Добромир Добавено Април 23, 2007 Доклад Share Добавено Април 23, 2007 Според мен - обратното на повечето популярни духовни и психологични книжки - посоката на живота НЕ СЕ ОПРЕДЕЛЯ от мислите на човека. Те само съдействат в това определяне. Отначало е първичният Импулс, после въплътеният импулс за индивидуален живот, после е желанието, което се формира от взаимодействието между този импулс и конкретната житейска обстановка, а самото желание отначало възниква във фина форма без конкретизирана мисъл, последната идва само, за да го опредмети... Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Силвия СД Добавено Април 23, 2007 Доклад Share Добавено Април 23, 2007 Е, Добромир отговори вместо мен точно така, както аз бих. Мисълта не може да се развие. Тя може само да се възприеме или не. Ние не произвеждаме мисли, ние ги приемаме или отхвърляме. Мозъкът е само един рецептор, антена. Бихме могли да го нагласяме само на определена честота. Както всичко във вселената, мисълта е вибрация. Да, вероятно много хора вече са на етап връщане. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Слънчева Добавено Април 23, 2007 Доклад Share Добавено Април 23, 2007 Вавилонската кула....не думите са ни криви а мислите. Слушаме ,а не чуваме и затова не се разбираме ,иначе ние говорим еднакви неща. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Йордан Анов Добавено Юни 5, 2007 Доклад Share Добавено Юни 5, 2007 Плетения кош на рибаря е за улавяне на рибата;улови ли се рибата, забравят коша. Въжената примка е за улавяне на заека;улови ли се заека, забравят за примката. Думите са за улавяне на смисъла;улови ли се смисълът, думите се забравят.(Джуан Джоу) Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Изгрев Добавено Юни 5, 2007 Доклад Share Добавено Юни 5, 2007 "Думите не могат да се произнасят просто така. Зад тях задължително стоят чувства, осъзнатост или достоверна природна информация.” Хуан Хосе Бенитес Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Guest aorhama Добавено Юли 6, 2007 Доклад Share Добавено Юли 6, 2007 Думите. Те наука ли са? Какво са думите? Какъв смисъл, съдържание и интерпретация влагаме в тях, докато общуваме? Отговорни ли сме за тях? Са ли определени често употребявани от нас думи и фрази ключ към нашия истински характер? Кое е по-важно: тълкуването на подписите и аватарите или думите? Защо могат да бъдат запленяващо прекрасни, тривиално смешни, глупави, празни или грозни, или пък нараняващи? Каква е връзкта им с тишината? Откъде те в нас извират, накъде текат, къде се разклоняват, пресъхват или вливат и как най-сетне отново се завръщат при нас - променени, обогатени или пък мъртви? Какво дава на молитвата криле? Бихте ли казали, че чрез тях се самоизграждаме или саморазрушаваме? Защо в нас те понякога извират и текат, а понякога пресъхват. Когато думите загубят своя смисъл, какво наистина остава в нас след тях? Статични ли са те, или дълбоки и бездънни? Обръщаме ли им нужното внимание? Как различаваме в тях Истината от Лъжата, лицемерието от искреността, хумора от сериозността, мрачния сарказъм от търсещата задълбоченост? Изобщо, са ли те мост между сърцата или крепостна стена от феодално време? Кои думи остават да живеят при нас и кои ни напускат? И всъщност, думите наука ли са? Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Guest BENITA Добавено Юли 6, 2007 Доклад Share Добавено Юли 6, 2007 Поздравления, за хубавата тема мисля, че отговорите се съдържат в самите въпроси, аз май цитирах нещо от Елеазар в друга тема и сега може да се повторя, но нищо , важно е че това са думи на Духа, а на Духа нито може нещо да се прибави нито да се отнеме. Дали е Елеазар Хараш или някой друг, въпросът е в това дали си достатъчно чист, за да възприемеш и да предадеш словото на Бога и, смятам, че всеки от нас може и трябва да стане проводник на Божествената пълнота, но стига съм умувала . ".....Сега учените изучават думите.Това понякога отнема целия живот, за да се приближат до тайните на една дума (познаване и влизане в дълбоката духовност на думата). Бог е дал своето безсмъртие на чистото Слово. А нечистото слово умира, защото то е недостиг на Любов.