Jump to content
Порталът към съзнателен живот

Науката за Кришна


petarstankov

Recommended Posts

Има една статия в сайта на клона на това движение в Великобритания и там пише за истинската същност на това движение и бъдещето на религията. С две думи се казва, че това движение, въпреки, че идва от Индия, в основата си, същността му не е вишнуизъм и култ към Кришна, а наука за Себереализацията. Става въпрос за една практика - събиране на хора на едно място и съвместно пеене и свирене на инструменти, с цел удовлетворяване на Бога в сърцата на неговите преданоотдадени. Един от тях под ритмичните звуци на тъпан (мриданга) изпява вдъхновено едно от имената на Бог (за препоръчване ХАРЕ КРИШНА маха мантра). След това името се повтаря от останалите със същата мелодия. По този начин всички се вдъхновяват и почват да скачат и да се радват от общението си - помежду си и между тях и самите свещени звуци, Вибрации

Линк към коментар
Share on other sites

  • Отговори 79
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

към петър станков:

тази практика която описваш е само един купон най-често... но като направим уговорката че от дълбока древност свещените церемонии са били провеждани под формата на празници, карнавали, фиести, с други думи - купони:))) но ако някой си мисли че бхакти йога практиката на един "кришнар" се изчерпва само с купон - просто се лъже... В Бхагавад Гита са посочени и обяснени различните аспекти на нравствено-етичната и философската страна на практиката, която трябва да изпълнявя ученика. Факта, че във всяко учение преобладаващата част от уччениците са изключително повърхностни и непоследователни, не прави системата лоша... Но в крайна сметка за много от нас купона е началото и края на практиката ни:)))

Линк към коментар
Share on other sites

Basho, изпитах респект пред знанията ти. Тази река е твърде дълбока за мене. Уважавам източните религии в тяхната най-същностна част, но мисля, че при човешката им реализация се получават отклонения така, както и в християнските, мюсюлманските или които и да били други изповедания. Кришнаизмът е интересен, но и твърде сложен. С "ужас" си спомням дебелите книги, които негови последователи разнасят и продават. Някога може и да се запозная по-задълбочено, но понастоящем наистина нямам време. Това, което ми дава християнството, ми е достатъчно на този етап. Няма нужда да знам всичко и веднага. Ще вървя по моя път. Не мога, а и не искам да мина по чуждите пътища.

В най-дълбоката си същност много религии имат общо. По време на една молитва /християнска/ ми се случиха необичайни неща, за които прочетох след години в книга за източно изповедание. Не се страхувам, че може да съм на грешен път. Човек може да изкачи много стъпала нагоре дори без нито една книга, без нито един проповедник, само с искрен стремеж и смирение в общуването с Бога и други светли същества. Чисто знание може да се придобива по духовен път. Все пак да кажа, че и заблуди не са изключени.

Не съм съвсем безкритична нито към християнските изповедания в съвременния им вид, нито към дъновизма, нито към каквото и да било. Висш принцип: съмнявай се и изпитвай нещата. Странното е, че съвсем добре върви наред с вярата. Може би защото съмнението е плод на ума, а вярата - не.

Слава на Бога! Може би е същото като Харе Кришна?

Линк към коментар
Share on other sites

Ако на тези дебели книги им се махнат коментарите от Прабхупад - основателят на движението - те стават доволно тънки! А и текстовете са си повече от ясни, особено ако са добър превод, а не изопачени до неузнаваемост през нечий тясно скроен ум.

Иначе Кришна е това което е и Христос - същият Космически принцип. :feel happy: Много си права за пътя - той е в нас и законите му са много ясни и простички!!! :)

Линк към коментар
Share on other sites

В дебелите книги се казва, че целта на всички религии е чиста Любов към Бога. Такава Любов много по-лесно се постига на купон, където хората скачат и пеят във възхвала на Любовта.

Не искам да рекламирам отделно учение, но по плодовете ще ги познаете - след един "харинам"(шествие със песни и танци) по улиците на София просто се чувства, че хората почват малко повече да се обичат, малко по-повдигнати са. А какво ще стане, ако в шествието се включат хиляда човека и то стане ежедневие?

