Jump to content
Порталът към съзнателен живот

13.Призваха Исуса


Recommended Posts

Молитвен наряд за начало:

Духът Божи(песен)

Господнята молитва

В начало бе словото(песен)

Псалом 23

Беседа:Призваха Исуса

Бележка:Преди беседата е добре да прочетете Евангелие на Йоан,глава 2

Молитвен наряд за край:

Всичко в живота е постижимо(песен)

Тайната молитва

С Бога всичко мога да направя(формула)

Бог ме прави силен(формула)

Редактирано от Моника13
Линк към коментар
Share on other sites

„А призваха и Исуса, и учениците негови на сватбата.” Йоана 2:2

Обаче под думата сватба в дълбок смисъл се разбира започване на нов Живот. Тази дума произлиза от старосанскритски език, от корен, който означава „това, което става и се проявява като съзнателен Живот”. Сватбата е процес, който извежда човека от едно състояние и го води в друго, т.е. излизане от един живот и влизане в друг, при което се напущат старите идеи и се заживява с нови.

Сватбата е начало на един нов Живот. Момъкът и момата излизат от дома на баща си и заживяват един нов, самостоятелен живот – тази аналогия може да я приложите навсякъде в Живота.

Символиката на сватбата – Учителят ни кара отново да се замислим за по-дълбокия смисъл на тази важна в живота на всеки човек промяна.Всъщност предмет на беседата е не сватбата в нейното външно значение,с което си служим обикновено,а онази важна вътрешна промяна,която настъпва след определени външни събития.

Но главното нещо, от което трябва да се пазите, когато сте на сватба, е да не давате ход на вашата алчност. Един Ангел бил изпратен от Бога на една сватба като представител, но той много харесал царската дъщеря, която

била невестата, и пожелал да я вземе за себе си. Когато вие присъствате на една сватба, не пожелавайте никога мястото на невестата, нито самата невеста, защото с това започват всички раздори и падания. Аз виждам между вас неуспехи, раздори, несъгласия, защото искате да заместите царската дъщеря, невестата. Казвате: „Ние искаме да бъдем на нейно място!” Може, но в някоя далечна епоха, а засега сте сватбари. Да сте сватбари, значи да работите.

В моменти на съдбоносни избори,носейки в ума и сърцето си Христа и неговите ученици и техните Божествени принципи на Любов към Бога и ближния,ние трябва да сме сигурни,че всичко,което имаме е най-доброто,което ни се полага и да не проявяваме алчността да пожелаваме онова,което имат другите,защото всичко е разпределено по Божия воля така,че да има равновесие и баланс за всичко наоколо.

Грешите ли, или правите добро, това е за вас – всеки се повдига чрез своите действия. Спазвате ли този Божествен принцип – умът и сърцето ви да са в съчетание, вие ще имате в себе си Христа и учениците Му. Тогава, като прилагате Христовото Учение, ще разберете Божествения живот, който се изразява в Природата, и ще знаете как да възпитавате вашите домашни. Защото синовете и дъщерите ви, които трябва да се родят, ще минат през тази сватба. С това аз обяснявам защо се раждат добри синове и дъщери. Ако сватбата не е сватба, а свада, ще се родят лоши синове и дъщери. Когато ви дойде някоя мисъл или желание, те ще зависят напълно от вашия ум и сърце. Каквото съотношение имат те, такава ще бъде и вашата мисъл. Ако умът е покварен, и мисълта ще бъде такава; ако сърцето е покварено, и желанието ще бъде покварено. Не мислете, че мислите и желанията са фантастични неща – те си имат свой образ и тяло и си живеят самостойно. От тези именно ваши мисли и желания ще бъдат изтъкани в бъдеще вашият мозък, бели дробове, стомах и т.н. Някои питат: „Защо да мислим добре?” За да може в бъдеще да си изтъчете нова дреха. Следователно ние приготвяме нова дреха, в която в бъдеще ще облечем Духовното си тяло.

Никой не може да мисли, да чувства и да действа вместо вас. Вие ще мислите, ще действате, ще чувствате за себе си. Ако мислите, действате и чувствате добре, ще имате Божието благословение. Когато съчетаете вашия Живот с този Божествен принцип, вие ще можете да поправите много несгоди, които срещате. Трябва да намерим начин, по който да повдигнем Живота си и всеки търси такъв начин. Ако сте ябълкова семка, ще молите Бога да ви даде всички условия, за да пораснете най-напред и после да се развивате. Ако сте в положение на една човешка душа, ще изисквате благоприятни условия за своето развитие. Това, което страда, което въздиша у нас, това е душата, която е затворена. Често ние искаме да премахнем страданията. Страданията не трябва да се премахнат, но да се превърнат в Радост. Превръщания могат да стават навсякъде в Природата. Например въгленът може при специални условия да се превърне в диамант, диамантът после може да се превърне в семка, после – в дърво и после – пак във въглен.

