selsal Добавено Януари 18, 2008 Доклад Share Добавено Януари 18, 2008 Според мен няма такова нещо като принципна ниска мотивация. Но пък има неосъзната мотивация. И в тоя смисъл посредством яснотата на мислите се осъзнава мотивациите. Подобряването на мотивацията - (как това има нещо общо с доброто като мяра) - едва ли ще вирее в контекста на неясни мисли. Ако някой е мотивиран да е добър и скромен, насред неясни мисли, е възможно само да си въобразява, че е добър и скромен. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Валентин Петров Добавено Януари 18, 2008 Доклад Share Добавено Януари 18, 2008 Според мен няма такова нещо като принципна ниска мотивация. Но пък има неосъзната мотивация. И в тоя смисъл посредством яснотата на мислите се осъзнава мотивациите. Утрирам, разбира се, "ниска" само относително. Например, спрямо "да обичаш ближния си като себе си". Това бе толкова просто и практическо, че дори неграмотни рибари нямаха проблем да го разберат. Подобряването на мотивацията - (как това има нещо общо с доброто като мяра) - едва ли ще вирее в контекста на неясни мисли. Ако някой е мотивиран да е добър и скромен, насред неясни мисли, е възможно само да си въобразява, че е добър и скромен. Да, възможно е. Аз поемам риска а ти? Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Диана Илиева Добавено Януари 18, 2008 Доклад Share Добавено Януари 18, 2008 (edited) selsal ти често доста твърдо настояваш, че твоята истина е действителната истина. В случая според мен го "отнесе" не точно заради конкретното ти изказване или по-точно не само заради него, ами за "цялостно творчество"... И тъй като темата е за скромността, а Подводни е олицетворил нейната антитеза с дракон, естествено е било azbuki да включи на тази вълна. Обаче, за който не го е чел, вметката й звучеше много сюрреалистично, оттам явно и обясненията им с Никола на ЛС, които само с известна доза мнителност могат да се определят като клюка - ти например чел ли си техните ЛС, дали са коментирали предимно теб или предимно книгата на Подводни? Редактирано Януари 18, 2008 от Диана Илиева Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Guest azbuki Добавено Януари 18, 2008 Доклад Share Добавено Януари 18, 2008 (edited) Голям шум стана около тоя дракон. Пак изяде вниманието Никола се беше загрижил да не би да съм го написала нещото за Станимир - невъзможно, тъй като няма нищо в Станимир, което да може да породи такава реакция у мен... или у друг? Иначе драконът при Подводни е събирачът на комплименти, а змията е неустоимият демагог - този, който замъглява съзнанието на човека за същественото, докато го оставя да се опива от формулировки и "чистота на мислите". Змията също така профанизира истинските стойности и превръща всичко в някаква вербална оргия (тук сам Подводни се спира в описанията, за да не бъде обвинен в порнография, както сам се изразява ). Книжката е забавна, поучителна и си струва да се прочете, тогава и целият хумор ще стане ясен на недоумяващите. П.П. Пояснявам само, че според Подводни ние НЕ СМЕ този зверилник, а го оставяме абсолютно несъзнателно в повечето случаи да се изразява чрез нас, изяждайки божествената енергия, която би трябвало да използваме за СЕБЕизразяване. Това се случва докато човек не си възпита собствената зоологическа градина от общо седем такива същности/архетипа, които авторът описва в редица различни проявления и магнитуди. Но стига човек да се огледа на този форум. В темата за депресията например си имахме един изявен сив, потупван одобрително по рамото от жълтия. Редактирано Януари 18, 2008 от azbuki Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
