Станимир Добавено Юли 9, 2010 Доклад Share Добавено Юли 9, 2010 ... Пътят към Царството Божие означава обръщане на гръб на илюзорните осезаеми неща. Пътят на утвърждаване на висшия аз в този свят е съвсем, съвсем друг. Точно в обратната посока. С изключение на случая, когато натрипа наистина достатъчно горчиви опитности. И се предаде. Бих казал разбиране, а не обръщане на гръб. Илюзията представа да бъде илюзия, когато я изследваш, посрещнеш, опознаеш непредубедено лице в лица и осъзнаеш илюзорността й. Нещата са толкова прости и има толкова примери в реалния живот... Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Венцислав_ Добавено Юли 10, 2010 Доклад Share Добавено Юли 10, 2010 Само че, ако разгледаме всички митологичнни концепции за първото грехопадение, ще забележим една съмнителна прилика на разказите, подобни на следното грубо представяне: Духът видял отражението си в материята и се влюбил в него (поради което и в нея), затова слязъл, за да го доопознае, доизследва и т.н. И идентифицирайки се с това отражение, създал първата илюзия, която от тогава насам, както и самия процес на навлизане все по-дълбоко в материята, се разширява. Окултният ни път най-често е свързан с повдигането към по-фините нива на осезаемото, но държа да подчертая, че това не е посока към измъкване, а обратното, защото просто се ангажираме още повече със света на илюзията, обвързвайки се с нейните по-дълбоки и относително определящи слоеве. Наистина, придобиваме по-обхватен поглед вътре в самата нея, но това съвсем естествено означава, че допускаме по-голяма част от нея в себе си. Стан, бих бил много признателен ако не отговаряш на този постинг, но ти си знаеш... Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Диана Илиева Добавено Юли 10, 2010 Доклад Share Добавено Юли 10, 2010 (edited) Хехе, Венци, ами да ти отговоря аз тогава Нека допуснем, че всичко каквото казвате ти, Багира и компания е вярно, открай-докрай, добрали сте се значи някак до абсолютното истинно знание за нещата. Приемам обясненията, кое какво е и т.н., но ... оттам нататък нещата куцат - начините за измъкване, както го наричате, са мноооого смътни и неясни, дори този призив - "Да обърнем гръб на илюзорните осезаеми (а ти добави: и на нетолкова осезаемите засега също) неща!" звучи доста кухо. В смисъл аз пък бих била много признателна да разбера, как именно обръщаш гръб ти на тези, отвличащи ни от верния път неща, какво правиш ти в живота си по-различно от това, което правим ние, другите, обикновени хора, след като си въоръжен с вярната теория? Редактирано Юли 10, 2010 от Диана Илиева Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
B__ Добавено Юли 10, 2010 Доклад Share Добавено Юли 10, 2010 (edited) ....В смисъл аз пък бих била много признателна да разбера, как именно обръщаш гръб ти на тези, отвличащи ни от верния път неща, какво правиш ти в живота си по-различно от това, което правим ние, другите, обикновени хора, след като си въоръжен с вярната теория? Абе розенкройцерите не трябваше ли задължително по професия да са лечители?! Едно от 6-е им основни правила беше. Условие за членство в братството. Не са много по философстването те Или нещо са се объркали нашите историци.... Редактирано Юли 10, 2010 от БожидарЗим Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Багира Добавено Юли 11, 2010 Доклад Share Добавено Юли 11, 2010 (edited) Хехе, Венци, ами да ти отговоря аз тогава Нека допуснем, че всичко каквото казвате ти, Багира и компания е вярно, открай-докрай, добрали сте се значи някак до абсолютното истинно знание за нещата. Приемам обясненията, кое какво е и т.н., но ... оттам нататък нещата куцат - начините за измъкване, както го наричате, са мноооого смътни и неясни, дори този призив - "Да обърнем гръб на илюзорните осезаеми (а ти добави: и на нетолкова осезаемите засега също) неща!" звучи доста кухо. В смисъл аз пък бих била много признателна да разбера, как именно обръщаш гръб ти на тези, отвличащи ни от верния път неща, какво правиш ти в живота си по-различно от това, което правим ние, другите, обикновени хора, след като си въоръжен с вярната теория? Обръщението ти не е към мен, но пък като член на компания ... Всъщност, като гледам, броят на членовете е около 3. Но Интересното е, че Кристиян явно е стигнал до същите изводи, до които стигаме ние с Венци по съвършено различен път. По принцип това може да е критерий за истинност. Ще се измъкна елегантно, като обърна внимание, че темата е за висшия аз, а не за измъкването от лапите му. То си има начини и те са описани на много места, стига човек да иска да ги види. Обаче това е втори въпрос. Първият е какво да разбираме под висш аз, дали търсещият единение с Твореца странник следва да се свързва с него и какво би последвало от това. Защото ако считаме, че връзката с висшия аз е път към извисяване и развитие, защо изобщо да говорим