Валентин Петров Добавено Март 10, 2010 Доклад Share Добавено Март 10, 2010 Защо се раждаме на земята? Какви са връзките между причините за това с желанията? Как можем да променим своята съдба? Всички тези въпроси са свързани с причинното тяло. Духовен е само онзи човек, който е развил своето причинно тяло, с което да разбира причините и последствията на нещата ... Всяка грешка, направена от човека, е задача, която той сам трябва да реши. Малкият повод Като се развие причинното тяло, хората ще знаят причините на всички неща, защо всяко нещо става така, а не другояче. Същественото Всяка мисъл и всяко благородно чувство произтичат от доброто, което вършим. Добрите желания и добрите мисли произтичат от доброто, те са процес на растене у нас. Когато посеем една семка, ние имаме първия процес – поникването на растението, втория – на прорастване, третия – на цъфтене, а четвъртият процес – връзване на плодове. Следователно доброто, плодът в човека, може да се яви само в неговата душа, а в окултизма наричат това причинно тяло у човека.. Денят на доброто Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Guest azbuki Добавено Март 10, 2010 Доклад Share Добавено Март 10, 2010 (edited) Cause and effect. Дуализмът е късоглед и не вижда отвъд това. Вкоренен в тази схема, разумът е сляп. Причини, следствия, духовни, бездуховни хора, това вижда, но не вижда истинския изток на нещата. П.П. Заяждам се, да. Редактирано Март 10, 2010 от azbuki Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Диана Илиева Добавено Март 10, 2010 Доклад Share Добавено Март 10, 2010 Защо се раждаме на земята? Какви са връзките между причините за това с желанията? Как можем да променим своята съдба? Всички тези въпроси са свързани с причинното тяло. ... Като се развие причинното тяло, хората ще знаят причините на всички неща, защо всяко нещо става така, а не другояче. На горните въпроси като че ли не може да се отговори пълноценно дори и с развито каузално тяло (според мен). И едно мое наблюдение - причинното тяло се изгражда постепенно, т.е малко по малко се надгражда. Което само по себе си е вярно сигурно и за останалите тела. И докато за по-фините изглежда приемливо и логично, то за физическото е доста странно и трудно за възприемане (макар и в нещата, които съм чела от Щайнер, на няколко места да е подхвърлял за това - ще се радвам, ако някой е прочел повече, да сподели или даде линк, може и на ЛС, защото все пак тази тема не е за това). Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
B__ Добавено Март 10, 2010 Доклад Share Добавено Март 10, 2010 Диана, Авесалом Подводни в "ЕТАПИ В ЕВОЛЮЦИОННОТО РАЗВИТИЕ НА ЛИЧНОСТТА" говори за каузални, будхиални и т.н. характеристики. Нищо чудно тези етапи да са развитието на съответните тела Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Станимир Добавено Март 18, 2010 Доклад Share Добавено Март 18, 2010 „208. ... Причинно тяло наричаме несменяемата, безсмъртната, неунищожимата обвивка на духа. В нея той натрупва плодовете на своите достижения, цялото свое минало и бъдеще. Там са семената, а полето за реализация на заключените в тях възможности е пространството...“ Грани Агни Йоги, 1957 г. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Станимир Добавено Март 19, 2010 Доклад Share Добавено Март 19, 2010 (edited) „212. (Май 24). В причинното тяло са съсредоточени кристалите от натрупаните от духа енергии. Тези енергии се намират в състояние на постоянно очакване на такива комбинации от външни условия, при които могат да се проявят във външната среда. Когато духът е въплътен в тяло, определен вид от тези енергии се проявява на физически план; когато той е в астрално тяло се извършва проявление на астрален план, но вече на друг вид енергии; по същия начин е при тънкото и огненото тяло, на всеки план в съответните проводници и именно от тези енергии се осъществява проявлението, което отговаря на плана и неговите възможности. Но даже на физическия план, в плътния свят, могат да се проявят далеч не всички натрупани енергии, а само частично. Външната среда и нейните условия не винаги позволяват това проявление. Невинаги са благоприятни и съчетанията на скандите*. Кармата понякога чака с векове за да утвърди необходимото следствие. Само с неголяма част от натрупаните енергии се проявява човекът на Земята. Колкото е по-висок планът на съзнание и проводникът, толкова по широки са възможностите да се осъзнаят собствените натрупвания, но са и толкова по-ограничени от особеностите на дадения план. Например, човек, обичащ физическия труд, може да удовлетвори стремежа си към него единствено във физическо тяло. Във висшите планове трудът се осъществява под други форми. Любовта към труда остава, но се проявява по друг начин. В земните животи всичко се повтаря и нищо не се повтаря. И тялото и външният вид, и скандите са различни. Други са обвивките и на близките хора. Както листата на дърветата си приличат едно с друго, но няма две еднакви, точно така няма и еднакви животи. Неповторимостта на дадени условия може да послужи и за утешение, и за тъга, ако има нещо, към което сърцето се е привързало. Даже в рамките на един живот, миналото не може да се повтори в същата форма. Вечна е смяната на всичко и във всичко, и единствено Наблюдаващият е неизменен. Колкото по-високо е духът, толкова по-ярко се проявява неговата Индивидуалност през съответните обвивки. Но скандите силно изменят формите на това проявление. Разбира се, Високите Духове винаги успяват да извършат своето Велико Служене, но формите на неговото проявление са разнообразни. Това можем да видим сравнявайки живота на Акбар, Соломон и Сергий Радонежки. Така времето, епохата и народността наслагват своите окраски върху проявлението на космическите енергии, натрупани от духа, дори и при много издигнатите Същности. Можем да наречем това съзвучие с реалността на окръжаващите външни условия. Истината си остава една, формите на нейното проявление зависят от сроковете и необходимостите на епохата. Оттук и извода: възможностите, които се дават във всяко въплъщение, са неповторими и не трябва да се изпускат. Кой знае кога и къде те ще се повторят отново, може би никога. Във всеки случай, аналогични съчетания на условията са възможни, но точно повторение – никога. Разбирането за това ще ви научи да цените това, което е неповторимо, и да не изпускате възможностите на настоящия си живот. Често се упрекваме в това, че не сме оценявали нещо в съответното време, затова трябва да ценим неповторимото и да държим очите си отворени за това, което ни се предоставя през живота.“ Грани Агни Йоги, 1957 г. *сканди (санскрит) – букв.: група, куп. Означение на петте групи, от които е съставено всичко, което най-общо се разглежда като „личност“: 1. телесност (Рупа); 2. усещания (Ведана); 3. възприятие (самджня); 4. Психически формиращи сили, образи (Самскара); 5. Съзнание (Виджняна). Често тези групи се наричат и „групи на полепналостта“ (упадана-скандха), понеже към тях, с изключение на архатите и Будите, полепва жаждата (Тришна) и ги привлича към себе си и така те образуват обектите на привързаността и причиняват страдание. ... (Енциклопедичен речник на източната мъдрост) Съжалявам, но за да се разберат скандите, трябва да се разберат и значенията на всички санскритски термини, които са изброени по-горе. Тук аз няма да дам техните значения, защото ще се отклоня доста от темата. Редактирано Март 19, 2010 от Станимир Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.