Jump to content
Порталът към съзнателен живот

Мозъчна дейност, мислене, мисъл... - размисли и коментари.


Guest НиколаДамянов

Recommended Posts

smile.gif Хубава е темата, но за да се напише нещо информативно в нея е хубаво да има първо носител на информация.

Нещо такова е мозъчната дейност, мисленето и мисълта.

Първо е добре да разграничим мисловна дейност от творчество, чувства, желания и т.н. Мисловната дейност не може да протича без наличието на здрав и добре функциониращ мозък. След като мисловната дейност не може да протича правилно, тогава всичко останало (изброено по горе) не може да съществува. така че ако трябва да се направи някаква хронология то тя е - здрав и добре функциониращ мозък- правилно оформена и протичаща мисловна дейност - мисъл и след нея се нареждат всички останали дейности на съзнанието, които ние простичко наричаме мисли.

Какво имам предвид, сещам се за нещо елементарно - в мозъка има два мозъчни центъра - на Брока и на Вернике, това са центрове които отговарят за една и също мисловна дейност, но кръстосана, ако те са увредени мисловната дейност се обърква и не може да произведе много съществени неща. Ако е увреден единия център, който се намира отзад, ако се не лъжа в мозъчния ствол, човек вижда заобикалящата го среда познава нещата, но е забравил техните наименования, не може да ги назове или възпроизведе. Моя близка след тумор на мозъка имаше увреден точно този център в следствие на което виждаше "прозорец", а казваше "килим". Ако детето се роди с увреден този център последствията за мисловната дейност са много разнообразни.

Ако се увреди другия център, който е отпред, човек назовава думите , но не може да познава предметите, ето го следващия момент в който мисловната дейност в следствие на увреда на мозъка придобива съвсем хаотичен вид.

Открито е вече и се работи много по това в момента от учени и изследователи по така наречените огледални неврони. Те пък имат вече намеса в усещанията, чувствата. Например ако при човек липсват или са увредени огледалните неврони той губи способността да бъде съпричастен, пълна липса на имитация, подобие, от което идва нулевия интерес към заобикалящата го среда, т.е. каквато и външна мисъл да се пуска край него той не може да я улови, защото няма способността за съпричастност. Това в момента се свързва с някои от състоянията на аутизъм. Липсата на тези неврони, забавя влизането на децата в съответствие със заобикалящата ги среда, защото те не я отразяват вътре в себе си и не могат да станат съпричастни с нищо от случващото се и т.н.

Та наличието на здрав мозък и правилно протичаща мозъчна дейност може да доведе до развиваща се мисловна дейност, която да поражда мисли, чувства, да развива съзнанието и т.н. в противен случай наблюдаваме до голяма степен развитие на физическо ниво. Ако има вариант в определени случаи работа за въздействието на увредените мозъчни центрове, за да поставим началото на здрава мисловна дейност.

Всичко това разбира се има хиляди вариации, случаи, феномени, и т.н. Това най- общо за взаимовръзката между трите понятия.

Редактирано от didi_ts
Линк към коментар
Share on other sites

Мисловната дейност зависи от сетивата. Лишаване от едно или повече сетива винаги има като следствие дефицит в мозъчната дейност...

Да разбирам ли че Ванга е имала дефицит в мозъчната дейност?!:blink:

Линк към коментар
Share on other sites

Мисловната дейност зависи от сетивата. Лишаване от едно или повече сетива винаги има като следствие дефицит в мозъчната дейност...

Липсата на сетива, не винаги е свързана с неправилно функциониране на мозъчните центрове, а с увреждане на отделният орган. Отрязването на езика, води до изгубване на вкуса, но мозъчната дейност не е нарушена. Свръхкислородното подаване в кувьозите води до увреждане на зрението, но като цяло няма поражения върху функционирането на мозъчната дейност, която определя мисловните процеси.

Хората лишени от едно или няколко сетива имат липса във възприятието на това до което не могат да достигнат посредством увреденото сетиво, но това не пречи развитието на мозъчната им дейност, развиваща мисловния процес.

Много добър пример е Хелън Келър , която е сляпа и глуха, но е получила бакалавърска степен в изкуствата. Разбира се мисловната и дейност се развива под грижите на човек с развити всички сетива, но това става възможно само благодарение на правилно протичащата мозъчна дейност.

Редактирано от didi_ts
Линк към коментар
Share on other sites

Мисловната дейност зависи от сетивата. Лишаване от едно или повече сетива винаги има като следствие дефицит в мозъчната дейност...

