Jump to content
Порталът към съзнателен живот

„Аз по-напред съм си изпратил душата си при Бога ...“ - Васил Левски


Guest Христо

Recommended Posts

Васил Левски носи България на крилете на своята велика нравственост.Захари Стоянов го нарича херой.А в поемата на Иван Вазов "Левски" пише: "От лице му мрачно всички се бояха, селяните прости светец го зовяха" Това е измерението на личността на Апостола десет години след неговата смърт.Подобно нещо не познава историята ни.Променяли са се чувствата на българина, но не и оценката.Това е исторически айсберг.Българина на съвременния етап се нуждае от неговата нравствена чистота.За него мога да добавя, че е "Прометей на българската свобода".

Линк към коментар
Share on other sites

Васил Левски носи България на крилете на своята велика нравственост.Захари Стоянов го нарича херой.А в поемата на Иван Вазов "Левски" пише: "От лице му мрачно всички се бояха, селяните прости светец го зовяха" Това е измерението на личността на Апостола десет години след неговата смърт.Подобно нещо не познава историята ни.Променяли са се чувствата на българина, но не и оценката.Това е исторически айсберг.Българина на съвременния етап се нуждае от неговата нравствена чистота.За него мога да добавя, че е "Прометей на българската свобода".

Да, съгласен съм. Това което написах е свързано с темата за точността в изказа на Учителя що се касае до определени примери и цитати, които той е давал. Понеже беше намекнато, че съм критик, на което аз отговорих, че не е нужно сляпо и напълно безкритично да се приемат повече или по - малко известни авторитети. Ако искаш погледни темата.

Линк към коментар
Share on other sites

  • 5 months later...

Здравейте, хора.

Здравейте, българи.

Не беше нужно да се създава специална тема за Левски, имайки предвид днешния ден - 138 години от обесването на Васил Левски.

Отвъд историята и отвъд спекулациите, нека си спомним за този човек с много любов и много интимно преклонение.

Да си спомним накратко, кой е Васил Иванов Кунчев или Дяконът, Игнатий, Джингиби или просто Левски – едни от многото имена, с които е известен Апостолът на свободата. Левски е основна фигура в българското освободително движение. Организира Вътрешната революционна организация (ВРО) и на Българския революционен централен комитет (БРЦК). Идеологията му вдъхновява много българи, днес той е национален герой и през 2007 оглави класацията „Великите българи” .

Днешният век е век на свободата

Г-не, днешният век е век на свободата и равноправието на всички народности. Днес всеки притеснен и потиснат, всеки, комуто тежат робските синджири на врата и който носи жалостното и срамно име роб, е напънал всичките си сили - и нравствени, и физически и търси случай да отърси от себе си по какъвто и начин да би било робското тегло, да разкъса робските вериги и да отстрани далеч от себе си името роб. [Всеки] иска да живее свободно и да се наслаждава на божията природа, [всеки] иска да бъде човек.

(Писмо на Левски до богат българин във Влашко, 06.10.1871 г.)

П.С. Този цитат от писмото на Васил Левски оставям без коментар, всеки може сам да си направи изводите.

За почти 150 години, какво се е променило??

Ние все още търсим свободата си и мечтаем да живеем свободни и щастливи.

Един по-различен ракурс: златните коси на Васил Левски ...

DxO06995+Kosa+na+Vasil+Levski+cor+r.jpg

Редактирано от Мона
Линк към коментар
Share on other sites

" Аз по - напред съм си изпратил душата си при Бога и тогава съм тръгнал по този път.".... Мислите ли, че това дело е утежнило неговата и на народа ни карма

Мисля, че в дълбок размисъл и заставайки искренопред Бог, пред себе си и дълбоко в себе си, Левски е сложил на везните двата факта:

1. че ще жертва личен живот и всякакви земни радости и почти сигурно ще се обрече на ранна и мъчителна смърт, а преди това на безброй несгоди

2. че ще има ситуации, в които да му се наложи да убива

И ми се струва, че той е осъзнал - вторият факт на неизбежна отбрана няма да натежи пред първия.

Ако си спомняте от историята и от разказа "Апостолът в премеждие", той е предпочитал да се ползва от всякакви други средства , но да запази живот - дори този на врага. Да избере заобиколния път, а не пряката конфронтация и кръвопролитието - винаги където е възможно, дори в този кървав исторически момент. Това е част от общото между разбиранията на Апостола, Учителя Дънов и всички светли духовни личности.

