Ани Добавено Март 4, 2008 Доклад Share Добавено Март 4, 2008 (edited) Орфей тракиеца ? Във форума има много писано за Орфей, за орфизма. Особено в темите за Белинташ, Перперикон. Но бих желала да отделим място само за този велик посветен от Бялото Братство в отделна тема. През хилядолетията Орфей се е превърнал в кодово име за всички, които чрез езика на изкуствата искат да разберат, да докоснат или да достигнат безсмъртието. Какво знаете за него? Кой е бил той? Съществувал ли е физически във времето ? Част от българската история ли е Орфей? Според проф. Валерия Фол Орфизмът, който наричаме тракийски, защото това е една вяра-обредност, която е простряна на много голяма територия през втората половина на второто хилядолетие пр. Хр. Тази вяра-обредност е била разпространена и в Източна Македония. Заради различната историческа съдба на Елада и на Македония, тази вяра там постепенно избледнява. В късните периоди на Елада, с образуването на полисите и след това, там вярата-обредност изчезва, с изключение на някои високопланински места, където населението продължава да я изповядва. Но в Тракия тази вяра се изповядва повсеместно на две равнища - аристократическо и масово и поради това се нарича тракийски Орфизъм. Писмените извори категорично свързват Орфей с Тракия, защото Орфей не е историческа личност, а е метафора на тракийските царе жреци орфици. Човек Орфей, който да се е родил и умрял, няма. С Орфей са назовани и тракийските царе жреци орфици. Хасково сега! проф. Александър Фол При гърците Орфей е певецът, културният герой. Докато при траките той е Богът. Орфизмът е означение на присъствието на Бога. Орфизмът при траките е религиозност, упование, ето това е думата. За упованието в самия главен бог на орфизма, който е богът на смъртта и новото раждане, вие трябва да имате примера на божественото начало, което умира и се ражда. Това божествено начало се казва Дионис на гръцки, или Сабазий на тракийски език. Той е дете на Космоса, умира и наново се ражда. Орфей умира, но песента остава да звучи, познанието остава да звучи, това е безсмъртната енергия. Непубликуван разговор с проф. Александър Фол Никола Гигов Орфей е живял през 13 век преди новата ера и е бил владетел на огромно тракийско царство. Опитал се да обедини останалите племена - 90 на брой, но не се разбрал с вождовете, заради което бил убит. Междувременно обаче заедно с още четирима приближени създал първата буквена азбука, твърди Гигов. Версията на Никола Гигов е, че гръцката писменост е копие на орфеевата, а оттам е нашата кирилица. тук По време на новото царство(в Египет) двама велики Посветени, изучили тайните науки в храмовете на Египет, тръгват да разнасят знанието и вярата в Единния Бог на Светлината. Първият е Мойсей, който разпространява монотеизма сред еврейските племена на Израел. Вторият е Орфей, който се отправя към тракийските земи на Балканският полуостров. Тайните школи в Египет, основани от Тот(Хермес) в най-дълбока древност, остават да съществуват само за Посветените. Мариана Везнева-"Зад завесата на времето" Цитат от Роси.Б-Перперикон Редактирано Март 4, 2008 от Бина Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Роси Б. Добавено Март 4, 2008 Доклад Share Добавено Март 4, 2008 (edited) "Светът може да бъде завладян с лира,но не и с меч."-Орфей Орфически мистерии-тайни,религиозни обреди,свързани с култа към Орфей и системата от философски възгледи,наричана по неговото име Орфизъм. Кой е Орфей?Мисля,че това го знаят всички:велик музикант и поет,произхожда от тракийската аристокрация.Родопите са мястото,където е живял и творил Орфей.Но много неща все още не знаем за него и неговите школи. Първите школи за посвещение в Европа са били неговите,създадени в нашите Родопи.Знанията се пазят в устни предания,които са засекретени.По време на изпълнение на мистериите се свири,пее,танцува.Но в тях се показват и петте принципа на управление на живота. "1.Принцип на духоматерията.Всичко е енергия в различни вибрации.Материя и дух са едно.Цялото пространство е наситено с дух и материя взаимносвързани и взаимно проникнати. 2.Принцип на съответствието.Каквото е в невидимия свят,такова е и във видимия. 3.Принцип на противоположностите.Всяко знание има две страни:положителна и отрицателна.Змията като символ на мисълта може да не те ухапе,но може и да те погуби. 4.Принцип на движението.Всичко е във движение.Всичко е във вибрации.Времето тече. 5.Принцип на еволюцията.Пътят на еволюцията е в спирала и тя се движи към все по-разширяващо се съзнание." При мистериите е ставало издигане от едно стъпало на друго по-високо чрез обучение.Светилището не е било място за служене на боговете,а за контакт с висшите същества от духовния свят.Митологиите не са детски приказки,а са имали скрит дълбок смисъл за принципите на посвещението.Налагало се е да се ползват в този вид,за да не бъдат подложени на гонение хората с духовни интереси.Митологиите са разигравани като театрални постановки с музика ,поезия и танци на мистериите.Театралните представления са били вид езотерични посвещения.Изкуството е засилвало въздействието.Мистериите са траяли по цял месец,за да могат да се запомнят и да въздействат по-пълно. Мистериите са били на два кръга.Външният кръг е бил представление за всички,но малцина са разбирали скрития му смисъл.Те са били кандидатите за вътрешния кръг от посветени.След необходимата проверка за психическа и физическа издържливост,както и за нравственост и вярност към учението,на следващата година кандидатът е можел да бъде посветен в мист(участник в мистериите).Най-напред са се провеждали 4 пъти в годината, на всеки сезон.После се разредили през 1,2 и повече години.