Mdrya1953 Добавено Юни 21, 2008 Доклад Share Добавено Юни 21, 2008 Всички разбираме, че политиката оказва голямо влияние върху живота ни, независимо дали сме активни участници в нея. Каква позиция е нужно да заемаме ние, които се стремим към духовно развитие. За себе си съм решила да заставам над тия неща Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Ани Добавено Юни 21, 2008 Доклад Share Добавено Юни 21, 2008 По отношение на съчетанието - духовно развитие, Бог и политика, гледам да не ги обърквам. Относно този проблем има прекрасен отговор, даден ни от Исус Христос: 21. ... Тогава им казва: отдайте, прочее, кесаревото кесарю, а Божието Богу. Евангелие на Матея, гл. 22 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Mindfield Добавено Юни 21, 2008 Доклад Share Добавено Юни 21, 2008 (edited) Може би едното е развитие "във вертикала" (духовно) а другото "в хоризонтала" (земно), не се сещам откъде е тази концепция но съм я срещал... Редактирано Юни 21, 2008 от Любо Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Станимир Добавено Юни 21, 2008 Доклад Share Добавено Юни 21, 2008 Всички Учители, с чиито Учения съм запознат, съветват учениците си да не се замесват в политиката. Политиката носи изключително сериозен риск за духовното развитие. Т.е. трябва да си изключително напред в развитието на определени качества, за да можеш да влезеш в политиката без това да се отрази на чистотата и духовността ти. Освен това ученикът не бива да критикува. Той трябва да познава причините за събитията около него (включително политическите), но да не осъжда, а да се отнася с разбиране към всичко заобикалящо го. Негативните мисли и емоции трябва да бъде избягвани по всякакъв начин. Най-вече не трябва да се забравя, че политиката е отражение на нацията и е резултат от съвкупното ниво на съзнателност на последната. Това, което отделния човек може да направи освен да развива себе си е да устреми съзнанието си към определена идея за постигане в бъдеще (чрез молитва, медитация, визуализация); да спомогне за сформирането на ядро около което да се съберат подходящите условия за реализирането на тази идея. Така ако достатъчен брой хора насочат съзнанието си за постигането на определен резултат засягащ нацията като цяло, този резултат ще се реализира, независимо от това кои са управляващите и какви са техните желания. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
mvm Добавено Юни 21, 2008 Доклад Share Добавено Юни 21, 2008 И все пак Дънов се е намесил в политиката и е спасил българските евреи. Можеше и да не го направи...като един духовен учител... Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Ани Добавено Юни 21, 2008 Доклад Share Добавено Юни 21, 2008 Според мен спасяването на човешки живот не е политика. Политика е това, което са очаквали евреите например от Христос, да бъде водач на нацията им в борбата срещу римляните. Затова разочарованието им е било голямо и са предпочели помилването на Варнава пред това на Спасителя. Много често духовните Учители биват натоварвани с подобни изисквания от народа сред който са се появили. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Донка Добавено Юни 21, 2008 Доклад Share Добавено Юни 21, 2008 И все пак Дънов се е намесил в политиката и е спасил българските евреи. Можеше и да не го направи...като един духовен учител... Всъщност Учителя е спасил България тогава. Той просто е предупредил какво ще се случи, ако... Политическото решение е взел Цар Борис. Можеше и да махне пренебрежително с ръка... Можеше да избере да се подчини на волята на силните на деня в политиката - Хитлер. Може би това е ролята на Учителите - да осветяват последствията от действията и решенията... Но самите те да не вземат участие в тях. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Станимир Добавено Юни 22, 2008 Доклад Share Добавено Юни 22, 2008 Всъщност хората осъждат политиците, само до момента в който заемат тяхното място. После стават като тях. Учителите следват хода на Еволюцията и могат да предприемат всякакви действия, които са в съгласие с Природните Закони. Това може да включва намеса в политиката, най-често косвена, като се въздейства в рамките на Закона на подходящи лица, които са в състояние да възприемат и прокарат определени идеи. Но за обикновения ученик, неустановил съзнанието си на причинно равнище, рискът от намесата в политиката е прекалено голям, защото влиянието на личността му (низшето "аз") е все още силно. Освен това на ученикът му липсва достатъчно знание и разбиране за това, което трябва да се постигне за в близко и по-далечно бъдеще. Това може да доведе до вземането на погрешни решения, въпреки че самия ученик се води от благородни и добри пориви и стремежи. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