Линк към коментар
Share on other sites

чиста Любов към Бога. Такава Любов много по-лесно се постига на купон, където хората скачат и пеят във възхвала на Любовта.
Такава любов, а... Ех ти Природен дух, радвай се... Дали сте чели навремето " Малки богове " на Тери Пратчет - лека и неангажираща, почти детска, но доста може да се научи - особено за възхвалата на бог и любовта към него в диалектиката. Който я е пропуснал ще му се ослади прегледа и, а дано след осмисляне му и вгорчи.
Линк към коментар
Share on other sites

:v: Мисля си, че в триизмерното пространство май е много много трудно и няма как да не сме природни духчета.... опитваме се да сме естествени, радостни, спонтанни, но добре ще е да не губим будността си и чистотата си...и връзката си със светлината...

:) Ще взема да прочета книжката...щом я намеря...още отсега почна да ми вгорчава :unsure::lol:

В този план - струва ми се, че в тази Школа на Учителя, която следвам, съзнателно се допуска изграждането на една програма, а не е както в будизъм-йога-дзен-веданта процес на раз-обуславяне, де-програмиране. Интересно ми беше, че един приятел ваишнава, повтори точно думите на много от хората от братството - че "в този път на бхакти / съответно - на бялото братство/, се ИЗГРАЖДА нещо, че това е път на градене, а не на събаряне". А тази програма до какво води? До осъзнаване на фалшивите ни модели и програми и осъзнаване на единствената възможна "програма", в която не ни остава никакъв избор, освен "присъщото действие без очакване" /из "Песен за Махамудра" от Тилопа/ ))

очаквам мнения по темата. прилики и разлики между школите? дали има противоречия? какво е да се гради, какво е да се депрограмира... дали това е в обхвата на възможностите за изследване на обективния ни ум изобщо? или само транскогнитивното знание ще ни даде отговорите???

добри питанки поставяш :thumbsup2:

Де - програмираме старото мислене / чувстване / постъпване + пробуждаме душата и има развиване на телата...

Мисля си, че обхвата на възможностите на Ума = естествения , природния , разумния , моралния, личния и индивидуалния е строго индивидуален за всяка една душа.

Транскогнитивното знание...когнитивен=познавателен ...транспознавателно знание...дали не е връзката с душата с Духа :rolleyes:

:feel happy: Любов + Светлина + Мир + Радост :feel happy:

Линк към коментар
Share on other sites

Ех ти Природен дух, радвай се
радвай се, задето те славим и тачим като наш Творец и по този начин ние се явяваме твои творци и си зидаме сами стените на собствения затвор.
Линк към коментар
Share on other sites

Здравейте :)

Докато следих мненията по темата, се опитвах да открия съществени прилики и разлики между Науката за Кришна и Учението на Христос и Учителя (за мен второто е продължение на първото, пригодено за хората от 20 век) не от позициите на богословието, а през очите и съзнанието на обикновен човек.

Мисля, че мантрата, която използват в Кришна (особено в зашеметяващото количество на повторение на ден!!), както и купона, блаженството... целят да замъглят и дори напълно да спрат човешката логика, а с това да се разкъсат връзките на съзнанието ни с заобикалящия ни свят. Това позволява да се увеличи Любовта в душата ни и да намерим или чуем Божественото си аз...

Преди 2000 години, обаче, Христос ни е дал нов начин за постигане на тази връзка с божественото - ПРОШКАТА. Как си представям нейния механизъм на действие?

Разпятието на плътта за мен е разрушаването на нашия модел за благополучие, което е породено от самия факт на съществуването на такъв модел в съзнанието ни. Вместо да се съпротивляваме, пазим или да осъждаме факторите, които го разрушават (понятията зло, предателство, вина и т.п.....), Христос ни призовава да ПРОСТИМ и запазим Любовта.

Прошката представлява съзнателно приемане на разрушаването на човешката ни логика и преместване на нейната опорна точка от Човешките ценности към Любовта.

По този начин ние намираме Божественото в себе си без да се отказваме от света си, а като се сдобряваме с него. Според мен, Христовото учение е по-висшия етап на връзка между реалния и Божествения свят.