Видимата цел е била получаване на изцеление,а тайната-посвещение в законите на невидимия свят. Соларните светилища,където са се провеждали мистериите са били извън населената територия.Мястото се е избирало по няколко фактора:1.вода(река ,извор или езеро) 2.камък(скални масиви с пещери) 3.планински връх(в близост или извън светилището) 4.поляна(открито пространство) 5.голямо дърво(символизира дървото на живота) Имало е отделни светилища на по-непристъпни места в близост с извори и пещери.Това са били местата за посвещение. Най-важното условие за присъствие на мистериите било да се спазва предварителен пост,а по време на тайнствата никой не носел местна храна и вино. "Помощ за слабите,утешение за страдащите,надежда за всички."-Орфей П.П.повече подробности можете да намерите в книгата на Мариана Везнева-"Зад завесата на времето"; ако някой е намерил друга информация за "нашия"Орфей,ще се радвам много да я сподели . Редактирано Март 4, 2008 от Роси Б. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Ани Добавено Март 4, 2008 Автор Доклад Share Добавено Март 4, 2008 (edited) Роси, благодаря за цитата от интересната книга на Мариана Везнева-"Зад завесата на времето". В Спиралата има две книги на Везнева, но тази не успях да открия в интернет. Ще си позволя да пусна цитат от книгата на Никола Гигов "Орфей и Европа",(София – 2000, издателство ХРИКЕР): Между Микенската цивилизация и Омировата епоха има едно свързващо културно звено, изградено от Орфей и Дионис, а като цяло от митологията на траките. Шлиман повярва на Омир и чрез негови стихове откри Троя. От разкритията на Шлиман и от развалините на Троя и Микена името на Дионис се прероди в научна сензация. Дионисовият театър на Акропола (съществуващ и днес – Атина, Гърция) е жив свидетел на онова древно жизнелюбие на траките, които слизат от върховете на Родопа планина, за да се появи могъщият клон на древногръцкия театър. Сам Орфей слиза от Родопа планина, създава и освещава светилището в Делфи, играе роля на арбитър между воюващите гръцки градове-държави и създава условия да се появи единна Гърция. Затова Орфей е любим и на гърците. Времето на Орфей вече е датирано – XIII век пр.н.е. – едно поколение преди Троянската война. Орфей живее 5 века преди Омир. Доомировият период в създаването на древната цивилизация – това е приносът на траките в световната цивилизация, който в древността се е наричал Орфически период в световната цивилизация (XIII-VIII век пр.н.е.). ... Овидий възпява Орфей и го нарича Орфей Родопеец и героят родопски. По повод смъртта на Орфей Вергилий пише: “...и заридаха родопски вършини.” Много други поети наричат Орфей “родопския певец и родопския герой”... С музикалната си дарба Орфей е повлиял на Гърция и Египет. На гръцки език е изписано: “И пръв той (Орфей) въвел много от нравствените знания между гърците, а най-много се удава нему и основаването на египетските празници, които празници са били празнувани в чест на богинята Деметра, още и празниците на Дионисия”. Голям е бил древният културен обмен между средиземноморските държави... Векът на Орфей – XIII в. пр.н.е. – е свързан с царуването на четирима тракийски царе. Това са Харопс – цар на траките и дядо на Орфей, Ойагър – баща на Орфей, самият Орфей – Върховен жрец и цар на траките, и Рез – цар на траките, загинал при стените на Троя по време на сън. Цар Рез е бил съюзник на троянците и им се е притекъл на помощ. Той е възпят от Омир в Десета песен на Илиада... Йоан Цец признава първичността на поезията на Орфей, като пише: “Омир заемал стихове и идеи от Орфей.” Предполагам, че много хора занимаващи се с история или археология ще имат забележки по този въпрос. Както цитирах в предишния си пост, много водещи български историци отричат съществуването на Орфей като историческа личност. Знам, че доказателствата от тази далечна епоха са съвсем слаби. Но нима историческите сведенията за Мойсей са по-силни. Това не пречи на еврейският народ да го приема като историческа личност. Орфей е бил тракиец, Аз виждам българите като наследници на тракийската култура. Мисля, че в нас тече и тракийска кръв. Така, че Орфей е част от нашето минало, както крал Артур например от миналото на Англия. Редактирано Март 4, 2008 от Бина Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
m_chobanov Добавено Март 31, 2008 Доклад Share Добавено Март 31, 2008 (edited) спешно търся материал по тази тема на 14.04. съм на изпит по етнология а не мога да намеря нищо за Орфей шамана.Трябва да предам курсова работа на тази тема.търся помощ Редактирано Април 1, 2008 от Ани Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Васил Добавено Март 31, 2008 Доклад Share Добавено Март 31, 2008 (edited) спешно търся материал по тази тема на 14.04. съм на изпит по етнология а не мога да намеря нищо за шамана.Трябва да предам курсова работа на тази тема.търся помощ Орфей, Уикипедия Редактирано Март 31, 2008 от Васил Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
