ в отговор й рече: Марто, Марто, ти се грижиш и безпокоиш за много неща; 42 но едно е потребно; и Мария избра добрата част, която не ще се отнеме от нея." http://biblia.duh-i-istina.net/index.php?k...&tr%5B%5D=1 Редактирано Юли 8, 2009 от velinavasileva Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Роси Б. Добавено Юли 8, 2009 Доклад Share Добавено Юли 8, 2009 Благодаря на Вили за цитираното слово от Учителя! Накара ме и мен да се замисля. Каква е разликата между разумния и умния човек? – Умният човек се проявява в повече области, а разумният – само в известни посоки. Интелектът пък обхваща повече обективните способности на човека. Интелектуалният човек не е много дълбок, но има ясен поглед върху природата. Той схваща нещата ясно. Като говорим за умен и за разумен човек, те се взаимно допълват. Разумният човек живее в причинния свят. В него причинността на нещата е силно развита. Той има силна логика, никога не прави криви изводи. Поставено в контекста на речта изречението ми звучи така: Умният разбира нещата, а разумният може да прави и връзката между тях. От там аз тълкувам разликата между умен и разумен като между теоретик и човек, който може да приложи това знание на практика, т.е. да го използва. Но аз открих и искам да подчертая и други характеристики на разумния. Към слабите и онеправданите той е снизходителен... Мнозина казват, че за да постъпва разумно, човек трябва да се приравнява с условията, с хората, които го обикалят и т.н.... При всички условия той става естествен... Разумният работи с доброто, в което се съдържат всички възможности в човека... Според мене младият трябва да бъде разумен, а старият – мъдър. От последното изречение разбирам и това, че Учителят прави степенуване на умен, разумен и мъдър, като всяко от следващите понятия включва предходното и представлява негова по-горна степен. А мъдрец е наречен онзи, който се справя на практика с живота. Кой човек наричаме „мъдрец“? – Който се справя с всички положения в живота. Мъдрецът познава законите на живота. Той е умен човек. Няма въпрос, който мъдрецът не познава. Разумността Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
цветна дъга Добавено Юли 8, 2009 Доклад Share Добавено Юли 8, 2009 (edited) Ето нещо от книгата на Рудолф Щайнер "Как се постига познание за висшите светове": "Както хората, които в ранните си години не са се научили да пишат правилно и срещат големи трудности да наваксат това умение в зряла възраст, също така е трудно за човек да изгради необходимото самообладание във висшите светове, ако те не са го постигнали вече в обикновения живот, макар и само до известна степен. Нещата във физическия свят остават неизменни и не се подчиняват на нашите предпочитания, желания и страсти, обаче в духовните светове нещата са под непрекъснато въздействие на нашите предпочитания, желания и страсти" "Едно от най-важните качества в тази степен на Посвещението е безусловно здравата и сигурна разсъдъчна способност. Човек трябва да е работил вече върху нея през всички досегашни периоди от живота си; но едва сега кандидатът ще покаже дали притежава тази способност, така че да поеме по пътя на истинското познание. Той може да напредва по този път, само ако е в състояние да различава илюзиите, фантастичните образи, суеверието и всякакъв род други заблуждениея от истинската действителност, а във висшите сфери на Битието различаването е много по-трудно отколкото във физическия свят." "Мечтатели и фантасти са също така неподходящи за окултно обучение, както и суеверните хора. Това обстоятелство трябва да се запомни добре" "Без здрав разум всяка твоя стъпка е напразна" "...Защото сега съществено е да изградим в себе си безусловно присъствие на Духа." "...всеки полъх на нетърпение сковава, дори умъртвява спящите в човека висши познавателни способности" "Когато изпадам в гняв или раздразнение, аз издигам една бариера в околния душевен свят и неговите душевни сили, предназначени за изграждането на моите духовни възприемателни органи, вече не достигат до мен. " "Окултният ученик потиска всяка излишна критика спрямо несъвършенството и злото и се стреми де разбере всичко, което среща по своя път. Както Слънцето свети и за лошите, за злита, така и той не трябва да ги лишава от своята проникновена обич и разбиране. Ако окултният ученик се изправи пред някаква неприятност, той не упреква никого, а се стреми, доколкото му позволяват силите, да тласне нещата в добра посока. Той не само че уважава чуждите мнения, но се старае да се постави на мястото на другия." Редактирано Юли 8, 2009 от цветна дъга Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Слънчева Добавено Юли 8, 2009 Доклад Share Добавено Юли 8, 2009 (edited) "Окултният ученик потиска всяка излишна критика спрямо несъвършенството и злото и се стреми де разбере всичко, което среща по своя път. Както Слънцето свети и за лошите, за злите, така и той не трябва да ги лишава от своята проникновена обич и разбиране. Ако окултният ученик се изправи пред някаква неприятност, той не упреква никого, а се стреми, доколкото му позволяват силите, да тласне нещата в добра посока. Той не само че уважава чуждите мнения, но се старае да се постави на мястото на другия." Благодаря! Много е важно да сме се запознали със суеверието, фантастиката и др. такива, за да можем да ги разграничим. Както и с чуждите влияния, т. е. да познаваме себе си. Защото има моменти, когато ги 'срещаме' и те може да опитат да ни повлияят. Разбира се всичко това може да ни бъде и от полза, за да отсеем нужното, да остане чистото, което ни е нужно. Ето нещо лично - когато усетя, че нещо може да ме раздразни дишам няколко пъти дълбоко и отправям мислено молба за помощ-да ми се помогне да разбера... Има ефект. П.