Илен Добавено Юни 14, 2011 Доклад Share Добавено Юни 14, 2011 Днес, дни преди края на учебната година, стана ясно, че целият клас на дъщеря ми ще трябва да се яви на поправителен изпит по специален предмет, тъй като нямат нормативно определената бройка текущи оценки през втория срок. А нямат оценки, защото преподавателката е хонорувана и рядко се появява в училище. И аз това казвам, пълно е с абсурди в днешното училище! Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Дъгата Добавено Юни 14, 2011 Доклад Share Добавено Юни 14, 2011 Ако правилно съм информирана - скоро ще се въведе английска система, при която като в Англия ще има 4 групи деца, според нивото на познаване на предмета. Т.е. ще има и 4 нива по всички предмети. Така всеки ученик ще може да наблегне на това, което му се отдава най-добре и ще има "движение/динамика" между различните групи. Но въпросът с дисциплината си остава. Без тишина няма как да се преподава и да се възприемат учоците. Трябва да има дисциплина, та ако ще с камери да се доказва кой какво прави в час. Ужасно е това, което каза Борислав - една ученичка хем нарушава дисциплината, хем не иска да излезе, пък накрая - учителят бил агресивен. Докато има такива абсурди, как искаме учениците да уважават учителите и да са дисциплинирани? Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Слънчева Добавено Юни 14, 2011 Доклад Share Добавено Юни 14, 2011 (edited) Има една приказка за първите 7 години. Родителите къде са в този случай, дали могат да поемат отговорност за възпитанието децата си?... Защото всеки си има свои отговорности, не можем да искаме само учителите да са на ниво. Да, че в тийн-възрастта децата стават доста различни, така е, но все пак, ако сме до тях и с разбиране подхождаме, можем да се справи с проблемните хормонални 2-3 години Сещам, се, че никой не взема предвид хормоните, химията, от която всички сме пощурявали. А се получава, че точно в тази възраст децата имат изпити, които им определят бъдещето. Може да се помисли върху това... Редактирано Юни 14, 2011 от Слънчева Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
ISTORIK Добавено Октомври 9, 2012 Доклад Share Добавено Октомври 9, 2012 Направих интересна анкета за проблемите в училищното образование у нас. Хвърлете й едно око... Може да гласувате, а можее да добавите и още проблеми, които аз не съм засегнал. Ето и самата анкета: http://nauka.bg/forum/index.php?showtopic=14023 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Донка Добавено Октомври 10, 2012 Доклад Share Добавено Октомври 10, 2012 Продължавам да не съм съгласна с паралелковата система - абсолютно остаряла и вредна за всички деца и за учителите. Почти в целия свят е отменена. Няма никакъв смисъл да се кичим с проекти и гръмки думи за модерно образование докато разпределяме децата в групи по този начин. Свръх НЕпрофесионално, нехуманно и демотивиращо всички. Казвам това с пълната увереност на професионалист - над 30 години в образованието (20 в училище+12 в школа). Преди 12 години напуснах, за да проверя дали е възможна алтернатива и как работи - 12 години работи перфектно и ако не променят масовото училище, то е заради инерцията и.... ами "така си е по-добре". Обратното означава да спрем да я караме ден за ден и колкото толкова... Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
vorfax Добавено Октомври 10, 2012 Доклад Share Добавено Октомври 10, 2012 Лельо, съгласен съм с теб. Знам, че в американските колежи всеки студент си има самостоятелна програма и де факто може по всяка избрана от него дисциплина да има различни съколежани, но в училищата как точно това може да бъде изпълнено? Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Диана Илиева Добавено Октомври 27, 2012 Доклад Share Добавено Октомври 27, 2012 Продължавам да не съм съгласна с паралелковата система - абсолютно остаряла и вредна за всички деца и за учителите. Почти в целия свят е отменена. Няма никакъв смисъл да се кичим с проекти и гръмки думи за модерно образование докато разпределяме децата в групи по този начин. Свръх НЕпрофесионално, нехуманно и демотивиращо всички. Казвам това с пълната увереност на професионалист - над 30 години в образованието (20 в училище+12 в школа). Преди 12 години напуснах, за да проверя дали е възможна алтернатива и как работи - 12 години работи перфектно и ако не променят масовото училище, то е заради инерцията и.... ами "така си е по-добре". Обратното означава да спрем да я караме ден за ден и колкото толкова... Донче, тъкмо обсъждаме с едни приятели този въпрос. Обаче нещо се спънахме. Може ли малко примери, как се реализира това на практика. Ето започват децата да учат в 1 клас и още първия срок става видно, че Иванчо обича математиката, но му е по-трудно четенето, а Петърчо рисува по задължение някакви криволици, които никой, дори и той самия, не разбира какво изобразяват, обаче пее прекрасно. Та какво правим след това, как ще се обучават различно? Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Донка Добавено Октомври 27, 2012 Доклад Share Добавено Октомври 27, 2012 Публикувах отговора тук Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
ISTORIK Добавено Ноември 7, 2012 Доклад Share Добавено Ноември 7, 2012 В древността и средновековието само учителят е можел да каже кой е негов ученик. Как днешните учители да нарекат свой ученик някой, който не е пожелал да научи нищо от тях, който бойкотира и саботира учебния процес в час? За съжаление, днес учителят не може да избере няколко ученика, с които да работи сериозно. Държавата му натрапва и бройката на учениците, и самите ученици. Сега системата (колко безлично звучи само,а?) им вменява дейности, които са извън преподаването - работата на други институции - социални дейности, архивистика, учебен отдел... Затрупани са с учебна документация, броят ученическите отсъствия, носят на крака (!) разни формуляри до социалните (а за какво са интернет и електр. поща?) и какво ли не... Ако някой министър (се сети да) въведе учебния отдел - по модела на университетите - в училищното образование, само това да направи, ще остане завинаги в историята на педагогиката. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Alexander Добавено Ноември 8, 2012 Доклад Share Добавено Ноември 8, 2012 (edited) От времето когато бях ученик, та до днес, "традицията" учебниците да се списват по един безобразен начин, продължава! Продължават да се пишат от хора с титли - професори и доценти, които за да угодят на... Егото си, и се представят за много начетени, масово използват чуждици вместо хубави, разбираеми думи, а често засипват децата с абсурдни, абстрактни изречения. Това може и да е удобно за зубрачите, не и за мислещите деца. А всички в образованието съзнават, че учебниците трябва да се съставят от ерудирани, качествени и с богат опит учители. Не от префърцунени професори. Редактирано Ноември 8, 2012 от Alexander Донка и Слънчева 2 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.