Jump to content
Порталът към съзнателен живот

Правилата в училищата


angeliiana

Recommended Posts

Без да съм чела всчички постове, така че, извинете ако се повторя с някой.

Но идеята на авторката на темата ми се стори много абсурдна. Как така да се разреши на някои деца да отсъстват до 50% от училище? Не го проумявам.

Как ще определите в кои дни да ходи детето ви, и в кои според вас няма да има смисъл?

Учебният материал е навързан и върви последователно. Не може да се учи хаотично.

Или имате предвид да не посещава само някои учебни дисциплини, може би.

И какво ще прави детето ви през свободното си време, когато другите са заети в училище?

Вие ли ще му преподавате, или то се е родило научено?

Или ще го оставите пред компютъра или телевизора?

Какви са тези съвременни родители, да насърчават децата си да отсъстват. Щом като детето ви е толкова знаещо, то би могло да се занимава с това, което го интересува в извън учебно време. Да задълбочава още повече знанията си, да ги разива и разширява извън наученото в час.

Но въобще да не ходи на 50%???????

Прочетете ако наистина ви интересува ;)

Линк към коментар
Share on other sites

  • Отговори 35
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Много по-добра идея ми се струва да може по-надарените деца вместо да пропусктат училище и да се "влачат" с по-тъпите си съученици, да могат да преминават материала по-бързо, да има интензивни програми за такива деца и примерно за една година ако преминат материала за две учебни години, да им се зачете като преминат клас. Тогава, като завършат гимназия на по 12-13 години, ще могат да завършат университет на 16-17 годишна възраст, че и още един могат да завършат докато навършат 20 години, да започнат по-рано работа, да се пенсионират на 60 години с 40 години трудов стаж, и да си наваксат пропуснатото детство, занимавайки се с внуците...

Истински талатливите деца развиват таланта си най-добре според мен тогава, когато са поставени сред равни условия спрямо другите. Ако си наумя, че детето ни е надарено с музикаленв талант например, и започна да му спестявам от училището, за сметка на заниманията с музика, естествено че то ще усвои повече от заниманията си с музика в сравнение с другите деца, и това ще поддържа родителската ми илюзия до тогава, докато детето порасне- когато порасне достатъчно за да противопостави своето его на родителското ми его- тогава или талантът на детето в собствените ми представи ще се срине, или пък ще оцелее в представите ми, а съзнанието ми ще "окайва" чадото, което е решило да си "пропилява" живота с други неща...или, ще се окаже талантливо дете, но в друга посока, или пък може и да се окаже талантливо в "набедената област", но в този случай положението е такова, че от много декари обработваема земя, има два-три декара изключително плодородна, на която се обръща най-много внимание, въпреки че и без това точно тази почва ще даде най-много реколта и без подобно внимание, а необърнатото внимание и грижа за по-песъчливите участъци, освен че като последица ще си останат "пустеещи", ще се превърнат в житейски "пустини", в които самото дете няма да може да оцелее....

Така че, ако едно дете е талантливо, внимание следва да се обръща на най-неплодородните и каменисти качества, без да се пречи на естественото развитие на таланта му- училището учи не само на знание, то е мястото, където децата се учат да общуват с връстниците си, с по-големи и по-малки от тях деца, с учителите си...изобщо общуват и усвояват основни принципи за общуване в йерархията на обществото. Едно дете може и да е гениално, но ако не се е социализирало в училище, ако е свикнало да отсъства, за да се "развива", то by default счита другите деца за "по-нисши", "по-тъпи", или "бездарни" от него, учителите са "губи време"....Познавам две-три такива деца, на различна възраст, и в общуването с тях тези прояви са подчертани, а "одухотворените" им родители дори не подчертават- натъртват...Не знам що за родители са тези, които биха ти издрали физиономията ако подложиш на съмнение таланта на отрочето им, и решиш да му дадеш възможност да го изяви...Излизам от темата, но децата, училището, учителите, талантите и т.н са част от живота...

Аз и сега подготвям сама детето си и то ходи в училище само за да му пишат бележки.

Плюс това, говоря за това, родителите да имат това право да преценят, кога да освободят от занятия детето - защо се страхувате да имате права?

