veselinvalchev1981 Добавено Февруари 6, 2008 Доклад Share Добавено Февруари 6, 2008 Бях обещал преди време да цитирам ено българско научно ежемесечно списание (но няма да го споменавам,за да не прозвучи като реклама),където се синтезират различни научни постижения.Порсто съм изненадан колко много учени работят върху необияснимите неща от живота,и то от доста отдавна,и ми е чудно как не се знае и как ние хората си тъпчем на едно място,до голяма степен с това се занимава квантовата физика. Професор Фред Уулф в труда си "Пространството и времето и отвъд него" казва: "Съзнанието е целокупността отвъд пространството и времето,която според най вътрешната си същност може да се окаже действителното "Аз".Сега знаем,че всяко пространство и време се състои от съзнание,че нормалното ни възприемане на реалноста въплащава смесица от безкрайно много вселени,с които ние съжителстваме". Физикът професор Робърт Йън до пенсионирането си бил декан и шеф на катедра по техника на аеронавтика и космонавтика в "Училището по инжинеринг и приложна наука" на Пристънския университет (Пристън,САЩ).В лаборатория,създадена специално за изследване на физически анумалии,с асистентката си Бренда Дюн и други сътрудници,изучавал причините за всякакви паранормални и парафизични феномени.В дългогодишни,финансирани от големи американски фирми,експирименти успял статистически да обхван,а по този начин и документално да докаже съществуването на телепатични импулсни фактори като телепатия,далечното възприемане,прекогницията и т.н..Най голямата му заслуга обаче била в откриването,че тези(привидно) аномални феномени,възникват чрез въздействие на съзнанието върху одушевени,респективно физически системи-нашия материален свят.Следователно телепатично импулсните феномени не са нищо друго освен дейности на съзнанието,въздействия на процесите на наблюдение и мислене - "мозъче материал"(материал на съзнанието,мисловни обекти). Йън изложил теорията си за влиянието на нефизическия духовен принцип "съзнание" върху одушевената и неудошевената материя в многобройни,публикувани в Америка монографии,чието съдържание отговаря на най високи научни критерии. В най-значителния си труд "Пределни области на реалността-ролята на съзнанието във физическия свят" той описва въздействито на процесите на съзнанието върху физически системи.За да може да оперира с недефинираното по правилата на класическата физика съзнание,онова,което спада към по-висше измерено биополе,Йън си служи с аналогии от физическата терминология - като атоми и молекули на съзнанието,частици и вълни на съзнанието,координати на съзнанието,както и с приспособени мерни единици,които обаче трябва да се схващат повече като качество. С тази книга,очертаваща насоките за интегрираща съзнанието Хова физика,се прави първата стъпка към по=доброто разбиране на паранорманите и парафизични процеси. На 29.04.1980г. току що провъзгласеният за професор по математика,тогава на 30 години,Стивън Уилиъм Хокинс прочел в аудиторията "Коккрофт"(университета Кембридж),уводната си лекция - с нея той определено слисал слушателите си,заявявайки края на теоретичната физика още в края на следващия век. За занимаващия се само с екзотични астро и микрофизични обекти (като черни дупки,новородени вселени,теория за суперканала и т.н.) Хокинс,теоретичната физика трябва да свърши там,където започва "физиката на съзнанието" на професор Йън.Който държи само на материалистичните теории и не взема предвид връзките между духовното и фактите от естествените науки,задължително ще свърши в задънена улица. Нека си спомним,че именно новомислищите сред физиците и психолозите бяха онези,които разкриха подобни взаимни връзки и свободомислещо ги отразиха в трудовете си : - Нилс Бор (1885-1962г.) размишлявал по вероятната връзка на квантовата механика с живите системи и приложимоста на различни квантово-механични концепции за биологични сравнения. ("Атомната теория и описанието на природата",Кебридж 1941г.) - Волфганг Паули (1900-1958г.) Интересът му към мистични и окултни неща имал за последица,че започнал да излесдва влиянието на архетипични понятия върху развитието на физическите теории.