П.П. Каквото и да напиша за Левски, все ще си остане не достатъчно добро.

Линк към коментар
Share on other sites

ОБЕСВАНЕТО НА ВАСИЛ ЛЕВСКИ

О, майко моя, родино мила,

защо тъй жално, тъй милно плачеш?

Гарване, и ти, птицо проклета,

на чий гроб там тъй грозно грачеш ?

Ох, зная, зная, ти плачеш, майко,

затуй, че ти си черна робиня,

затуй, че твоят свещен глас, майко,

е глас без помощ, глас във пустиня.

Плачи! Там близо край град София

стърчи, аз видях, черно бесило,

и твой един син, Българийо,

виси на него със страшна сила.

Гарванът грачи грозно, зловещо,

псета и вълци вият в полята,

старци се молят богу горещо,

жените плачат, пищят децата.

Зимата пее свойта зла песен,

вихрове гонят тръни в полето,

и студ, и мраз, и плач без надежда

навяват на теб скръб на сърцето.

Христо Ботев

ПОКЛОН!

Линк към коментар
Share on other sites

“ . . . какво аз мисля да правя и ще го направя, ако рече Бог, . . . , за което ако спечеля, печеля за цял народ, ако изгубя – губя само мене си.“

d0b3d183d0b1d18f-d181d0b0d0bcd0be-d0bcd0b5d0bdd0b5-d181d0b8-d0bfd0bbd0b0d0bcd0b5d0bd-d0b2d18ad0bbd187d0b5d0b2-1987d0b3.jpg?w=510&h=519

Губя само мене си – худ.Пламен Вълчев 1987г.

Поклон пред тебе Светъл Дух.

Във време на голяма тъмнина ,

ти беше светлинка за наранената,

изстрадала и загубила се,българска душа.

Поклон!

„За отечеството работим, байо! кажи ти моите и аз твоите кривини, па да се поправиме и все да си вървим наедно, ако ще бъдем хора!“ d0b2d0b0d181d0b8d0bb-d0bbd0b5d0b2d181d0bad0b8-d0b8-d0bcd0b8d182d0bad0b0d0bbd0bed182d0be-d0bad0b0d0bbd0b8d0bdd0b0-d182d0b0d181d0b5d0b2.jpg?w=510&h=678

Васил Левски и Миткалото – Калина Тасева 1973г.

Редактирано от Розалина
Линк към коментар
Share on other sites

  • 5 months later...

Мисля че при всичко писано за Апостола много хора ощеняват какво представлява той. Защото той има няколко лица:

1. Той е пратеник на Бога дошъл да организира и подготви българския народ за борба и свобода. Учителя категорично го казва в свойте беседи.

2. Той очевидно е светъл дух от много висока йерархия. Защо мисля така? Защото няма как едно момче расло в малък провициален град, в бедност,без баща, без високо образование - особенно военно да свърши ограмната работа която Левски извършва само за 3-4 години! Ако разгледате дейността му през призмата на стратегическия анализ Левски създава сложна организация от нулата, той вдъхновява, той е демагог, и когато се налага той е безмилостен диктатор.

3. Ръководителят Левски - ако поразпръснем розовата мъгла около него ще го видим такъв какъвто е - смел, решителен, на моменти брутален и безмилостен. Създава огромна организация от нулата -убеждава, обещава, заплашва, дисциплинира но ....работата върви :3d_135: Априлското и Стоарозагорското възстание се извършват именно на базата на неговота организация!

4.Краят на Левски -Левски си заминава - след като си свършва работа Небето прибира пратеника си.

А колкото до думите на Левски за мен тълкуванието им е очевидно - Той се принася съзнателно в жертва и нищо друго не го интересува и задържа. Душите на кой хора са при Бога? Ами разбира се на тези който са "умрели"! Ботев много добре го е казал " НИКОЙ НЯМА ВЛАСТ НАД ГЛАВА ГОТОВА ДА ПАДНЕ ОТ РАМЕНЕТЕ СИ"

Линк към коментар
Share on other sites

  • 4 months later...

Коментари за стихотворението на Ботев "Обесването на Васил Левски". Коментарите основно са на деца от пет до петнадесет годишна възраст, като има и някои коментари писани от по - възрастни "деца".

