B__ Добавено Декември 26, 2009 Доклад Share Добавено Декември 26, 2009 В доста статии на Учителя се говори за чакрите и съответстващите им музикални тонове. Има различни техники за изчистване на чакрите при които се вибрира някое Божие име в съответната чакра (или предпочитана дума или буква). Никъде не се казва, но силно подозирам, че вибрирането трябва да е в тона на съответната чакра. Та въпросите ми са: Доколко целия процес е ефективен, ако вибрирането се разминава със съответния тон? Доколко нетренирания човек може да се научи да пее тоновете на гамата, без да си служи с помощни средства като камертон? Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
томи Добавено Декември 26, 2009 Доклад Share Добавено Декември 26, 2009 В доста статии на Учителя се говори за чакрите и съответстващите им музикални тонове. Има различни техники за изчистване на чакрите при които се вибрира някое Божие име в съответната чакра (или предпочитана дума или буква). Никъде не се казва, но силно подозирам, че вибрирането трябва да е в тона на съответната чакра. Та въпросите ми са: Доколко целия процес е ефективен, ако вибрирането се разминава със съответния тон? Доколко нетренирания човек може да се научи да пее тоновете на гамата, без да си служи с помощни средства като камертон? Във Великото Училище Живот,никога не е късно човек да започне ,да изучава нещо. Що се отнася до правилното изпълнение на музикалната гама "тоновата стълбица",при нея е важно да се спазват отношенията между тоновете ,а не толкова физическото им съпоставяне към зададена честота в херци. През последните сто години поне три пъти е променян еталона за измерване,честотата на трептене на тона Ла-440 херца.Хроматичната гама е един велик компромис,който улеснява музицирането в голям музикален състав,но от това се губи най-ценното ;музикално излъчване ,предназначено за духовния ни мир.Вярната гама е вълрос на хармонични отношения с всичко, с което си взаимодействуваме. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Пламъче Добавено Декември 26, 2009 Доклад Share Добавено Декември 26, 2009 На първа чакра съответства тонът ДО 1 октава, както и звучната гласна дълго "У". На втора чакра съответства тонът РЕ,както и звучната гласна късо "О". 3 чакра-тон МИ,дълго "О" и късо "О". 4 чакра-тон ФА и "ЕЙ". 5 чакра-тон СОЛ , къси "Е","Ъ","А". 6 чакра-тон ЛА,късо "И",дълго "И". 7 чакра- СИ и дълго "И". 8 чакра(трансперсонална или наричана още Душевна звезда) съответства горно "ДО". Вибрирането не трябва трябва да да се разминава с вибрацията на съответния тон.Не всеки има дарбата да пее,но всеки може да възпроизвежда правилно звучните гласни. Гласът освобождава енергия по посока на мислите ни,като я изпраща в съответната част на тялото ни. "Всяка енергия следва мисълта."Накъдето насочим мислите си,натам отива и енергията.Накъдето насочим звуците и гласа си,натам се насочват и вибрациите.Гласът принадлежи на тялото,но той е инструмент и на духовния ни Аз.Чрез собствения си глас можем да хармонизираме енергията на чакрите си и да постигнем по-висше съзнание и по-добро здраве. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Злинчо Добавено Януари 28, 2010 Доклад Share Добавено Януари 28, 2010 да, ставаше въпрос за намиране на "своето" ДО, след което тониране с тризвучието ДО- МИ-СОЛ, след което изпяване на тоновата стълбица. аз лично за себе си намирам разлика - свиря по-правилно след като съм направила тези упражнения. любопитно ми е обаче дали все пак след добро тониране собствените "до" на хората съвпадат. по-лесно е да се провери с ла - поне всеки има камертон ла. пробвал ли е някой? и друго исках да разбера, според вас като се говори за "чисти" тонове се смятат тоновете от темперираните инструменти ,така ли е? и друго - ако е така защо в музико-терапията се използват и песни с модулации? ако не се сеща някой-бия накъм темата за грешните вибрации - в нетемперираните строеве имаме и други обертонове ( с модулациите също) - е тогава излиза, че човек трябва да си пее на воля без да се притеснява от "грешни вибрации" поздрави на всички! и простете за "балистичният подход към пунктуацията" Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Пламъче Добавено Януари 28, 2010 Доклад Share Добавено Януари 28, 2010 човек трябва да си пее на воля без да се притеснява от "грешни вибрации" Точно така е! Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Guest Кристиян Добавено Януари 28, 2010 Доклад Share Добавено Януари 28, 2010 В доста статии на Учителя се говори за чакрите и съответстващите им музикални тонове. Има различни техники за изчистване на чакрите при които се вибрира някое Божие име в съответната чакра (или предпочитана дума или буква). Никъде не се казва, но силно подозирам, че вибрирането трябва да е в тона на съответната чакра. Та въпросите ми са: Доколко целия процес е ефективен, ако вибрирането се разминава със съответния тон? Доколко нетренирания човек може да се научи да пее тоновете на гамата, без да си служи с помощни средства като камертон? Относно тоновете, хармонични на чакрите има доста написани предположения, но повечето от тях са кажи-речи са в сферата на предположенията, но всъщност, за хармонията на една чакра не е важен толкова тонът- като честота и дължина на вълната, а прости неща като ритмиката например. Ако човек разполага с чифт тарамбуки и маракаси- пак може да си хармонизира чакрите, въпреки че тоновете при ударните инструменти сами посебе си не са важни а интервалите между тях. Две тарамбуки биха звучали хармонична ако се настроят (опънат кожите им) така, че интервалът между основния тон в центровете им да е кварта или квинта (квартите се предпочитат при по-голям брой ударни инструменти)- така че с два основни тона, всяка чакра може да се хармонизира, но с правилен ритъм...т.е., както по-комерсиално съм излагал мнение- да им се регулират оборотите... Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.