Линк към коментар
Share on other sites

Различните учения са много разпръснати капки от единния океан на Изначалната Истина, поне на пътя към нея! Нима съзнанието може да се насити само с една капчица - на мен всичките религии и школи взети заедно не ми стигат не само поотделно с тесните си гледни позиции, но и всичките вкупом. Дори и да образуват един по-пълен пъзел събрани заедно, всичко което се получава е една единствена глътка знание - а съзнанието ни има нужда от цял океан! От Извора!От Истината, каквато е-поне от едно ново стъпало по пътя към нея! Като ме питат от коя религия съм ми звучи като:"От кой отбор си? Левски или ЦСКА?" От нашите или вашите? Хм... :hmmmmm:

Линк към коментар
Share on other sites

Различните учения са много разпръснати капки от единния океан на Изначалната Истина, поне на пътя към нея! Нима съзнанието може да се насити само с една капчица - на мен всичките религии и школи взети заедно не ми стигат не само поотделно с тесните си гледни позиции, но и всичките вкупом. Дори и да образуват един по-пълен пъзел събрани заедно, всичко което се получава е една единствена глътка знание - а съзнанието ни има нужда от цял океан! От Извора!От Истината, каквато е-поне от едно ново стъпало по пътя към нея! Като ме питат от коя религия съм ми звучи като:"От кой отбор си? Левски или ЦСКА?" От нашите или вашите? Хм... :hmmmmm:

много ми харесва това което казваш:). И аз така чувствам нещата... Мислил ли си защо става така, че нито едно едно учение и религия не могат да задоволят жаждата на душата ни?:) Струва ми се че е така защото ние сме центърът, съсредоточието на един свят - нашият собствен:) Когато се "срещаме" с едно ново учение, с кое да е учение, ние се срещаме с него чрез нашата "повърхност". Срещат се две повърхнини - образно казано:) Според мен, за дълги години ние оставаме на повърхността си, изследвайки дадено учение, даден обект изобщо... В самото начало имаме някакви бързи "постижения" - "успехът на начинаещия" както се казва:) ... Поради това често се случва начинаещи ученици да се главозамайват от изживяванията си и да считат че са отмахнали "булото на изида":))) С годините обаче, човек разбира че "легенчето с вода" което е открил няма дъно, че колкото по дълбоко търсиш, толкова по-дълбоко и..по-дълбоко... до безкрай...до нашия собствен безкрай... Поради тая причина, всеки от нас има нужда да открие "собственото си учение" - наричам го така защото всяко друго учение е само чужд прочит, поглед отстрани, върху нещо което зове да бъде лично изживяно. Може би затова ние тук споделяме във форума лични изживявания:) Може да наричаме любимото си учение "Велико" и да му слагаме каквито и да било епитети... но то ще си остане просто едно "легенче с вода", докато не преоткрием същото учение в собствената си дълбочина.

..но това е дълга тема и ще я оставя сега:)))

Линк към коментар
Share on other sites

Става въпрос за събиране на хора на едно място с цел хваление на Бог, хваление на Любовта, хваление на Радостта.

Въпросът е всички същества по света да са щастливи. Събират се хората и почват да пеят във възхвала на Единствения, който може да направи всички същества щестливи, който е Дух. Този Дух е вдъхновявал всички преди и след Христос. Този Дух повдига жената.

Това е движение за връщане на всички същества на платформата на Радостта, от която са паднали.

Линк към коментар
Share on other sites

Да не забравяме, че и външните и вътрешните условия са различни и по време и по място. Самото съзнание се променя и има нужда от други неща вече сега, тук. Като търсите много капки истина трябва да сте развлили до съвършенство процеса на дестилация... Концентрацията е малка и неизвестна...

Линк към коментар
Share on other sites

:v: Туй за малката и неизвесна концентрация...дааа :1eye: ама може и да е така, може и да не е така :) обаче относно капките и съвършената дестилация и РАДОСТТА - мисля, че има готови капки вече безброй, можем го...благодарейки всеки ден... под душа и не само под душа, а там където и да сме :D:P щото то Небето ни го подсигурява :thumbsup2:редовния душ и още неща :thumbsup: защото живеем с и в Радостта :)

:feel happy: Любов + Светлина + Мир + Радост :feel happy::feel happy::feel happy:

Линк към коментар
Share on other sites

Благи, ако така беше - щяхме да си имаме Земен рай тук и сега нямаше да има Спасител, а ние бихме били Богове, нямаше да има смисъл от процес като развитие... Но и това са положения които сама си определяш! Може пък за теб да е така и да познаваш атрибутивно Свободата, но има и такива като мен, които са оковани и си мислят, че трябва да воюват за глътка Чист въздух...