По - долу на страницата са :

http://www.az-deteto.bg/vasil-levski/815/view.html

Линк към коментар
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Където условията са трудни, израстват необикновени хора!

Линк към коментар
Share on other sites

  • 4 months later...

С оглед на обективността, трябва да се отбележи, че всъщност Васил Левски не е бил светец - такъв е в народното съзнание, но на практика не е бил такъв. Иконизиран е след Освобождението, като голяма заслуга за това има Захари Стоянов. Левски е бил преди всичко политик. Както всеки човек, той също е имал недостатъци. Божидар Димитров не веднъж е споменавал (същите думи чух и от някакъв друг историк, докато гледах архивни кадри), та споменавал е че Левски е обичал да се облича добре, за да е представителен пред народа, да буди респект, също така е яздил кон не веднъж. Колкото до тефтерчето с маслинките - нормално е било да има такова тефтерче, имането му е било изискване и за другите революционни дейци.:)

Линк към коментар
Share on other sites

Левски можете да го усетите като четете писмата му. Но без някаква предварителна нагласа, и само писмата, без коментари към тях.

Линк към коментар
Share on other sites

С оглед на обективността, трябва да се отбележи, че всъщност Васил Левски не е бил светец - такъв е в народното съзнание, но на практика не е бил такъв. Иконизиран е след Освобождението, като голяма заслуга за това има Захари Стоянов. Левски е бил преди всичко политик. Както всеки човек, той също е имал недостатъци. Божидар Димитров не веднъж е споменавал (същите думи чух и от някакъв друг историк, докато гледах архивни кадри), та споменавал е че Левски е обичал да се облича добре, за да е представителен пред народа, да буди респект, също така е яздил кон не веднъж. Колкото до тефтерчето с маслинките - нормално е било да има такова тефтерче, имането му е било изискване и за другите революционни дейци. :)

Хрис, ти ме изумяваш!!

Нима е недостатък човек да е спретнат и чистоплътен!? Нима в твоите представи светците са хора, които трябва да ходят немити, небръснати и вмирисани.. (то сигурно има и такива, дето се мислят за светци, понеже живеят като скотове и отричат "материалното") !?

Ти представяш ли си какво би било, ако например от Иисус се е разнасяло смрад и зловоние, имал е бълхи, а тялото и бельото му са виждали вода само веднъж месечно!? Мислиш ли, че щеше да направи впечатление такъв човек на някого - а още по-малко пък да успее да събуди духа и да запали душите им със Словото си!?

Напротив, та нали част от мисията им е била да дават ЛИЧЕН пример! А в спомените и разказите - и Иисус, и Левски, и Учителя - са описани като много чисти и спретнати мъже, от които се е носело благоухание. Те самите често са говорили и за важността на физическата чистоплътност и грижа към тялото - като предпоставка то да бъде един "красив съд" и едно "чисто вместилище" на човешката Душа.

п.п.1. И какво значи "яздел кон неведнъж"? Та конят по онова време е бил транспортно средство! Все едно аз да съдя за някого по това дали има и кара автомобил, само защото аз не съм шьофьор и не се интересувам от коли?!

п.п.2. Благодаря на Донка за посочения сайт с писмата на Левски :3d_053:

Редактирано от Ирина - Horus - Чебурашка
Линк към коментар
Share on other sites

Нима е недостатък човек да е спретнат и чистоплътен!?Нима в твоите представи светците са хора, които трябва да ходят немити, небръснати и вмирисани..
Къде съм написал подобно нещо ? Божидар Димитров има предвид, че Левски е обичал да се облича добре (макар че сигурно не винаги е ходел така), най - малкото за да е по - представителен и внушителен пред тези, които трябва да поведе. Може би не му е била чужда суетата. Това се има предвид. Бил е гениален политик, но за светец - не (поне някои смятат, че не е бил светец, а явно и църквата смята така, най - малкото защото е убивал).Може би е и пийвал от време на време. Не е бил постник. Сигурно се е и гневял. Грешен човек, светски като много други (но може би по - възвишен в сравнение с масата).