за това, как да се спасяваме от него. Ще се задоволя само да кажа, че човек не може да бъде убеден във фаталността на такава връзка. Хорове от гласове пеят за точно обратното. Но може сам да се убеди. Има късмет и е благословен ако все още му остане друг ход. Абсолютно вярно е, че нещо като призив - "Да обърнем гръб на илюзорнните осезаеми и не толкова осезаеми засега неща" неща звучи кухо. Човек както и да се върти, пусти илюзии, все пред него се оказват. Точно затова толкова се очудвам, че хората повтарят отново и отново тези безплодни опити и наричат това духовно развитие. Какво може да ни измъкне от този кръг ... Трупане на достатъчно горчиви опитности, за да имаме готовността да се разделим с всичките тях накуп, пожелаване от дълбините на цялото същество помощ ... Но след това ... разпознаването и приемането и. Нима християнството се свежда до ядене на козунаци по Великден, палене на някоя и друга свещичка, евентуално - минаване под венчило в църква, ядене на череши по черешова задушница и т.н.? Ами ако не е само това - ето - и Път, и Истина и Живот ... Уви. Живото християнство не е отлично познаване и спазване на набор от ритуали, набор от литература. И следването на учението на Учителя не е само отлично познаване на беседите, размисли върху тях, спазване на съветите, участие в Паневритмия. Всичко това има една невидима, почти недоловима, но много съществена страна. Но за нея ... в подходяща тема. Не мога да претендирам, че зная истината и истинното поведение, или правилния път за себереализация. Но мога да споделя кои неща съм се убедила, че не работят. Което и правя. Редактирано Юли 11, 2010 от Багира Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Guest Кристиян Добавено Юли 11, 2010 Доклад Share Добавено Юли 11, 2010 Но мога да споделя кои неща съм се убедила, че не работят. Което и правя. Това е "моя" път...здрав гръб и здрав задник се иска... На мен поне задника ми засега е здрав Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Роси Б. Добавено Юли 13, 2010 Автор Доклад Share Добавено Юли 13, 2010 В темата Его БожидарЗим каза: Въобще не е ясно къде се намира Висшия Аз. Този въпрос според мен е без отговор, защото се опитваш да разделиш телата на човека. Висшия Аз все едно е отделен от човека и човека все едно е отделен от него?!?!?! Висшия Аз това е триадата атма, будхи и манас. Въплатен или невъплатен човека, тази триада си я има и е една от обвивките му. Друг е въпроса доколко се осъзнава във въплатено състояние. Съзнателните решения между преражданията и въобще осъзнатостта зависят от степента на еволюционно развитие, от което зависи доколко високо ще се искачи човек във висшите светове между преражданията..... Имам два въпроса: Понеже не ти е ясно къде се намира Висшия Аз, защо реши, че той е само обвивка? Кой казва, че тези решения се взимат само между преражданията? Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Ники_ Добавено Юли 13, 2010 Доклад Share Добавено Юли 13, 2010 В темата Его БожидарЗим каза: Въобще не е ясно къде се намира Висшия Аз. Този въпрос според мен е без отговор, защото се опитваш да разделиш телата на човека. Висшия Аз все едно е отделен от човека и човека все едно е отделен от него?!?!?! Висшия Аз това е триадата атма, будхи и манас. Въплатен или невъплатен човека, тази триада си я има и е една от обвивките му. Друг е въпроса доколко се осъзнава във въплатено състояние. Съзнателните решения между преражданията и въобще осъзнатостта зависят от степента на еволюционно развитие, от което зависи доколко високо ще се искачи човек във висшите светове между преражданията..... Имам два въпроса: Понеже не ти е ясно къде се намира Висшия Аз, защо реши, че той е само обвивка? Кой казва, че тези решения се взимат само между преражданията? Следващото видео е с неща, от които мислех да правя някакъв вид кабалистично таро. В последствие се отказах... Слънчева 1 Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Роси Б. Добавено Юли 26, 2010 Автор Доклад Share Добавено Юли 26, 2010 "Смисълът на живота не седи в изпълнение волята Божия по буква, но като изпълнявате волята на Бога, постепенно да изправяте живота си, като му дадете онази цена, която той действително заслужава. Някой казва:"Непостижими са нашите желания." Непостижими са желанията само за онзи, който не работи, за онзи, който не знае как да работи, и за онзи, който няма връзка с Бога. За този, който работи, за този, който знае как да работи, и за този, който има връзка с Бога, всичко е постижимо. Искате ли да постигнете желанията на своята душа, първо възстановете връзката си с Бога и работете за Него, а не за себе си. Не работи за себе си!- подразбирам: не работи за нисшето в себе си. Работи за Бога!