Станимир Добавено Април 19, 2009 Доклад Share Добавено Април 19, 2009 (edited) Молитвен наряд за начало: Махар Бену Аба - песен Добрата Молитва - молитва Псалом 23 - молитва Обич и знание Обич и знание Молитвен наряд за край: Утринна молитва на ученика - молитва Господнята молитва - молитва Господи, влей в мен живи космични сили - формула „Често човек мисли, че може да направи много нещо. Но това, което в даден момент може да направи, то е неговото знание. Ти мислиш, че знаеш нещо, но не можеш да го приложиш. Значи това знание не е твое, то е на някое по-високо същество. И за доброто, и за злото е едно и също. Ти не можеш да направиш известно престъпление, но има кой да го направи. Същото се отнася и за доброто. Ти не можеш да го направиш, но има някой, който може да го направи.“ „Казано е в Писанието: „По-лесно камила ще мине през иглени уши, нежели богатият – в Царството Божие“. – Така е, мъчно ще влезе богатият в Царството Божие, но мъчно ще влезе и бедният. Мъчно ще влезе ученият, но мъчно ще влезе и невежият. Ако ученият влезе мъчно в Царството Божие, невежият още по-мъчно ще влезе. Богатият знае на какво се дължи неговото богатство, а бедният не знае защо е беден. Ученият знае на какво се дължи неговото знание, но невежият не знае на какво се дължи неговото невежество и иска да се освободи от него. Питате: „Какъв е крайният извод на това разсъждение?“ – В природата няма краен извод. Там има само временни изводи. Например, ако злото е извод на нещо, казвам: Временно зло има, но вечно – няма. Временна болест има, но вечна болест няма; временна смърт има, но вечна смърт няма. Тогава правя следния извод: Има вечен живот, но не и вечна смърт. Не може да има едновременно вечен живот и вечна смърт.“ „Често хората търсят доброто мнение на подобните си, а не на по-напредналите от тях. Например, някой ученик иска съучениците му да имат добро мнение за него, а не се интересува за мнението на учителите си. Той говори лошо по адрес на учителите си и гледа да бъде внимателен към съучениците си. Учениците не стоят по-високо от учителите. Така постъпват и религиозните хора. Те гледат да бъдат изправни към обществото, в което се движат, а не искат да знаят какви са отношенията им към Бога. Свободни сте да постъпвате, както искате, но важно е какви ще бъдат последствията на вашите постъпки. Важно е дали това, което говориш, е право, или не. Какъв човек си ти, ако си служиш с неверни данни, с лъжливи факти? Всички мисли и чувства на човека се хронизират. Значи има един свят, който отбелязва нещата абсолютно вярно.“ Обич и знание Редактирано Април 19, 2009 от Станимир Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Донка Добавено Април 21, 2009 Доклад Share Добавено Април 21, 2009 (edited) Често човек мисли, че може да направи много нещо. Но това, което в даден момент може да направи, то е неговото знание. Ти мислиш, че знаеш нещо, но не можеш да го приложиш. Значи това знание не е твое, то е на някое по-високо същество. И според мен тук е мястото на смирението - това, което аз още не мога да приложа, може би някой друг вече може - и да му се радвам, вместо да ми се прииска аз да съм била на неговото място... Или да приложа търпението - да работя постоянно докато настане времето да мога да приложа знанието. Според моите наблюдения знаията на по-високите същества могат да се приложат от повече хора, които да работят заедно - всеки своята нива... Значи да се учим да прилагаме тези знания за мен звучи и като да се учим да работим заедно всеки по своя начин. Редактирано Април 21, 2009 от Донка Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Надеждна Добавено Април 25, 2009 Доклад Share Добавено Април 25, 2009 (edited) Мъжете да престанат да взимат жените за слуги, и жените да престанат да взимат мъжете за слуги! Ето една формула, с която светът може да се обнови. Запишете си следното правило. Жената да каже: „Мъж слуга не искам“. И мъжът да каже: „Жена слугиня не искам“. Ако искат да работят доброволно, то е друг въпрос, но да не се насилват. Това значи слуга. Който иска да бъде при мене слуга, да отиде в света. Аз искам да бъдете ученици. Във всичко, което правите, имайте съзнание, че сте свободни.