Във "Физика и философия" той се застъпва за цялостно разглеждане на количествата и качествата,на физичното и психичното като допълващи се аспекти на една и съща реалност. - Ервин Шрьодингер (1887-1961г.) Изучаването на източни и западни философии го накарало да пише по мистични и метафизични теми.В "Моя възглед за света"(Кейбридж,1964г.),той предполага,че светът трябва да се състои от елементи на съзнанието. - Паскал Джордан (1902-1980г.) разсъждавал за ролята на модерната физика за по добро разбиране на различни парапсихологични феномени.("Интернационален журнал по парапсихология"4 ,1960г.) - Юджин Уигнър (Нобелова награда 1963г.) изрично подчертал необходимостта от включване на съзнанието в теоретичната физика.(Симетрии и отражения",Блумигтън и Лондон 1967г.) - Карл Фридрих фон Вайцзекер - предложи да се въведе информационният термин като фундаментален принцип във физиката.Правил спекулации по връзката между източната метафизика и западната наука.("Единсто на прородата"Мюнхен 1971г.) - Сър Джеймс Джийнс (1877-1946г.) астрофизик,зявява : "Теорията на относителността показа сега,че електрическите и магнитните сили изобщо не са реални.При тях става дума само за присъщите ни мисловни построения,дължащи се на напразните ни усилия да се опитваме да разберем движенията на частиците.Същото важи и за силата на гравитацията на Нютон,енергията,моментите и други понятия,въведени за да разберем активността на света.Всички се оказаха голи мисловни построения,не издържащи дори теста за обективност.("Физика и философия",Кембридж 1943г.) - Карл Г. Юнг (1875-1961г.) описва психофизичните връзки с думите: "Микрофизическият свят на атома показва някои свойства,чието сходствос психичното направиха впечтление дори на физиците.Тук,изглежда,има указание поне,че паранормалните процеси могат да се преобразуват в друг медиум,а именно в микрофизиката на материята." Подкрепен от изявленията на реномирани учени от естествознанието и хуманитарните науки (немалко от тях са отличени с Нобелови награди и други отличия),професор Йън вижда същинската си задача в това да изледва експериментално особеностите на нематериалното съзнание,за да събере по такъв начин достоверни факти за необяснимите процеси,протичащи в реалният свят.Важните изводи,до които стигат в Пристънската лаборатория,се явяват едва ли не фундаментални за по-нататъчното развитие на човешкото знание : - "фотоните" на съзнанието проббиват тунели и в така наречените Фарадиеви клетки-изолирани помещения,не пропускащи електромагнитни вълни. - свързаните телепатично импулсни активности се сравняват от Пристънската група с принципа на молекулярното свързване(аналогията може да се приложи при всички форми на спиритуално лечение,при медитация,хипноза,мистични преживявания и т.н.). - колкото по малки стават рамерите на физическите системи (физика на частиците-напр.Кварки),толкова повече компонентата на съзнанието влияе върху материята. - дори и при континентални разстояния,Телепатичните импулси,"сигналите" не влошават качеството си (през използваното за пренасяне хиперпространство "предавател" и "приемник" на активността на съзнанието се покриват). - "кинетичната енергия на съзнанието се интерпретира аналогично на познатата ни от механиката кинетична енергия като способност за промени в самото съзнание или заобикалящата го среда.От което следва,че колкото по висока е "кинетичната енергия" на процесите на съзнанието,толкова по лесно могат да се преодоляват околните пречки и да се въздейства на други съзнания. - "измерващите системи" за процеси на съзнанието неизбежно трудно се обхващат субективно и математически.Професор Йън смята,че както в информационната теория или в определени психологически модели на възприятия или учебни процеси,те повече се представят логаритмично или повдигнато на степен.