solej Добавено Септември 5, 2009 Доклад Share Добавено Септември 5, 2009 Често спорим относно начина по който трябва да общуваме помежду си. Предлагам ви да коментирате мисълта за 3.09.2009 г./от Мисли за всеки ден 2009 г./. Тя е:''Има дава метода,по които нещата стават:по метода на Мойсея и по метода на Христа.Понякога човек прилага Мойсеевия закон и работите му се нареждат добре.Понякога той прилага Христовия закон,но работите му не се нареждат...Защо? Защото не знае кога и как да приложи Христовия закон.Значи не е само в прилагането на законите,но и в разбирането им.'' Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Слънчева Добавено Септември 5, 2009 Доклад Share Добавено Септември 5, 2009 (edited) "Мойсей написа заповедите си на две плочи – на едната написа Божиите закони, дадени в положителна форма, на другата написа човешките закони. Той написа в положителна форма следните заповеди: „Да възлюбиш Господа Бога твоего с всичкия си ум, с всичкото си сърце, с всичката си душа и с всичката си сила; да възлюбиш ближния си като себе си; да почиташ баща си и майка си.” Тези са най-хубавите заповеди, които трябва да се изпълняват. Те са вечни и се отнасят до всички времена и епохи, до всички хора." Из Героите Именно в разбирането е ключът и в приложението. Противопоставяне има само в човешките ни раздвоени умове. Христос, дясната ни половина, сърцето ни примиряват нещата, разбирането идва от синхрона на ума и сърцето ни. Например-почитам баща си и майка си, но не бих позволила да ме дърпат назад. В смисъл, че те си имат своите разбирания и желания, но аз съм свободна и проявявам нещо свое, което Бог е вложил в мен... Всъщност примирение на всичко има само, когато сме във връзка с Първоизточника, тогава разбираме, че всичко си е намясто, че е прекрасно... Редактирано Септември 5, 2009 от xameleona Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Надеждна Добавено Септември 6, 2009 Доклад Share Добавено Септември 6, 2009 (edited) Благодаря за темата, solej! Често разсъждавам върху това, кой е "правилният" начин да реагирам така,че да не съжалявам после за казаното или стореното. Връзките с родителите ни са много здрави и наистина трудно е понякога човек да отсее и да е наясно с това до къде се простира уважението и любовта и как да постъпи така, че вслушвайки се в съветите им, да не допуска те да го дърпат назад. Всъщност това не се отнася само до родителите ни, то е навсякъде във всички отношения, които създаваме с хората, които се обвързваме по-тясно. Съмненията ни се подсилват от това, че колкото и добре да разбираме смисъла на реакцията си и да сме вътрешно аргументирани и мотивирани, винаги ни се иска да срещнем разбиране и у другите, а то често липсва - нещо повече - усещаме присмех и ирония... Във връзка с темата ми се струва уместно да дам един цитат, който би могъл да ни бъде полезен и да ни служи за ориентир в търсене на разбирането на "Христовия закон": Сръднята не е лошо нещо. Но задавали ли сте си въпроса, защо се сърдите. Някой път може да кажете, че някой ви е бутнал или туряте причина да се сърдите. Питам, какво се ползува човек от сръднята? Трябва да има някаква полза. Първоначално може сръднята да е давала приход. Отпосле сръднята е станала безплодна. Най-първо сръднята била като плод. Онзи, който измислил сръднята, е бил доста гениален. Първото средство, което измислило сръднята, е било гениално. Сръднята е излишна енергия, която даваш на човека. Удряш, даваш нещо. Удряш с чука, отчупиш едно парче от камъка, туй парче се радва, понеже досега е било роб, сега се освобождава, търкаля се свободно. Казва: Много ти благодаря за онази помощ, която ми даде. Най-първо някой човек е вързан, вземаш ножче, отвързваш въжето. Човекът ти благодари. Но един ден този човек влиза в кладенеца, ти пак вземаш, че отрязваш въжето. Първия път като отрязваш има причина, освобождаваш човека. И втория път искаш да приложиш освобождението, отрежеш въжето. Какво става? На место свобода, ти му създаваш робство. Та сега гневът е като отрязване на въжето. Като освободиш човек, гневът е на място, но да режете въжето, когато той слиза в кладенеца, вие го заробвате. Трябва да се пазите от втория гняв, той не е на място.Ориентиране Редактирано Септември 6, 2009 от Моника13 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.