selsal Добавено Януари 18, 2008 Доклад Share Добавено Януари 18, 2008 Настоявам за "моята истина" ли? Пу, колко ли пъти в "цялостното си творчество" съм се разграничавал от това словосъчетание. Аз просто се стремя последователно и с известна понятийна изчерпателност да изразя мислите си. А онова, за което настоявам е, качествено изразени мисли насреща, както и добри доводи, които да подплътяват тези мисли. Всъщност моето самомнение е твоето самомнение. Помниш ли като ми обяснява как като млада си влизала в спорове и си горяла в тях. В мен разпозна себе си от преди години. Ти и сега продължаваш да държиш на това. За да обясня откровената проекция в тия мисли, ще се спра на следното твое мнение: ...ти например чел ли си техните ЛС, дали са коментирали предимно теб или предимно книгата на Подводни? - Диана Илиева В превод тук се казва - "колкото и умен да е някой, той не знае какво става в отделната човешка душа, само отделният човек си го знае". И ако някой претендира да знае такива неща, то той е самомнителен. В тоя смисъл аз не мога да знам какво всъщност си мисли един или друг човек, или какво си говорят двама души в личен разговор. Същинската мнителност обаче е именно в този агностицизъм на личното, в тая недостъпност на моето си. Точно твоите думи държат на "моята истина е свята истина, не си позволявайте да я коментирате, или да я отричате". За разлика от теб, когато аз оспорвам чуждите истини, правя преди всичко едно нещо, позволявам да бъдат оспорени "моите истини", а не си ги кътам все едно са ценност незаменима. А иначе Никола ясно си каза, че в лично съобщение е разбрал, че "лошият" не е Станимир (разигравайки малък театър на незнание, четейки публичните съобщения). Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Станимир Добавено Януари 18, 2008 Автор Доклад Share Добавено Януари 18, 2008 Имам три съкровища, които ценя и пазя. Първото е милостта; второто е пестеливостта; третото е да не се осмеляваш да оглавяваш другите. От милостта идва смелостта; от пестеливостта идва щедростта; от скромността идва водачествата. Днес хората бягат от милостта, но се опитват да бъдат смели; изаставят пестеливостта, но се опитват да са щедри; не вярват в скромността, но все се опитват да бъдат първи. Това е сигурна смърт. --- Защо морето е цар на стоте потока? Защото лежи под тях, затова е цар на стоте потока. Ако мъдрецът поведе хората, трябва да служи със скромност. Ако ще ги води, трябва да ги следва отзад. Така, когато мъдрецът управлява, хората не се чувстват потискани. Когато той застане пред тях, няма да им навреди. Целият свят ше го поддържа и няма да се отегчи от него. Тъй като той не се състезава, няма да срещне съперник. --- Ето защо мъдрецът действа без признание. Той постига онова, което трябва, без да се задържа върху него. Той не се опитва да показва знанията си. --- Мъдрецът никога не се опитва да трупа вещи. Колкото повече работи за другите, толкова повече има. Колкото повече дава на другите, толкова по-голямо е неговото изобилие. --- Ето защо в скромното се корени благородното. Ниското е основа на високото. Князе и господари се смятат за осиротели, овдовели и ненужни. Не зависят ли те от своята скромност? Твърде много успех не е предимство. Затова не звъни като нефрит, не тракай като каменни камбанки. --- Стани господар на Вселената, без да се стремиш към това. Лао Дзъ - Дао Дъ Дзин Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Guest azbuki Добавено Януари 18, 2008 Доклад Share Добавено Януари 18, 2008 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Донка Добавено Януари 19, 2008 Доклад Share Добавено Януари 19, 2008 (edited) От милостта идва смелостта; от пестеливостта идва щедростта; от скромността идва водачествата. Ако мъдрецът поведе хората, ... трябва да ги следва отзад. .. Тъй като той не се състезава, няма да срещне съперник. --- Ето защо мъдрецът действа без признание. ... Той не се опитва да показва знанията си. Лао Дзъ - Дао Дъ Дзин Благодаря, Станимир! Имате ли конкретен житейски опит как се постига това "водене като ги следвате отзад"? Дали учим нашите деца да работят заедно без да се състезават, без да търсят признание и без да показват знанията си? Или по-скоро на точно обратното? Редактирано Януари 19, 2008 от Донка Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Guest Ла Горда Добавено Януари 19, 2008 Доклад Share Добавено Януари 19, 2008 Из " Цветя от Светлина" Бъди духовен Когато те любят, използвай любовта. Когато те мразят, използвай омразата. Това значи: когато те любят, стани светлина, а когато те мразят, стани топлина. Когато те обиждат, стани теменужка. Това значи да станеш скромен и да изхвърлиш обидата от сърцето си. Когато те хвалят, стани кокиче. А това значи: стани смирен и изхвърли похвалата от сърцето си. Ар Хаварая - Елеазар Хараш Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.