А ето и отговорът на това защо Учителят избира именно символиката на СВАТБАТА за тази своя беседа:

Аз ви говоря за сватбата, защото мнозина обещават това, което не може да стане. Обещания за бъдеще – това са празни приказки. В Божествената икономика няма какво да се предвижда. Бог е предвидил всичко Добро за тези, които вършат Добро. Тези, които не действат добре, ги чакат злини. И едните, и другите ще носят последствията на великия закон. Не защото Бог иска да ги наказва, но следствията са плод на самите наши действия и затова ние не можем да ги избегнем.

Особено важно е,че действието на закона може да се измени в зависимост от нашите действия:

Ти си човек и може да измениш действията на закона, защото тези действия са подобни на движенията на колелото, което се движи механически и то само в две посоки – от дясно наляво и от ляво надясно.

Значи неоправдано е да вдигаш безпомощно рамене и да казваш – ами какво да направя!?Направи добро и тогава виж какво ще последва.

Няма човек с по-силна воля от този, който може да обуздае езика си. Някой път искате да кажете някому нещо, за да му покажете, че и вие разбирате някоя работа. Но какво излиза от това? Не само че не оправяте работата, но още повече я забърквате.

Ето това е нещо,върху което работя от доста време. :hmmmmm:

Някой път бащата се показва по-сериозен, отколкото е в действителност. Не трябва да става по-сериозен, но да каже: „Синко, това, което вършиш, не е добро за теб, то те води към погибел, защото не изпълняваш Божията Воля!” Не казвайте, че еди-кой си е лош, защото такива били родителите му, прадедите му и т.н. Учителят може да те обича, но когато правиш погрешки, той ще ти направи забележка. Ученикът в такива случаи апелира към любовта: „Господин учителю, ние нали се обичаме!” Да, обичаме се, но си направил грешки на няколко места и трябва да ги поправиш. В правилното решение на тази задача почива животът на мнозина, а неправилното й решение компрометира и мен.

Един добър съвет към всички родители!

Разсъжденията си засега ще завърша с упражнението за отчета за постъпките ни.Него трябва да правим всеки ден.Вечер отделяме време за разсъждения върху отминалия ден,върху отношенията ни с хората,които обичаме и онези,които не обичаме.На следващия ден трябва да се помолим: „Помогни ми, Боже, да избегна лошите постъпки и да изпълня добрите, които съм пропуснал предния ден!”

Редактирано от Моника13
Линк към коментар
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Съвременният свят е алопатичен, но днес хората са толкова хитри, че всички неща в живота ги покриват с една сладка корица. Божественият начин на лекуване е обратен: хапчетата отвън са горчиви, а отвътре – сладки. И тъй, лечението в Живота става по два начина: някой път даден човек го лекуват с горчиви думи, а някога – със сладки. Аз имам предвид нещата от обществения живот и от Природата. На някои хора обаче нито горчивите, нито сладките хапове помагат, а то е защото не са разбрали условията, при които те биха им помогнали. Не забравяйте, че в света нещата са строго математически определени. Както има определено време за сеене, тъй има определено време за лекуване. Това е Божествен принцип, Божествен закон, който е верен и по отношение на тези, които искат да изучават Христовото учение с цел да подобрят живота си, защото то е Учение на Живота.

Призваха Исуса

Какво означава хапчетата отвън да са горчиви, а отвътре сладки?

Според моите опитности горчивата корица на хапчето предизвиква неприятни усещания, стресира организма и психиката. Точно това, обаче, вдига тонуса, вниманието, активира имунната система и механизмите за ориентиране в ситуацията и избягване на опасностите.

С Ася понякога се шегуваме, че биоцитринът е толкова горчив, че само като си спомним за него и "грипа бяга".

Кое е сладкото вътре в горчивата коричка - мисля, че това е урокът, който научаваме и положителните ефекти от промяната на мисленето и поведението ни. Това е изчистването от паразитите (в пряк и преносен смисъл), които сме поели без да забележим. Усещането за чистота винаги е "сладко".

Може би сладкото вътре в горчивото се усеща и когато открием доброто в злото и установим, че имаме повече сили и способности, отколкото сме предполагали, че в хората около нас има красиви и добри страни, за които не сме предполагали дори...

Мисля и върху "определеното време за лекуване". Дали това е времето, което е подходящо за по-бързото разтапяне на горчивата корица?

Линк към коментар
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Добави...