Да разбирам ли че Ванга е имала дефицит в мозъчната дейност?!:blink:

Тъй като има Един съвършен Творец, понякога ни се отнема някое от познатите сетива, за да насочим /компенсираме/ и развием по-добре друго. Ще дам пример с глухите-те развиват чудесно зрението си и стават много добри художници.

Или слепите, развиват слуха си и пеят, свирят /Бетовен/ добре.

Понякога е нужно да заглушим външните гласове, за да чуем вътре в себе си истинския:feel happy:

Диди е права-дъщеря ми е с неразвит добре корпус калозум-мазолчесто тяло, което е свръзката между двете полукълба /казвам го на немедицински език, за да се разбере/. Тя разбира почти всичко, но говора е нарушен, но пък има много обич в себе си.:feel happy:

Научи ни да я разбираме, да я усещаме, какво иска, да научим друг език-на тялото...:yinyang: Както се казва-всяко зло е за добро...

А и в тази връзка-има много хора с "уж" нормално функциониращ мозък, но го използват за ужасни неща;) т. е. нямат обич, доброта...Та и подбудите, намеренията ни са важни:)

Редактирано от Слънчева
Линк към коментар
Share on other sites

Мисловната дейност зависи от сетивата. Лишаване от едно или повече сетива винаги има като следствие дефицит в мозъчната дейност...

Да разбирам ли че Ванга е имала дефицит в мозъчната дейност?!:blink:

Доколкото имам впечатления- да, има дефицит, голям при това...

Линк към коментар
Share on other sites

Мисловната дейност зависи от сетивата. Лишаване от едно или повече сетива винаги има като следствие дефицит в мозъчната дейност...

Липсата на сетива, не винаги е свързана с неправилно функциониране на мозъчните центрове, а с увреждане на отделният орган. Отрязването на езика, води до изгубване на вкуса, но мозъчната дейност не е нарушена. Свръхкислородното подаване в кувьозите води до увреждане на зрението, но като цяло няма поражения върху функционирането на мозъчната дейност, която определя мисловните процеси.

Хората лишени от едно или няколко сетива имат липса във възприятието на това до което не могат да достигнат посредством увреденото сетиво, но това не пречи развитието на мозъчната им дейност, развиваща мисловния процес.

Много добър пример е Хелън Келър , която е сляпа и глуха, но е получила бакалавърска степен в изкуствата. Разбира се мисловната и дейност се развива под грижите на човек с развити всички сетива, но това става възможно само благодарение на правилно протичащата мозъчна дейност.

Ако изключим сетивата, т.е. осъществим анестезиране- съзнанието угасва...Мозъчна дейност може и да и ма някаква, но нито човека има хабер за нея, нито пък може да я прояви ей тъй, като за пред другите...

Линк към коментар
Share on other sites

Мисловната дейност зависи от сетивата. Лишаване от едно или повече сетива винаги има като следствие дефицит в мозъчната дейност...

Да разбирам ли че Ванга е имала дефицит в мозъчната дейност?!:blink:

Доколкото имам впечатления- да, има дефицит, голям при това...

А Стивън Хокинг? И при него ли има дефицит в мозъчната дейност?

Линк към коментар
Share on other sites

Ако изключим сетивата, т.е. осъществим анестезиране- съзнанието угасва...Мозъчна дейност може и да и ма някаква, но нито човека има хабер за нея, нито пък може да я прояви ей тъй, като за пред другите...

Съгласна съм, но анестезията е подтискане на функциите на централната нервна система при което се получава загуба на съзнатие. Мозъчната дейност НЕ функционира правилно, както в естествено състояние и е нормално да не протича мисловна дейност, но това няма общо със сетивата. Нещо подобно е по време на сън. Там пък имаме прекрасно функционираща мозъчна дейност, но в реално време мисли няма. Ако се приеме несъзнаваното обаче и в този момент има мисловна дейност, просто тя е пренасочена от съзнанието към несъзнаваното. Вероятно и при анестезията се получава нещо подобно, съзнанието го няма, но мисловната дейност продължава да протича в едно друго ниво и след прекратяване на това състояние (също и на съня) мисловната дейност на съзнанието възстановява споменът от тези мисли, проявени в сънищата.

Линк към коментар
Share on other sites

Мисловната дейност зависи от сетивата. Лишаване от едно или повече сетива винаги има като следствие дефицит в мозъчната дейност...