- подразбирам: работи за висшето в себе си. Понеже Бог създаде всичко, човек трябва да се учи от Бога, да види как Той създаде света и после по същия начин трябва да работи и той, за да създаде своя живот. Човешкият дух трябва да се носи над бездната, за да устрои в него това, което не е устроено. В живота на човека има голям хаос, затова Божественото в него- господарят му-трябва да тури ред и порядък в неговия живот. Това значи да създаде човек характер в себе си. Кой ще му създаде характера? Неговият дух. Духът твори в човека." В началото създаде Бог небето и земята." Небето у нас- това е нашият дух, земята- това е нашата душа. Божественото, което непрекъснато работи, твори у нас, пише нашата свещена книга. Не пресъздаде ли човек своите мисли и чувства- да съзнава, че всичко, което Бог е направил, е добро- той нищо няма да постигне. Казано е в Писанието, че Бог създаде човека най-после и го постави господар на всички животни. По същия начин, когато и вие създадете и устроите всичко в себе си, все ще поставите някого господар- да управлява онова, което сте създали. Кого ще поставите господар? Аз-а, висшето Себе. И тъй, на всички предстои възстановяване на вътрешната връзка с Бога, вътрешно пречистване, както и придобиване на вътрешно знание, което да донесе правилно разбиране на живота." "Божествена връзка"- Беседа, държана от Учителя на 21 август1930г, 6ч., при Второто рилско езеро Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
не... Добавено Юли 27, 2010 Доклад Share Добавено Юли 27, 2010 Висшият Аз е едно много нещастно същество... изгубено в собствените си илюзии, което опитва да намери изход в нови самозаблуди. Висшият аз е гробница. Какъв живот може да има в гробница... Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Багира Добавено Юли 27, 2010 Доклад Share Добавено Юли 27, 2010 (edited) "Смисълът на живота не седи в изпълнение волята Божия по буква, но като изпълнявате волята на Бога, постепенно да изправяте живота си, като му дадете онази цена, която той действително заслужава ....................... И тъй, на всички предстои възстановяване на вътрешната връзка с Бога, вътрешно пречистване, както и придобиване на вътрешно знание, което да донесе правилно разбиране на живота." "Божествена връзка"- Беседа, държана от Учителя на 21 август1930г, 6ч., при Второто рилско езеро Ето две задачки. Едната е да открием смисъла на живота. Другата - как да го постигнем, изпълним реализираме. И понеже не за пръв път се изправяме и пред двете, и понеже не само ние се изправяме, а някои даже и са намерили отговорите, нека да видим какво казват тези, които са намерили. Не че и ние ще намерим същото, най -малкото може да не искаме, но да знаем поне ... В тази бесада са поставени задачите. Точно и ясно. с това половината от работата е свършена. Остава точно другата половина. Намирането на отговора. Обаче това е индивидуално. Това е самостоятелната работа, която всеки от нас трябва да свърши. И ние запретваме ръкави, тръгваме отново и отново. Не се замисляме защо точно отново и отново. Та ако успеем и един път, ще бъде ли необходимо да е отново и отново?!? Какво изпущаме? Дали не е това? Йоан 14:6 Исус му казва: Аз съм пътят, и истината, и животът; никой не дохожда при Отца, освен чрез Мене. И така, оказва се - че НЕ АЗ. Хем аз, но всъщност - не аз. В глава 12 , стих 17 на Евангелието на Буда, публикувано през 1894 г. от Пол Карус, се казва: "There is self and there is truth. Where self is, truth is not. Where truth is, self is not. Self is the fleeting error of samsara;" "Има аз и има истината. Където е аз - истината не е.Където е истината не е аз-ът Себето е мимолетна грешка в самсара" Тогава остава да открием към каква висша същност призовава Учителя да се върнем. Обаче това се оказва трети въпрос. Нека да е за друг път. Редактирано Юли 27, 2010 от Багира не... 1 Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Роси Б. Добавено Юли 27, 2010 Автор Доклад Share Добавено Юли 27, 2010 "....Искате ли да постигнете желанията на своята душа, първо възстановете връзката си с Бога и работете за Него, а не за себе си. Не работи за себе си!- подразбирам: не работи за нисшето в себе си. Работи за Бога!- подразбирам: работи за висшето в себе си. .......... И тъй, на всички предстои възстановяване на вътрешната връзка с Бога, вътрешно пречистване, както и придобиване на вътрешно знание, което да донесе правилно разбиране на живота." "Божествена връзка"- Беседа, държана от Учителя на 21 август1930г, 6ч., при Второто рилско езеро В цитата съм подчертала конкретни изрази, които, според мен, правят паралел между висшето в човек и Бог. За да стигнем до Бог, няма как да не минем през Висшето Аз. Колкото до задачите, които Учителят посочва в беседата по темата, една от тях е вътрешното пречистване на мисли и чувства. Друга задача или по-точно условие за връзката е изпитването на благодарност и радост. А самата връзка ще донесе знанието, което ни е нужно за правилното разбиране на живота. "Едно от условията за възстановяване на вътрешната връзка с Бога е благодарността........... И тъй, днешния ден ще посветим на мисълта, че ние сме направени по образ и подобие Божие, Който ни е дал власт над по-нискостоящите от нас същества. Това се отнася до вътрешния човек, до Божественото у него. Благодарите ли на Бога, давате предимство на Божественото у вас, всичките ви желания ще се постигнат. Не признавате ли реда, по който светът е създаден, нищо не можете да постигнете. И религиозните, и учените хора трябва да вървят по пътя, който Бог е определил. Бог създаде света, но още не го е завършил."