Йордан Анов Добавено Октомври 27, 2007 Доклад Share Добавено Октомври 27, 2007 Картко и синтезирано изложение по темата: http://www.theosophy.ru/lib/animsoul.htm Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Ани Добавено Октомври 29, 2007 Доклад Share Добавено Октомври 29, 2007 (edited) Вендор, благодаря за линка! Смятам се за християнка и би трябвало да приемам Библията безпрекословно, но субективността в нея понякога ме смущава. Например това, че сме венецът на Божието творение, че не само животните,растенията, но дори и ангелите са създадени да ни служат. Сега не мога да цитирам къде точно в светото писание е написано това, но ако трябва ще го открия. Не знам доколко Божесвеното откровение сее смесило тук с обикновеното човешко мнение през хилядолетията предаване и преписване на свещените текстове? По отношение на животните ми се струва, че това е доста силно изразено. Старият завет изобилства с жестоки описания на разни жертвоприношения, а в Новия на животните не се обръща никакво внимание. Мисля, че грехопадението на човека се отразява и върху животните? Те също страдат от това, че Адам и Ева са си похапнали от забраненият плод. Но жертвата на Христос е само за хората. Защо? Четейки Библията, доста често съм си задавала този въпрос. Така стигнах до извода за човешката субективност в нея. Затова мнението на Блаватска и теософите, по отношение на животните ми е по-близко. Мисля, че ние хората сме част от Творението, а не Неговата основна цел. Редактирано Октомври 29, 2007 от Бина Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Guest Ла Горда Добавено Октомври 29, 2007 Доклад Share Добавено Октомври 29, 2007 http://biblia.duh-i-istina.net/index.php?k...&tr%5B%5D=1 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Ани Добавено Октомври 29, 2007 Доклад Share Добавено Октомври 29, 2007 Ла Горда, в псалма на Асаф, кък който ми даваш линк май повече става дума за жертвоприношението (любимата тема на стария завет), отколкото за самите живатни. Думите: 9 Не ща да приема юнец от къщата ти, Нито козли от стадата ти; 10 Защото Мои са всичките горски зверове, И добитъкът, който е по хиляди хълмове. 11 Познавам всичките планински птици, И полските зверове са в ума Ми. 12 Ако огладнеех, не щях да кажа на тебе; Защото Моя е вселената и всичко що има в нея. 13 Ще ям ли Аз месо от юнци? Ще пия ли кръв от козли? 14 Принеси Богу жертва на хваление, И изпълни на Всевишния обреците си;показват по-скоро какво е отношението на Бога към жертвата, която му се принася. Псалмите горе долу мога да ги разбера и приема, но как ти се струват следните стихове от 23 гл. на Левит: 17. И рече Господ на Моисея, думайки: 18. обади на Аарона и на синовете му и на всички синове Израилеви и им кажи: ако някой от дома Израилев, или от пришълците (заселени) между израилтяните, било по някакъв оброк или от усърдие, принася своя жертва, каквато се принася Господу за всесъжение, 19. то, за да се придобие благоволение чрез това от Бога, жертвата трябва да бъде от едър добитък, от овци и от кози, мъжко, без недостатък; 20. никакво животно, което има недостатък, не принасяйте (Господу), защото с това няма да придобиете благоволение. 21. И ако някой принася Господу мирна жертва, изпълнявайки оброк, или от усърдие, (или през вашите празници) от едър или дребен добитък, то жертвата трябва да бъде без недостатък, за да бъде угодна Богу: тя не бива да има никакъв недостатък. 22. Животно сляпо, или хромо, или кърно, или болно, или краставо, или шугаво, - такива не принасяйте Господу и от тях не давайте за жертва на жертвеника Господен. 23. Телец и агне с несъразмерно дълги или къси членове можеш да принесеш в жертва от усърдие; но ако е по оброк, това няма да бъде угодно Богу. 24. Животно подвито, чукано, с извадени зърна или скопено, не принасяйте Господу; и в земята си не правете това. 25. И от ръцете на другоземци не приемайте никакви такива животни за дар на вашия Бог, защото те са с повреда, имат недостатък: с тях няма да придобиете благоволение. 