Линк към коментар
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Една случка с въпросната Личност (ако ви е по-удобно го наричйте Исус). Един от последователите Му умрял. Негов приятел много се натъжил и Той като видял това, го завел при умрелия и го възкресил за да се сбогува с приятеля си - възкресения му обяснил, че Бог го вика на друго място - направил описание на мястото където отива. И тогава спокойно напуснал.

Има описания на Личности, които, както Исая, са взети на небето на летящи превозни средства.

Линк към коментар
Share on other sites

  • 1 month later...

Новият завет на индуизма е " Бхагавадгита ", поне аз така я определям. Струва ми се, че всеки търсещ би трябвало да я попрегеледа. Струва ми се и че от най-силните и глави е петнадесета, та на ви: :D

"Петнадесета глава

Върховносияйния каза:

1

С корен нагоре, с корона надолу

расте вечното дърво ашваттха.

Листата му са свещени химни.

Който знае това — знае ведите.

2

Нагоре и надолу израстват

клоните, хранени от трите гуни —

напъпва сетивният свят. И в човека

минава коренът, свързан с делата му.

З

В света не се вижда на ашваттха

началото, краят или опората.

Но щом мощният корен бъде отсечен

със секирата на необвързването,

4

може да се достигне Началото:

стигналият дотам не се връща.

д з съм връщането към себе си —

пуруша — Изворът на развитието.

5

Без гордост, илюзии или привързаност,

без лични цели — слят с висшия атман,

свободен от двойственост — тъга и радост,

човек постига целта — непреходност.

6

Там слънце не грее, луна не свети -

там не гори световният огън.

Стигналите дотам не се връщат:

там е мойта върховна обител.

7

Лъч или вечна частица от мене

е душата на живото тяло.

Петте сетива и ума от пракрити

са привлечени към душата.

8

Когато пристига или напуска,

ги взима Господаря на тялото

и ги отнася, тъй както вятърът

отнася ухания от цветята.

9

Настанен в слуха, осезанието,

зрението, вкуса, обонянието,

както и във ума, Той изпитва

от сетивния свят насладата.

10

В света заблудените не го виждат,

когато напуска или остава

и обвзел трите гуни, се наслаждава:

вижда го само окото на мъдрий.

11

В себе си, овладели себе си,

йогините го виждат с усилия.

Несъвършените, неовладяните

дори с много усилия не го виждат.

12

Сиянието, което пристига

от Слънцето и света озарява,

което е в Луната и в Огъня —

знай, че това е мойто сияние.

13

Като прониквам също в земята,

поддържам със силата си съществата.

Превърнат в сокове — в лунна сома,

аз изхранвам всички растения.

14

Ставам и огъня Вайшванара,

установен в стомаха на живите.

Свързан с праната и апаната.

четирите вида храна там смилам.

15

Намирам се и в сърцата на всички.

Пораждам памет, мъдрост, забрава.

Аз съм Познавача на ведите,

техен Предмет и Творец на веданта съм.

16

На този свят има двама пуруши —

неразрушимият и разрушимият.

Разрушимият са съществата.

Неразрушимият не се изменя.

17

Но друг е Върховния пуруша.

Той се нарича Върховен атман.

Като прониква и в трите свята,

той ги поддържа — Владетел всевечен

18

Понеже съм отвъд разрушимото

и съм по-висш от неразрушимото

мен ме наричат Върховен пуруша

тук в света и също във ведите.

19

Който, без да се заблуждава,

ме знае като Върховен пуруша,

той знае всичко и ме почита

с цялото си същество, о, Бхарата!

20

Така това най-тайно учение —

от мен е изложено, о, Безгрешни!

Просветлен е тоз, който го вижда

и извършва в света делата си.

Ом тат сат

Така в славната Бхагавадгита, която е сред най-мъдрите упаншиади, в тази наука за брахман, в това ръко­водство по йога, в беседата между Шри Кришна и Арджуна завършва петнадесетата глава, наречена

ЙОГА ЧРЕЗ ВЪРХОВНИЯ ПУРУША"

Линк към коментар
Share on other sites

  • 4 months later...