mvm Добавено Март 31, 2008 Доклад Share Добавено Март 31, 2008 Ох, то да питаме чичко Гугъл, ама аз като го питах за Орфей, ......... само имена на хотели излизат. Търси и на по-задните страници. От време на време се появява сайт с информация за самия Орфей. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Ани Добавено Април 1, 2008 Автор Доклад Share Добавено Април 1, 2008 mvm, просто към Орфей добави още нещо (тракийски цар, певец, музикант,...) и броят на излизащите ресторанти и хотели ще намалее. Ето нещо кратко и интересно за Орфей: Легендарният Орфей бил древен тракийски цар. Но се прославил като мъдрец, певец и лечител. Разпространявал своето учение за безсмъртието. Той и последователите му смятали душата и тялото за неделими. Според тях, след смъртта и душата, и тялото се възраждат за нов живот. Затова лекували болните не само от рани, но и душата с музика. Учението на Орфей било за аристократи и философи. Единствено те имали достатъчно време за размисъл. Те влизали в светилището на Орфей, като оставяли оръжието си навън и не допускали жени. Обикновените гърци възприели учението му по-различно. Те разказвали легендата за Орфей, който слязъл в подземното царство на мъртвите, за да изведе душата на своята любима Евридика. История на древна Тракия,от XII в. пр.н.е. до VII в. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Диляна Колева Добавено Април 1, 2008 Доклад Share Добавено Април 1, 2008 (edited) http://svetlanabak.multiply.com/journal/item/16 или тук http://www.cherga.bg/statia.php?mysid=462&t=25 Редактирано Април 1, 2008 от didi_ts Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Ян Добавено Април 1, 2008 Доклад Share Добавено Април 1, 2008 спешно търся материал по тази тема на 14.04. съм на изпит по етнология а не мога да намеря нищо за Орфей шамана.Трябва да предам курсова работа на тази тема.търся помощ m_chobanov, за Орфей-шамана няма да намериш почти нищо. Мога само да ти подскажа нещо по въпроса. Орфей е обучаван точно като Язон от кентавъра Хирон / получовек- полуживотно, а това малко напомня древния Египет със Сфинкса, също получовек/. Пише го в Уикипедията. Тук някой намеси и името на Мойсей. Сиреч наблегни малко на Стария завет, няма много разлика между двамата/ Мойсей и Орфей/ на пръв поглед обаче. Едва ли изпитващият го знае това. За по-точен отговор, проследи превъплъщенията на двамата, щом поставяш такива въпроси, предполагам знаеш за тях . А кой пък ще е този изпитващ, където ще постави въпрос за шаманското изкуство точно пък на Орфей? Караш ме да се позамисля малко. Но казаното за Язон по митологиите, важи и за Орфей. Не случайно пишат в митологията, че в кораба Аргос/бавен/ е пътувал и Орфей. Дано е помощ казаното от мене. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Рассвет Добавено Април 1, 2008 Доклад Share Добавено Април 1, 2008 Едуар Шуре. Велики посветени. Орфей, Хермес, Мойсей, Питагор... Изд. “Евразия-Абагар”, София/Плевен, 1991 г. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Рассвет Добавено Април 1, 2008 Доклад Share Добавено Април 1, 2008 Скъпи приятели! В библиотека "Спиралата на еволюцията" http://www.spiralata.net/booklist.php?LangID=0&Letter=Ш "Велики посветени" Едуард Шуре. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Guest Кристиян Добавено Април 3, 2008 Доклад Share Добавено Април 3, 2008 Орфеевия завет с Бога представлява глинен кивот, в който са поставени плочиците, съйдържащи словата на завета. Този завет е поне с 2000-2500г. по-древен от подобния завет на Моше (Мойсей) Горният артефакт представлява една керамична кутия (от изпечена глина), която много напомня едновременно на ковчег или саркофаг, (но с много умалени размери!), и на модел на “къщичка” (домили храм!). Върху нея се вижда пищна орнаментация, състояща се от повтарящи се пиктограми, най-фрапиращият измежду които, както вече казахме, е йероглифът - , който има идентичен Египетски аналог (от Старото Царство), и означава “Храм” (“Дом” на Божеството). Което е най-интригуващо, обаче, е произношението на думата “Храм” в Бохарския (Северно-Египетски) диалект, което произношение е “Орфей”**, “Ерфей”, и затова може да се преведе едновременно и като името на праотеца на Тракия -Орфей! В египетското йероглифно писмо горният пиктограм означава “свещен ковчег” (“кивот”), или “саркофаг”. Най-ранните “ковчези” (“кивоти”) намерени в Египет датират от едно много по-късно време, отколкото артефактите на Енеолитна Тракия – примерно от пред-династичния период (около 3500-3100 пр.н. ера) и повечето от тях, точно както тракийските им предшественици, са изработени от глина! “Един вид измежду тях е бил продължение на още по-ранните “погребални делви” и представлявал овален керамичен ковчег, в който се слагало в свито положение тялото. Имало и други видове, направени от дърво, които станали и прототип на всички по-късни ковчези и саркофази. Повечето са били съвсем прости кутии без орнаменти, но още отрано в архаичния период са намерени и примери на такива, чиито страни са били изработени с дизайна на “palace-facade’ motif”, представляващи с формата си “дом” на покойника. Покривната част е била понякога плоска, но по-често дъговидна с централен свод и правоъгълни секции отдвете страни. По този начин дизайнът нарочно е наподобявал сводестия покрив на древно храмово съоръжение – , което по-късно станало известно под името “пер-ну”– от националния храм в Северен Египет при град Буто.” (pp 195, 287, The Mummy in Ancient Egypt, by Salima Ikram and Aidan Dodson, 1998 Thames and Hudson Ltd, London) Но това, което египтолозите – автори на гореспоменатата книга, явно не са знаели, е фактът, че най-първият модел и прототип на горната находка (“пер-ну” - ), не е този намерен в Буто (първата столица на Египет), а неговият много по-древен предшественик, (който разглеждаме в момента), намерен в древния Тракийски Храм при Енеолитна Градешница, и изработен повече от 2000 години преди Буто даже да е съществувал! Ето, че с това отново се доказва връзката между Древна Тракия и Древен Египет! (Повече за този факт и древната столица Буто, можете да прочетете в Книга – 1 на Тракийското Писмо Декодирано, стр. 32, 37, 101) В четирите крайни секции на покрива на нашия “ковчег” (“кивот”) има четири особено причудливи орнаменти на “лица на митични същества”, които веднага напомнят на подобни ковчези и саркофази с орнаменти на “пазители-херувими”, намерени