Диана Илиева Добавено Август 3, 2008 Доклад Share Добавено Август 3, 2008 Здравейте! Бих искала да насоча вниманието ви към една наскоро публикувана статия в Портала за съзнателен живот, която отразява накратко изследванията на Учителя в областта на нумерологията. Повечето хора, дори и запознатите с живота и дейността на Учителя, биха казали, че знаят за неговия принос и разработки например във Френологията, а сравнително малко знаят, че той е имал интереси и е правил свои проучвания как влияят числата върху хората, какви са цифровите съответствия на буквите от кирилицата и т.н. Тази статия би ви помогнала да прецените сами какво е името ви, хармонира ли с датата ви на раждане, какви влияния оказват тези числа върху вас... А за мен и предполагам за останалите потребители ще бъде полезно да споделите как се "връзва", направения от вас анализ с действителността. Розалина 1 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Психотроник Добавено Август 27, 2008 Доклад Share Добавено Август 27, 2008 Нумерологията е остаряла, недостоверна наука. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Диана Илиева Добавено Ноември 16, 2008 Автор Доклад Share Добавено Ноември 16, 2008 Доста смело и категорично твърдение. Защо мислиш така? Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Надеждна Добавено Април 30, 2010 Доклад Share Добавено Април 30, 2010 От известно време ме вълнува една мисъл от Учителя, свързана с числата от беседата "Разумността", МОК, държана на 30-и януари 1931г. в София. За съжаление не открих цялата беседа в известните ми нетни източници, но ще опитам да напиша откъса, така че да дава колкото е възможно по-пълна представа за контекста: Добре е човек не само да работи с числата, но да знае значението на всяко число. Например вие пишете числото шест и казвате,че имате шест единици. Обаче числото шест означава още материалните условия, при които човек може да работи. Числото девет означава разумността. От девет нагоре човек не може да отиде. Дойде ли до деветте, той трябва да ликвидира със сметките си. Деветорката представя въжето, което се дава в ръката на човека да се спаси. Хванеш ли въжето в ръката си, дръж се здраво за него и излез на свобода. Ама въжето не било копринено, или от друг фин материал, не е важно. Гледай да се спасиш. Кой ти дава въжето, не питай. Дръж се за въжето и се спасявай. И дяволът да ти дава въжето, не се отказвай от него. Пази следното правило: ако дяволът ти дава деветорка, ти хвани опашката, а той да хване главата. Направиш ли обратното, ще пострадаш. Ако дяволът ти дава шесторка, ти хвани главата, Значи при шесторката, т.е. материалните условия, ти ще държиш главата, а дяволът - опашката. При деветорката, т.е. при Божествените условия, ти ще държиш опашката, а дяволът - главата. Шесторката представя змията. Срещнеш ли змия на пътя си, ще я хванеш за главата,а не за опашката. Хванеш ли я за опашката, тя ще те ухапе. "Разумността", МОК, държана на 30-и януари 1931г. в София. Как бихте тълкували тази мисъл? Как да разпознаем дали дяволът ни дава шесторката и какво значи да я хванем за главата!? Розалина и Слънчева 2 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Станимир Добавено Април 30, 2010 Доклад Share Добавено Април 30, 2010 Ако шесторката са материалните условия, то човек не трябва да допуска те да го ръководят. Вместо това, човек трябва да ръководи случващото се в материалния свят (поне вътре в самия човек). Духът, разумността винаги трябва да бъде водещ. Девет, разумността изразява възможностите, които идват от духовния свят, от духовната йерархия, от божествения план за развитието ни. Ние трябва да следваме тези възможности, да се извисим чрез тях, а не да се опитваме да ги принизим до своето равнище. Значи спрямо тях, ние трябва да сме в подчинено положение, да не се опитваме да ги управляваме. Последното така или иначе е невъзможно. В текста пише, че няма значение, кой ти дава въжето, дори и дяволът да е. Аз под „дявола“ разбирам „изкушение“. Дяволът се опитва да ни изкуши да се дадем волята си във властта на материалните условия, мисли и желания (да хванем шестицата за опашката), т.