п.п.1. И какво значи "яздел кон неведнъж"?
Има се предвид, че е обичал да се показва на кон, добре облечен (не му е била чужда суетата). Може и гадже да е имал (макар да не са ми известни такива данни или поне не съм сигурен да съм чувал) - в което няма нищо лошо, но би показало, че нищо човешко не му е чуждо и че не е божа кравичка, пред чийто образ да шептим молитви в захлас. Левски е бил морален човек, гениален политик, смелчага. Става дума за това, че образът му се иконизира, което нарушава обективността. Не знам дали е важало И за онези години, но знам, че на гяурите е било забранено да яздят коне (за тях магаренца), конете са били предимно превилегия за турците. Димитров визира това, че не е бил такъв измъчен и дрипав прошляк, какъвто го описва Вазов идеализирано. Нищо против нямам Левски (и особено против "Левски").

Какво се палиш като моторетка. :lol:

Редактирано от Христо
Линк към коментар
Share on other sites

Какво се палиш като моторетка. :lol:

..ами, ти като ми наливаш "бензин" не мислиш - пък после, аз що съм палела, ааа! :D

То ако слушаме кой какво казва - доникъде няма да стигнем!

Ако слушаш Б. Димитров - едно, ако слушаш Хайтов - друго.

Като се има предвид и заможното състояние на Вазов и факта, че е писал повечето си творби в леглото (най-често в компанията на млада дама и портвайн) и даже не е и помирисвал бойно поле - това само доказва неговият литературен гений, творческа фантазия и .. факта, че спрямо неговото материално положение всеки селянин, който не е накичен с пендари, не пуши лула и не ходи по балове - е беден прошляк :D

Версиите и за Иисус са също колкото си искаш (имал жена - нямал, имал деца - нямал, ял това - ял онова... и т.н.).

Пък и ти откъде знаеш колко от иконизираните от Църквата са били чак толкоз праведни и безгрешни? Напротив, повечето са били все разкаяли се грешници, престъпници, търговци.. и прочее.

(Пък и то голям праз да те канонизират, да ти виси иконата в някаква си църква и идолопоклонниците да те целуват и да ти се кланят! Напротив, даже си е неприятно отвсякъде - и е отговорност, която не всеки дух може да носи за подобно идологизиране!)

п.п. Знам, колко много значи Левски за теб и че си бъбрим тука най-приятелски. :D

А пък, ако чак толкоз си се фанал за перченето на кон - нямай грижи: Ела ми на гости и ще те науча да яздиш като потомствен джигит :D

Редактирано от Ирина - Horus - Чебурашка
Линк към коментар
Share on other sites

Пък и ти откъде знаеш колко от иконизираните от Църквата са били чак толкоз праведни и безгрешни?
Не съм казал, че това е критерий.:) Просто казвам, че може би Левски в някаква степен е иконизиран, хиперболизиран поради една или друга причина...Само отбелязвам.

Напротив, повечето са били все разкаяли се грешници, престъпници, търговци.. и прочее.
Е, ако говорим на такава плоскост, може и да мине за светец поне пред Църквата. За божествените критерии не знам (ако има такива критерии за това кой земен е светец, и кой не е).
Линк към коментар
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Всъщност, човек може да се облича добре, но душата му да не е зависима от външния му вид, тоест човекът да не е суетен. Освен това, Левски не веднъж се е маскирал, не винаги е изглеждал представителен, така че са прави и тези, които са го описвали като скромен и бедно облечен.

Линк към коментар
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 6 years later...

Васил Левски според Слава Севрюкова.