6. Аз нероден съм, със същност неунищожима и господар на съществата. Във своята природа пребивавам и в мойта Мая аз се раждам.

7. Когато дхармата запада, щом не-дхармата укрепва, тогава, о, Бхарата, аз раждам себе си.

8. Достойните да защитя, злодеите да погубя и дхармата да утвърдя се явявам от ера на ера.

9. Тоз, който дивното ми раждане така познава, о, Арджуна, не се преражда, щом напусне тялото, а с мен се слива.

10. Без страсти, страх и гняв, погълнати в мен неотклонно, в мен търсещи закрила, с усърдие и знание пречистени, мнозина идват в мен.

11. Тъй както те към мен подхождат, така и аз приемам тях. Затуй по моя път да следват винаги, о, Партха.

12. А тези, успех в делата дето искат, почитат боговете, защото в този свят човешки успехът на делата идва бързо.

...

24. Жертвата е Брахма, маслото е Брахма и огънят е също Брахма. Принасянето пак чрез Брахма става и Брахма също се достига от онзи, който при всяко дело в Брахма е съсредоточен.

...

30. Този, който мен навсякъде съзира и всичко вижда в мен, не ще го аз загубя, нито пък той мене ще изгуби.

...

2. Познание и мъдрост аз ще ти предам. Като ги разбереш, тогава друго за узнаване не ще остане.

3. Измежду хиляди човеци към съвършенство единици се стремят, а от постигналите съвършенство напълно мен познават единици.

4. Земя, вода и огън, въздух и пространство, ум, разум и себичност — ето осем форми на моята природа.

5. Моята низша природа е тази. Узнай ти и другата, висша: душа на битието, мощноръки, която този свят поддържа.

6. От нея всички същества възникват, знай това. Аз създател съм на този свят и също негов разрушител.

7. От мен по-висше нещо няма, Дхананджая. На мен нанизано е всичко като бисери на нишка.

8. Аз на водата съм вкуса, о, Каунтея, на луната и слънцето съм светлината, Пранава съм на всички Веди, звука в пространството, в мъжете — мъжествеността.

9. Благоуханието на земята съм и в огъня горещината, във всички същества живота съм и аскетизма на аскетите.

10. Аз семето съм на всички същества. Познай ме като разума извечен на мъдреците, като величието на великите.

11. Силата съм аз на силните, от привързаност и от желания освободени. Във съществата любовта съм, на дхарма непротивна.

12. Всички състояния — на саттва, раджас и на тамас — от мен са само. Знай, че аз във тях не съм, а те са в мене.

13. От трите гуни е този свят объркан и не ме узнава като от тях стоящ по-горе и неунищожим.

14. Трудно е да се надмогне тази моя дивна Мая, създадена от трите гуни. Но търсещите в мен убежище я надделяват.

...

20. А тези със смутено от желанията знание различни ритуали изпълняват според своята природа, търсещи убежище във други божества.

21. Щом с вяра някой форма някоя почита, на неговата вяра пак аз стабилност давам.

22. Изпълнен с тази вяра, той от божеството подкрепа търси и исканото получава, но всъщност от мен това е само.

23. Обаче тези плодове за хората със ум ограничен нетрайни са. Почитащите божествата тях постигат, но преданите в мен при мен достигат.

24. Мен, непроявения, за проявен неразумните смятат. Мойта висша същност не познават, неизменна и всевишна.

25. Не съм за всички явен аз, в обвивката на Мая съм забулен; светът объркан мене не познава като нероден и неизменен.

26. Предишните, и настоящите, и бъдещите същества аз зная, о, Арджуна, но никой мен не знае.

27. От противоположностите на омраза и привличане, Бхарата, попадат във заблуда всички същества, о, Парантапа.

28. Но хората, изчистени от грехове, добри дела извършващи, освободени от заблудата на двойките противоположности, почитат мен, в себеотдаване установени.

29. Търсещите в мен закрила, към освобождение от смърт и старост се стремят, узнават пълно Брахма, аза висш и всичките дела.

30. Който като същност на земното и на божественото, на всички жертвоприношения узнае мен — в часа на свойта смърт дори — със ум съединен ме той познава.

...