е. да станем зависими от материалното. Или обратното: да опитваме да наложим своите егоистичните желания и стремежи над божествената воля и закони (да хванем главата на деветката). От нас самите зависи обаче дали ще използваме изкушението в наша полза или ще му се поддадем. Възможността е налице. Дяволът ни е предоставя не за да я използваме за духовното си израстване, но в наша власт е да направим точно това. Розалина и Надеждна 2 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Розалина Добавено Април 30, 2010 Доклад Share Добавено Април 30, 2010 (edited) Здравейте! Бих искала да насоча вниманието ви към една наскоро публикувана статия в Портала за съзнателен живот, която отразява накратко изследванията на Учителя в областта на нумерологията. Повечето хора, дори и запознатите с живота и дейността на Учителя, биха казали, че знаят за неговия принос и разработки например във Френологията, а сравнително малко знаят, че той е имал интереси и е правил свои проучвания как влияят числата върху хората, какви са цифровите съответствия на буквите от кирилицата и т.н. Тази статия би ви помогнала да прецените сами какво е името ви, хармонира ли с датата ви на раждане, какви влияния оказват тези числа върху вас... А за мен и предполагам за останалите потребители ще бъде полезно да споделите как се "връзва", направения от вас анализ с действителността. Ако шесторката са материалните условия, то човек не трябва да допуска те да го ръководят. Вместо това, човек трябва да ръководи случващото се в материалния свят (поне вътре в самия човек). Духът, разумността винаги трябва да бъде водещ. Девет, разумността изразява възможностите, които идват от духовния свят, от духовната йерархия, от божествения план за развитието ни. Ние трябва да следваме тези възможности, да се извисим чрез тях, а не да се опитваме да ги принизим до своето равнище. Значи спрямо тях, ние трябва да сме в подчинено положение, да не се опитваме да ги управляваме. Последното така или иначе е невъзможно. В текста пише, че няма значение, кой ти дава въжето, дори и дяволът да е. Аз под „дявола“ разбирам „изкушение“. Дяволът се опитва да ни изкуши да се дадем волята си във властта на материалните условия, мисли и желания (да хванем шестицата за опашката), т.е. да станем зависими от материалното. Или обратното: да опитваме да наложим своите егоистичните желания и стремежи над божествената воля и закони (да хванем главата на деветката). От нас самите зависи обаче дали ще използваме изкушението в наша полза или ще му се поддадем. Възможността е налице. Дяволът ни е предоставя не за да я използваме за духовното си израстване, но в наша власт е да направим точно това. Диана,Monika13,Станимир, .Благодаря ви за тези мнения.Давате ми отговор на въпрос,който снощи ми се завъртя из ума,по повод на нещо прочетено.Синхронизъм в действие. Българската дума -богатство например е с вибрация 6.За числата можем да прочетем и тук. Редактирано Април 30, 2010 от Klaudia Слънчева 1 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Диана Илиева Добавено Февруари 19, 2011 Автор Доклад Share Добавено Февруари 19, 2011 Здравейте! Имам въпрос. Тия дни се замислих - бях чела някъде от Учителя, че всичко в живота се повтаря през 19 години. А ако се замислим логично, спрямо номерологичните принципи, по-скоро всичко в живота може би се повтаря през 9 или 2х9=18 години. Като взех да правя разни проверчици, като че ли Учителя е прав. Но защо е така? Вие имате ли представа, какво е обяснението, защо точно 19 години (че не мога и да намеря точния източник, не съм сигурна 19 ли беше или беше казал - на всеки 19-20 години нещата в живота се повтарят)? Какво мислите и знаете вие - помогнете моля! Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
kabala Добавено Февруари 20, 2011 Доклад Share Добавено Февруари 20, 2011 Честно казано не съм го чела това, даже се оптах да го вържа с някакво планетарно движение...Единствено, което ми идва на ум и е близо до това е движението на възлите. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