в Египет в една много по-късна епоха, където четирите “херувими” са известните образи на богини, в лицето на “Изис, Нефтис, Нейт и Серкет”. Типичен пример за такъв “свещен ковчег”, е позлатеното канонично съоръжение на Тутанкамон, “пазено” от статуите на четирите богини, в четирите кардинални посоки на света. Но нашият “кивот” от Градешница притежава още един отличителен символ, изобразен симетрично от двете страни на “входа” на модела на храма: фиг. Б13б фиг. Г13вг Този отличителен Тракийски пиктограм, показан по-горе (на фиг. В13в), не е типичен за Древния Египет, но очевидно представлява комбинация от “сключени” един в друг пиктограми, които от своя страна са типични египетски йероглифи: Значението на горните египетски йероглифи е както следва: “длан на ръката”, или просто “ръка”, глаголът “взимам” “мерна единица - длан” (на ръка), или просто “мярка”, “длан”, “взимам в определена мярка (количество)” “мярка” (която е дължима), а в случая на “десета мярка (част)”, или “десет” От това следва, че възможната преводна интерпретация на символите изведена логически от горното, следва да бъде “мярка за мярка”, “вземане-даване” (“танто-за-танто” или “ти на мене, аз на тебе”), “ръкостискане”, “сделка” (“договор”, споразумение”), или даже “приятелство” (или “приятелски пакт”), за което има и друг типичен египетски йероглиф, в следните му вариации: . Самият факт, че и ние в 21 век използуваме подобен символ, за да изразим идеята за приятелство, сътрудничество, бизнес-сделка или договорни отношения, както е показано на следната илюстрация, потвърждава още веднъж, че най-точният и близък до оригинала на Тракийския пиктограм превод, би следвало да бъде именно: “договор” (за “сделка” и/или “приятелство”), т.е. “ЗАВЕТ” (“пакт”), особено имайки в предвид, че в древността “приятелството”, “пактовете”, “сделките” (“вземане-даване”, “мярка за мярка”) и “заветните” отношения са вървели “ръка-за-ръка”! И за да бъде нашият анализ на “кивота” от Градешница пълен, нека да спрем вниманието си на още два основни пиктографски символа гравирани върху него: Фотография на Тракийски Артефакт #13 Компютърно обработена Фотография на Тракийски артефакт #13 Схематична рисунка на Тракийски артефакт #13 - "ранно-тракийски" стил на йероглифния запис Стилизиран Йероглифен Препис на Артефакт #13 - "късно-египетски" стил на йероглифния запис Йероглифът означава “на” (принадлежащ “на”) и има фонетично значение в древно-Египетския език на звука “н”, като се чете в случая в една от вариациите: “н”, “нъ”, “на”, “ен”. Йероглифът означава “Единият” (Единоначалието = Единият Бог, Монадата), както стана ясно в миналата глава и се произнася в древно-египетския фонетично “УА”**. Поради по-горните концептуални връзки мнозина изследователи на йероглифното писмо с право считат, че е твърде вероятно и йероглифът означаващ “Бог” да произхожда от йероглифа или означаващ “Единият” (от Когото е произлязло всичко!). От своя страна, думата “Бог” , както вече споменахме по-преди, се произнася “Нуте” (“Нути”*) или “Нате”, и се състои от коренът “нат” (“над” в съвременния български език) и “е” (спомагателен глагол “съм” 3л.ед.ч. в съвременния български език), които образуват словосъчетанието “Над-е” (“Нате”), със значението на “Един, който е над всички и всичко”, т.е. “Все-вишен” (“Всевишния Бог”)! Сега вече, ние знаем, че върху ковчежето от Градешница е представена една уникална комбинация от забележителни пиктографски знаци, които включват думите (фразите): “Завет” (“Договор”), “на Единия Бог”, “Кивот” (“свещен ковчег”), и “Орфей” (“Храм”)! Но това, което прави артефакта на Кивота от Градешница още по-вълнуващ, е фактът, че местонахождението му при неговото археологическо разкриване, е в непосредствена близост до това на другия най-забележителен артефакт от Градешница – Оброчната (Заветна) Плочка с името на Орфей, разгледана в глава 1. При справка с архивните данни на музея се оказа, че и двата артефакта са намерени не само в един и същ археологически пласт на един и същ археологически обект, но нещо повече – те са намерени в един и същ “сакрален комплекс” (най-вероятно - храм)!!! И както може би добре си спомняте, Оброчната Плоча от Градешница представлява Плоча на Първия Завет между Бога и човека записан в световната история! (За повече подробност виж Глава 1 и Книга 1 на Тракийското Писмо Декодирано) При по-прецизен оглед на горните артефакти и техните размери и детайли, става видно, че Плочката на Завета е с такива размери, че влиза точно “по мярка” във вътрешността на кивота, при едно условие: ако не е била поставена през малкото входно отверстие (“врата”), през което може да бъде гледана, докосвана, но не и да бъде изваждана (или вкарвана!), поради по-тесните му размери в сравнение с нейните “габарити”! Това означава, че Плочката е била “депозирана” в Кивота, преди той да бъде завършен (поради липсата на капак и това, че е изработен от едно цяло парче глина)! С други думи, Кивотът е трябвало да бъде завършен и “изпичан” едва след като готовата “Плоча на Орфеевия Завет” е била вече поставена вътре в него. А това от своя страна означава, че самата Плоча е била изработена и “изпечена” (а може би и носена известно време като “амулет” или “ритуален нагръдник”) в определен период, преди да бъде положена в Кивота. Това дава основание да считаме, че Оброчната (Заветна) Плочка от Градешница е с по-стар произход от артефакта на Кивота, който вероятно е изготвен специално за нея и по нейните размери, така че тя да може да бъде гледана и докосвана през тясното му отверстие (“вратичка”), но не и да може да бъде извадена, освен ако първо не бъде счупен самият Кивот! Като извод от всичко казано