П. Сещам се и за нещо от Учителя-Понякога е добре да хванеш беса, да ти изоре нивата Редактирано Юли 8, 2009 от xameleona Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Велина Василева Добавено Юли 8, 2009 Доклад Share Добавено Юли 8, 2009 (edited) "Като се запознаем с трите измерения, ние ще дойдем до закона на растенето. Докато не почне да расте в любовта, човек не може да познае какво нещо представя тя. Без растене любовта е непонятна. Любовта е извън трите измерения. Човек, който живее в трите измерения, няма понятие за любовта. Човек, който разбира само трите измерения, той е извън мъдростта, извън истината. За да разбере любовта, мъдростта и истината, той трябва да влезе в четвъртото измерение. Четвъртото измерение го наричат причинния свят, т.е. светът на любовта. Само в света на любовта човек може да види законите, които Бог е създал. Само там човек ще разбере, че има велико предназначение в света. Ти си дотолкова важен, доколкото влизаш в тази Божествена система." П.Дънов Ако имате вяра Редактирано Юли 8, 2009 от xameleona Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Велина Василева Добавено Юли 9, 2009 Доклад Share Добавено Юли 9, 2009 (edited) "Царството Божие идва сега и разкрива всички кални неща на човечеството... ... Сега задайте си сериозно въпроса: познавате ли Христос?... ... Разгледайте как се развиват растенията, как се излюпват гъсениците, и ще разберете закона. Вашата мисъл може да има форма на гъсеница или на пеперуда. Например гъсеницата, която има стотина крака и лази по дърветата, може да каже: „Мене не ми трябва никаква философия, доста ми е един лист“; обаче един ден тя се обвива в пашкул, излюпва се в пеперуда и казва: „Сега мене не ми е нужен лист, трябват ми цветя, да забия своя хобот и да изсмуча соковете, аромата им“. Значи, за да влезете в духовния свят, вие трябва да съблечете тази кожа, в която сте обвити като гъсеница. Не я ли съблечете, в духовния свят ще заемете пространството само на един лист и ще разберете този свят, колкото гъсеницата го разбира. Аз искам да влезете в духовния свят, но питам: Излюпени ли сте? Когато влезете в духовния свят, вие ще разберете смисъла на вола, на осела, на вълка, на гълъба, на лисицата и т.н. Във всяка форма, която съществува на физическия свят, е вложена велика идея и този, който разгадае тази идея, ще разбере значението на нещата в света. Ама вълкът имал зъби – това нищо не значи, те са на мястото си. Щом таралежът има бодли, те не са създадени за друго освен за стратегически съображения – да се защитава от змията или от друго някое същество, което иска да му напакости. Той хваща змията за опашката и започва полека да яде, докато я глътне; през това време той се варди от нея с бодлите си. ***Тук таралежът алегорично представя Душата (девятка), която е стигнала до Божествените условия и е на път да влезе в Духовния свят. Сравни в "Разумността" - "При деветорката, т.е. при Божествените условия, ти ще държиш опашката, а дяволът – главата", казва Учителят***/бел.Вили/ След време и таралежът ще се измени. Ще попитате: „Как ще се измени?“ – Знаете ли, каква форма имате вие в духовния свят? В Библията има един стих, в който Господ нарича Яков червей. Ще кажете, че това е в преносен смисъл. Христос пък нарича своите последователи овце. Знаете ли какво значи думата „овца“? Овцете представят всички ония души, в които живеят духовете, и както овцете в този свят ни дават мляко и вълна, по същия закон душите дават на човека необходимите мляко и вълна. Опитайте това учение! Защо сте на този свят? Сложете ума си в действие. Първото нещо, което трябва да научите, е да изчезне всяко съмнение от ума ви, да дойдете в съприкосновение с духовния свят; ако можете да го проектирате, вашите приятели веднага ще ви се притекат на помощ. ... ... Преди да влезете в небето, вие ще минете през изпитна комисия, която ще ви запита, какви са вашите чувства и идеи, какво е вашето милосърдие, вашата любов към ближния, към Бога и ред още въпроси. Христос иде вече на земята! Ще се отворят, както е казано, книгите на живота и хората ще бъдат съдени. Според съдбата им ще се определи, дали заслужават, или не да минат в по-горен клас, т.е. да влязат в небето. На всеки ще се даде това, за което е достоен. Христос се обръща и към вас, и казва: „Един е вашият Учител“. – „Кой е Той?“ – „Христос.