kipenzov Добавено Юли 7, 2019 Доклад Share Добавено Юли 7, 2019 Без да знам кой знай колко за номерологията веднага ми хрумва, че 19 са два цикъла. Един цикъл на цифри 0-9 И друг цикъл на числа 10-19 Два цикъла от по 10 члена, а сборът на 1+9=10 Май има нещо общо с възли...цикли, примки, loop-ове. Предизвикателства, нива, периоди, застой-повторение или растеж-разширение... Всеки цикъл е кръг. Кръгът е о. Поредицата от кръгове е ооооо.... ооооо е разтеглена в една посока двойна спирала Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
kipenzov Добавено Април 19, 2020 Доклад Share Добавено Април 19, 2020 Наскоро се "сблъсках" с категоричното и, според мен, малко пренебрежително "омаловажаване" на 4 за сметка на 3. Паралелно почти, участвах и в друга интересна дискусия за 7, а пък 7=3+4, и така ми изникна желанието да си попиша за числата. 0-та е сравнително нова цифра. История на цифрите. В статията добре е описано как са стигнали до Европа. Веселата история за 0та, на мен поне ми звучи като анекдот, но е тази, че до 6ти век при търгуването в региона на Индия и Китай са използвали камъчета за отбелязване на количества. Възникналата нужда да се опише и края на сделката, когато количествата камъчета вече са изчистени, породила и нуждата от цифра(знак), с които да се отбележи това "зануляване на сметката". Така на някой му хрумнало да отбележат това с формата на дупката в пясъка, останала от камъчетото. Както и да е, в началото на 6ти век, забравих му името на индийския мислител, не само че въвежда и 0-та, ами и отрицателните числа, с които в търговията започва завеждането и на балансите и дълговете, а така се засилва (интензифицира) и търговския поток от стоки. В по-нататъшната си работа, този изключителен мислител, въвежда и дробите, както и коренуването и кваддратните уравнения. И това през 6ти век!!! А в Европа, през арабите (както може да се проследи от цитираната статия по-горе) и Фибоначи във Флоренция, въвеждането на "арабските" цифри става чак около 1226 г. Е, както е казал Хераклит- "Всичко тече, всичко се променя", та и системата на 10-те цифри силно е повлияла развитието не само на общ.живот, но и езотериката. За окултното не знам, иначе нямаше да е окултно, ако го знаех хихих. И така 0-та, като продължение на символизма на кръга, вече е заредена със смисъла на Абсолюта, на Вечното, на Трансцендентното, на Източника, от който идва силата за проявлението. Тука вече, подчертавам, започвам с мойте си интерпретации, така както на мен си ми се хармонизират цифрите. Подчертавам го, за да помоля неразумните за етичност, а за разумните те си знаят. От 0-та се проявява 1-цата. Единното, монолитният поток. В сетивния ни свят 1 винаги се проявява в дуална форма. 1 винаги се цепи на 2. За това 2=1+1, защото в същността си е двата потока на проявеното 1. Това, което е проявата на Субекта, формирането на Наблюдателя, е в дуалната решетка (2) да се "роди" отново 1цата. Това е 1 по средата 1 от другата страна 1. Или 3=1+1+1, което си е 2+1. Да, но 4 е 2+2, както и 2х2, а двойката освен полярност е и майката и бащата. ........ Станимир 1 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
kipenzov Добавено Април 19, 2020 Доклад Share Добавено Април 19, 2020 Е така представена, 4ката е просто "излишен циклаж" на 2ката. За кво пък двама бащи и две майки. Да, но погледнато в по-дълбока перспектива, като 3+1, 4катта вече има друг характер. Така, както проявеното 1( което и умножено и делено се си е 1) се манифестира под формата на 1 + 1 или 2, така и 3(2+1) е стадий преди 4 (3+1). И то, ако прилагаме хронология, а не ги приемем сами по себе си като универсална форма. Разгледано откъм обозрими събития и процеси в западната ни цивилизация (ще стане прекалено обемисто, ако включа римската, елинската и другите по-древни цивилизации, от които се е пръкнала нашата), то 1цата е самото наличие на цивилизация. Виж 2ката, полярността, разделението, пола, вече е основата за всички противоречия в цивилизацията и конкретно в обществата, а от тук и в индивидуалната психика. Тези противоречия, които се явяват "двигателя", движещ промяната. 