- пак там Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Станимир Добавено Юли 27, 2010 Доклад Share Добавено Юли 27, 2010 (edited) Висшият Аз е едно много нещастно същество... изгубено в собствените си илюзии, което опитва да намери изход в нови самозаблуди. Висшият аз е гробница. Какъв живот може да има в гробница... Само същество, което е било нещастно, може да стане щастливо; само същество, което първо е било изгубено в собствените си илюзии, може да се освободи от тях... В темата все пак говорим за висш аз, а в същото отричаме всичко висше в него. Подобно отношение е просто глупаво. Ами хайде най.после да се разберем за висш аз ли говорим или не, и ако отговорът е не, да престанем да използваме определението „висш“. Редактирано Юли 27, 2010 от Станимир Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
не... Добавено Юли 28, 2010 Доклад Share Добавено Юли 28, 2010 Висшият Аз е едно много нещастно същество... изгубено в собствените си илюзии, което опитва да намери изход в нови самозаблуди. Висшият аз е гробница. Какъв живот може да има в гробница... Само същество, което е било нещастно, може да стане щастливо; само същество, което първо е било изгубено в собствените си илюзии, може да се освободи от тях... В темата все пак говорим за висш аз, а в същото отричаме всичко висше в него. Подобно отношение е просто глупаво. Ами хайде най.после да се разберем за висш аз ли говорим или не, и ако отговорът е не, да престанем да използваме определението „висш“. Добро утро, Станимир. Да, за висшия Аз говоря... това разбирам под висш Аз, но "висш" не непременно е нещо прекрасно. И както се вижда от флашчето, ауричното същество (висшия Аз) пази информация за всички промени в микрокосмоса. Ами... гробница. Живота на ауричното същество зависи от това нас да ни има тук. Тръгнем ли да си ходим - умира. Как да е щастливо. : )) Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Багира Добавено Юли 28, 2010 Доклад Share Добавено Юли 28, 2010 (edited) "....Искате ли да постигнете желанията на своята душа, първо възстановете връзката си с Бога и работете за Него, а не за себе си. Не работи за себе си!- подразбирам: не работи за нисшето в себе си. Работи за Бога!- подразбирам: работи за висшето в себе си. .......... И тъй, на всички предстои възстановяване на вътрешната връзка с Бога, вътрешно пречистване, както и придобиване на вътрешно знание, което да донесе правилно разбиране на живота." "Божествена връзка"- Беседа, държана от Учителя на 21 август1930г, 6ч., при Второто рилско езеро В цитата съм подчертала конкретни изрази, които, според мен, правят паралел между висшето в човек и Бог. За да стигнем до Бог, няма как да не минем през Висшето Аз. Колкото до задачите, които Учителят посочва в беседата по темата, една от тях е вътрешното пречистване на мисли и чувства. Друга задача или по-точно условие за връзката е изпитването на благодарност и радост. А самата връзка ще донесе знанието, което ни е нужно за правилното разбиране на живота. "Едно от условията за възстановяване на вътрешната връзка с Бога е благодарността........... И тъй, днешния ден ще посветим на мисълта, че ние сме направени по образ и подобие Божие, Който ни е дал власт над по-нискостоящите от нас същества. Това се отнася до вътрешния човек, до Божественото у него. Благодарите ли на Бога, давате предимство на Божественото у вас, всичките ви желания ще се постигнат. Не признавате ли реда, по който светът е създаден, нищо не можете да постигнете. И религиозните, и учените хора трябва да вървят по пътя, който Бог е определил. Бог създаде света, но още не го е завършил."