Да знаеш как да говориш, това е въпрос на Духа в теб, защото Той е чистият говор. Да знаеш как да мълчиш, това е въпрос на Духа в теб, защото Той е чистото мълчание. За да можеш да трансформираш смъртта в живот, трябва да имаш силата на Словото. Буквите имат своя вътрешна природа, те са духовни същества. И цялата Вселена е проникната от Словото, т.е. от тези духовни същества. Вселената и всичко съществуващо се изграждат от специално съчетание на буквите. Кабала казва:"Словото е това, което е отделило светлината от тъмнината...." -Древна и нова мъдрост лекции 5-том-Е.Хараш "Думите са врати към същността на нещата. Това означава, че навлизането в думите е навлизане в същността, т.е. в Духа. Думите са същества. Според окултната наука те дишат, облагородяват, оживотворяват и много други подобни неща. Те са идеи. Хем са същества, хем са идеи, хем са символи. Кирил и Методии казват:"Думите погубват мрака". Значи те са разбрали това дълбоко значение на думите. Тот, древният Хермес, казва:" В чистите думи са скрити Нетерите т.е. боговете". Ако ние работим с чисти думи, ще привличаме все повече боговете, понеже думите са врати. Например смирението е дума и идея. Думата смирение означава да растеш в душата си.Тишината е също и дума, и идея, означава завръщане в дълбокото, завръщане в Бога. Брат Михаил казва:"Думите са врати към невидими същества." И после обяснява много хубаво:Думите, казва, които използваш, показват какви връзки създаваш, с какви същества общуваш. Думата преданост означава:слей се с Бога, а не със себе си.Вярата също е дума и идея.Тя означава да отдадеш цялата си енергия.Ако си отдал само 99%, значи не говорим, за вяра, а за нещо друго. Древният Тот, или Хермес, казва:"Думите са особен род ръце, които улавят съществата.Ако ползваме лоши думи, ние улавяме зли демони, които ни разрушават." Лоши думи са също и критиката към каквото и да е; забележката -не, но критиката-да.Критиката е саморазрушение. Думата молитва означава отношение, преклонение, благоговение.Думата медитация означава сливане, дълбоко вглъбяване, изчезване.И двете са много важни, вървят заедно.Човек, който се моли усърдно, след време ще се домогне до истинската медитация, иначе ще разсъждава и ще мисли, че медитира.А разликата е много голяма; разликата между истинската медитация и разсъжденията е такава, каквато е между ума и Духа. Например думата кахик на езика на маите означава въздух, но те не го тълкуват само като въздух, имат си и друго тълкуване - въздухът е нещо външно.Вътрешното тълкуване е жизненост.Но имат и друго тълкуване.Тази дума на езика на посветените на маите означава необикновено пространство. Двете думи мантра спента на персииски език означават свято слово, но има тълкуване. Свято слово означава надарено слово, надарено със свещено влияние. В тази връзка Учителят казва:"Търсете вътрешното съдържание на думите." Учителят казва, че думите ОМ и АУМ са ватански и после другите народи са ги взели. За думата вода тук също нещо ще загатна....Учителят казва, за нея, че тя има много древен корен.Тя произлиза от една идея, която означава водач, ръководител, това е Духът. Духът е слязъл във водата със своята енергия, ето защо водата ни води. Енергията на водата, не елементите, от които е съставена, а това, от което не е съставена-самата вода съдържа една есенция, която ни пречиства и ни води; водата е водач." - Окултната мъдрост-лекции 14 том-Елеазар Хараш Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Guest aorhama Добавено Юли 6, 2007 Доклад Share Добавено Юли 6, 2007 Благодаря ти, Бенита. Идеята ми беше не да се правят дословни повторения на вече известни или достъпни неща, а всеки един сам да изрази на собствения си език личните си асоциации и опит, произтичащи от въпросите. Както е, да речем, при едно дърво - един корен и хиляди индивидуални и неповтарящи се разклонения/клони/клончета/клонченца/листа или пък при една джаз импровизация: начална тема, от която извират стотици вариации и разклонения. Освен това, не съм поставял никаква ограничителна рамка за изходна база. Една илюстрация в подкрепа на казаното е следният пример - простичък и наивистичен - като картинка в книга за деца. Парчето също е и специален поздрав за Кристиан - за голямата му любов към нотите и професионализма. http://www.youtube.com/watch?v=rG274t-QRmE Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Силвия СД Добавено Юли 6, 2007 Доклад Share Добавено Юли 6, 2007 За думите си има тема в Портала. Може и да ти помогне в намиране отговори на въпросите, които задаваш в тази. Успех! http://www.beinsadouno.com/board/index.php?showtopic=394 Модераторска бележка: темите са обединени! Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Guest BENITA Добавено Юли 6, 2007 Доклад Share Добавено Юли 6, 2007 (edited) Какво са думите? Какъв смисъл, съдържание и интерпретация влагаме в тях, докато общуваме? Отговорни ли сме за тях? Са ли определени често употребявани от нас думи и фрази ключ към нашия истински характер? Кое е по-важно: тълкуването на подписите и аватарите или думите? Защо могат да бъдат запленяващо прекрасни, тривиално смешни, глупави, празни или грозни, или пък нараняващи? Каква е връзкта им с тишината? Откъде те в нас извират, накъде текат, къде се разклоняват, пресъхват или вливат и как най-сетне отново се завръщат при нас - променени, обогатени или пък мъртви? Какво дава на молитвата криле? Бихте ли казали, че чрез тях се самоизграждаме или саморазрушаваме? Защо в нас те понякога извират и текат, а понякога пресъхват. Когато думите загубят своя смисъл, какво наистина остава в нас след тях? Статични ли са те, или дълбоки и бездънни? Обръщаме ли им нужното внимание? Как различаваме в тях Истината от Лъжата, лицемерието от искреността, хумора от сериозността, мрачния сарказъм от търсещата задълбоченост? Изобщо, са ли те мост между сърцата или крепостна стена от феодално време? Кои думи остават да живеят при нас и кои ни напускат? И всъщност, думите наука ли са? Отгварям 1.) Връзки. 2.) Зависи с кого общуваме . 3.)Да. 4.)Да. 5.)И двете са важни, не трябва да се разделят нещата. 6.)Зависи от ситуацията. 7.)Преди и след думите винаги е тишината, важни са не толкова те, а тишината между тях. 8.)Зависи, може да са от ума, от душата, важно е на каква вълна сме настроени. 9.)Духът 10.)Да. 11.)=8.) 12.)Тишината 13.)Дълбоки и бездънни. 14.)Специално аз, да. 15.)Не са важни само думите,но и излъчването на човека, ако го виждам ще различа винаги, но и без да го виждам в процес на общуването се усеща, въпрос на интуиция. 16.)Зависи, може да са мост, но и крепостна стена. 17.)Остават да живеят думите които са дълбоко от Духа, а ни напускат празните, лишени от съдържание думи. 18.)Да думите са наука и то много дълбока. Благодаря, за поздрава , може да е отправен към Кристиян, но и на мен ми хареса . Редактирано Юли 6, 2007 от BENITA Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Guest Мона Добавено Юли 6, 2007 Доклад Share Добавено Юли 6, 2007 Наистина има една такава друга, подобна тема вече - Думите. А иначе думите са наука, затова е лингвистиката и всичките й подразделения.... Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Guest aorhama Добавено Юли 6, 2007 Доклад Share Добавено Юли 6, 2007 Наистина има една такава друга, подобна тема вече - Думите. А иначе думите са наука, затова е лингвистиката и всичките й подразделения.... Извинявям се на всички, но откривайки темата не бях прочел, а и не бих могъл да съм прочел, всички останали теми. Всичко си е вече на мястото, нали? Няма как да не се съглася с лингвистиката и нейните подразделения. Но не всички човешки същества на земята са имали възможност да учат лингвистика. Радичков, примерно, завършил ли е лингвистика? Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Силвия СД Добавено Юли 6, 2007 Доклад Share Добавено Юли 6, 2007 Всичко не бихме могли да знаем, колкото и да ни се иска. Радичков може и в предишен живот да е учил лингвистика, но и това няма как да разберем, ако не го потърсим отвъд думите му. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Guest Мона Добавено Юли 6, 2007 Доклад Share Добавено Юли 6, 2007 (edited) Извинявям се на всички, но откривайки темата не бях прочел, а и не бих могъл да съм прочел, всички останали теми. Всичко си е вече на мястото, нали? Няма как да не се съглася с лингвистиката и нейните подразделения. Но не всички човешки същества на земята са имали възможност да учат лингвистика. Радичков, примерно, завършил ли е лингвистика? Аорхама, нали в твоята тема, ти питаше дали думите са наука. Да, наука са. Не виждам логическата връзка между моите ДУМИ (без подтекст) и твоите ДУМИ като емоционална реакция на обиденост. Всичко е наред, когато има яснота. От недоизказаност боли глава. Редактирано Юли 6, 2007 от Мона Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Guest aorhama Добавено Юли 6, 2007 Доклад Share Добавено Юли 6, 2007 (edited) Извинявям се на всички, но откривайки темата не бях прочел, а и не бих могъл да съм прочел, всички останали теми. Всичко си е вече на мястото, нали? Няма как да не се съглася с лингвистиката и нейните подразделения. Но не всички човешки същества на земята са имали възможност да учат лингвистика. Радичков, примерно, завършил ли е лингвистика? Аорхама, нали в твоята тема, ти питаше дали думите са наука. �”а, наука са. Не виждам логическата връзка между моите �”УМИ (без подтекст) и твоите �”УМИ като емоционална реакция на обиденост. Всичко е наред, когато има яснота. От недоизказаност боли глава. Реакция на емоционална обиденост е силно преувеличено твърдение. Всичко е наред, когато има яснота - да, ама не всякога я има, колкото и да ни се ще. Затова и питаме. Или не питаме. За връзката и подтекста - един от възможните подвъпроси, произтичащи от моя въпрос, е: какво дава живот, яснота, картинност и насочено движение на думите, с които "живеем и дружим" и как те ни помагат да се разбираме по-добре, общувайки с околните, а и със самите себе си. Лично аз не съм уверен, че даже и перфектни познания по лингвистика имат пряка връзка с постигане на предното. Прави ли ме това емоционално обиден - според мен, не. Това е. Чао! Редактирано Юли 6, 2007 от Донка Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Донка Добавено Юли 6, 2007 Доклад Share Добавено Юли 6, 2007 Не усетих никъде емоционална реакция на обиденост, но... може би това е и нещо като отговор на въпроса: Как различаваме в тях Истината от Лъжата, лицемерието от искреността, хумора от сериозността, мрачния сарказъм от търсещата задълбоченост? Този път единият различи в думите на другия "емоционална реакция на обиденост", а дали авторът им наистина ги каза с такава емоция - осъзната или неосъзната? (докато пишех е отговорил - благодаря) Според мен ( и това, което знам от лингвистиката) думите имат т.нар. семантични полета - т.е. те не са обикновени знаци за понятия, а включват в себе си емоции, отношение, връзки с други понятия, думи, контексти и т.н. Обаче, тези семантични полета зависят до голяма степен от груповия и индивидуален опит, ценностна система и т.п., което означава, че те са колкото обективни, толкова и субективни... С думи прости, това, което за говорещия е истина, на слушащия може да прозвучи като лъжа, искреността да се възприеме като лицемерие и обратно, сериозно казани думи могат да предизвикат комичен ефект у слушателя или думи, казани с чувство за хумор да се "вземат насериозно" и да обидят слушателя.... Ако нашата представа за задълбоченост не съвпадне с тази на говорещия ние ще сме склонни да обявим разсъжденията му за повърхностни или мъгляви. Обикновено каквото ние бихме вложили в определени думи, това смятаме, че е вложил другият, когато ги е използвал... За една група думи се сещам сега, които не могат да се възприемат по противоположен начин - думите с негативно значение. Всички Учители на човечеството съветват да избягваме употребата им и да ги сменяме с позитивни... Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Силвия СД Добавено Юли 6, 2007 Доклад Share Добавено Юли 6, 2007 Дали, обаче, ако употребяваме само "положителни" думи, от тях ще лъха позитивност. Едва ли... Живот на думите би могло да даде само Словото, а то в думи не се съдържа, всуе го търсим в тях. За науката лингвистика, знаем, идва от лингва - език. Езикът, както е известно на езотериците, е змията в нас. Онази, древната змия... Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Guest BENITA Добавено Юли 6, 2007 Доклад Share Добавено Юли 6, 2007 Яков 3:5 Така и езикът е малка част от тялото, но много се хвали. Ето, съвсем малко огън, колко много вещество запалва! Яков 3:6 И езикът, тоя цял свят от нечестие, е огън. Между нашите телесни части езикът е, който заразява цялото тяло и запалва колелото на живота, ни, а сам той се запалва от пъкъла. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Guest aorhama Добавено Юли 6, 2007 Доклад Share Добавено Юли 6, 2007 Дали, обаче, ако употребяваме само "положителни" думи, от тях ще лъха позитивност. Едва ли... Живот на думите би могло да даде само Словото, а то в думи не се съдържа, всуе го търсим в тях. За науката лингвистика, знаем, идва от лингва - език. Езикът, както е известно на езотериците, е змията в нас. Онази, древната змия... Аааааааа Силве, това е вече много добро. Ай хиър мюзик искам да кажа в тез думи твои. Браво!!!! Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Донка Добавено Юли 6, 2007 Доклад Share Добавено Юли 6, 2007 Е, ако употребяваме отрицателни, от тях със сигурност няма да лъха позитивност, нали? Колкото до положителните - има шанс, а всеки вече сам си отговаря за какво ги използва. За думите и езика Дар са ни от Бог - а дали ще бъде проклятието или благословията ни - пак от нас си зависи - дали ще са в хармония със Словото или ще са Древната змия... всеки нека сам избира ... и си носи последствията. Аз се уча и се опитвам и на малките да показвам как да благодарят на Бог с думите си за този Дар... А вие борите ли се с думите, презирате ли ги... или ги уважавате...? Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Силвия СД Добавено Юли 6, 2007 Доклад Share Добавено Юли 6, 2007 Ай хиър мюзик искам да кажа в тез думи твои. Йес! Лет дъ мюзик плей, пък който ще да я модерира. Енд моор джаз да има, за повече настроение. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Валентин Петров Добавено Юли 6, 2007 Доклад Share Добавено Юли 6, 2007 думите ... ги уважавате? "Всяка крамола от думите ви трябва да изчезне! ...благоразумие. Какво да се говори? Една дума да се каже само, но да е на място." Възкресение, 21 април 1925 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Guest aorhama Добавено Юли 6, 2007 Доклад Share Добавено Юли 6, 2007 Ай хиър мюзик искам да кажа в тез думи твои. Йес! Лет дъ мюзик плей, пък който ще да я модерира. Енд моор джаз да има, за повече настроение. А шъ има майка, шъ има макар и не точно джаз, ами клонящо към нашата мила родна балканиада. Е те тва е! Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Дина Добавено Юли 6, 2007 Доклад Share Добавено Юли 6, 2007 Думите са наличният лингвистичен материал. Във формален аспект,този материал-думите- е ограничен от към форма, структура и съдържание.Друга стойност, обаче, естетическата носи неограничеността на "ваенето" и то като съзидателен акт.От вътре, от към тишината, идващите думи са творчество и създават изкуство. В изкуството не борбата, а подборът на най-добрия материал/ думи/, наситен с цветова палитра поражда музиката на езика . Същността. " Дупката вае глината" ! Отвърстието и кухината ? Ах тази наша уста! Хем с двойна преграда заградена, хем ние не можем да опазим отговорно онова и онези неща, които се връщат обратно. Обратно не в нищото, а в нас дето си мислим, че сме много нещо... Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Guest Мона Добавено Юли 8, 2007 Доклад Share Добавено Юли 8, 2007 "Всичко, което назоваваме, влиза в кръга на езика и следователно, в кръга на смислите. Светът е сфера от смисли, език. Но всяка отделна дума има своя специфичен смисъл, който е различен от и противоположен на този на всяка друга дума. Вътре в кръга на езика смислите воюват помежду си, неутрализират се, един друг се унищожават. Твърдението "Всичко е смислено, понеже е част от езика" може да се обърне обратно: "Всичко е безсмислено, понеже е част от езика." (Октавио Пас, Почит към Езоп) Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.