2ката в растителното и животинското царства, т.е. като цяло в биологическия, физико-химическия и екосистемен аспект всеки ги знае. За това ги пропускам...макар че 2ката и степенуването й (2,4,8,16,32) при формирането на зиготата след оплождането е доста впечатляваща 2ка... Цивилизацията ни винаги се е водила от 2 центъра - светска и религиозна власт. Отделно имаме и друга 2ка - цивилизация като цяло и цивилизация като съвкупност от народи. Тази пък 2ка в отделните народи и изградените държави си повтарят 2ката от светската и религиозната власт. Пък и 2ката властимащи и поданици. Уж в демократичното общество не е така, ама толко сме и 'демократично"(май само по документи, хихи) Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Станимир Добавено Април 20, 2020 Доклад Share Добавено Април 20, 2020 В 19.02.2011 г. at 13:20, Диана Илиева каза: Здравейте! Имам въпрос. Тия дни се замислих - бях чела някъде от Учителя, че всичко в живота се повтаря през 19 години. А ако се замислим логично, спрямо номерологичните принципи, по-скоро всичко в живота може би се повтаря през 9 или 2х9=18 години. Като взех да правя разни проверчици, като че ли Учителя е прав. Но защо е така? Вие имате ли представа, какво е обяснението, защо точно 19 години (че не мога и да намеря точния източник, не съм сигурна 19 ли беше или беше казал - на всеки 19-20 години нещата в живота се повтарят)? Какво мислите и знаете вие - помогнете моля! Може би има някаква връзка с това. Иначе за числото 19: то може да се представи като пет квадрата 1х1, 2х2, 3х3, 2х2 и 1х1, които подредени в този ред образуват октоедър със страна три. Той съдържа осем триъгълника със страна 3, т.е. числото на всеки е 6. 6х8 е 48 плюс централната точка - 49. 19 е и 3+4+5+4+3, което образува правилен шестоъгълник който може да се раздели на шест триъгълника от три точки плюс една централна точка. Ако подредим 3, 6 и 1 в този ред ще получим 361, което е 19х19. 19 може да се представи като 3х4+3+4 или 12+7. Също, ако използваме цифрите от които се състои: 1х9+1+9. За тези числа може да се каже много. Числото на триъгълник със страна 19 (виж тук) е 190. А реципрочната сума от числата на триъгълниците със страна от 1 до 19 е 1.9. Т.е. 1/1 + 1/3 + 1/6 +1/10 + 1/15 +1/21 +1/28 +1/36 +1/45 +1/55 +1/66 +1/78 +1/91 +1/105 +1/120 +1/136 + 1/153 +1/171 +1/190 = 1.9. И накрая, картата таро отговаряща на 19 е Слънцето: kipenzov 1 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
kipenzov Добавено Април 20, 2020 Доклад Share Добавено Април 20, 2020 (edited) Еее, Станимире, просто супер яко се изкефих на предния ти пост! Виж нещо, което поне на мен много ми хареса. Цикъл с осмица 1/15, 1/23, 1/39, 1/53,... П.п. моделът с триъгълниците и "сърцевината" се ползва при стоманените въжета (тип сърцевина WSC) Редактирано Април 20, 2020 от kipenzov Станимир 1 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Serena Добавено Април 20, 2020 Доклад Share Добавено Април 20, 2020 Здравейте! За съжаление не мога да прочета статията от посочения линк, явно е минало много време. В този сайт, в раздел статии може да видите една интересна статия за нумерологията - https://www.khoroskop.com/ Аз не вярвах на всички тези неща до един ден, когато не посетих лично една астроложка и не останах учудена, от всичко, което ми каза за моята дата. Тогава за пръв път усетих... Мистиката на тези неща. Ако още я има тази статия на Учителя, ще се радвам да споделите! Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Станимир Добавено Април 21, 2020 Доклад Share Добавено Април 21, 2020 преди 10 часа, Serena каза: Здравейте! За съжаление не мога да прочета статията от посочения линк, явно е минало много време. Здравей. Мисля, че статията е Звучащата Кабала. .... На мен на пръв поглед ми направиха впечатление някои моменти от статията Хармонията на Питагор. Символика на числата и днес ще гледам да я прочета по-внимателно. kipenzov 1 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.