“ От всинца ви искам да запомните този Учител, Който е дошъл преди две хиляди години да ви изкупи от греха. И вие още Го търсите! Записал ли е Христос името си във вашата душа, във вашето сърце поне един път? Ако Го е записал, уважавам ви; ако не Го е записал, постарайте се да Го срещнете и помолите да запише името си. И когато запише името си, да не тръгнете да тръбите, да се хвалите: „Христос записа името си в нашата книжка“. Не, това не е потребно за земята, но за небето. Когато отидете там, ангелите ще ви спрат и ще кажат: „Я извадете тефтерчето си!“ Ако Господ се е разписал в него, ще кажат: „Свободни сте да влезете“. Тогава и Христос, и светиите, и вашите големи и малки братя ще ви посрещнат с вейки. Голяма ще бъде радостта им, че сте дошли. В Питагоровото училище имало правило, според което всеки новодошъл ученик през първата година го подлагали на големи подигравки. Който могъл да изтърпи подигравките, приемали го за ученик. И Христос сега е пратил хора на земята да ви подиграват, да казват: „Този иска да стане светия, хлопа му дъската, смахнат е, малко луд е“ и т.н. Това е Питагоровата система за приемане на ученици. Ако можете да издържите тези подигравки, знайте, че сте издържали изпита. Само по този начин ще бъдете приети. Ако пък се разгорещите от нападките и кажете: „Мене ли ще подигравате? Чакайте да ви покажа, кой съм“ – вие сте изгубен. – „Мъжът ми е лош.“ – Отгде знаете, че той не е нарочно поставен от комисията да ви изпита? Изтърпете една година, издръжте изпита и тогава Господ ще каже на мъжа ви: няма да мине много време, ще видите как той ще стане кротък като агне. Кога? Само когато изтърпите"... П. Дънов Учителите Редактирано Юли 9, 2009 от velinavasileva Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
tomodashi Добавено Юли 9, 2009 Доклад Share Добавено Юли 9, 2009 "Ако можете да издържите тези подигравки, знайте, че сте издържали изпита. Само по този начин ще бъдете приети." "Изтърпете една година, издръжте изпита" Чета,чета и ми избива на смях. Една година?В дълбока грешка си.Аз от 30 години съм в такова състояние и мога да издържа още 300. Ти какво си мислиш?Че като Бог не те е дарил със способности,някога ще се смили над теб и ще ти подари някакво ново качество? Всичко е за ЦЯЛ живот.Няма ден,година,всичко е до живот. Когато Бог ти е отредил да страдаш,ще страдаш завинаги. Бог на едни не прощава,а за други прави дори чудеса. Запомни го че оптимизмът ти е неуместен. Няма любов която да спасява,няма знание което да въздига,ако самият Бог те е определил като вечно страдащият. Бог нарочно не ти е дал способности,Бог нарочно не ти е дал късмет и когато поискаш да направиш нещо добро или да изкажеш добра мисъл,той ти го връща.За всяко добро което се опитваш да направиш ти се връщат 10 злини. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Велина Василева Добавено Юли 11, 2009 Доклад Share Добавено Юли 11, 2009 Твоята глава е възприела тяхната мисъл, но сама не е създала тази мисъл. Човек възпроизвежда нещата, но сам не ги създава... П.Дънов "Дадено и установено" http://triangle.bg/books/1932-09-23-05.199...2-11-04-05.html С това доста се спекулира, както и с твърдения от рода, че не човек трябва да действа, а Бог чрез него. Те са верни, но само от определена гледна точка. Ако аз започна да строя къща, ще използвам за строежа различните ресурси, които природата ми предоставя. Аз не съм създател на тези ресурси, но с тяхна помощ построявам своята къща. Никой не би твърдял, че къщата е дело на природата, а че аз съм я направил. Същото е и с мислите. Елементите, които стоят в основата на мисловния процес не са създадени от човека, но той ги използва и сам е отговорен за и творец на резултата, т.е. своята мисъл. "Защото под думата ум, според Учителя, разбираме съвкупността на всички добродетели и сили, които са като възможности в човешката душа. Умът, това е свещеното, разум, това е пътят, който води към вечния живот, към разумния безсмъртен живот, а човешкият мозък е само една антена, чрез която се проявяват силите на човешкия ум. И колкото по-организиран е човешкият мозък, толкова по-добре се проявява умът. Човек е затворен в своята глава и трябва да намери вратата, за да излезе оттам и да направи връзка с обкръжаващия свят." Пътища и методи за влизане във връзка с Невидимия свят - част 1 Влад Пашов Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Диана Илиева Добавено Юли 3, 2010 Доклад Share Добавено Юли 3, 2010 А когато човек няма/загуби разума/разсъдъка си? Буквално - след болест или по рождение. Това какво означава? Какво прави такъв човек на Земята през времето, когато е без разум/разсъдък? Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Слънчева Добавено Юли 3, 2010 Доклад Share Добавено Юли 3, 2010 А когато човек няма/загуби разума/разсъдъка си? Буквално - след болест или по рождение. Това какво означава? Какво прави такъв човек на Земята през времето, когато е без разум/разсъдък? Изпитание за другите е, за Любовта, търпението и състраданието им. Всичко има смисъл-една душа изкупва някои свои грешки от миналото, но и учи другите около нея. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.