- пак там Исках да съкратя нещо от цитата, но просто не виждам какво. Много е хубав и много точен! Остава да го прочетем под малко по- различен ъгъл. Няма как да не минем през Висшето аз. Ще минем. Ще минем, няма да останем! Не то ни трябва, не то - развито, защото нещо друго е "навито" и трябва да се развие - вътрешния човек! Той е,който е създаден по Божий образ и подобие. И всъщност ние не можем да го развием. Защото нито Го познаваме, нито знаем как да го развием. Но това не е и наша работа. Нашата работа е да дадем предимство на Божественото у нас. Както е призовавал Йоан Предтеча - да сторим прави пътищата Божии. Светът не е завършен. И човешкото същество също не е завършено. Въпросът е да се започне работата от правилна отправна точка. От Вътрешния човек. В различни времена е наричан различно: Божието царство - което е в нас, Иисус в нас, скъпоценност в лотосовия цвят, спяща розова пъпкаq спящ атом, праатом и много други. Дали Вътрешния човек следва да бъде разглеждан като висш аз? Ако Учението на Буда е истинно - не. Където има аз - няма Истина. Където има Истина - няма аз. Приемам безрезервно предложението на Станимир и няма да говоря повече за Висш аз. Щом е аз- не е кой знае колко висш. А и да е много висш, няма отношение към Божественото, към вътрешния човек. Редактирано Юли 28, 2010 от Багира не... и Лъчезарна 2 Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Роси Б. Добавено Юли 28, 2010 Автор Доклад Share Добавено Юли 28, 2010 Дали Вътрешния човек следва да бъде разглеждан като висш аз? Ако Учението на Буда е истинно - не. Където има аз - няма Истина. Където има Истина - няма аз. Приемам безрезервно предложението на Станимир и няма да говоря повече за Висш аз. Щом е аз- не е кой знае колко висш. А и да е много висш, няма отношение към Божественото, към вътрешния човек. Всеки сам ще реши как да отговори на въпроса на Багира. Аз за себе си, съм си отговорила. Но на тези, които не са, ще предложа още една гледна точка, тази на Николай Рьорих от "Седемте велики тайни на Космоса": "Аз преживях няколко смърти, сваляйки през определени промеждутъци от време една след друга всички свои временни обвивки: плътното и ефирното тяло, след това тялото на чувствата и накрая тялото на мисълта. И сега останах сам със себе си, без да имам повече какво да отхвърля, значи по- неумиращ, значи безсмъртен, вечен... Какво е това безсмъртно вечно Аз? То е триединно. Най-висшата част- това е частица от божественото, искра на духа- Огън, Лъчът на Абсолюта: на Изток тя се нарича Атма. Това божесвено ядро е затворено в Будхи- духовната душа, духовния разум, "тялото на блаженството", това, което се нарича "сърце", способността за прозрение, способността да проникваш в същността на нещата чрез мигновено озарение- интуиция или чувство. Съединението на Атма и Будхи образува "зърното на духа"- божествената вечна монада. Това огнено зърно на духа е неунищожимо и неизменно, нерушимо и вечно. То е еднакво при всички хора, то е безсъзнателната основа на всеки човек. Около зърното на духа се натрупва и расте съзнанието на човека- Манас или "Мислител". Това е всишият разум, умът на абстрактното мислене, "умът на идеите", самосъзнанието. Той съответства на логиката на огнения синтез, озарен от светлината на интуицията. Това е нетленна съкровищница на всички резултати от жизнените опити и преживявания, достойни за съхранение. В нея се пазят веднъж придобитите умствени и нравствени качества- иначе те не биха могли да нарастват. Атма, Будхи и Манас заедно образуват безсмъртното Аз на човека. Този Вечен човек, индивидуализираното божествено Аз е действащо лице в телата, в които е облечен. Неговото присъствие дава чувството за аза еднакво на тялото и на душата. Бидейки самосъзнателно, това Аз често лъжливо се отъждествява с онази част от обвивките, в която действа най-енергично. Например при чувствения човек неговото Аз се слива с физическото тяло и с природата на желанията( финото тяло): от тях той извлича своите радости и разглежда себе си и тези тела като едно цяло, защото целият му живот е в тях. За учения неговото Аз се определя от разума, защото от дейността на последния произтичат всички радости за учения, в него е съсредоточен целия му живот. И само малцина могат да се издигнат до абстрактните височини на духовната философия и да почувстват вечния Човек като свое истинско Аз. Влиянието и въздействието на Висшето Аз върху неговите тела се нарича "съвест", когато става въпрос за нравственост и "изблици на интуиция", когато те просветляват интелекта." Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Станимир Добавено Юли 28, 2010 Доклад Share Добавено Юли 28, 2010 Висшият Аз е едно много нещастно същество... изгубено в собствените си илюзии, което опитва да намери изход в нови самозаблуди. Висшият аз е гробница. Какъв живот може да има в гробница... Само същество, което е било нещастно, може да стане щастливо; само същество, което първо е било изгубено в собствените си илюзии, може да се освободи от тях... В темата все пак говорим за висш аз, а в същото отричаме всичко висше в него. Подобно отношение е просто глупаво. Ами хайде най.после да се разберем за висш аз ли говорим или не, и ако отговорът е не, да престанем да използваме определението „висш“. Добро утро, Станимир. Да, за висшия Аз говоря... това разбирам под висш Аз, но "висш" не непременно е нещо прекрасно. И както се вижда от флашчето, ауричното същество (висшия Аз) пази информация за всички промени в микрокосмоса. Ами... гробница. Живота на ауричното същество зависи от това нас да ни има тук. Тръгнем ли да си ходим - умира. Как да е щастливо. : )) Схемата, към която даваш линк, нищо не показва за висшия аз – как и откъде се появява, какво представлява... Как така се поставя висшия аз в периферията, като той е в самия център? И откъде накъде ще се отъждествява висшия аз с липиките? Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Guest Кристиян Добавено Юли 29, 2010 Доклад Share Добавено Юли 29, 2010 "....Искате ли да постигнете желанията на своята душа, първо възстановете връзката си с Бога и работете за Него, а не за себе си. Не работи за себе си!- подразбирам: не работи за нисшето в себе си. Работи за Бога!- подразбирам: работи за висшето в себе си. .......... И тъй, на всички предстои възстановяване на вътрешната връзка с Бога, вътрешно пречистване, както и придобиване на вътрешно знание, което да донесе правилно разбиране на живота." "Божествена връзка"- Беседа, държана от Учителя на 21 август1930г, 6ч., при Второто рилско езеро В цитата съм подчертала конкретни изрази, които, според мен, правят паралел между висшето в човек и Бог. За да стигнем до Бог, няма как да не минем през Висшето Аз. Колкото до задачите, които Учителят посочва в беседата по темата, една от тях е вътрешното пречистване на мисли и чувства. Друга задача или по-точно условие за връзката е изпитването на благодарност и радост. А самата връзка ще донесе знанието, което ни е нужно за правилното разбиране на живота. "Едно от условията за възстановяване на вътрешната връзка с Бога е благодарността........... И тъй, днешния ден ще посветим на мисълта, че ние сме направени по образ и подобие Божие, Който ни е дал власт над по-нискостоящите от нас същества. Това се отнася до вътрешния човек, до Божественото у него. Благодарите ли на Бога, давате предимство на Божественото у вас, всичките ви желания ще се постигнат. Не признавате ли реда, по който светът е създаден, нищо не можете да постигнете. И религиозните, и учените хора трябва да вървят по пътя, който Бог е определил. Бог създаде света, но още не го е завършил."- пак там Исках да съкратя нещо от цитата, но просто не виждам какво. Много е хубав и много точен! Остава да го прочетем под малко по- различен ъгъл. Няма как да не минем през Висшето аз. Ще минем. Ще минем, няма да останем! Не то ни трябва, не то - развито, защото нещо друго е "навито" и трябва да се развие - вътрешния човек! Той е,който е създаден по Божий образ и подобие. И всъщност ние не можем да го развием. Защото нито Го познаваме, нито знаем как да го развием. Но това не е и наша работа. Нашата работа е да дадем предимство на Божественото у нас. Както е призовавал Йоан Предтеча - да сторим прави пътищата Божии. Светът не е завършен. И човешкото същество също не е завършено. Въпросът е да се започне работата от правилна отправна точка. От Вътрешния човек. В различни времена е наричан различно: Божието царство - което е в нас, Иисус в нас, скъпоценност в лотосовия цвят, спяща розова пъпкаq спящ атом, праатом и много други. Дали Вътрешния човек следва да бъде разглеждан като висш аз? Ако Учението на Буда е истинно - не. Където има аз - няма Истина. Където има Истина - няма аз. Приемам безрезервно предложението на Станимир и няма да говоря повече за Висш аз. Щом е аз- не е кой знае колко висш. А и да е много висш, няма отношение към Божественото, към вътрешния човек. По-скоро планини ще заиграят хип-хоп, нежели природно родения мистичен и/или окултен активист да се отрече от себе си... Занимаващите се с природна религия, мистика и окултизъм, проектират в съзнанието си за център висшият аз, и всичката им активност има за цел да се слеят с този център. Това, според разбиранията, с които разполагам, е практически проява на сатанизъм. Иначе казано, с увереност мога да перефразирам един пасаж от библията, който би звучал така:" И сам висшият аз може да се преправя на светъл ангел", или "Човек не може да има двама господари. Или ще намрази висшия си аз и ще служи на Бога, или ще намрази Бога и ще служи на висшия си аз"- извода всеки може да си направи според това, кому слугува... Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Роси Б. Добавено Юли 29, 2010 Автор Доклад Share Добавено Юли 29, 2010 По-скоро планини ще заиграят хип-хоп, нежели природно родения мистичен и/или окултен активист да се отрече от себе си... Да се отречеш от себе си не означава да се отречеш от божественото в себе си, а само от нисшата си част. И даже не да се отречеш от нея, а да я подчиниш на висшето в себе си. Искате ли да постигнете желанията на своята душа, първо възстановете връзката си с Бога и работете за Него, а не за себе си. Не работи за себе си!- подразбирам: не работи за нисшето в себе си. Работи за Бога!