Донка Добавено Юли 27, 2008 Доклад Share Добавено Юли 27, 2008 Молитвен наряд за начало: Аум - песен Киамет зену - песен Добрата Молитва 1 Петрово 2 „Пожелайте като новорождени младенци чистото словесно мляко, с него да порастете; понеже вкусихте, че „Господ е благ“, при когото идвайте като при камик жив, от человеците отхвърлен, а от Бога избран и драгоценен.“ Първо Петрово 2: 2-4 Беседа: Словесното мляко Молитвен наряд за край: Утринна молитва на ученика Господнята молитва Господи, влей в мен живи космични сили Но да дойда пак на думите словесно мляко. Някои често казват: „Искаме да бъдем духовни.“ Какво подразбират те под това – дали да се затворят в себе си, да бъдат спокойни и да мислят и съзерцават? Това не ги прави духовни. Да бъдеш духовен, ще рече да бъдеш в съприкосновение с обкръжаващите условия, със средата, с почвата, върху която живееш, и едновременно да знаеш правилно да реагираш на тази почва, среда и условия – елементи, които създават Живота. Най-високото положение, което може да заеме човек, то е, когато умът, сърцето и душата – всички тия сили (защото те са сили) са на своята висота, в максималното си развитие. Камъкът в своето естествено състояние не може да възприеме течно вещество, но опече ли се във варница, той служи за белосване. И Господ, когато иска да белосва Своя дом, опича камъка, туря малко вода и като се образува реакция, замазва го с белота, наричана духовно Чистота и Доброта в Живота. Дойдат ли страдания, това ще рече, че са ви пуснали в пещта, за да се превърнете в необходимата духовна вар. Има някои твърди камъни, които и след като ги турят в пещ, не се опичат. Тях считат съвсем безполезни, вземат ги и ги изхвърлят на пътя. Розалина 1 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Донка Добавено Август 10, 2008 Автор Доклад Share Добавено Август 10, 2008 Петър в цитираните стихове по-нататък отправя слушателите си към живия камък. Ние знаем, че има само мъртви камъни, от които правят къщи, ала както виждате, има и живи камъни. Ако можете да изтълкувате думата камък на духовен език, ще намерите, че има друго значение. Под думата камък в духовен смисъл се разбира завършен характер, в който всички сили са уравновесени, процесът на развитието върви хармонично, мозъкът, белите дробове, стомахът, нервната система са в ред и функционират добре. Ето защо и Христос казва: „Бъдете камък, който може да расте и се развива“; и на друго място: „Трябва да съградиш дом Божествен“ – подразбира – от такъв камък. Ако камъкът (в духовен смисъл) е "завършен характер, в който всички сили са уравновесени", то какво движи развитието в него? Съприкосновението с външната среда? Ако от гледна точка на диалектиката развитието представлява преминаване от количествени изменения в нови качествени, то нехармоничното развитие би изглеждало като изменение в резултат на вътрешните противоречия и борбата на противоположностите, а хармоничното като резултат на тяхното единство и неразделност (теза - антитеза - синтеза - Хегел)? Камъкът в своето естествено състояние не може да възприеме течно вещество, но опече ли се във варница, той служи за белосване. И Господ, когато иска да белосва Своя дом, опича камъка, туря малко вода и като се образува реакция, замазва го с белота, наричана духовно Чистота и Доброта в Живота. Дойдат ли страдания, това ще рече, че са ви пуснали в пещта, за да се превърнете в необходимата духовна вар. Има някои твърди камъни, които и след като ги турят в пещ, не се опичат. Тях считат съвсем безполезни, вземат ги и ги изхвърлят на пътя. уй, което става във физическия свят, става по аналогия и в Духовния свят – всеки процес на физическото поле едновременно е процес и на Небето, и обратното. Ако разберете правилно това нещо, ще знаете, че когато страдате на Земята, на Небето се радват. Защото, когато ви пекат във варницата, вие, като не разбирате дълбоките причини, казвате: „Изгоря ни животът!“, а на Небето викат: „Колко се радваме, че този камък ще се превърне на вар!“ Когато си мислите: „Тези Ангели горе нямат никакво състрадание към нас“, те отговарят: „Имаме, имаме – ние виждаме, че и вие като нас ставате бели и чисти.“ Та трябва да желаем не ония неща, които сгъстяват и втвърдяват, а ония, които разширяват нашите души, ум, сили и способности. Какво изгаря, когато камъкът на живота и личността ни се пече във варницата на ангелите? Принципите и твърдостта на решетката ни от правила? Какво представлява водата за бъдещата вар - това, което предизвиква реакцията и "избелването" - осъзнаването на Божията воля? Чистотата на варта се състои главно в нейните дезинфекциращи свойства - тя изгаря паразити и микроорганизми, които вредят на човека в собствения му дом - може би това са негативните ни мисли и емоции? Розалина 1 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Розалина Добавено Юли 26, 2022 Доклад Share Добавено Юли 26, 2022 (edited) Прекрасна беседа.Ех,колко е хубаво да се завърнеш в Бащината къща....ще рече в случая -Порталът наш ,от странстване. Здравейте приятели,добротворци ,които поддържате огънчето тук. Имам някои пропуснати НБ и реших да наваксам.Та ето една от тях. Беседата -"Словесното мляко"-16.11.1914 г "Туй ,което ви проповядвам ,както виждате , е едно напълно практическо учение,което всеки може да приложи.".. "Ако употребите Христовата храна,за която говори апостол Петър,ще имате добро разположение ,радост,веселие,подем на вашия дух,смелост и решителност в борбата ,ако бъдете наситени от това живо мляко,никакви микроби не могат вече да се загнездят във вас." Редактирано Юли 26, 2022 от Розалина Донка и АлександърТ.А. 1 1 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.