Бхагаватгита Упанишада

Модераторска бележка: мнението е преместено от темата "Инволюция и Еволюция"

Редактирано от Васил
Линк към коментар
Share on other sites

1. Какво е Брахма, що е вътрешният аз и що е дело, о Пурушоттама, кое наричат същина на съществата и кое е на божествата същност?

2. Кое е същина на жертвата тук в тялото, Мадхусудана, и как си познаваем чрез самоконтрол в момента на смъртта?

Шри Бхагаван каза:

3. Неразрушимото е Брахма, вътрешният аз е собствената висша същност. Това, което съществата ражда и тяхната природа се нарича дело.

4. На съществата същност е преходността, душа е същността на боговете. На жертвата тук в тялото съм същината аз, о, най-добър от въплътените във тяло.

5. И който в своя сетен миг от тялото излиза и си отива, мен само като помни, той в мойта същност идва, това е несъмнено.

6. Каквато същност помни този, който тялото напуска, там той отива, Каунтея. Той непременно там отива.

7. Затуй по всяко време мен помни и се сражавай. Чиито ум и разум са в мен отдадени, той също в мене идва несъмнено.

...

9. Който, странящ от тъмнината, помни винаги всезнаещия и прадревен, всеуправляващ и от атома по-малък вседържател с немислима форма, ярък като слънце

...

14. Мен който помни постоянно, съзнанието на когото е неизменно, за този винаги усърден йога аз постижим съм лесно, Партха.

15. Като пристигнат в мен, не получават вече ново раждане в нетрайната обител на страдание великите, върховно съвършенство обладали.

16. От царството на Брахма надолу всички светове на връщане отново подлежат, Арджуна, но в мене който дойде, Каунтея, не ще получи раждане отново.

17. Които знаят деня на Брахма, хиляди епохи продължаващ; познават и нощта, хиляди епохи дълга — познават те деня, тъй както и нощта.

18. От непроявеното нещата проявени всички се пораждат при идването на деня. При идването на нощта пък в непроявеното отново се разтварят.

19. На съществата множеството, възниквайки отново и отново, се разтваря неизменно, Партха, при идването на нощта и се възражда с настъпването на деня.

20. Но над това непроявено друг непроявен и вечен съществува, който не загива при гибелта на всички същества.

21. Това непроявено неунищожимо се нарича. На него казват висша цел; постигналият го не се възвръща. Това е висшата обител моя.

22. Това е висшият Пуруша, Партха, той чрез непреклонна преданост е постижим. Във него пребивават съществата, които всичко тук изпълват.

...

26. Наистина се смятат двата пътя — бял и черен — за пътища извечни на света. Безвъзвратно по единия се заминава, по другия се връщаш пак.

...

4. От моята непроявена същност проникнат е светът изцяло. В мене пребивават всички същества, но аз не съм във тях.

5. Но всъщност и не пребивават в мене съществата, ето тайната божествена! Поддържащ съществата, а не пребиваващ в тях е моят аз, създателят на съществата.

6. Тъй както вятърът могъщ навсякъде се движи, но все в пространството остава, така и всички същества намират се във мене, знай това!

7. В моята природа идват всички същества на творението в края, сине на Кунти. И аз отново ги създавам, друго творение щом почне.

8. Чрез своята природа аз пресъздавам отново и отново множеството същества, изцяло подчинени на природата.

9. Но не ме обвързват делата тези, Дхананджая; аз безучастен съм, към действията непривързан.

10. Под мой надзор природата твори неподвижното и движещото се. Това причина е, о, Каунтея, за кръговрата на света.

11. Мойто въплъщение в човешка личност глупавите пренебрегват, и не познават висшата ми същност на върховно божество на съществата.

...

Бхагаватгита Упанишада

Намерих в "нета" шест от Упанишадите. Ако някой желае, мага да му ги пратя по пощата.

- Бхагаватгита Упанишада

- Катха Упанишада

- Шри Иша Упанишада

- Кена Упанишада

- Брихадараняка Упанишада

- Краушитаки Упанишада

Поздрави!