26. И рече Господ на Моисея, думайки: 27. кога се роди теле, или агне, или яре, да престои при майка си седем дена, а от осмия ден и по-нататък ще бъде благоугодно за принасяне в жертва Господу; 28. но не колете нито крава, нито овца в един ден заедно с рожбата й. 29. Ако принасяте Господу благодарствена жертва, принасяйте я тъй, че да придобиете чрез нея благоволение; 30. тя трябва да се изяде в същия ден, не оставяйте от нея до сутринта. Аз съм Господ. Съмнявам се това да е написано под диктовката на Истинския Творец? Но темата за Библията май беше на друго място? Все пак има връзка с представата на древните юдеи, а след това и на произлезлите от тях християни и мюсюлмани за истинското място на животните в сътворения от библейския Бог свят. Според Библията за никакво самосъзнание на животните не може да става дума. Те са сътворени с едничката цел - да служат на човека: 25. И създаде Бог земните зверове според рода им, и добитъка според рода му, и всички земни гадове според рода им. И видя Бог, че това е добро. 26. След това рече Бог: да сътворим човек по Наш образ, (и) по Наше подобие; и да господарува над морските риби, и над небесните птици, (и над зверовете) и над добитъка, и над цялата земя, и над всички гадини, които пълзят по земята. 27. И сътвори Бог човека по Свой образ, по Божий образ го сътвори; мъж и жена ги сътвори. 28. И благослови ги Бог, като им рече: плодете се и множете се, пълнете земята и обладайте я и господарувайте над морските риби (и над зверовете), над небесните птици (и над всякакъв добитък, над цялата земя) и над всякакви животни, които пълзят по земята. Битие,гл.1 Между другото, човекът доста съвестно изпълнява този Божий завет. Така е обладал Земята, че скоро ще заличи и последната тревичка от нея, да не говорим за животните! Затова ми е малко трудно да разбера и приема някои неща от Библията и най-вече от Стария завет. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
infinity1305 Добавено Октомври 29, 2007 Доклад Share Добавено Октомври 29, 2007 Картко и синтезирано изложение по темата: http://www.theosophy.ru/lib/animsoul.htm Само аз ли не успявам да отворя този линк... Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Ани Добавено Октомври 29, 2007 Доклад Share Добавено Октомври 29, 2007 Картко и синтезирано изложение по темата: http://www.theosophy.ru/lib/animsoul.htm Само аз ли не успявам да отворя този линк... Наистина дава съобщение:Запрашиваемый сервер временно недоступен. Вчера си беше наред. Дано го пуснат пак. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Guest Ла Горда Добавено Октомври 29, 2007 Доклад Share Добавено Октомври 29, 2007 Да, това са въпроси, които съм си задавалра и аз . Тук става въпрос, за много дълбоки библейски доктрини чиято дълбочина не може да се обясни във форум. Ако си някъде наблизо бих приказвала часове наред с теб и бих ти обяснила много неща . Отнема много време, месеци и дори години занимания са нужни . Наистина, не би трябвало да се отрича нещо преди човек да се е запознал с него в дълбочина. Това имах в предвид когато пуснах линка към псалма, просто хей така . Накратко само ще кажа, че има една червена нишка която е прокарана в цялата Библия от Битие до Откровение, и всичко което е описано там са символи и то много дълбоки.Но искам да кажа, преди да стигна до Великото Учение на Учителя Петър Дънов, съм минала през църквата и основата която съм получила там ми помага да разбера по-добре Учението на Учителя, а знае се, че той дава нов импулс на Християнството, знае се също и за неговото отношение към нашите по-малки братя - животните . Ако ви е интересно и искате да научите, за тези дълбоки Християнски доктрини, винаги може да се обърнете към някой свещеник или пастор, за да ви изясни нещата и да няма камъчета които да ви препъват по пътя, защото този който с душа търси истината, за нещата и пита, за да разбере, винаги ще намери кой да му ги разясни в дълбочина. Поздрави Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Станимир Добавено Октомври 29, 2007 Доклад Share Добавено Октомври 29, 2007 Картко и синтезирано изложение по темата: http://www.theosophy.ru/lib/animsoul.htm Само аз ли не успявам да отворя този линк... Have Animals Souls? Същото на английски. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Ани Добавено Октомври 29, 2007 Доклад Share Добавено Октомври 29, 2007 (edited) Ако ви е интересно и искате да научите, за тези дълбоки Християнски доктрини, винаги може да се обърнете към някой свещеник или пастор, за да ви изясни нещата и да няма камъчета които да ви препъват по пътя, защото този който с душа търси истината, за нещата и пита, за да разбере, винаги ще намери кой да му ги разясни в дълбочина. Лагорда, благодаря за отговора! Опитвам се да разбера Библията, но точно отношението към животните ми е препъни камъка. Говорила съм с богослови, свещеници, пастори - отговорът е винаги един и същ: Животните нямат душа. Колкото до тълкуването на Библията в православната църква се спазват препоръките на Св. Игнатий Брянчинов . Ето някои от тях: Не дръзвай сам да тълкуваш Евангелието и останалите книги на Свещеното Писание. Писанието, изречено от светите пророци и апостоли, не е изречено произволно, но по внушение на Светия Дух (II Петр. 1:21). Нима не е безумство да го тълкуваш произволно?Мисля,че е прав... Опитвала съм се да го правя, но не става. Наистина има нужда от време и май един живот не стига? Ако кажа на духовник, че съм привърженик на Дънов, теософията и т.н., просто ме оставя като неспасяем случай. Споделям следната мисъл на Блаватска: Разумная душа человеческого существа рождается по-видимому для того, чтобы стать убийцей неразумной души животного — в полном смысле этого слова, так как христианская доктрина учит, что душа животного умирает вместе с его телом. Не может ли легенда о Каине и Авеле иметь двойной смысл? The rational soul of the human being seems born to become the murderer of the irrational soul of the animal – in the full sense of the word, since the Christian doctrine teaches that the soul of the animal dies with its body. Might not the legend of Cain and Abel have had a dual signification? Благодаря за линка на Станимир! Редактирано Октомври 29, 2007 от Бина Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Guest Ла Горда Добавено Октомври 29, 2007 Доклад Share Добавено Октомври 29, 2007 Ако кажа на духовник, че съм привърженик на Дънов, теософията и т.н., просто ме оставя като неспасяем случай. Много добре знам, за какво става въпрос, на мен пък това ми е препъни камъка , всеки отрича другите учения като си мисли, че неговото е най-правилно, а аз съм на мнение, че ученията на Любовта трябва да си подадат ръка и всички да се познаем и разберем като братя и сестри . Жертвата на Христос не е само за Християните, тя е за цялата земя и за всички същества. Той всъщност е Агнето без недостатък което е принесено в жертва...След постановяването на Новия Завет, всякаква животинска жертва отпада, дори е грях според мен да се принасят в жертва невинни животни, след като Христос вече го е направил и е отворил пътя към Отец ! Животните са наши по-малки братчета, те доколкото знам от книжки които съм прочела, са деца на Архангелите, ще отида и по-далеч, става въпрос, за цветята. Знам, че те пък са деца на Ангелите и, че този който къса цвете, обижда звездите и сам ще заприлича на скъсано цвете. Много може да се говори по тези въпроси и както каза ти, един живот не стига .Важното е човек да е търсач, да търси истината навсякъде, да не се спира никога на едно място, а да извади ценното от всичко и да продължава напред . Така се отива отвъд завесата на нещата и красивото е, че няма край. Пътя е безкраен и всичко е едно невероятно предизвикателство . Поздравявам те! Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Валентин Петров Добавено Октомври 29, 2007 Доклад Share Добавено Октомври 29, 2007 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Ани Добавено Октомври 29, 2007 Доклад Share Добавено Октомври 29, 2007 Жертвата на Христос не е само за Християните, тя е за цялата земя и за всички същества. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Guest Ла Горда Добавено Октомври 29, 2007 Доклад Share Добавено Октомври 29, 2007 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Добромир Добавено Октомври 29, 2007 Доклад Share Добавено Октомври 29, 2007 (edited) Свещеническата каста или класа от всички времена и народи е била, с редки изключения, на не много високо духовно ниво. Затова си е служила с набързо замаскирано зад всевисши лозунги его, за да оцелее и пребъдва в лесен живот. Отделни монаси са били аскети с известни постижения, което не означава, че са станали святи - пак с редки изключения, те само са засилвали още повече това фино его и са послужили като знаме за останалите свещеници, които за разлика от тях не са си усложнявали много живота, а са жънали плодовете на хорската вяра. А сред обикновените хора винаги е имало и много по-духовни, отколкото средната маса от свещениците. И те са били (и са) по-духовни, не защото тълкуват по-добре Писанията, а защото - дори и без да са значимо запознати с тях - имат точен вътрешен усет за отношението си към нещата и съответно го следват. По-рядко например се среща любовта към животните у свещениците, отколкото у т.