Донка Добавено Юни 26, 2008 Доклад Share Добавено Юни 26, 2008 Молитвен наряд за начало: Махар Бену Аба - песен Във мрак, тъмнота - песен Пътят на живота - молитва Притчи Соломонови 10 Беседа: Който намигнува Молитвен наряд за край: Кратка молитва - молитва Господнята молитва - молитва Ученикът трябва да има - формула Не съдете другите, оставете ги в техните грешки, но по-силните нека да помагат на по-слабите. Няма по- добра молитва от тази да помогнете на брат си. Господ, на когото се молиш, е умен и казва: „Я слушай, не си криви устата пред Мен, я излез навън и свърши тази работа!” Но ще кажеш: „Господи, аз не съм разположен.” Не си разположен, защото си турил на гърба си по-голям товар, отколкото можеш да носиш. Това е все едно някое дете да вземе една алгебра и да я разглежда, макар че знае само да смята. Така е и с вашите мисли – някой път имате много хубави мисли и чувства и казвате: „Аз имам много хубаво настроение.” Това настроение ви е от един ваш приятел, който ви е посетил и нагостил. Не се заблуждавайте с тези угощения, защото утре ще останете без тях. Главното за вас е да се трудите и да знаете, че всеки ден свършвате една работа, необходима за вас.Сърцето ви да бъде чисто, душата – свежа, умът – бодър, а духът – крепък! Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Донка Добавено Юни 28, 2008 Автор Доклад Share Добавено Юни 28, 2008 Когато си затвориш очите, тогава стават всички престъпления в света. Това намигване всички го вършите. Когато влезе някоя лоша мисъл у вас, вие намигвате. Някой греши, значи често намигва. ..... В това се изразява едно неправилно движение на човешкия ум. Да намигваш значи да слизаш една степен по-надолу. "Да си затворя очите" - да откажа да приема "светлината" - т.е. обективната информация от заобикалящия ме свят. А това значи да я заместя със свои умствени построения... Ако си затворим очите за ситуацията, наистина ще сгрешим. Неправилното движение на ума е когато се "вари в собствен сос" - т.е. приема своите логически построения за основа на нови логически построения и губи връзката със света около себе си... Но защо това е престъпление? Лошата мисъл ли предизвиква "намигването" или обратно - тя е резултат от "намигване"? Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Станимир Добавено Юни 28, 2008 Доклад Share Добавено Юни 28, 2008 "Да си затворя очите", означава да направя компромис, изключение от принципите си, от идеалите си, от стремежите си. Поставили сме си някаква цел. "Затварянето на очите" е връщане към стария стереотип на действие, който се опитваме да променим. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Донка Добавено Юни 29, 2008 Автор Доклад Share Добавено Юни 29, 2008 (edited) Щом очите стават малки, деградира и умът, изчезват от него всички благородни мисли и чувства. Това показва, че вашият свят става по-тесен и кръгът на вашите знания се стеснява. Соломон, който е събрал тези притчи, казва: „Който намигнува с око, докарва скръб.” Скръб на кого? На своята душа. Защото прозорците стават все по-малки, по-малко Светлина влиза, а през прозорците влиза и Животът. Кое можем да наречем Светлина и Живот, които влизат през "прозорците" на душата ни - очите? Светлина - информация за света около нас от първа ръка - от "окото". Неизопачена от оценките на ума. Да държим окото отворено може би означава да не слагаме филтър на преценки или да не прилагаме изборност на информацията още на входа. Живот - приемане на динамичността и изменчивостта на структурата на ситуациите и техните елементи, тяхното развитие и непредсказуемост на еволюцията им и резултатите от нея. Да държим окото си отворено за Живота означава да сме готови всеки момент да сменим гледната точка, преценката си - да дадем приоритет на наблюдението пред етикирането. Например, окото ни приема ситуация, която класифицираме като безредие още на входа - защото сме сложили филтър на мярка за ред. В същия този момент "окото" започва да пресява постъпващата информация, отчитайки само елементите, потвърждаващи първия етикет. Дори информацията за съществуването на друг тип подреденост на ситуацията да е очебийна, тя остава скрита за наблюдателя. Обратно - филтърът преценя, че участник в ситуацията ограничава свободата на друг, за да запази закостеняла рамка на ред. Окото "намигва" за информацията, която би променила първоначалния етикет - не я търси, не я забелязва и дори е готово да я изопачи, за да потвърди етикета си. Един извод в такива условия на затворено изцяло или наполовина око ще дадат неадекватна основа за направените изводи и построеното върху тях поведение и отношение. И в двата случая ще се разруши хармоничност, която е останала скрита за окото докато е намигвало. И в двата случая ще се стигне до осъждане на база добро-зло. А това винаги "докарва скръб". Ако окото е отворено, то ще може да допусне неограничено количество различни варианти на преценка - до взаимноизключващи се - варианти, родени благодарение на гъвкавостта на гледната точка. Самото допускане изисква събиране на още информация (т.