Guest Fut Добавено Май 28, 2008 Доклад Share Добавено Май 28, 2008 17 И предадох сърцето си, за да позная мъдростта, И да позная лудостта и безумието. Познах, че и това е гонене на вятър. 18 Защото в многото мъдрост има много досада; И който увеличава знание увеличава и печал. Еклесиаст 1 глава Вие как мислите??? Поздрави! Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Станимир Добавено Май 28, 2008 Доклад Share Добавено Май 28, 2008 За мене мъдростта без сърцето е немислима. Затова че намирам текста за малко сбъркан. Дали проблемът е в значението което се влага в понятието "мъдрост" или в превода - мога само да гадая. В мъдростта не може да има досада. Досада има там, където липсва съдържание. Знанието е безсмислено без разбиране. Знанието, особено в комбинация със състраданието могат да предизвикат и усещане за печал, но това не е тъгата на отчаянието и неверието. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Силвия СД Добавено Май 28, 2008 Доклад Share Добавено Май 28, 2008 Проблемът не е в превода, а в Соломон. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
mvm Добавено Май 28, 2008 Доклад Share Добавено Май 28, 2008 17 И предадох сърцето си, за да позная мъдростта, И да позная лудостта и безумието. Познах, че и това е гонене на вятър. 18 Защото в многото мъдрост има много досада; И който увеличава знание увеличава и печал. Еклесиаст 1 глава Вие как мислите??? Поздрави! Не, няма нищо объркано. Аз понеже станах голям фен на Дзен коаните, ето какво мисля: Джошу се обърнал към учителя Нансен: - Кой е верният Път? Нансен отговорил: - Всекидневният път е верният Път. Джошу запитал: - Мога ли да го науча? Нансен отвърнал - Колкото повече учиш, толкова по-далеч си от Пътя. Джошу полюбопитствувал: - Но ако не го изучавам, как ще да го узная? Отговорът на Нансен бил: - Пътят не е сред видимите неща, нито сред невидимите. Той не спада към познатите неща, нито към непознатите. Не го търси, не го изучавай, не го назовавай. За да се озовеш на него, разтвори себе си широко като небето. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Диляна Колева Добавено Май 28, 2008 Доклад Share Добавено Май 28, 2008 Само че Еклесиаст завършва в 12-тата си глава така: "11 Думите на мъдрите са като остени; И като заковани гвоздеи са думите на събирачите на изреченията, Дадени от единия пастир. 12 А колкото за нещо повече от това, сине мой, приеми увещание, Че правене много книги няма край, И много четене е труд на плътта. 13 Нека чуем краят на цялото слово: Бой се от Бога и пази заповедите Му, Понеже това е всичко за човека; 14 Защото, относно всяко скрито нещо, Бог ще докара на съд всяко дело, Било то добро или зло. " Началото започва със "Всичко е суета" и е така ,мисълта че имаш знание е незнание и суета,в следствие на което всяко ново знание без време за разбиране води до мисловен сблъсък и неверие. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
mvm Добавено Май 28, 2008 Доклад Share Добавено Май 28, 2008 Остава да дадете един линк, да ги прочетем тия глави на Еклесиаст .То така само с първите и последните изречения контекста не е пълен Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Guest Fut Добавено Май 29, 2008 Доклад Share Добавено Май 29, 2008 Това ми е любимо Поздрави и приятно четене http://biblia.duh-i-istina.net/index.php?k...&tr%5B%5D=1 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Guest Fut Добавено Май 29, 2008 Доклад Share Добавено Май 29, 2008 (edited) В суфи-терминологията духовното или мистичното знание е наричано Илм-и-Сина (знание от сърцето), докато на знанието, от книгите е било дадено наименованието Илм-и-Сафина (книжно знание). Персийският суфи-мистик, поет и философ от XII век Санай казва: „Знание, което не те отвежда до Реалността, единствено увеличава твоето невежество." Интелектуалното търсене притежава изящност и изтънченост подобно на перлите и коралите, но не е същото като духовното търсене. Духовното търсене е на съвсем друго ниво. Духовното вино има един по-фин вкус. Интелектът и сетивата изследват причина и следствие. Търсещият духовността се предава на удивлението. * „Знание" означава непосредствен опит за огъня: ти самият да почувстваш огъня, а не да бърбориш за дима. Целият този помпозен шум, че притежаваш „духовна власт" и че си вещ в духовността е само начин да се каже на света: „Аз не разбирам нищо. Моля, извинете