Левски
Преди да надникне в съкровеността на Апостола (интервю, вестник "Диалог”, брой от 08.03.1991 г. - бел. ред.), Слава Севрюкова съзнава голямата своя отговорност пред сънародниците за неконвенционалната информация, която предстои да поднесе.
И внимателно вметва:
„Ще ви кажа, пък вие внимателно преценете. Помислете, това може ли, нужно ли е да се пише.
Защото така, както аз го виждам, не е като в читанките.”
Много близък е с един възрастен монах. Виждам го - умен старец с големи кафяви очи.
Дал му е известна насока за организиране на революционните комитети.
Достигналият до нас образ на Васил Левски през годините дълго и съзнателно е филтриран от човешки черти.
Идеализиран е до степен на средновековен светец.
Голям, надарен ум. Води го любовта към племето. По-силна е дори от тази към родната му майка.
Две чувства го направляват - всеотдай- ност към народа и мъст към потисниците.
Движел се е всякога изрядно облечен. Много добро впечатление оставя в обществото, особено пред непознати и случайни хора.
Той никога не се е движел с бедни хора - никога, никога.
Домовете, в които влизаше, бяха много богати. Софрата - препълнена. Людете в скъпи дрехи - потури в тъмносиви, много красиви гайтани...
Свише му се даде ритуалът на клетвата в името на свободата - върху Евангелие кръстосани пищов и кама.
Носел е една тъмновиолетова фъкана кесия, пълна до средата. И все злато.
Той беше младеж особен, не богат, средна ръка, бих казала.
Но в него имаше едно "АЗ”. Аз трябва да дам, аз трябва да се издигна.
В живота му присъства девойка, скрита зад изящен воал. Имаше една жена, бегло се мерна някаква кокона...
Идеята на мрежата за конспирацията не я е измислил сам.
Аз виждам: трима-четирима. Там някъде имаше шепа хора. Тя (идеята) бе на един от тях - ето, гледам го - но не само негова... Разискваха нещо подобно. После Левски започна да събира - оттук, оттук, оттук...
Той бе толкова дискретен. Другите не биваше да знаят кой е, къде отива, какво има в себе си.
Най-близкият му съратник - един калугер, много е кръстосвал България.
Лице кръгло, червендалесто, не множко више. Раменете - малко ей тъй напред.
Той само му помагаше да се настани и отседне. В друго нищо не му помагаше.
„Предадоха ме онези, за които се борех... (Споделя духът на Апостола при медиумен контакт със С. Севрюкова - бел. ред.,) Завалиите онези, които не успяха да изорат дори една бразда на своята нива..."
На въпроса на прорицателката към духа на Дякона: „Кой е изменникът? Поп Кръстьо пи?'\ отговорът е категоричен:
„Мене не издаде попа, а оня, който тегли браздата..."
Безкрайно честен, Левски е издаден за пари.... Агата, с когото беше накрая, точно му каза кой го е предал.
На въпроса към неговия дух:
„Има ли и днес чеда, достойни да довършат твоето велико дело, Апостоле?", отговорът е:
„Малко са... Но стигат."
(За повече информация относно последните четири абзаца виж книгите "Прозрения" и "Прорицания" от Хр. Нанев - бел. ред.)
След като го залавят и с рехава, почти символична охрана повеждат от Ловеч към Търново, в ума на Левски се стаи разочарование - нима организираните от него комитети не можеха да го освободят?...
Обзе го горчивина — дорасъл ли е народът за Свобода?...
В изтляващия миг на живота съжали, че не е довършил святото дело, че племето му още не е готово.
Всеотдаен борбен дух, подкрепящ онеправданите. С тая мисия е на земята.
Така ще е и в следващата му поява в плът.
На въпроса на пророчицата към духа на Апостола: „Къде ти е гробът?", отговорът, който получава, е:

"Там, където ме погребаха. Никъде не са ме местили..."
Бесилото на Дякона е там, г'дето по- късно е издигнат масивният негов паметник в столицата.
Погребението е на около петдесетина метра от бесилото. В една естествена релефна вдлъбнатина. Изкопът в скованата от студ почва е плитък.
Земната повърхност там по онова време е била естествено хлътнала и доста по- ниска от околния терен.
След Освобождението при новия градоустройствен план на столицата, за да зарав- нят релефа и изправят улиците на София, наложило се на същото място да се струпа много, много пръст - повече от десетина метра.
Така погребаният се е оказал на значителна дълбочина.
Аз, доколкото виждам, скелетът никога няма да бъде открит и изваден на показ... Защо? А дали народът, не направил сериозен опит да освободи Апостола, заслужава да знае къде са костите му?...
Виждам ги. Съхранени са части от черепа и областта на тазобедрието. Не, никога няма да бъдат изкопани и експонирани.
Навеки обаче ще остане делото му - висша благородна мисия на извисен дух, с която той идва на земята.
На въпроса: „Прероден ли е духът на Апостола?”, прорицателката отвръща:
Не. След време и това ще се случи, но вече в друго племе. И ще се сбъдне последната му молитва преди страдалческия физически край: ”Да работя отново за Свободата!”
Бунтарска душа. И пак ще отдаде живот за нея."

Откъсът е от книгата "Слова и видения на Слава Севрюкова" (стр. 150-155), Христо Нанев. Четивото е налично в spiralata. net.