mvm Добавено Юни 22, 2008 Доклад Share Добавено Юни 22, 2008 Еми то не е толкова трудно за човек, дори и да има възможност ..да не заема политически пост Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Guest hrisko_89 Добавено Февруари 11, 2009 Доклад Share Добавено Февруари 11, 2009 (edited) Чудил съм се Левски не си ли е утежнил кармата проповядвайки революция ?Нали е казано, че който нож вади от нож умира ? Редактирано Февруари 11, 2009 от hrisko_89 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Добромир Добавено Февруари 12, 2009 Доклад Share Добавено Февруари 12, 2009 И все пак Дънов се е намесил в политиката и е спасил българските евреи. Можеше и да не го направи...като един духовен учител... Всъщност Учителя е спасил България тогава. Той просто е предупредил какво ще се случи, ако... Политическото решение е взел Цар Борис. Можеше и да махне пренебрежително с ръка... Можеше да избере да се подчини на волята на силните на деня в политиката - Хитлер. Може би това е ролята на Учителите - да осветяват последствията от действията и решенията... Но самите те да не вземат участие в тях. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Креми (късметче) Добавено Юли 4, 2009 Доклад Share Добавено Юли 4, 2009 (edited) В днешно време политиката вече не е нещо което се случва някъде там... тя засяга и е засягала винаги всички ни, но сега вече започва да се усеща от всеки. Малко по-долу цитирам текст, започващ с темата СПИН и преминаващ през редица теми, обсъждани тук. Дълъг е , но няма какво да се съкрати, защото точно взаимовръзката е важна. Дано да имате търпение: "....Ние стигнахме до убеждението, че СПИН, като колективна опасност от заболяване, е последователно продължение на видимо очерталият се проблем с рака. Рак и СПИН по съдържание имат нещо много общо, поради което заедно биха могли да се обобщят под надслова „заболяла любов". За да се разбере наистина какво имаме предвид с това, необходимо е още веднъж накратко да обърнем внимание на темата „любов" и да си припомним казаното в предишните глави. В четвърта глава от първата част на тази книга („Добро и зло") се научихме да разбираме любовта като онази инстанция, която единствено е в състояние да преодолява полярността и да съединява противоположностите. Тъй като противоположностите обаче винаги са дефинирани с граници добро/зло, вътре/вън, аз/ти, любовта има функцията да преодолява граници, или - поточно казано, - да унищожава граници. Между другото, дефинирахме любовта и с функцията да се отваря, да допуска в себе си „другото", да жертва границата на аза. Жертвоготовността, която произлиза от любовта, има отдавнашна и богата традиция в поезията, митовете и религията. Нашата култура познава образа на Иисус, който от любов към човечеството приема върху себе си саможертвата на смъртта и така извървява пътя на всички божи синове. Когато говорим за „любов", имаме предвид душевен процес, а не физически акт - когато имаме предвид „физическа любов", говорим за сексуалност. Като разгледаме тази разлика, много бързо става ясно, че в нашето съвремие и в нашето общество съществува голям проблем с „любовта". Любовта е насочена преди всичко към душата на другия, а не към тялото му. Сексуалността иска тялото. И двете имат своето основание, - едностранчивостта, както винаги, е опасна. Животът е баланс, уравновесеност на ин и ян, горе и долу, ляво и дясно. Отнесено към нашата тема, това означава сексуалността да бъде балансирана с любов, иначе се плъзгаме в едностранчивостта, а всяка едностранчивост е ,„зло", т. е. нездрава, и поради това - болна. Ние едва ли осъзнаваме колко много се свръхизтъкват в наши дни силите на егото, и заедно с това разграниченията, защото този начин на индивидуализиране за нас вече е разбираем от само себе си. Ако вземем за конкретен пример мястото, което обществото отрежда сега на хора от индустрията, рекламата и изкуството, и направим сравнение с античността, когато повечето автори са оставали анонимни, може би ще стане ясно какво имаме предвид с подчертаването на егото. Това проличава и в много други области на живота, като например промяната от голямо семейство към малко семейство или до „най-новата" форма на живот като сингъл. Апартаментът като модерно жилище, е външен израз на нарастващата самота и изолация на човека. На това едностранчиво развитие модерният свят се опитва да противодейства с две помощни средства: комуникация и сексуалност. Медиите се надпреварват в развитието си: вестник, радио, телевизия, телефон, компютър, телетекст и т. н. -всички ние сме свързани електронно един с друг чрез кабели и мрежи. Електронните комуникации не решават проблема с уединяването и самотата, защото са твърде необвързващи. Освен това, развитието на модерните електронни системи показва много добре на човека безсмислието и невъзможността наистина да се разграничи, да запази нещо за себе си в тайна или да наложи егоцентристките си претенции (запазването на професионална тайна, защитата на информацията, авторското право стават все по-трудни и по безсмислени, колкото повече напредва развитието на електрониката!) Сексуалната свобода[b/] е втората вълшебна дума: всеки може, има право и иска да влиза в „контакт и допир" с всекиго - остава обаче душевно недокоснат. Затова не е чудно, че нови комуникационни средства се поставят в услуга на сексуалността: като се започне от „контактните обяви" във вестниците и се стигне до телефонния секс и компютърния секс -най-новата игра в САЩ. Сексуалността служи за задоволяване на страстта, и то само на собствената - „партньорът" всъщност е помощно средство! В края на краищата, човек изобщо не се нуждае от другия, ..." T.Детлефсен "Болестта като път" 2 част http://www.spiralata.net/s.php?SearchType=...%E5%F4%F1%E5%ED Редактирано Юли 4, 2009 от късметче Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.