Линк към коментар
Share on other sites

:)

"Едмо момче заминало далеч от дома си, за да учи при един прочут учител. Когато застанало при мъдрия старец, първият му въпрос бил: "Колко време ще ми трябва да стана мъдър като теб?" Учителят бързо отговорил: "Пет години". "Това е много дълго време - казало момчето. - Какво ще стане ако уча двойно повече?" "Тогава ще са нужни десет" - отговорил учителят. "Десет това е прекалено дълго. Какво ще стане, ако уча по цял ден и до късно всяка вечер?" "Петнайсет години" - отвърнал мъдрецът". "Нищо не разбирам - казало момчето. Всеки път, когато обещая да посвещавам повече енергия на целта си, ти ми отговаряш, че ще е нужно по-дълго време. Защо?" "Отговорът е прост. Ако едното око е вперено в крайната цел, остава ти само едно, за да те води по пътя." (Робин Шарма)

Линк към коментар
Share on other sites

Цитат:

"Аз и сега подготвям сама детето си и то ходи в училище само за да му пишат бележки.

Плюс това, говоря за това, родителите да имат това право да преценят, кога да освободят от занятия детето - защо се страхувате да имате права?"

Mили майки, образованието е за всички прослойки от населението. Като вас загрижени, достатъчно интелигентни и търпеливи едновременно, или може би работещи в сферата на образованието са 3 - 5 %.

Много по-голяма е например една група хора, които вече почти 20 години не пращат децата си на училище въпреки санкциите.

На тях и през ум не им минава да водят интернет-дискусии, а ако се разреши 50% посещаемост, ще падне голямо веселие и ...кой знае още какво.

Вече сърбаме попарата на ниската образованост.

Към раздаването на права се пристъпва отговорно.

Линк към коментар
Share on other sites

Цитат:

"Аз и сега подготвям сама детето си и то ходи в училище само за да му пишат бележки.

Плюс това, говоря за това, родителите да имат това право да преценят, кога да освободят от занятия детето - защо се страхувате да имате права?"

Mили майки, образованието е за всички прослойки от населението. Като вас загрижени, достатъчно интелигентни и търпеливи едновременно, или може би работещи в сферата на образованието са 3 - 5 %.

Много по-голяма е например една група хора, които вече почти 20 години не пращат децата си на училище въпреки санкциите.

На тях и през ум не им минава да водят интернет-дискусии, а ако се разреши 50% посещаемост, ще падне голямо веселие и ...кой знае още какво.

Вече сърбаме попарата на ниската образованост.

Към раздаването на права се пристъпва отговорно.

Точно затова говорех, за деца, които явно се справят с материала... И за да може учителя да обърне повече внимание, на тези, които се затрудняват по една или друга причина ;)

Линк към коментар
Share on other sites

Аз нещо не можах да разбера добре.

На учителят ще му е по-леко, защото ще има едно дете по-малко в класа - това ми е ясно. Не ми е ясно обаче какво печелите вие и вашето дете, когато то не посещава училище?

Линк към коментар
Share on other sites

След като ти сама подготвяш детето си за училище? Хм. Къде е неговата самостоятелност? И до кой клас смяташ да учиш заедно с него? Може би и ти трябва да ходиш на училище вместо него, на тебе да ти пишат бележки.

Училището и уроците са за децата, не за родителите.

Линк към коментар
Share on other sites

Аngeliiana, ето едно решение на проблема ти:

Чл. 6. (1) Училищното обучение до 16-годишна възраст се осъществява в

дневна форма и е задължително за всички граждани на Република България.

(2) (Изм. - ДВ, бр. 53 от 2001 г.) Училището осигурява обучение в индивидуална

и самостоятелна форма за даровити ученици, както и за други ученици в

задължителна училищна възраст, които съгласно издаден от компетентните органи

медицински документ не могат да се обучават в дневна форма.

ПРАВИЛНИК за прилагане на Закона за народната просвета

За подробности можеш да се "разходиш" из сайта на МОН. :feel happy:

Линк към коментар
Share on other sites

Цитат:

"Аз и сега подготвям сама детето си и то ходи в училище само за да му пишат бележки.

Плюс това, говоря за това, родителите да имат това право да преценят, кога да освободят от занятия детето - защо се страхувате да имате права?"

Mили майки, образованието е за всички прослойки от населението. Като вас загрижени, достатъчно интелигентни и търпеливи едновременно, или може би работещи в сферата на образованието са 3 - 5 %.

Много по-голяма е например една група хора, които вече почти 20 години не пращат децата си на училище въпреки санкциите.

На тях и през ум не им минава да водят интернет-дискусии, а ако се разреши 50% посещаемост, ще падне голямо веселие и ...кой знае още какво.

Вече сърбаме попарата на ниската образованост.

Към раздаването на права се пристъпва отговорно.

Точно затова говорех, за деца, които явно се справят с материала... И за да може учителя да обърне повече внимание, на тези, които се затрудняват по една или друга причина ;)

Но аз не говорех за това. Исках деликатно да напомня за ромското население ... а напоследък и част от по-младите български родители, които по мои наблюдения също подражават на лоши навици като биене на децата, незаинтересованост за тях, пиянство...