:smarty::yinyang::smarty:

Модераторска бележка: мнението е преместено от темата "Инволюция и Еволюция"

Редактирано от Васил
Линк към коментар
Share on other sites

Благодаря, Николай. :feel happy:

Така че ето го на български:

ХVI Разговор

Шри Бхагаван каза:

1. Безстрашие, чистота на сърцето, установеност във йога на мъдростта, даряване, самоконтрол, жертвуване, на писанията изучаване, въздържаност и честност;

2. ненасилие и истинност, отсъствие на гняв и отречение, умиротвореност, незлословие, съчувствие към съществата, негорделивост, нежност, скромност и неколебливост,

3. решителност, прощаване и твърдост, чистота, на завист и на надменност липса, са качествата на роден с божествена същност, о, Бхарата.

4. Лицемерие, себичност, горделивост, гняв и грубост и заблуда качества са на родения със същност демонична, Партха.

5. Божествената природа към освобождение довежда, а демоничната пък към обвързване. Не тъжи, о, Пандава, ти с божествена същност си роден.

6. Два вида същества в света са - божествени и демонични. За божествените подробно аз разказах; за демоничните, о, Партха, чуй сега.

7. Действието и бездействието хората не знаят демонични, нито чистота, нито правилното поведение, нито истина във тях ще видиш.

8. Без правда, без опора те света представят, без управител върховен, и че всичко от сливане чрез похот е родено.

9. Този възглед те поддържат, с разрушено себе, със слабосилен разум, и идват със дела ужасни като врагове да разрушат света.

10. В страсти пребивават ненаситни, с лицемерие, високомерие и арогантност пълни. От заблуда неверни идеали те поддържат и действуват с нечисти мисли.

11. Обхванати от грижи неизмерни, които свършват само със смъртта им, удовлетворението на страстта за висша цел те смятат, убедени са, че е така.

12. На надежди от хиляди въжета омотани, отдадени на страст и гняв, за утоляване на страстите се борят, натрупвайки богатства чрез нечестни средства.

13. "Това аз днес спечелих, това желание ще утоля; това е вече мое, а това ще бъде мое утре!"

14. "Този враг убит е вече, и другите аз също ще убия! Аз съм богът, аз се наслаждавам! Аз съм съвършен, всесилен и щастлив! "

15. "Богат и благороден аз съм, кой друг е като мен? Ще жертвувам и ще дарявам, ще се радвам!" - така си казват обърканите във заблуда.

16. Забъркани във мисли много, оплетени във мрежа от илюзии, привързани към утоляване на страстите, те падат в ада гнусен.

17. Себелюбиви и инати, високомерни, отровени с богатство, противно на писанията, те жертвуват за показ само.

18. От егоизъм, горделивост и насилие, страст и гняв са обладани. Тези злобни хора мен мразят и в телата свои и в другите тела.

19. Те са зли, жестоки, най-долни от хората в света и аз ги хвърлям само в демоничните утроби.

20. Поставени в утроби демонични, глупавите от раждане към раждане не ме познават нивга, Каунтея и падат още по-надолу.

21. На този ад вратите тройни са и водят до погубване на аза - похот, гняв и алчност затова всеки човек да се откаже от тях.

22. От тези три врати на тъмнината освободен, о, Каунтея, човек извършва туй, което е добро за аза и така постига върховната цел.

23. А който на писанията препоръките отхвърля и действува, от страстите подтикван, той не постига съвършенство, ни щастие, нито целта върховна.

24. Затова писанията авторитет за теб да бъдат за онова, което трябва и не трябва да се прави. И като знаеш какво е казано във тях, ти ще изпълниш своя дълг в света.

Ом!

:thumbsup:

Модераторска бележка: мнението е преместено от темата "Инволюция и Еволюция"

Редактирано от Васил
Линк към коментар
Share on other sites

Вишну е Богът на проявлението. Той е творящ Бог. Но сътвореното не е Той. Вишну е Основата на проявеното и е невидим за търсещото Го общество. Не съм чувал за съществуването на такова общество.

Линк към коментар
Share on other sites

Моля да ме извините за неправилно зададения въпрос от който проличава ясно невежеството ми по тези въпроси !

За първи път проявявам някакъв интерес към кришна обществото, което мислех че се нарича "вишну общество".

Все пак се надявам, че сте ме разбрали какво питам и очаквам някой ако може да ми отговори

Галин

Линк към коментар
Share on other sites

Нямам представа. Нямам отношение към това общество. Потърсете в търсачката в интернет с ключова дума Кришна съзнание. Може да излезе нещо, даже и сайт ако имат.

Линк към коментар
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Добави...