Станимир Добавено Юни 16, 2010 Доклад Share Добавено Юни 16, 2010 (edited) Доброто е над страстите. Самите страсти са илюзия и зависимост. Има обаче много други начини да се утвърди доброто. „Аз съм“ е основата на „ще бъда“. Без последното не може да има никакво развитие на нивото на което се намират хората еволюционно. Един друг Бог е казал: „Да бъде Светлина!“. Редактирано Юни 16, 2010 от Станимир Лъчезарна и Диляна Колева 2 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Диана Илиева Добавено Юни 16, 2010 Доклад Share Добавено Юни 16, 2010 Страстта към доброто ... е страст като всяка друга. Мда, вярно, стремежът към добро може да е страст ... (не самото добро, както Стан е уточнил). И то не обикновения, нормален стремеж, а болния, прекомерния стремеж. Не случайно има поговорка "Прекаленият светец и Богу не е драг.". Обикновено към такъв стремеж-страст са склонни хора, които преди това са се чувствали жертви на злото. И бих искала да допълня, че изживяването на страстта към доброто може да стане и по много по-префинени начини, отколкото е описал Божидар в блога си - примерно човекът много се стреми да е добър, и това което прави да е добро, въобще всичко около него да е добро, да няма конфликти или недоволство, да не се допускат грешки и ... започва да проявява един свръхконтрол - над себе си, и над всички около себе си, и над всичко, което прави той и другите около него. И тъй като и самия човек трябва да е добър, то най-подходящо е този свръхконтрол да се проявява под формата на манипулации, защото тогава всичко, поне привидно, е мирно и кротко, всичко става уж доброволно, като че ли отвътре им идва и на него, и на другите около него, а то на практика е режисирано. Обаче човекът е доволен - нали той е "добър" (не избухва, не се кара, не плаче, не обвинява), всичко около него също е такова "добро", каквото на него му се струва, че трябва да бъде (а, "струва му се" е слаба дума, той може направо да е убеден или дори да вярва, че Отгоре му казват как трябва да бъде). А ако е много добър в манипулациите, тази илюзия и зависимост (Стан ) може доста дълго да продължи, за него и за околните му, докато не се срине с гръм и трясък. Много ми хареса това: Да не се противим на злото, но да разпространяваме и сеем Доброто... Работи за Мира, а не против войната... Като единственото, което мога да допълня към него е: без да се афишираме ... Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
B__ Добавено Юни 16, 2010 Автор Доклад Share Добавено Юни 16, 2010 Попаднаха ми едни цитати на Учителя относно борбата за добро, което обясняват страстите към доброто. Беседата е "Ето Човекът" "Мнозина християни разбират, че като станат християни, трябва да напуснат света. Вие можете да се откажете от вашите къщи, богатства, жени, деца и при все това пак да мислите за тях. Можете да отидете в някой уединен манастир и пак да мислите: „Какво ли стана с жена ми, децата ми, къщата ми?“ А това значи, че вие не сте се отказали от тях, че не сте свободни. Да се откажем от нещата не значи да ги забравим, а да оставим хората свободни – да оставим жената да постъпва както тя знае, да оставим сина да постъпва както той знае. Да се откажем от света, значи да го напуснем, да не му пречим – нека си върви по своя път. Можем ли да спрем течението на реката? – Трябва да я оставим да върви по своя път; можем да направим само едно – да я използваме. Тъй също не можем да спрем и Живота, а трябва само да използваме нещата. И Исус ясно и положително ни казва: „Ако Ме обичате“ – а трябва да Го обичаме; никак не казва: „Горко вам, ако не Ме обичате!“ Не, Господ никога не иска насила жертви от нас. Хората казват: „Защо Господ, като е всемогъщ, не оправи света?“ Как да го оправи? – „Онзи, който лъже, да му изсъхне езикът; онзи, който краде, да му изсъхне ръката.“ Ами тогава ние щяхме да имаме един свят само от неми и сакати. Как мислите, щеше ли да ни бъде приятен такъв един свят само от недъгави хора? Господ обаче дава диаметрално противоположно управление, върви по обратния на този процес и казва, че който иска да бъде господар, трябва да бъде слуга. Тоя процес се състои в следното: силните хора искат обикновено всички реки да се вливат в тяхната река; в Доброто обаче процесът е тъкмо обратен – Господ се разлива в малки рекички и наместо Той да ги управлява, оставя те сами да се управляват." Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.