дана Добавено Септември 13, 2009 Доклад Share Добавено Септември 13, 2009 Моля, подкрепете! http://bgpetition.com/valdofsko_uchilishte/index.html Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Диана Илиева Добавено Септември 14, 2009 Доклад Share Добавено Септември 14, 2009 Хубава инициатива! Подписах петицията. Успех! Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Florestan Добавено Септември 14, 2009 Доклад Share Добавено Септември 14, 2009 (edited) Хубава инициатива! Подписах петицията. Успех! Инициативата наистина е добра. За мен остават някои въпроси относно текста, който се използва в петицията. Защо училището се представя като специално училище, което е пригодено точно да се справя с "проблемни деца"? Че от едно Валдорфско училище би се очаквало да създаде по-добри условия за развитието на такива деца, това е ясно, макар и да не е задължително, защото това в крайна сметка зависи от хората, които преподават там и от тяхното разбиране, но в края на краищата, тези училища са си предназначени и за деца, които не се характеризират като проблемни. От друга страна, ясно е, че твърдението, че тези проблемни деца имат голям капацитет, но често са неразбрани и че същевременно се увеличават навсякъде в глобален мащаб е взето от книгите на Каролина Хеекамп, но не съм сигурен колко може да се спечели, ако това се представи в този вид. Но е разбираемо, че трябва да се мотивира създаването на едно училище от този тип, така че това не е изцяло критика към текста на петицията. Какво мислят другите по този въпрос? Редактирано Септември 14, 2009 от Florestan Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Диана Илиева Добавено Септември 14, 2009 Доклад Share Добавено Септември 14, 2009 Да, и на мен ми направи впечатление, че се набляга на т.нар. проблемни деца. За мен по-добра (и по-коректна) обосновка би била, че училището в този му вид, очевидно не отговаря на потребностите на нашето време. Това поне е ясно видимо по резултатите от него и по измъчения начин по който се провежда/осъществява. Като казвам резултатите, имам предвид далеч не само усвоените от децата знания, а израстването и изграждането им въобще като хора. В същност знанията (като уж най-важен резултат)- според мен е обществена тайна, че дори са на още по-ниско ниво, от регистрираната на тестовете; масово на тестовете за изходно ниво учителите-квестори подсказват на учениците, защото едно установяване на реалните резултати от учебния процес, би се отразило зле и на тях самите, и на училището, и на населеното място дори. Ако искат да се справят с този проблем, май ще е нужно като квестори да се командироват учители от друго населено място. И точно сега е момента да се направи - при смяната на министъра на образованието. Стар министър едва ли би се решил да предприеме такава стъпка, защото негативните резутати ще се отразят на оценките (в обществото и в медиите) за свършената от него самия работа, въпреки че това са много бавни и инерционни процеси и тези плачевни резултати определно не са заслуга само на един конкретен министър. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Слънчева Добавено Септември 14, 2009 Доклад Share Добавено Септември 14, 2009 И аз подписах петицията и силно се надявам да се случи нещо добро. Необходимо е. А за децата, които са наречени проблемни, според мен това са т. нар.-индигови деца. Но хората още се стряскат и не ги приемат, за това са и обявени като "проблемни". Мисля, че не е важно названието, но подхода, желанието и методите на работа с тези деца. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
дана Добавено Септември 14, 2009 Автор Доклад Share Добавено Септември 14, 2009 Благодаря на всички. Не върви много добре, но аз се радвам на всяко разцъфнало цвете! Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.