Креми (късметче) Добавено Април 27, 2010 Доклад Share Добавено Април 27, 2010 (edited) Малко , но хубаво начало - поздравление към всички, учещи английски: http://www.vbox7.com/play:5ad08e33 Една красива песен със субтитри на български. Какви са другите начини да учим с радост, със смях, с усещане за красота и неповторимост? Тук визирам не само чисто педагогическите похвати, а и случайните опитности, на които всеки се е натъквал в живота си. Попътен вятър на всички учещи и на всички, които се учат от своите ученици! Редактирано Април 27, 2010 от късметче Пламъче 1 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
shining_star Добавено Април 28, 2010 Доклад Share Добавено Април 28, 2010 Човек учи с радост това, което му е интересно и го влече. А това, което ни преподаваха в училище, поне на мен не ми беше интересно. На времето си мечтаех да уча в училище на Щайнер - знаех, че има такива училища в много държави в Европа. Познавам човек, който е завършил такова училище в гр. Есен, Германия. Казва, че най-хубавите години от живота си е прекарал там. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Креми (късметче) Добавено Март 29, 2013 Автор Доклад Share Добавено Март 29, 2013 (edited) Едно мнение по друг повод ме връща в тази тема. Специално благодаря за детските книжки по Прана, аз съм учителка в начален курс и водя секция по здравословен начин на живот и ги използвам. Благодаря. Бях приятно изненадана! Става въпрос за тези 3 книжки, които дават леко и по детски представа за фината енергия, която е в основата на всичко. Не ги търсете в книжарниците, печатат се в Германия по настояване на авторката, която е лечителка от Южна Америка и работи с деца. Има ги в наличност при мен. Поредицата се казва "Игра с Прана" отделните заглавия са: "Енергията на нашата земя" "Човекът и неговата енергия" "Целият свят на дъгата" Могат да се ползват и поотделно. http://pranabg.webnode.com/products/djetski-knizhki/ http://pranabg.webnode.com/products/djetski-knizhki/ http://www.playingwithprana.de/ - на немски В края на всяка книжка има практически занятия, които учителят може да ползва и променя по свое усмотрение. Като цяло книжката може да се ползва много креативно. Още повече, че може да се набави на 2 езика - чужд ( английски, немски, испански) и български. Авторката разработва още уъркшопове и ще ги демонстрира в Европа най-късно догодина. Може и в България. Редактирано Март 29, 2013 от Креми Стоилова (късметче) Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Донка Добавено Март 30, 2013 Доклад Share Добавено Март 30, 2013 Прекрасна тема и незаслужено без внимание... С тъга си мисля понякога, че ни е по-лесно да се джавкаме за нещо, отколкото да творим добри неща... Дай боже да не съм права.. Ученето с радост е естественото учене, което почти сме забравили за съжаление. Подменили са ни го с учене за успех и състезание, конкуренция, убеждавайки ни, че в това се състои еволюцията и естественият отбор. Радостта и вълнението от победата е заменила радостта и вълнението от срещата с нещо ново и непознато досега. Радостта от "назначаването" на доходно място с несериозни претенции към трудови усилия е заменила радостта от овладяването на някакво ценно за нас и другите умение и от практикуването му. Радостта от банковата сметка, с която мога да си задоволя алчността и лакомията и суетата е заменила радостта да виждаме как сътвореното от нас оживява и служи на хората... И как да върнем истинската радост? Креми (късметче), Диана Илиева и Рассвет 3 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Guest Зара_ Добавено Март 30, 2013 Доклад Share Добавено Март 30, 2013 Радостта е страничен продукт на адекватното обучение. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Донка Добавено Март 30, 2013 Доклад Share Добавено Март 30, 2013 моята практика сочи по-скоро обратното - ученето е адекватно стимулирано и организирано, ако радостта от него е адекватна на самото учене (не на странични социални мотиви и ценности). Малко по- ясно ще опитам - ако ученето (не обучението) се регулира и осмисля от постигането на радостта от самото учене като цел и основен ефект, тогава ученето е адекватно. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Диана Илиева Добавено Март 30, 2013 Доклад Share Добавено Март 30, 2013 Точно това е имал предвид проф. Лозанов - да учим смеейки се и забавлявайки се; да станем като децата, в процеса на обучение да превключим мозъка си в такова състояние (не си спомням медицински какво беше - алфа, бета ... няма значение), тогава всичко попиваме бързо и лесно, точно както като сме били малки. Донка 1 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Донка Добавено Март 30, 2013 Доклад Share Добавено Март 30, 2013 Точно! Само че педагозите се опасяват, че ако тръгнем по тази пътека, ще се окаже, че децата регулират процеса на учене вместо възрастните да налагат своята представа за процеса на обучение. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Креми (късметче) Добавено Март 30, 2013 Автор Доклад Share Добавено Март 30, 2013 За 8ми март с 1ви клас ползвахме картинка от този сайт http://krokotak.com/2013/02/8-mart-kartinki-za-otsvetyavane-i-zanimavki/ ( точно нашата обаче сега не се вижда). Оцветихме я, сгънахме я, написахме на чужд език: Мила мамо, обичам те! Така комбинирахме с названия на цветове, названия на цветя, действия и ... една почерпка за малчуганите от разтопените мами. Сайтът krokotak наистина има творчески идеи! Донка 1 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Донка Добавено Февруари 10, 2015 Доклад Share Добавено Февруари 10, 2015 Учението е с радост, когато ... НЕ е учение или някаква подготовка за нещо, а когато е самото ЖИВЕЕНЕ. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.