е. светлина) - защото всеки допуснат вариант ще привлича своите доказателства. Така информацията има шанса да остане обективна. Събирането на повече информация ще изисква повече време - това ще осигури по-продължително наблюдение - т.е. ще се събира информация и за развитието на ситуацията... При този подход никога няма да има категорични отсъждания - Животът и Светлината ги правят безсмислени... Като резултат светът и знанията за него ще се разширяват, ще се развиват способностите на ума за анализ и гъвкавостта му. Може би един само един такъв ум е способен да генерира благородни мисли и чувства - защото той е, който ще съумее да се "види" Живота в единството му. Отвореното око е характерно за науката ( в това число и психологията). Събирането на разпокъсани факти с цел доказване на намислени тези... е намигване с претенции за научност. Редактирано Юни 29, 2008 от Донка Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Донка Добавено Юли 2, 2008 Автор Доклад Share Добавено Юли 2, 2008 Не се пресилвайте с каляването на волята си. Достатъчно е всеки ден да свършвате една най-микроскопична работа. Например, ако дадеш на един човек чаша вода, и то е достатъчно. Ще кажете: „Е, чак толкова малка работа!” И това е нещо сторено. Или просто да се усмихнем и кажем няколко топли думи на човек, когото останалите не забелязват... Или да събудим усмивката и радостта в нечии очи... Тези Сили, които Бог ни е дал, трябва да знаем как да ги владеем. Главното за вас е да се трудите и да знаете, че всеки ден свършвате една работа, необходима за вас.Сърцето ви да бъде чисто, душата – свежа, умът – бодър, а духът – крепък! Друго правило: не отивайте по разни къщи и семейства, когато ви е много тъжно, скръбно, за да ви олекне. Не носете вашия боклук на ближните си, това не е наука – не по този начин трябва да ви олеква. Така ще отивате с цел да използвате, но без да искате ще позволявате да ви използват. Ако ходите по другите къщи с цел да ви олекне, да оставяте там своя боклук, ще ви научат всички и няма да ви приемат. Лесно е да се изхвърля боклука в чуждо кошче... вместо да се рециклира в уроци. С времето човекът губи шанса да се научи да на това... и става зависим от кошчето си. А кошчетата започват да го манипулират сус собствения му болкук... Искам всички да сте чисти, да нямате нищо под ноктите. Изчистете си дрехите, измийте се и тогава идете при Бога! Защото самата мисъл да бъдеш чист е воля, самата мисъл дa отидеш чист при Бога действа върху ума ви. Ако си нечист, съблечи дрехата си, измий се и иди при Бога, иди да се помолиш! Ученик, който е нечист, не се приема. Това не означава да станете педанти и да се вглеждате в хорската чистота. Всеки да се занимава със своята. Който се занимава с хорските нечистотии, той се покварява. Дълго време търся начина как да чисти човек себе си без да се опитва да се занимава с чистотата на човека до себе си за негово добро. Стигнах до мисълта, че мога да оставя човека да цапа себе си - може би това е неговият път към почистването... А може би така той се опитва да ми помага да се почистя - по неговия начин или по Божията воля? Като ви казвам да обърнете омразата в обич, ви е чудно, но всякога омразата може да се извади, защото е вътре у нас. Как ще се извади? Ако искате да пречистите водата, оставете я да се утаи или поставете малко стипца в нея, за да се избистри. Да оставим омразата, недоволството да се утаят - може би това е търпението? Времето лекува всичко, защото остават само съществените неща - а те са Любовта? Но какво е "стипцата", която избистря "мътни" мисли и емоции? Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Донка Добавено Юли 5, 2008 Автор Доклад Share Добавено Юли 5, 2008 Потърсих информация за стипцата: Flocculating agent: Alum is used to clarify water by catching the very fine suspended particles in a gel like precipitate of aluminum hydroxide. This sinks to the bottom of the containing vessel and can be removed in a variety of ways. http://en.wikipedia.org/wiki/Alum Флокулиращ реагент (предизвиква образуване на едрозърнеста утайка) - Стипцата се използва за почистване на вода посредством улавяне на много фини частици в гел... Той потъва на дъното на съда и може да бъде отстранен по различни начини. Негативните мисли и емоции са като тези разпилени частици - "стипцата" ще ги спои и ще ги утаи, за да ги отстраним. Това могат да бъдат размишленията със смяна на гледната точка. Ако нещо или някой в ситуацията предизвиква негативни емоции в мен - недоволство, срам, съжаление.. - опитвам се да разбера кое в мен ги е предизвикало (не кое в ситуацията). За да видя своите лични мотиви и критерии, би трябвало да мога да се погледна отстрани - през очите на другите и на ситуацията като цяло (а не да гледам тях през моите само и през очите на един само значим за мен човек). Това действа наистина като реагент, който събира разтвореното недоволство и го "кристализира", т.е. осъзнавам какво съдържа то. Още нещо ми направи впечатление още първия път, когато четях беседата: Когато човек в моралния свят извърши една грешка, усеща, че в него се събират много утайки. Не премахвай тази скръб, но бъди герой да изучиш нейната причина. .....Болките, скърбите, страданията са необходими и за тях не съжалявайте, но намерете начин, по който да ги използвате. Дяволът е влязъл в нас, но ние няма да го изхвърлим навън, а ще го впрегнем на работа и ще му кажем: „Ние осем хиляди години ти работихме, твой ред е и ти толкова години да ни работиш!” Дяволът е интелигентно същество и затова трябва да го накараме на работа. Учителят и в други беседи внушава тази идея. Тя и в днешно време е твърде противоречиво посрещана, а мога да си представя какви са били реакциите по онова време... Какво означава да впрегна дявола на работа? Ако аз дълго време съм "работила" за някаква своя амбиция и стремеж към правилност и добро, то как да го накарам то да работи за мен? Нека си остане стремежът ми към доброто, но не той да определя положителното ми отношение, а положителното отношение да определя критериите за добро. Например: ако за мен приоритет е постигането на някакви определени резултати, аз определено ще разделя хората по признак тези, които ги постигат и тези, които не ги постигат и съответно ще определя отношението си към тях по това. Ако приоритет ми е безусловното положително отношение към учениците ми, аз ще намеря у всеки от тях добрите страни и резултатите - акар у различните хора те да са много различни... Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Слънчева Добавено Юли 5, 2008 Доклад Share Добавено Юли 5, 2008 Когато човек в моралния свят извърши една грешка, усеща, че в него се събират много утайки. Не премахвай тази скръб, но бъди герой да изучиш нейната причина. .....Болките, скърбите, страданията са необходими и за тях не съжалявайте, но намерете начин, по който да ги използвате. Дяволът е влязъл в нас, но ние няма да го изхвърлим навън, а ще го впрегнем на работа и ще му кажем: „Ние осем хиляди години ти работихме, твой ред е и ти толкова години да ни работиш!” Дяволът е интелигентно същество и затова трябва да го накараме на работа. И аз над тази мисъл да поразсъждавам. Дяволът-това са моите отрицателни черти от характера /всеки си има по нещичко /. Например моят инат-като дете съм тропала с крак и съм казвала-няма пък!-да си изям кебапчето, няма пък!-ще бъркам във водата... Е, имало е порция съветване от майка ми... С годините се научих да владея този инат и да го карам да работи за мен. Като ми казваха-не чети тия книги... аз напук-четях. Като ми казваха-не можеш да направиш това... аз напук-доказвах си, че мога... В миг на прозрение разбрах, че не е важно да правя точно това, дето другите смятат за вярно или невярно, а сама да опитам кое е правилно и кое-не! Разбира се-със всичката отговорност на последствията /и порцията съветвана от живота/ Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Станимир Добавено Юли 6, 2008 Доклад Share Добавено Юли 6, 2008 Да, и аз мисля, че дяволът представлява отрицателните черти от характера ни. Но тези черти са изградени върху сновата на своята противоположност, която не можем да проявим като отхвърлим тези отрицателни черти, а като ги трансформираме. Всяка отрицателна черта се основава на положително качество в духовния свят, което сме изразили неправилно. Това означава да се опитаме да изявим енергията (качеството) стоящо в основата на дадена наша отрицателна черта доколкото ни е възможно в неговата чистота и да и дадем правилна насоченост. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Донка Добавено Юли 10, 2008 Автор Доклад Share Добавено Юли 10, 2008 Главното упражнение, което ви предстои този месец, е следното: развиване на волята. Но не тази, която вие имате, а разумната, Божествената воля. При развиване на волята мислите ви трябва да бъдат строго определени. Две мисли едновременно не трябва да ви занимават. Ще разбирате една мисъл, една работа ще свършвате първо, а после друга. Всичко у нас е свързано като в една верига. Ще поясня мисълта си: ние вървим по един определен Божествен план и всеки ще работи различно. Да допуснем, че един от вас е тъкач, друг – писар, трети – работник на лозето и т.н. Търговецът ще приложи мислите си в търговията, тъкачът – в тъкачеството си, копачът – в копането, изобщо всеки – в своето призвание. Онзи, който е тъкач, ще тъче здраво и солидно; преждата му ще трябва да бъде здрава, нишката му също ще трябва да е здрава, а не прицвъкната. Защото всяка мисъл се оприда от мислите и желанията, които ви занимават. Така се сформира цялата мисъл. Тази нишка трябва да бъде здрава и изтъкана по всички правила. Тази нишка, така изпредена, ще влезе като Сила на вашата воля, защото волята ще трябва всякога да се приложи в материалния свят. Там, гдето искаме да приложим мислите си, ще имаме спънки и препятствия. Ребус е този свят за нас. Концентрация на вниманието върху своето място и призвание, върху своята роля в Божествения план. Какво има предвид Учителя под разликата между "цялата мисъл" и мислите, които я опридат? Заедно с желанията? Ако моята "цяла мисъл" е да бъда полезна на учениците си с каквото мога, но в процеса на работа допускам мисли за успех (техен и мой личен), за печалба в пари и авторитет или за възвращаемост на труда, който влагам, или очаквам поне една благодарност... - тези малки мисли ще развалят платното на цялата мисъл и дори един ден то няма вече да е същото - ще придобие цвета и материята на паразитните малки мисли... Все едно да втъкавам в родопски губер боядисани стари парцалени ленти. .. Или нишката ми да е на места тънка, на места вълната да стърчи неусукана... Тогава и силата на волята ми ще бъде такава - ще тъка парцалена черга и с дупки от скъсаните нишки. Ще си мисля,че следвам божия план, но скрито от мен самата ще се подчинявам на гордост и суета... И когато настъпи моментът да приложа тази воля в материалния си живот, да помогна наистина по начин, по който друг не може - ще спра, за да мисля дали ми е изгодно или дали няма да се изложа, или дали ще ми се изплати помощта... Тези Сили, които Бог ни е дал, трябва да знаем как да ги владеем. В душата и в сърцето има запичане, което трябва разумно да се използва. Казвате за нещо: „Да го хванем като вол с повод.” Не може така. Що е повод? Поводът е един закон, с който може да владеете мислите на вашата душа, ум и сърце. Не гледай дали си в настроение, или не. Прочети днес малко и като се свърши деня, дай си сметка какво си научил. Записвайте това в едно тефтерче. На мен лично този форум много ми помага да си "записвам" - той ми е тефтерчето.... Благодаря на създателите на този сайт и на всички приятели... Който иска да влезе в християнството чрез знания, трябва да разбере, че могат да ви спасят, могат да ви лекуват, да ви обличат, но Знание по благодат не може да ви налеят.Това е човешко. Павел казва: „Отчасти знаем, отчасти учим.” Не трябва само да се мисли. Да мислиш, това е твоя длъжност. Да се молиш, това показва, че трябва да си платиш борча. Казваш: „Аз дишам”; длъжен си да дишаш, то не е работа на твоя дух. Знанието произлиза от Свободата на човешкия дух, от разбиране на Божията Воля. Искам да бъдете свободни, да разсъждавате, а не е важно вашето настроение. По благодат учителят не може да тури бележка на ученика. Ако не учи, не може да му постави шесторка – шесторката трябва да е вътре у вас. Аз нямам шесторки, не давам нищо по благодат и шесторка слагам само на онзи, който знае да работи. Какво значи шесторката? Тя е закон на прогрес, на развитие. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.