нар. обикновени "грешници". Естествено, в случая специално с християнството, във формата, в която преобладава днес, свещениците ще защитават липсата на душа у животните, тъй като ако кажат, че я има, следват доста неудобни за тях въпроси - няма ли начин и тази душа, ограничена в тялото на животното, да се спаси (възвиси, еволюира), а не само човешката; какво става с месоядството и жертвените агнета и т.н. Редактирано Октомври 29, 2007 от Добромир Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Guest Кристиян Добавено Октомври 30, 2007 Доклад Share Добавено Октомври 30, 2007 В библията нито една дума не се отнася към физически проявения свят. Тората- първите пет книги от Стария завет, разкрива структурата на Битието, йерархичните му нива, мястото на на всяка едно душа в йерархията. Науката кабала ни дава възможност да разбираме писанието и да го прилагаме в живота си. Освен кабала, може да посоча пример със Е. Сведенборг и едно негово произведение- за значението на първите пат глави от "Битие", и според него, в писанието не става въпрос за физически жертвоприношения и т.н. Животните имат душа- това е достатъчно. Душата им по структура е също като нашата, но енергийните полярни сили при нея действат в друго направление, поради което се казва, че душата на животните не се "възнася" на "небето". Съзнанието е нещо, което съществува навсякъде, дори и там, където материята е лишена от душа. Минералите нямат душа, сиреч- желания, но имат съзнание... Човек наистина е най-висшето творение и е венец на Творението, с което Творецът завършва "работата" Си, но съвсем не означава, че това е физическия човек- в писанието физическия човек се появява в сегашния му вид едва след потопа. Във гл.2 от книга "Битие", май някъде от 5-6 стих нататък, се описва създаването на човек от пръст, т.е. създаване първо на форма, след което следва нейното "оживяване"- не този човек обаче е венец на творението...В първата глава на "Битие" се описва като действащ Творец само Бог- на български, или Елохим-Богове, на еврейски, при това "работникът" е Руах Елохим- Свети Дух, но на еврейски е в женски род, т.е. проявяващата Същност, "раждаща" формите, е Духът, който привежда в действие непроявените "вектори" на Съзнанието на Божествения Отец, които като пример, може да бъдат сравнени с потенциална енергия, или като "чисто електричество" (е те такова нещо няма де), което благодарение на магнетичното въздействие на Духът, се превръща в проявена енергийна "програма", която сякаш се "САМОРЕАЛИЗИРА" от "нищото". И така, Битието приключва приблизително така "и тъй бяха свършени небето и земята и цялото им войнство"- т.е. така беше завършен Човекът като Съд-Душа, и Съдържание-Дух- това вече е във гл.2, и от тук нататък, този Съвършен Ввенец на Божието Творение, наречен Господ Бог- Яхве Елохим, представлява Синът, плод на Божествения Отец, който е непроявен- Айн Соф Аур, и "драйверът", "подкарващ" софтуера "Битие"- Св. Дух, Руах Елохим- или Майка на Битието, Даваща Живот. И така Троицата е заявършена, и Венецът на Творението се нарича Господ Бог- ние Го наричаме Иисус Христос, а нашите прадеди са го наричали Ти-Он-Иисус. И така, Господ Бог създава от материя една форма, след което й вдъхва в ноздрите "жизнено дихание", и така човекът става "жива душа", и ако някой забелязва, това е първия човек, сътворен и напълно отделен от своя Творец, за да бъде възможно да бъде свободен, т.е. да има свободна воля, която по-нататък в разказа се проявява в определена посока, но важното е това, че тъкво този човек е първата форма, от която впоследствие произлизат всички останали- т.