Да разбирам ли че Ванга е имала дефицит в мозъчната дейност?!:blink:

Доколкото имам впечатления- да, има дефицит, голям при това...

А Стивън Хокинг? И при него ли има дефицит в мозъчната дейност?

Няма начин да няма такъв дефицит, всъщност, дефицитът е и субстрат на ЛАС...

Ако му "откачим" джаджите на чичо Стивън, с които частично биват компенсирани някои аспекти от дефицита на мозъчната дейност- да го видим ще може ли да изрази някаква мисъл, и колко ли права би била тя...

Линк към коментар
Share on other sites

Ех, дано всички с проблемни сетива да са с такъв дефицит:

( Бетовен е композирал и напълно глух, а впрочем оттогава са най-големите му шедьоври.)

Редактирано от късметче
Линк към коментар
Share on other sites

Ще дам друга насока на темата за мозъчната дейност и мисленето, и то е свързано с нещо, което прочетох от Учителя преди време.

Мисълта беше свързана с фактите, че тъмните същества ни внушават черни мисли, за да разрушат мозъка и той да не може да фукционира правилно, по този начин ставаме неспособни да възприемаме Светлината на Възвишените Същества, които всъщност желаят нашето Добро. В книгата "Здраве и болест", в началото се обяснява за огромната роля и значение на мозъка и мозъчната дейнст от гледна точка на Духовната наука, а в раздела "Причини за болестите" се говори подробно за изключителната разрушителност на мрачните мисли, дори на една груба дума, която причинява "взрив" на клетъчно ниво и т.н.

Линк към коментар
Share on other sites

Ех, дано всички с проблемни сетива да са с такъв дефицит:

http://www.youtube.c...feature=related

( Бетовен е композирал и напълно глух, а впрочем оттогава са най-големите му шедьоври.)

Ако се беше родил глух, щеше да бъде и ням, и музиката за него щеше да си остане нещо тихо, безмълвно и непознато....

Тук не става въпрос за сетивна дейност, която е била развита и после загубена- сетивата винаги компенсират загубата на едно от тях...Но ако загубата е на две сетива, при това- по рождеиние, то тогава положението с мозъчната дейност е трагично...

Редактирано от Кристиян
Линк към коментар
Share on other sites

  • 4 years later...

Напоследък в книгите и материалите, които чета все повече попадам на обясненията, че определени методи, които се използват стимулират изграждането на нови "невронни мрежи", нови "невронни пътечки". Например методът "Неврофийдбек" чрез игрите, които използва спомага за три направления- самонаблюдение, самоанализиране и от тук  до саморегулиране, което пък от своя страна допринася за изграждането на нова "невронна мрежа". Посочва се, че усвояването на определена техника от НЛП допринася за изграждането на нова "невронна пътечка".

Иска ми се, някой по- запознат да сподели материали и мнение за механизма и начините за усвояване на "невронните мрежи".

Редактирано от sony
Линк към коментар
Share on other sites

e, дълбоко се съмнявам, че чрез консумирането на нови и интересни преживявания можеш да промениш мозъкаж и мисленето си!!! :unsure:

 

Знаеш ли шеговитото и вярно определение за лудостта: "Да правиш едно и също и да очакваш различен резултат". 

 

Чували сте за децата отгледани от вълци. Те са имали вълчи преживявания. И след това не са могли да научат да бъдат като хора, да мислят и да пишат. 

 

Стагнация в преживяванията = стагнация в мисленето

 

С годините ще ти става все по-ясно това. 

Линк към коментар
Share on other sites

"Фантастичните победи на съвременната психология" Пиер Дако

 

Там е обяснено научно, но много синтезирано и общодостъпно, какво се случва с невронните пътища. Как протичат мислите и какво представляват  тревожните състояния. И доста друга информация, разгледана през призмата на основните терапевтични школи.

Линк към коментар
Share on other sites

 

 

Знаеш ли шеговитото и вярно определение за лудостта: "Да правиш едно и също и да очакваш различен резултат". 

 

 

С риск да оспамя малко темата, но не можах да се сдържа, когато видях тази мисъл, понеже е една от водещите в любимата ми книга и ми стана много приятно! А може и да помогне да откриете част от отговорите на въпросите, които са засегнати в темата (или пък да ви помогне за нещо друго :)).

Жанет Орфану - Седмата посока :)

 

Забележка: Г-н Цендов, на Вас не я препоръчвам, защото съм сигурна, че сте я чели :)

Линк към коментар
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Добави...