по-горе, можем да заключим следното: Сред артефактите от енеолитна Градешница в Тракия, ние “открихме” (или по-точно “преоткрихме”) керамична “кутия” с причудлива форма, върху която има повтарящи се “декоративно” йероглифни знаци, между които такива със значението “Орфей” (“Храм”), “Кивот” (“Ковчег”) и “Завет”( “Пакт”, “Договор”). Какво друго би могло да бъде това освен “Кивот на Завета” (“Ковчег на Завета”)? Затова и ние го нарекохме точно така, както го е нарекъл и древният писар (жрец), а именно:“Кивотът на Орфеевия Завет”. Сред артефактите от енеолитна Градешница в Тракия, беше декодирана и преведена Плочката на Завета, наречена Оброчната Плочка от Градешница, която както става ясно от превода й (в книга I и в глава 1 на този труд), представлява Първият Завет между Бога и човека, записан в историята! Върху нея също фигурира пиктограмът на “Орфей”! Тази археологическа находка и “Кивотът на Орфеевия Завет” са намерени в близост - в един и същ археологически пласт, и в един и същ “комплекс” със сакрално предназначение. Това доказва, че двата по-горни артефакта са свързани по време, място и контекст! Следователно, причината днес ние да имаме Заветната Плочка от Градешница извън Кивота на Орфеевия Завет, е тази, че в някакъв исторически момент в миналото, КИВОТЪТ Е БИЛ СЧУПЕН!!! Белези затова се виждат по стените на керамичната му повърхност и във факта, че една от страните му е замазана и без каквито и да е декоративни или пиктографски елементи, за разлика от всички останали, които са пищно гравирани. Това, че счупване е имало, се потвърди и от прегледа на археолозите-специалисти към музея, които установиха, че при реставрацията артефактът е бил слепен от няколко отделни фрагмента. Дали счупването е станало в дълбока древност, или в по-модерни времена, може би никога не ще узнаем. Едно е сигурно обаче: Кивотът на Завета е бил счупен и затова Плочката на Завета се намира извън него! Това белег ли е, че самият Завет с Бога е бил счупен (нарушен), подобно на времето, когато Мойсей счупил Плочите на Божия Завет, поради нарушаването на завета от народа? Това също може би никога не ще узнаем със сигурност. Едно е сигурно, обаче, и то е, че при енеолитна Градешница в Тракия, ние намерихме отново изчезналия Кивот на Орфеевия (Орфическия) Завет и Първата Плоча на Орфеевия (Орфическия) Завет! И все пак, ще попитат някои, защо тогава на кивота не си пише направо просто и ясно: “Кивотът на Орфеевия Завет”, а пиктографските символи са представени в такива сложни повтарящи се орнаменти от плетеници и пищно гравирани “декорации” по стените на целия артефакт? Отговорът може да не е напълно очевиден за мнозина, но за познавачите на предмета на “сакралното калиграфско изписване” и “енигматичното кодирано записване”, (които са особено често срещано явление при древните храмови текстове), това е съвсем “прозрачен” и “логичен” процес! Причината е в това, че за древните жреци, “играта със словото”, под формата на “гатанки”, “плетеници” (подобни на “мандали”!) при записа му, и изричането на множество концепции, с минимален брои думи (пиктограми!), е било своеобразно “духовно” изкуство и начин да се открие “пълният смисъл” на записаното само на “посветените” последователи, обучени в методиката на съзерцанието и “духовното прозрение”! Ето как в нашия случай, древният писар при Градешница, е изказал едновременно няколко концепции, възможните вариации на които могат да се представят по следния начин: Някои от по-горните изкази са нарочно “алогични” и “противоречиви” фрази, изразяващи “взаимно-изключващи се” и “объркващи” идеи за “непосветения”, но водещи до важни “вътрешни прозрения” за “посветените следовници”, като следните: “Кивотът е на Бога”, но едновременно “Бог е в Кивота”, и “Бог е в Орфей (Храма)”? “Кивотът принадлежи на Орфей”, но едновременно “Кивотът е в Храма” и “Кивотът е в Бога”? “Заветът е Орфеев (на Орфей)”, но едновременно това е “Божият Завет” и “Бог и Орфей са свързани със Завет”?, etc, etc, etc… И така, пред нас е 7000 годишен артефакт, който е първият намерен в света “КИВОТ (КОВЧЕГ) НА ЗАВЕТА”, но той не е Моисеевият - от времето на излизането на евреите от Египет (в около 1200 г. пр.н. ера, според Библейската традиция). Това е Орфеевия Кивот на Орфеевия Завет с Бога, от едно много по-древно време от това на Мойсей, и това не е Заветът на Бога с евреите, но Заветът на Бога с нашите деди – траките!!! Това е съдбовно разкритие от такъв важен исторически, научен и религиозен характер, че надхвърля с ценностния си смисъл не само националните рамки на България, в територията на която находката е намерена, но също и рамките на Европейския континент, защото съществуванието му е единствено по рода си и безпрецедентно по значение за развитието на цялата наша световна антропоморфна цивилизация!!! Сред артефактите от Градешница има още поне около двадесет блестящи образци, подробно анализирани във Втората Книга на Тракийското Писмо Декодирано, които допълнително хвърлят светлина върху храмовото служение при древните Траки и тяхното мистериално-обредно “преживяване” на Заветните Тайнства, квинтесенцията на които, разбира се, са Кивотът и Плочата на Орфеевия Завет. Виж също Амулета от Тартария, както и декодирането на текстовете върху други артефакти съдържащи Тракийското Пиктографско Писмо. * в Бохарския (Северно-Египетски Коптски) Диалект ** “uet” (“сам”) стр. 102 - “Траките и техният език” (1977). Значителен брой от тракийските думи изследвани от проф. Владимир Георгиев в гореспоменатата му публикацията са идентични или сродни по произношение със своите аналози в Бохарския (Северно-Египетски Коптски) Диалект. *** N.B. = “храм” в Бохарския (Северно-Египетски) диалект “пер ну”, или (“принадлежащ на Орфей”) “пер” = “храм” на други египетски диалекти, Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Силвия СД Добавено Април 5, 2008 Доклад Share Добавено Април 5, 2008 (edited) Родопея - жрицата на Перперикон е на аватара ми. Във вените ни тече кръв на траки - чувствам я. Българите не знаят по какво стъпват. Земята ни е магична. Ние сме наследници на много, много древен народ. Всяка стъпка тук е жертва, положена на древен олтар. Всеки дъх е мистика. Всеки удар на сърцето е сливане с огъня. Ето линкове за Орфей и мистериите в орфизма: http://www.ohi.hit.bg/orfei.htm http://www.geocities.com/nur_varna/d59.html http://nikolagigov.hit.bg/ http://nauka.bg/forum/index.php?showtopic=...p;mode=threaded http://www.sinia-planeta.com/BG/orfei.htm http://oceansoul.truden.com/orpheus.htm http://orpheusclub.com/index.php?act=artic...mp;parent_id=15 http://www.myvideowish.com/blogs_full.php?id=267 http://scottishrite-bg.org/index.php?optio...0&Itemid=42 http://www.bgd.bg/EXCURZII/Excursion_2004/istoria.htm http://www.borey.biz/index.php?m=1339&...d=27&lang=1 http://esoteric33.tripod.com/Index147.html http://www.tracianvalley.hit.bg/orfizym.html http://forum.logos-bg.net/viewtopic.php?p=22088 http://www.bgtourinfo.eu/trakite.html http://pismena.hit.bg/zmk.htm http://www.institutet-science.com/bg/orfArkb.php Ето и линкове към книги: http://antiques.zonebg.com/as/to.htm http://www.book.store.bg/c/p-p/m-474/id-38...-georgieva.html http://www.bgbook.dir.bg/book.php?ID=11475 http://www.book.store.bg/c/p-p/c-152/id-13...kola-gigov.html http://knigibg.com/book_inside.php?book_id=5918 http://knigi.biz/?act=products&do=deta...43e69cff262b33e http://www.perperikon.bg/flash/bg_intro.html Редактирано Април 5, 2008 от Силвия СД Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Silviya Добавено Април 5, 2008 Доклад Share Добавено Април 5, 2008 Много се радвам, че има тема посветена на Орфей. Връщайки се отново към книгата на Никола Гигов-"Орфей и Европа", бих искала да споделя нещо от там, свързано с етимологията на името Орфей. Името на Орфей означава “магнитна светлина”. Нека вникнем в първата част на тази двуосновна дума: “Ор” – Орфей, Оренда, Оракул, Ореол, Орар... Все думи от светилищните тайнства. Към това подсказва и Платон: “Поезията са смятали за магнит, божествена сила, магнезийска, хераклийска”. Поезията и музиката са магнитната светлина на Орфей, с които той е обайвал всичко живо. В египетските йероглифи О е знак за духовна светлина, а Ор в Египет също е магнит. Поезията винаги са смятали за дар Божи, за астрална и магнетична сила.. Ето и линк към предишен мой пост, посветен на Орфеевото цвете, което се превърна в едно от любимите ми. Благодаря на Силвия за богатия материал, както разбира се и на останалите съфорумци. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Ани Добавено Април 6, 2008 Автор Доклад Share Добавено Април 6, 2008 Тракийска мистерийна драма Според Тракийската традиция, по време на древните тракийски празници и фестивали са се изпълнявали Мистериите на Сътворението на горната, средната и долната земя чрез Божественото Слово, Неговото раждане, Жертва и победоносно Възкресение, чрез които То разгромява и разпръсква мрака и възтържествува над враговете на човешкия род, като раздава безсмъртни дарове на посветените, изцерение и всяко земно и неземно благо.... Подробности можете да видите и прочетете тук Благодаря за интересната статия на Кристиян и за прекрасните мнения и линкове на Силвия, Silviya, AL414, Ян и Диди. Родопея - жрицата на Перперикон е на аватара ми. Във вените ни тече кръв на траки - чувствам я. Българите не знаят по какво стъпват. Земята ни е магична. Ние сме наследници на много, много древен народ. Всяка стъпка тук е жертва, положена на древен олтар. Всеки дъх е мистика. Всеки удар на сърцето е сливане с огъня. Силвия СД Жалко, че на запад свързват Орфей предимно с гърците - Orpheus Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Силвия СД Добавено Април 6, 2008 Доклад Share Добавено Април 6, 2008 Много важно къде с какво свързвали Орфей. Важното е ние да го чувстваме в себе си. А истината винаги излиза наяве. В това съм убедена, затова няма нужда тя да се доказва. Много преди Европа да чуе за християнството Павел е шетал по нашите земи и първи българите, изповядващи орфизъм, са чули за Христа. Христовата вяра е намерила добра почва тук, защото Орфей я е орал преди това. Истината е, че много преди така нареченото покръстване по времето на Борис I, българите са изповядвали християнство. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Ани Добавено Април 6, 2008 Автор Доклад Share Добавено Април 6, 2008 Много важно къде с какво свързвали Орфей. Важното е ние да го чувстваме в себе си. А истината винаги излиза наяве. В това съм убедена, затова няма нужда тя да се доказва. Много преди Европа да чуе за християнството Павел е шетал по нашите земи и първи българите, изповядващи орфизъм, са чули за Христа. Христовата вяра е намерила добра почва тук, защото Орфей я е орал преди това. Истината е, че много преди така нареченото покръстване по времето на Борис I, българите са изповядвали християнство. Важно е! За имиджа на страната ни, за туризма и т.н. Защо мислите, че македонците се стремят да се изкарат преки потомци на Александър Македонски, а сега протягат ръци и към траките и Орфей? Ние, българите сме преките наследници на траките. Във вените ни тече и тракийска кръв. Смятам, че това трябва да се пропагандира от българските културни емисари. Така както действат македонците. Колкото до оптимизма ти Силвия, че истината винаги излиза наяве и затова няма нужда от доказателства, то много ми се иска да е така. Но за съжаление историята е пълна с примери на обратното. Дори и Орфей е такъв пример. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Guest Кристиян Добавено Април 7, 2008 Доклад Share Добавено Април 7, 2008 Орфей като "продаваем" туризъм, митология, история и т.н. има значение за гърците...Богатият "грък" може да се изпълни с шовинизъм...но празнината между неговата душа и Твореца не може да се запълни с митология, археологични "каманаци" и "алфа"-самочувствие... Моето мнение е, че за нас Праотецът Орфей може да има едно единствено значение- да осветява Пътя за всяка Душа, отправила се към Твореца, извървяваща Пътя към Бащиния Дом...Дали ще ходя по "свещена земя" зависи не от земята, а от душата на ходещия...Душа, носеща Светлина, осветява всяка една форма, с която има съприкосновение.... Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Силвия СД Добавено Април 7, 2008 Доклад Share Добавено Април 7, 2008 Кристиян Орфей като "продаваем" туризъм, митология, история и т.н. има значение за гърците...Богатият "грък" може да се изпълни с шовинизъм...но празнината между неговата душа и Твореца не може да се запълни с митология, археологични "каманаци" и "алфа"-самочувствие... Моето мнение е, че за нас Праотецът Орфей може да има едно единствено значение- да осветява Пътя за всяка Душа, отправила се към Твореца, извървяваща Пътя към Бащиния Дом...Дали ще ходя по "свещена земя" зависи не от земята, а от душата на ходещия... Душа, носеща Светлина, осветява всяка една форма, с която има съприкосновение.... И мое мнение!!! Орфей първи е достигнал до истината, че земята има сферична форма, а векове след това неговите думи са повторени от други. Орфей Родопееца е убеждавал хората да се откажат от канибализма и от проливането на кръв. Още в Омировата епоха един тракиец, надхвърлил тесните рамки на своето време, е призовавал към здравословен живот – към приемането на растителна храна и отказване от животинската. Но далеч по-голяма негова заслуга е създаването тракийската писменост – свещеното дело на Орфей, започнато в Египет и довършено в Родопите, в което той привлякъл да участват и други поети. Не е ли странно, че от никой учебник по история ние не научихме, че траките са имали писмена? Едва сега разбираме, че преди ние българите да се докоснем до Библията, е имало “Библия Бесика” – Библия, преведена на бески език. А бесите са били най-напредничавото тракийско племе. Силата на словото е била осъзната от Орфей още тогава, много преди ерата на християнството, преди човечеството да чуе за първи път фразата “В началото бе словото...” С тази сила прочутият певец от Родопите е искал да обедини всичките 90 тракийски племена. Но явно други се уплашили от този колосален просветителски план и му попречили, като убили Орфей. И убийците едва ли са били точно вакханките, както разказва легендата. Родопееца е открил и за хората, и за природата чудодейния си божествен дар – музиката. Питагорейците са го титулували “канос” – цар на песните. Какво по-голямо признание от това?!... Опознал тайните на музиката и мощта на нейното въздействие, Орфей е можел да извърши грандиозен подвиг, като я даде на траките заедно с писмената. Впрочем не бива да пропускаме и този исторически факт, признат от най-видните историци и хронисти на Омировата епоха, че Орфей е дарил на гърците част от буквите на тяхната азбука. Но най-изумителното от всичко е, че той пръв на земята е предсказал идването на Спасителя – Исус Христос. Това се потвърждава от древните сведения, от един амулет, който се съхранява в Берлин, Германия, както и от илюстрацията на един керамичен печат в “Маските на Бога” от Джоузеф Камбъл (САЩ). В нозете на Разпнатия има надпис “Орфей – певец на Дионис”. Всичко това е представено в книгата на Никола Гигов “Орфей и азбуката”. Щом стъпите в “родината на музите”, както основателно някога са наричали Тракия, щом тръгнете към върховете на величествените Родопи, веднага ще почувствате духа на Орфей. Той е навсякъде – в започнатите и недовършени разкопки, сякаш открехнати врати на огромния подземен музей на Родопееца, в скалните надписи на свещения тракийски език, в полъха на фьона, в Орфеевото цвете – единствения представител на флората, който е способен от смъртта да се върне отново към живота. Само когато дойдете тук, ще разберете, че ние живеем върху свещена земя! Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Роси Б. Добавено Май 2, 2008 Доклад Share Добавено Май 2, 2008 Обаче наред със златото, елините (отчасти и римляните) взимат и нещо друго – учението на Орфей. Орфей е бил един от Великите посветени на древността, можем да го наречем и Духовен учител на траките. Той е използвал изкуството като метод за развитието на човешката душа и като средство за връзка с космическите сили. Учението на Орфей става основата, върху която се развива впоследствие добре познатата ни древногръцката култура. “Находките от археологическите разкопки край Татул потвърждават хипотезата, че светилището е на Орфей. Това посочи проф. Николай Овчаров на проведената в Смолян кръгла маса на тема "Магията на Орфей, фолклорът и младите хора". Със сигурност може да се каже, че това наистина е хероон, т.е. светилище на обожествен след смъртта си тракийски цар, голям и почитан в Родопите без съмнение, посочи проф. Овчаров. Той изказа предположение, че светилището край Татул действително може би е посветено на легендарния Орфей. Става дума за един много рядък обичай, описан от античните извори, в които тракийският цар се погребва не под могилен насип, а на върха на планината в пещера или колона, на място, от което и след смъртта си остава посредник между боговете и хората, обяснява археологът досегашната хипотеза. Според него този ритуал е описан за тракийските царе Орфей и Резус. Друг е въпросът, че дори не е известно дали Орфей е истинска реална личност, има хипотеза, че той може би е един сборен образ, коментира проф.