е. минералното, растителното, и животинското царство са създадени от именно този Адам,благодарение на дадената му свобода на действията и волята- създава тези царства обаче, преди да се сдобие с егото си, за което впоследствие твърди, че е кост от костите м у и плът от плътта му. Така вече се разбира в какъв смисъл носи ст.24-ти от въпросната глава 2 на "Битие". След грехопадението на Адам и Ева, и прокуждането им в диалектическото ниво на битието, с тях в това ниво попадат и всичките царства- минерално, растително и животинско, иначе Адам и Ева извън рая биха попаднали в празнината на йерархично по-долното стъпало, или по-нисшето "небе"- тук, на астрално нивно се зараждат основните животински принципи- хищничеството, растителноядството, оформят се основните размножителни и сексуални механизми, така че до Ной еволюцията си има причини, принципи и закони, но вече човек е загубил свободата на избора и волята си, поради което резултатите са трагични, така че или това ниво трябва да бъде "изтрито", или човек трябва да бъде преведен на още по-ниско ниво, при това в състояние на "упойка" (ако някой чете внимателно и си води изрядни числови "записки", ще разбере момента с "пиянството на Ной") и така всъщност, Ной бива преведен като Съзнателна Душа във физическото измерение на диалектичното битие, заедно с все животни от "ковчега"- ето че човек е създал всички царства, и пак човек е "селектирал", макар и с известни "напътствия" кой растения и животни и по колко, да приюти в "ковчега". От там нататък следва инволюция, в която водещ е принципът на оцеляването- както за човека, така и за всички останали.... На друго място в писанието срещаме, че като душа човек е толкова пъстър и разнообразен, като се прави връзка с всичкщи животни по земята- човешките души са толкова различни и разнообразни, колкото са разнообразни и животинските видове, и в този смисъл, всеки човек може да бъде оприличен на някое животно, или няколко животни- а в това е заложена голяма тайна, която е разкрита впоследствие- чак в Новия завет, но и без това излязох извън рамките на темата, така че спирам до тук. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Валентин Петров Добавено Октомври 30, 2007 Доклад Share Добавено Октомври 30, 2007 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Ани Добавено Октомври 30, 2007 Доклад Share Добавено Октомври 30, 2007 (edited) В библията нито една дума не се отнася към физически проявения свят. Тората- първите пет книги от Стария завет, разкрива структурата на Битието, йерархичните му нива, мястото на на всяка едно душа в йерархията. Науката кабала ни дава възможност да разбираме писанието и да го прилагаме в живота си. Освен кабала, може да посоча пример със Е. Сведенборг и едно негово произведение- за значението на първите пат глави от "Битие", и според него, в писанието не става въпрос за физически жертвоприношения и т.н. Кристияне, виждам че тълкуваш Библията през призмата на Кабала. За съжаление не съм много на "ти" с нея. За християните и мюсюлманите мога със сигорност да кажа, че не я премат . Не съм наясно доколко официалният юдеизъм е свързан с кабалата и до колко я приема? В първите пет глави на "Битието" може да не става дума за физически жертвоприношения, но в "Левита" става, при това доста подробно описани. Да не говорим за курбаните в християнските църкви, особено по Гергьовден колко агнета минават под ножа. Но ми беше много интересно да прочета написаното от теб и май ще се опитам да разбера науката Кабала. Може би чрез нея ще успея да преодолея противоречията, които буди Старият завет в мен . Редактирано Октомври 30, 2007 от Бина Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Guest Мона Добавено Октомври 30, 2007 Доклад Share Добавено Октомври 30, 2007 (edited) Искам да разбера връзката между мистици като Имануел Сведенборг и темата за животните. Животните нямат нито самосъзнание, нито съзнание. Те просто имат различен генотип, а ние отново задаваме едни и същи човешки въпроси - има ли, няма ли. Когато един хомо сапиенс успее да общува и да се "разбира" с животинския свят, то той е достигнал до отговор на абсурдния въпрос имат ли животните самосъзнание. То много хора нямат, ние за животните питаме?! Редактирано Октомври 30, 2007 от Мона Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Guest Кристиян Добавено Октомври 30, 2007 Доклад Share Добавено Октомври 30, 2007 С животните всъщност лесно се общува. Може да се разговаря с тях, опитвал съм с успех много пъти, при това с малки изключения предимно с неопитомени животни. Във всеки човек има поне една животинска същност- съвсем не е случайно това, че в някои култури и традиции се споменава за "Животни на Силата". Всеки може да открие своето, да общува с него, и да научи изключително много неща както за самия себ еси, така и за животинския свят с все отношения в него. А кабала е наука, която човек може да изучава независимо от това, дали е християнин, мюсюлманин, юдеин, шинтоист, хиндуист и т.