Биха могли да почиват вероятно и върху по-комплексни механизми,отколкото в Общата теория на относителността,например измененията на пространството и времето.Възможно е в последна сметка да се открият мащаби за оценката им като при неврофизиологични и невропсихологични процеси. - "съзнание" на неодушевени системи.Различията между одушевени и неодушевени системи от биологична и физическа гледна точка стават все по-размити.От една страна биологични единци като вируси,коацервати и жизнено важните ДНК и ПНК структури са разположени в сивата зона между сложни химически процеси и живи организми.От друга страна сложните микроелектрони схеми,каквито се срещат при изкуствен интелект,невронални мрежи и т.н. достигат различни степени на независима компетентност на способност за оценка и копиране.Меродавно винаги е взаимодействието на съзнанието със заобикалящата го среда.Реалноста се осъществява винаги чрез процеса на наблюдение. - Йън посвещава много внимание на пасивното и активно взаимодействие "човек-машина" Уязвимостта на съвременните (предимно електронни) инструменти,използвани в преработка на данни,в бордови компютри и ракетни контролни системи,крият опасности (които небива да се пренебрегват) за появяване само чрез наблюдение,които в бъдеще трябва повече да се имат пред вид. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
selin Добавено Февруари 6, 2008 Доклад Share Добавено Февруари 6, 2008 Наскоро попаднах на този интересен филм.Препоръчвам го на интересуващите се от темата. What The Bleep Down The Rabbit Hole.Има го в замундата и в дата.бг Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
veselinvalchev1981 Добавено Февруари 6, 2008 Автор Доклад Share Добавено Февруари 6, 2008 Филма е много добър,и науката вече се доближава до това което са говорили просветените с всше хора.А иначе ще потърся още информация за съзнанието защото съм чел пак от това списание че съзнанието е основен лечебен фактор,също и биохимията на тялото ни се определя от него,а и че имаме 2 съзнания едното рационално,другото емоционално,то това май всеки го зне де Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
FifCB Добавено Юни 5, 2008 Доклад Share Добавено Юни 5, 2008 Аз в момента чета "Самосъзнаващата се вселена" на Амот Госвами и там са дадени няколко дефиниции: 1. Съвместно съзнание 2. Вътрешно познание или убеждение, особено за собственото невежество, вина, дефицити и т.н. 3. Фактът или състоянието да осъзнаваш нещо. 4. Състояние или способност да бъдеш в съзнание като условие или съпътстващо обстоятелство на целия мисловен процес, чувстване и воля. 5. Целостта на впечатленията, мислите и чувствата, които израждат съзнатото същество на човека. 6. Състоянието да си в съзнание, разглеждано като нормало условие за здравия, буден живот. дефиниции, които Госвами взима от OXford English Dictionary, просто за обща култура. Но по-напред в книгата той доста хубаво описва съзнанието, усещането/будността/осъзнаване и безсъзнанието. Съпоставя ги.... Ще го обясня по начин, който аз разбрах с мои думи. Съзнанието възприема всичко докато си "буден"(чувста, емоции и т.н.), ти ги виждаш, усещаш, чуваш, мозъкът се концентрира в определена ситуация. Докато безсъзнателният аз, възприема абсолютно всичко, което е около това, върху което в момента мозъкът обръща внимание. Беше описан експеримент върху жена с "разцепен мозък". Дясната и лявата хемисфери на мозъка са хирургически разделени с изключение на центровете на задния мозъка, които участват в емоциите и чувствата. Когато снимка на гол мъж се прожектира на дясната хемисфера, тя демонстрита смущение и се изчервява. Когато е попитана защо обаче, жената отрича да се е почувствала неудобно. Тя не осъзнава тези вътрешни чувства и не може да обясни защо се е изчервила. Следователно безсъзнателното възприятие може да създаде осъзнато чувство. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Орлин Баев Добавено Януари 4, 2010 Доклад Share Добавено Януари 4, 2010 Какво казва науката за съзнанието. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.