ме." Ученикът овладява онова, което може учителят. Овладелият науката може да обучи един усърден кандидат на наука. Един теолог може да сподели с ученика си теология и един вещ познавач на граматиката - граматика. Всички тези форми на знание могат да ти помогнат в живота, но по време на смъртта единствено знанието за празнота[1] ще бъде твоите дажби храна, които ще те поддържат по пътя. Книгата на суфи-знанието не е написана на белия лист, а на сърце, бяло като девствен сняг. Учените изследват написаното с писалка. Суфи следват следите, отпечатани в снега, подобно на ловци, водени от дирята на мускусен елен, вдишвайки сладкия аромат, който еленът отделя от пъпа си и се втурват, за да уловят плячката си. Знание, което повтаряш като папагал, отлита, когато имаш най-голяма нужда от него. Казвам ти, господин Всезнайко, дори да го запишеш в своето малко тефтерче и да се хвалиш колко си начетен, то ще избяга от тази клетка. Забрави за онова, което другите хора са казали и казват. Просто покажи знание за малко любов и обич и Знанието ще стане домашна птица, чието гнездо е твоята отворена длан. Твоят интелект иска да полети нагоре, но твоите традиционни, общоприети схващания те задържат да се храниш долу от хранилката за птици. Общоприетото, традиционното знание е нещо, взето назаем - то е гледна точка „втора ръка", която представяме като своя собствена. Стига с тези общоприети безсмислици! Бог казва: „Желая да изпиташ удоволствие и радост, когато Ме опознаваш. Желая да намажа с Моя мед твоите ръце." Мисленето е приятел, който ще ти помага да преценяваш какво да казваш и какво да вършиш, но когато се стигне до екстаза този „приятел" напълно се обърква. * Объркването е твоя входен билет за Тайната на Присъствието (на Бог). * Традиционното (обикновеното) знание изтъква достойнствата си на нещо, което те улеснява и което можеш да купиш направо от рафта. Мистичното знание не идва в такава лъскава кутия и неговата цена е много по-висока. Но онези, които го купуват, държат устата си затворена и се опияняват от сделката. * Едно мигновено разбиране на Истината не оставя място за тълкуване. * Птицата на мнението притежава само едно крило. Тя подскача напред няколко стъпки и след това пада на земята. И така продължава да се препъва и залита, надявайки се да достигне гнездото си. Но когато Знанието даде второ крило на тази саката птица, тя се вдига във въздуха като Габриел, оставяйки зад себе си аргументите и теориите. Ако всички в света биха казали: „Ти си на Пътя към Бог", тази птица не би се почувствала по-сигурна. Или ако целият свят кажеше „Ти си на погрешен път - мислиш, че си планина, но всъщност си стрък трева", птицата не ще бъде повалена на земята от тежки съмнения. Дори самите океани и планини да закрещят „Ти си на пътя към ада", тя ще продължи да лети, защото тази,птица е свободна. Маулана Джалал ал-Дин Руми(спиралата) [1] Празнота - изчистването на съзнанието от всякакви впечатления -б.пр Редактирано Май 29, 2008 от Fut Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Guest Еси Добавено Май 29, 2008 Доклад Share Добавено Май 29, 2008 Това изчерпва темата Едно мигновено разбиране на Истината не оставя място за тълкуване. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Силвия СД Добавено Май 29, 2008 Доклад Share Добавено Май 29, 2008 Еси Едно мигновено разбиране на Истината не оставя място за тълкуване. Да! Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Guest Fut Добавено Май 29, 2008 Доклад Share Добавено Май 29, 2008 Руми Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Guest Еси Добавено Май 29, 2008 Доклад Share Добавено Май 29, 2008 Да, да - Маулана Джалал ал-Дин Руми! Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Guest Fut Добавено Май 29, 2008 Доклад Share Добавено Май 29, 2008 Да, да - Маулана Джалал ал-Дин Руми! С който си в единство в Духа на Любовта Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Cveta5 Добавено Март 3, 2009 Доклад Share Добавено Март 3, 2009 Знанието е средство по пътя към Центъра,където е Тайната.Не мистично или интелектуално,а заедно-понякога преплетени,друг път разделени,но винаги водещи към една цел.За мен ,знанието е източник на удовлетворение,подтиквало ме е да мисля,да търся,да опитвам,да изживявам.А центъра в нас,във всеки човек,знае-знае какво ни трябва по пътя към себе си. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.