н. Кабала стои в основата на християнството, и всъщност, без кабала християнството не може да бъде понятно и приложимо нещо, а си остава институционализирана абстракция, с множество суеверия и врели-некипели езически ритуални дейности... Сведенборг има дотолкова връзка с животните, доколкото вземаме библията като източник, в който намираме информация за връзката между животните,хората, и Творецът им, в случая става въпрос, че в библията нито една дума няма отношение към триизмерния ни смят и т.нар. физическа реалност. Ако чрез кабала установяването на това изисква време, то Сведенборг предлага информация в езотеричните си творби. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Роси Б. Добавено Септември 25, 2008 Доклад Share Добавено Септември 25, 2008 Между човека и животното, чиито Монади и Дживи са в основата си тъждествени, съществува непроходимата бездна на разумността и самосъзнанието. Какво е човешкият разум в неговия висш аспект, откъде е той, ако не е част от естеството - и в някои редки случаи на въплъщение, самоестеството - на Висшето Същество, Същество, принадлежащо на по-висок и Божествен план? Може ли човек - бог в животинска форма - да бъде продукт на материалната Природа само по силата на еволюцията, също както и животното, което се различава от човека по външната си форма, но в никакъв случай не и по материалите на своите физически тъкани и е одушевено от същата, макар и неразвита Монада; възможно ли е това, когато виждаме, че мисловните потенциали на двете се различават както слънцето от светулката? Какво е онова, което създава такава разлика, ако човек не е животно плюс жив Бог вътре в своята физическа обвивка? Елена Блаватска-"Тайната доктрина";том2;изд.Астрала;2005г. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Ани Добавено Юли 1, 2009 Доклад Share Добавено Юли 1, 2009 Имат! Поне военните кучета от парада. Като ги гледам как сериозно ситнят до маршируващите войници - няма начин да не осъзнават сериозността на това което правят. Жалко, че любимите ми котки все още не са дорасли до това ниво или са толкова свободолюбиви, че никаква каишка не ги хваща! ">" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"> Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
jolie Добавено Юли 27, 2009 Доклад Share Добавено Юли 27, 2009 (edited) Животното може да попие от духа на човека,става едно цяло със стопанина си. Това което искам да кажа е друго.Нашата отговорност към всички животни на земята.Те са наше задължение дадено ни е да се грижим за всички нас за цялата планета и всички нейни животни и растения,въздух и вода ние сме отговорни.Не във този вид Бог ни ги е дарил.Нека бъдем достойни пред Неговите очи.Нека покажем ,че сме съзнателни в това се състои съвремието и съвременото мислене.Цивилизацията да е съзнателно изграждана.Бог веднъж изчисти мръсотията от Содом и Гомор.Даде ни отново нов шанс и колко жертви направи за нас.Нека не сме неблагодарни и безочливи и да оценим всичко това.Нека градим с Бога ни и да видим това което всъщност е предвидил за нас благодатта Му и волята Му с която търпеливо чака с любов и надежда. Редактирано Юли 27, 2009 от jolie Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Търсач Добавено Юли 27, 2009 Доклад Share Добавено Юли 27, 2009 Животните имат колективна душа, и когато убиват те не правят грях. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Guest Fut Добавено Юли 27, 2009 Доклад Share Добавено Юли 27, 2009 И да и не, но ти си търсач, а който търси винаги намира и разбира. Това от мен. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Търсач Добавено Юли 29, 2009 Доклад Share Добавено Юли 29, 2009 И да и не, но ти си търсач, а който търси винаги намира и разбира. Това от мен. Какво да и какво не? Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.