Редактирано от Кон Сивобелев
Линк към коментар
Share on other sites

  • 7 months later...
  • 4 years later...

Както във всяка област мненията са противоположни .Така че всеки сам трябва да открие истината , за да е направ път .

Цитат

 

Svetoslava Georgieva

Vera Boneva uGvIPikikM-.png се чувства професионално.

1 дни  ·
Внимание, измама!
Уважаеми колеги и приятели,
Пиша този пост в качеството си на неформален член на екипа на Национален музей "Васил Левски" и в качеството си на професор по История на България. Правя го след силна вътрешна съпротива, защото нямам адет да влизам в неравностойни двубои на чужд терен, особено ако е силно разкалян и омазан от обстоятелства и думи, несъответстащи на нивото на академичния дискурс или професионалния диалог за култура и за духовни ценности. Въпреки това, държа в три пункта да представя становището си по една книга, която някой беше оставил (без поискване от моя страна) на бюрото ми в Университета в началото на миналата седмица и която в момента усилно се разпространява и представя пред младежки аудитории в различни градове на страната. Правя го също така, за да защитя достойнството на гилдията, както и в отговор на молбата на госпожа Дора Чаушева - директор на Национален музей "Васил Левски", за експертно мнение.
Първо. Книгата на Иван Тренев "Васил Левски. 150 години везсмъртие. Уставът на БРЦК" (Пловдив, 2023) не историческо четиво. Тя не отговаря на базовите правила на професионалната историопис - научен метод, научен апарат, логическа и концептуална систематичност. В нея са събрани писания и илюстративни материали с разнороден характер по теми, свързани с Васил Левски, повечето от които съдържат необосновани твърдения, нагласени тези и пълни измислици. Те са подправени с надменни забележки към професионалните историци, вариращи от лека ехидност до грубо присмехулство. Дори и само това обстоятелство поставя луксозния том от почти 600 стр. извън полето на сериозната хуманитаристика.
Второ. Претенциите за първооткривателство на определени текстове и снимки, както и за единствено правилната им интерпретация, са чисто младежко изхвърлячество на автора, чието базово висше образование е "Пиано" в Националната музикална консерватория, но който се (само)представя като историк, журналист, сценарист и режисьор. Всичките четири изброени професии имат свои основополагащи правила, както и свои етични конвенции, към които Иван Тренев не питае нито респект, нито желание да се научи как се пише история, как се прави професионална журналистика или какви норми съблюдават утвърдените сценаристи и режисьори в работата си.
Трето. Като историк, който е получил своите дипломи и удостоверения за академично признание от Българската академия на науките и от ВАК, твърдя, че книгата на Иван Тренев за Васил Левски е посредствен опит да се спекулира с името на Апостола на свободата. Нахвърляните в нея откъси от документи, снимки и факсимилета не само не добавят ново знание за най-яркия ни революционер от Възраждането, но оскверняват паметта му със словесни лекета, представляващи смесица от посредствен изказ, липсващо умение за конструиране на елементарен системен текст на български език и осезаема склонност за фалшифициране на исторически факти и обстоятелства.
В заключение ще отправя реторичен въпрос към самозвания историк Иван Тренев, който при всички случаи ще прочете този мой кратък отзив: "Господин музикант, как биха реагирали представителите на Вашата гилдия, ако утре поискам да изнеса концерт за пиано в зала "България" в съпровод на Софийската филхармония?" Ще ми се присмеете не само вие, музикантите, но и всички останали грамотни люде. И няма да проявите грам сниходителност. Това правим ние, професионалните историци, по отношение на Вашата псевдоисторическа книга, която е опасна с опита си да трови умовете на ученици, студенти и други млади хора с измислици и спекуации. И за да бъда още по-ясна, ще завърша с още една музикална метафора. Разликата между Вашите объркани писания за Васил Левски и истинската историопис е като разликата между чалгаджийския хит "Води ме в някоя квартална кръчма" и рапсодия "Вардар".
Очаквам и други професионални историци на Възраждането да вземат отношение към поредния опит за принизяване разговора за Васил Левски до нивото на "Води ме в някоя квартална кръчма"!
проф. дин Вера Бонева, доктор на науките за културата
София, 12 декември 2023 г.

 

 
 
Редактирано от АлександърТ.А.
Линк към коментар
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Добави...