Овчаров.” Наред с удивлението от откритията на българските археолози, буди истинско недоумение нелепото тълкуване на фактите: – заявява се, че Орфей може да не е реална личност, а сборен(!?) образ... – Предмети с ритуално предназначение се наричат “украшения”, сякаш тракийските царе са били твърде суетни и са ходили окичени от глава до пети със злато... - Италианските журналисти, научавайки за сензационните открития, наричат траките: "вечно воюващи сатани,(!) на които им е бил разрешен (от кого?) стремежа към красота" и "разбойници, но и хора с култура" !!! – Твърди се, че жреците синхронизирали примитивния (!) си календар и часовник с движенията на небесните светила. И то при условие, че древногръцките хронистите споменават, че тракийските жреци са познавали поименно 500 звезди. Твърде сложен “часовник” ще да са имали траките, щом в него са участвали 500 звезди!!! А истината е толкова очевадна – тракийската, както и всички други древни цивилизации са били изградени върху знанието за взаимовръзките между Небето и Земята, човека и Природата. Това знание, въпреки всички гонения, присмех и хули е преминало през вековете и е достигнало до нас. То носи името Астрология – наука за словото на звездите! Кирил Стойчев Траките и звездното небе Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Ася_И Добавено Юли 23, 2008 Доклад Share Добавено Юли 23, 2008 Днес: "Античен казан за ракия изрови проф. Николай Овчаров от светилището на Орфей край Татул. Находката е от ХII в., когато мястото е било имение на византийски аристократи. В такива съдове "аламбик" са дестилирани отвари. Използвани са за малки количества алкохол за нуждите на алхимици и магьосници, а не за промишлено производство, твърди археологът." Източник Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Ася_И Добавено Декември 17, 2008 Доклад Share Добавено Декември 17, 2008 "... на гроба на Орфей поникнала лоза от легендарния тракийски сорт зела, който се смята за изчезнал преди хилядолетия. Нарекли гроздето "Сълзата на Орфей". Интересното е, че не само на хълма не растат лози, но и на радиус от 10-ки км наоколо не се отглежда грозде! Дали това не е послание на самия Орфей към далечните му потомци? Едно напомняне за кръговрата в природата, където нищо не се губи - просто прелива от една форма в друга..." Повече тук Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Guest Fut Добавено Декември 17, 2008 Доклад Share Добавено Декември 17, 2008 Прекрасна тема Само малко ще напиша, а който се интересува източника ми е - "Живата Вода" - Лекции - IV - том - Елеазар Хараш: Близките му са го наричали Орфи - значи аура или светлина. Орофан значи "този, който лекува със светлина."...Той се ражда преди около 12 века в Тракия. Задачата му е да даде нов духовен импулс на жителите на Балканския полуостров и впоследствие на Европа. В Рило-Родопския масив е имало много скрити хранилища и ветилища. Орфей е бил син на жрец от Храма на Аполон, затова от малък го привлича Мъдростта. Той най-много е бил привлечен от тайните които са скрити във видимите неща. Неговата натура е била поетична и музикална и затова е изливал в музика и поезия своите мисли. Неговият идеал е бил Слънцето. То се изявява в Зевс, Аполон, Дионисий и Уранос. Редом с тези Храмове на Слънцетое имало и Храмове, посветени на Хеката - Луната, които са се отклонили от правия път и са се отдали на черна магия..." Поздрави! Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Guest Fut Добавено Декември 17, 2008 Доклад Share Добавено Декември 17, 2008 "... на гроба на Орфей поникнала лоза от легендарния тракийски сорт зела, който се смята за изчезнал преди хилядолетия. Нарекли гроздето "Сълзата на Орфей". Интересното е, че не само на хълма не растат лози, но и на радиус от 10-ки км наоколо не се отглежда грозде! Дали това не е послание на самия Орфей към далечните му потомци? Едно напомняне за кръговрата в природата, където нищо не се губи - просто прелива от една форма в друга..." Повече тук Всъщност това което трябва да се изнесе е изнесено и тук. Сверих нещата: "...Родопите са култова планина, владенията на тракийския певец Орфей. Според Фабър д’Оливие името Тракия призхожда от финикийското Ракхива – етерното пространство или небесната твърд. Името Тракия има символичен смисъл и означава страната на чистата наука и на произлизащата от нея свещена поезия. Легендарният Орфей блести с лъчите на творческия гений. Твърди се, че той е син на една от жриците на Аполон. Описан е с руса коса , падаща на вълни, и тъмносини очи. Красивият му глас е обаятелен, той говори с нов поетичен език и изглежда боговдъхновен. Орфей отива в Египет, където търси убежище при жреците в Мемфис. Там той научава тайните им, за двадесет години преминава всички изпитания и се завръща като посветен в тайните, за да изпълни мисията си. Нарича се Орфей или Арфа / аур на финикийски означава светлина, а рофае – лечение/, което означава онзи, който лекува със светлина. С научните си знания и със своя ентузиазъм Орфей увлича много от траките, преобразява религията на Бакх и укротява вакханките. Неговото влияние бързо прониква във всички светилища на Тракия. Орфей пречиства и преобразява простонародния Бахк в божествения Дионис, символ на Божествения дух. Така Орфей става първосвещеникът на Тракия и откривателят на небесния Дионис..." ... ... Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.