- подразбирам: работи за висшето в себе си. цитат Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Станимир Добавено Юли 29, 2010 Доклад Share Добавено Юли 29, 2010 (edited) Дилемата „аз или Бог“ съществува от гледна точка на монотеизма, но не и от гледна точка на пантеизма. Пантеизмът разглежда Бог навсякъде; поставя го в същността на абсолютно всяко живо същество. Пантеизмът не поставя граници между човека и Бога. Бог, Парабраман е абсолютен и на него не се приписват никакви индивидуални качества, а е тяхната универсална основа, скрита зад проявлението на всяко индивидуално същество. Познавайки себе си и само познавайки себе си, индивидуалното същество опознава безграничния потенциал на Бога. Той е в самия човек. Егоизмът е насочен навън. Човек се отъждествява с желанията, навиците и зависимостите си. Тези неща поставя егоистът в центъра, а не себе си. Това, че егоистът мисли само за себе си е заблуда. Егоистът мисли за желанията, навиците и зависимостите си, т.е. за майя, илюзията. Човекът не е майя. Азът е самия мислител в нас. Той, това сме ние самите, а не мисълта за нас самите. Колкото до служенето на Бог, то такъв израз е неправилен. Във вселената съществува йерархия, организирана според степента в която индивидуалните същества са опознали и проявили Божествената си същност. Тъй като тази същност е безпределна, то и степените в йерархията са безбройни. Няма такова нещо като най-висша и най-нисша позиция в йерархията. А законът е един: нисшето се подчинява на висшето. Дали ще става въпрос за подчинение на нисшия аз спрямо висшия или за подчинение на ученика на неговия Учител, законът е един, а несъобразяването с него води до забавяне на развитието и всички съпътстващи го последствия. Подчинението на Бог, изпълняването на Божията Воля всъщност е именно признаването и следването на по-развитите същества от човека. Ние на можем да опознаем Бог и Волята му, освен чрез примера на по-развитите същества и в степен превишаваща този пример. Това, което ни е дадено за съответния еволюционен цикъл, това можем да постигнем. В началото на всеки еволюционен цикъл се посяват семената, т.е. дават се рамките на възможните достижения от съществото отговарящо за този цикъл (ману). Затова и цикъла се нарича манвантара (ману-антара). Дори ако погледнем растенията, посятото семе има свой предел, който растението не може да преодолее през конкретния си живот. Но както един живот е последван от друг живот, така и един космически цикъл е последван от друг, и това което не може да бъде постигнато днес, може да бъде постигнато утре. И как можем да постигнем нещо, за което въобще си нямаме представа, за което нямаме пример, който да следваме? Не следва ли първо да развием светогледа си, съзнанието си до необходимата степен да можем да възприемем нещо и след това да го постигнем? На човечеството се дава толкова, колкото е в състояние да възприеме в определения момент и да се предполага, че човек може да постигне отведнъж всичко, дори и това, за което си няма никаква представа е глупаво и всъщност егоистично. Редактирано Юли 29, 2010 от Станимир Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
не... Добавено Юли 29, 2010 Доклад Share Добавено Юли 29, 2010 По-скоро планини ще заиграят хип-хоп, нежели природно родения мистичен и/или окултен активист да се отрече от себе си... Занимаващите се с природна религия, мистика и окултизъм, проектират в съзнанието си за център висшият аз, и всичката им активност има за цел да се слеят с този център. Това, според разбиранията, с които разполагам, е практически проява на сатанизъм. Иначе казано, с увереност мога да перефразирам един пасаж от библията, който би звучал така:" И сам висшият аз може да се преправя на светъл ангел", или "Човек не може да има двама господари. Или ще намрази висшия си аз и ще служи на Бога, или ще намрази Бога и ще служи на висшия си аз"- извода всеки може да си направи според това, кому слугува... Да, не може на двама господари... Станимир, съжалявам, ако флашчето не е било ясно за теб. В центъра е праатома а не висшия Аз, защото само праатома е безсмъртна частичка. Но се намира в... затвора на Аза. Аза е следствие на падението ни. Всеки открива отговори за себе си, ако търси. Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Мария-София Добавено Юли 29, 2010 Доклад Share Добавено Юли 29, 2010 "Смисълът на живота не седи в изпълнение волята Божия по буква, но като изпълнявате волята на Бога, постепенно да изправяте живота си, като му дадете онази цена, която той действително заслужава. Някой казва:"Непостижими са нашите желания." Непостижими са желанията само за онзи, който не работи, за онзи, който не знае как да работи, и за онзи, който няма връзка с Бога. За този, който работи, за този, който знае как да работи, и за този, който има връзка с Бога, всичко е постижимо. Искате ли да постигнете желанията на своята душа, първо възстановете връзката си с Бога и работете за Него, а не за себе си. Не работи за себе си!