Тъжно.

angeliiana, опитахте ли някоя от мерките, които Ви препоръчах в по-горен пост? Споделете.

Редактирано от късметче
Линк към коментар
Share on other sites

Цитат:

"Аз и сега подготвям сама детето си и то ходи в училище само за да му пишат бележки.

Плюс това, говоря за това, родителите да имат това право да преценят, кога да освободят от занятия детето - защо се страхувате да имате права?"

Mили майки, образованието е за всички прослойки от населението. Като вас загрижени, достатъчно интелигентни и търпеливи едновременно, или може би работещи в сферата на образованието са 3 - 5 %.

Много по-голяма е например една група хора, които вече почти 20 години не пращат децата си на училище въпреки санкциите.

На тях и през ум не им минава да водят интернет-дискусии, а ако се разреши 50% посещаемост, ще падне голямо веселие и ...кой знае още какво.

Вече сърбаме попарата на ниската образованост.

Към раздаването на права се пристъпва отговорно.

Точно затова говорех, за деца, които явно се справят с материала... И за да може учителя да обърне повече внимание, на тези, които се затрудняват по една или друга причина ;)

Но аз не говорех за това. Исках деликатно да напомня за ромското население ... а напоследък и част от по-младите български родители, които по мои наблюдения също подражават на лоши навици като биене на децата, незаинтересованост за тях, пиянство...

Тъжно.

angeliiana, опитахте ли някоя от мерките, които Ви препоръчах в по-горен пост? Споделете.

За сега изчаквам- класната е болна и всичко е наред. Дори отношенията между децата се подобриха... Ще изчакам да видя как ще е положението като се върне. Благодаря ти за съветите! Ще пиша, по нататък, надявам се-за да се похваля. ;) Лека вечер на всички! :)

Линк към коментар
Share on other sites

  • 1 month later...

Съгласна съм с Донка, Късметче, Диана и Кристиян.

И мен въпросът за образованието ме вълнува (миналата година доста се бях поразпалила покрай учителската стачка :( ). Образованието оказва огромно влияние върху развитието на децата, а последните години не можем да се похвалим с много добри постижения. За което вината е не само на преподавателите и министерството, а и наша - на родителите. Много родители бягат от отговорност и смятат, че някой друг е длъжен да изучи и възпита децата им, нали били плащали някакви данъци за това? Истината е, че възпитанието е наше задължение, затова има една приказка, че като ти липсват първите седем години... А първите години детето трябва да бъде с родителите си.

После идва отговорността на преподавателя. Някои учители така работят с децата, че сякаш и на най-слабите ученици им порастват крила и дават най-доброто от себе си. Други - способни са да ги смачкат и, макар и несъзнателно, да нанесат дълготрайни травми.

С децата сме почти на финалната права - на големия му остават 4 или 3 години до края - зависи какво ще се реши за професионалните гимназии, предвид някои промени, които се очакват, а на малкия - цели 5. Та да видим какви изненади още предстоят :).

angeliiana, опитай се да поговориш с класната или другите родители, ако смяташ, че има сериозен проблем или детето ти си 'губи' един вид времето в училище, защото има повече възможности. Ако на тази възраст децата не се научат да общуват с други - по-различни от тях (няма значение дали са палави / кротки, повече или по-малко способни), после ще им е по-трудно да се адаптират. Хубаво е да се намери идеалното решение, но то трябва да се обсъди и с преподавателите. Малкият ми син е роден в началото на годината. Бях решила да го дам една година по-рано. Говорих с класната на големия, с други учителки, и независимо че той беше доста по-напред като знания спрямо останалите деца в детската градина, те ме посъветваха да изчакам и да си върви с набора. Оказаха се прави. В неговия клас имаше едно много умно и интелигентно момиченце, което доста отсъстваше. Наваксваха вкъщи с майката и сестрата, която беше преподавател, пък и така било по-спокойно за детето. Така минаха 2 години почти. На третата я записаха като частна ученичка с право да полага изпити, зашото не можела да издържа на натоварването (като среда) в училище всеки ден.

Тук има интересно предложение на МОН. Някои от децата го одобряват, други не, същото е и с възрастните. Дано промените, които се предвиждат да са за добро. Макар че не споделям общия оптимизъм, че така както се правят нещата напоследък щели да ни уеднаквят с Европата и да издигнат образованието ни на ново, по-високо ниво.

Редактирано от Ася_И
Линк към коментар
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Добави...