Обич и знание Това е моят отговор на разсъжденията върху границите на компромиса във взаимотношенията ни. Редактирано Април 25, 2009 от Моника13 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Таня Добавено Април 26, 2009 Доклад Share Добавено Април 26, 2009 "От всички се иска да пеете. Много песни съм ви дал. Пейте, да видите какъв резултат ще имате. Ако вън е мрачно, бурно, ще изпеете такава песен, която ще подобри времето. Всяка песен съдържа такава енергия, която ви свързва с Божествения свят. Като изпееш една такава песен, и ангелите ще те слушат. Това е музика. Като запееш, всичко разумно да те слуша: земята и небето, звездите и водите, растенията и дърветата, животните и човекът. Като чуят Божествена песен, ангелите се спират и с благоговение слушат. Те се радват, че има същества на земята, които пеят с любов." Източник: Обич и знание Днес за пореден пьт се убедих в силата на този метод за трансформиране на сьстоянията. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Донка Добавено Май 4, 2009 Доклад Share Добавено Май 4, 2009 Казваш на някого: „Аз зная какво ще излезе от тебе“. – Ако знаеш какво ще излезе от него, защо не предскажеш какво ще излезе от тебе? Нищо не знаеш, понеже не си свободен човек. Ключът на задачата е в свободата. Ти даже не знаеш как ще постъпиш след една година по известен въпрос. След една година условията на живота могат да се изменят коренно. Откъде знаеш как ще постъпиш тогава? Ако мислиш, че можеш да предвидиш нещата, това е заблуждение. Хората лесно се заблуждават, защото не се познават. Те носят маски на лицата си. Разговарят се помежду си, без да знаят кой е под маската. Какво знае и може да предвиди свободният човек? И в какъв смисъл ключът на задачата е в свободата? Да оставим свободни събитията в бъдещето - вместо да предвиждаме конкретна причинно-следствена верига, да предвидим вероятности, които да приемем като възможни и всички добри? Да оставим себе си свободни от вероятните събития в бъдещето - свободни да участваме или не, да избираме осъзнато завоите, които променят веригите, да променяме ролите си? Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Донка Добавено Май 10, 2009 Доклад Share Добавено Май 10, 2009 Мнозина мислят, че животът е най-голямото нещастие. Не, животът е най-голямото благо. На земята няма по-голямо благо от живота. В живота има нещо лошо, но ние трябва да го чистим. Мътната вода не е опасна, но тя трябва да се освободи от примесите в нея. Срещала съм се, и съм се сблъсквала с най-различни тълкувания на тези думи... Какво означава да чистим мътната вода от примесите? Наскоро ме обвиниха, че противостоя на "чистенето на мътната вода", защото се противопоставих на опити да се определя кое е правилно и кое неправилно, да се делят по този признак хората и съответно неправилните да се осъждат и заставят да се поправят. Моето лично усещане за "мътната вода" и лошото в живота са, обаче, именно тези мисли и стремежи - самопровъзгласяването за инстанция на Истината и Правдата, критиката към различно-мислещите, негативните чувства към тях и особено поученията, заплахите и конфликтите... Да чистя мътната вода от примеси, според мен, означава да разширявам ума и сърцето си, за да приемам и разбирам това, което е предизвикало негативни чувства, осъждане... Ами ако тези чувства са предизвикани от примесите? Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
томи Добавено Май 10, 2009 Доклад Share Добавено Май 10, 2009 Чистата вода е носител на живота. По този критерий можем да разберем дали сме пречистили мътната вода.Ако знанието ,което придобиваш те обновява, то обичта ти към него е основателна. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.