- подразбирам: не работи за нисшето в себе си. Работи за Бога!- подразбирам: работи за висшето в себе си. Понеже Бог създаде всичко, човек трябва да се учи от Бога, да види как Той създаде света и после по същия начин трябва да работи и той, за да създаде своя живот. Човешкият дух трябва да се носи над бездната, за да устрои в него това, което не е устроено. В живота на човека има голям хаос, затова Божественото в него- господарят му-трябва да тури ред и порядък в неговия живот. Това значи да създаде човек характер в себе си. Кой ще му създаде характера? Неговият дух. Духът твори в човека." В началото създаде Бог небето и земята." Небето у нас- това е нашият дух, земята- това е нашата душа. Божественото, което непрекъснато работи, твори у нас, пише нашата свещена книга. Не пресъздаде ли човек своите мисли и чувства- да съзнава, че всичко, което Бог е направил, е добро- той нищо няма да постигне. Казано е в Писанието, че Бог създаде човека най-после и го постави господар на всички животни. По същия начин, когато и вие създадете и устроите всичко в себе си, все ще поставите някого господар- да управлява онова, което сте създали. Кого ще поставите господар? Аз-а, висшето Себе. И тъй, на всички предстои възстановяване на вътрешната връзка с Бога, вътрешно пречистване, както и придобиване на вътрешно знание, което да донесе правилно разбиране на живота." "Божествена връзка"- Беседа, държана от Учителя на 21 август1930г, 6ч., при Второто рилско езеро Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
не... Добавено Юли 29, 2010 Доклад Share Добавено Юли 29, 2010 "По същия начин, когато и вие създадете и устроите всичко в себе си, все ще поставите някого господар- да управлява онова, което сте създали. Кого ще поставите господар? Аз-а, висшето Себе." Това думи на Учителя ли са? Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Багира Добавено Юли 29, 2010 Доклад Share Добавено Юли 29, 2010 (edited) Ах, какви капани поставят думите ... Не може да има Истина, където е аз. Всичко пак опира до това, познаваме ли себе си. Като не познаваме себе си, като не знаем какво сме, и в храма не можем да влезем. И да влезем, все едно, че сме отвън. Защо считаме, че всичко, което е безсмъртно в човека е божествено? Не си ли спомняме чудната приказка на Горки за Данко? Големият злодей Лара е наказан с ... вечна смърт ... хем не е жив, хем това трае вечно ... Ако предположим, че човек има смъртна част (това е безспорно и го знаем всички) и безсмъртна част (това е по- малко безспорно, но поне по- голямата част от тези, които влизат тук считат, че е така) въпросът е каква е тази безсмъртна част. Несъмнено опитностите и кармичните силови линии, по които се гради съдбата на следващата смъртна част се запазват някъде. В част, която не се разпада както смъртната част. Тази безсмъртна част е взела решението "Да бъде Моята воля!" и се гордее и до ден днешен с това! Утешава се, като си казва една Господня молитва, ама така, с половин уста, че да не вземе и да стане ... Тя се моли уж, но подсказва на вездесъщия Творец какво да направи ... Тя без никакво съмнение има азово самосъзнание. Но тя си се върти в кръга на раждане и смърт на това, което създава. Бесмъртно създава смъртни работи. Нищо не може да я отклони от странната радост от този мъчителен и прекалено вечен кръговрат. Освен ... да прозре горчивината на битието си. А някъде там, в центъра на това клето самозатворило се същество има наистина още нещо, безсмъртно. Но то не е азово. Само че няма думата. Спи. То трябва да се пробуди. То трябва да порасне. Само то може да бъде разпознато от Бога. Другите части на човешкото същество не могат. Така, както нашите човешки очи не виждат нито ултравиолетовата светлина, нито гама лъчите. От което съвсем не следва, че такива лъчи няма. И ако е много лесно да се удавим в много термини, учения, учители, уши ... то все пак имаме и шанса да чуем съвсем простите думи на Йоан Предтеча: Йоан 3:30 Той трябва да расте, а пък аз да се смалявам. Как можем да го следваме? Ами има и Път и Истина и Живот, има и пример! Въпросът е дали има очи да го видят и крака, да го изминат! Ама ... Има време за всичко. Само дето ... понякога времето за някои смъртни компоненти свършва. Както са установили атлантите. Редактирано Юли 29, 2010 от Багира не... и Лъчезарна 2 Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
не... Добавено Юли 29, 2010 Доклад Share Добавено Юли 29, 2010 Ах, какви капани поставят думите ... Не може да има Истина, където е аз. Всичко пак опира до това, познаваме ли себе си. Като не познаваме себе си, като не знаем какво сме, и в храма не можем да влезем. И да влезем, все едно, че сме отвън. "10 Както е писано: - "Няма праведен ни един" "12 Всички се отклониха, заедно се развратиха. Няма кой да прави добро, няма ни един." Римляни 3 Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts