Лъчезарна Добавено Февруари 24, 2010 Доклад Share Добавено Февруари 24, 2010 Един път, много пътища... Някой ни казва: "Това е правият път, него следвай!". Той има право да го каже. А аз имам правото да избирам. Сляпо да приема, че това е правият път, означава да прехвърля отговорността си за последващи грешки на другия. Ти каза, аз те послушах. Всеки трябва да си носи отговорността за избора. Изборът е част от пътя. Заблудите и съмненията са вътре в нас, бият от нашата камбанария. Това, което е определено за нас, то ще се появи, когато сме готови. До тогава има много пътища за вървене. Когато се появи единственият път, сърцето само ще тръгне към него, а съзнанието ще го възприеме, като вечно търсената липсваща част. За да усети това състояние, обаче, човек е нужно да възпитава и проявява ред качества в себе си. Всички много добре осъзнават, кои са тези качества. Душата ги помни, въпреки забравата при всяко ново прераждане. Така, когато се появи единственият път, няма да има нужда от други пътища. Съмнение винаги ще има, защото живеем в дуален свят, но когато намерим ... правилната посока ... непреклонно да желаем да я следваме Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Дъгата Добавено Февруари 24, 2010 Доклад Share Добавено Февруари 24, 2010 “Всички пътища към Бога са верни, стига да са към Него.” Учителя Затова и псалмопевецът казва: „Господи, като минавам през непознати, чужди места за мен, води ме за ръка“. Да, има незнайни места, има големи блата и пропасти в пътя на ученика, които не може да премине без водач. [b]Някой казва: „Аз мога и без Учител“. Можеш без Учител, но ако отиваш до село Драгалевци. Отиваш ли обаче на върха Мон-Блан, Учител ти трябва, и то първокласен, там сам не можеш да стигнеш. Има учители, които не могат да изведат своите ученици до тази височина. Като дойдат до едно място, казват: „По-нататък няма защо да вървим, това е достатъчно. Много учение не ни трябва“. Сега, като ученици, вие трябва да имате силно желание да вървите напред. Ще имате мъчнотии в живота си, но няма да се обезсърчавате; ще срещате противоречия, но вярата си няма да губите; ще срещате омразата, без да мразите; ще носите и злото, и доброто на гърба си, без да взимате участие в техния разговор. Ти ще ги носиш на гърба си, а те ще спорят. От време на време ще се обръщаш да ги погледнеш как спорят, но ще си мълчиш, ще повдигнеш малко раменете си и ще продължиш пътя си. Като се умориш, ще ги сложиш на земята да си починеш. Те още ще продължават спора, но ти няма да взимаш никакво участие. Това ще бъде едно занимание за тебе. Като си починеш, пак ще ги вдигнеш на гърба си и ще продължиш напред. Ето едно разрешение на противоречията, които срещате в живота си! Пробуждане съзнанието на ученика Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
borislavil Добавено Февруари 24, 2010 Доклад Share Добавено Февруари 24, 2010 Гледам, че след вчерашното ми мнение са се натрупали много (и то съществени) въпроси. Понеже съм ограничен във времето, днес ще отговоря само на Донка, а постепенно в следващите дни, когато имам възможност, ще отговоря и на другите приятели. „А как се разбира кой Учител е от Черната ложа?” – Учителят от Черната ложа е противник на Бога, антихрист, който се е откъснал заради своята гордост от Бога и иска да откъсне и теб. Първото нещо, което му липсва, е смирението – макар да се прави на такъв, не е. За него говори Христос, когато казва, че те са „вълци в овча кожа.” Двуличен и лицемерен е, защото се родее по дух с Бащата на лъжата - Дявола. Обичат да словоблудстват и да ласкаят, като по този начин предизвикват приливна вълна на егото, а тя скрива от вътрешния ни взор Божествената същина, която трябва да бъде наш ориентир в живота. Учителят от Черната ложа не притежава саможертвен дух – той не е готов дори и косъм да загуби от брадата си заради теб, камо ли да отдаде живота си. По – скоро ти се превръщаш в негова жертва. Той е високо интелигетен и може да те впечатли с огромните си познания, но… в сърцето му няма любов. Цялото му същество е проядено от корист, дори тогава, когато се опитва да изглежда безкористен. Във връзката си с теб той е важният – не ти! Опитва се да сложи знак за равенство между плътта и духа, между тленно и безсмъртно. Опитва се с всякакви методи и прийоми да те вкара в заблуда, да обърка душата ти, да загубиш пътя, вярата си, да те доведе до отчаяние… да скъса връзката ти с Бога, за да може да властва над теб… като ти обещава свобода – свобода дори от Бога, Който е Животворящият Източник. Но не ти казва, че този, който е свободен от Бога, е роб на Дявола. Учителят от Черната ложа е лишен от благодат, а само чрез благодатта, която ни се дава чрез Светия Дух, ние можем да станем съпричастни на Божествената енергия и живот. Словата на Учителя от Черната ложа не носят живот, напротив – те отнемат живот. Ако някой смята себе си за проводник на светлите същества, но след „проводничеството” се чувства като изцеден, това е сигурен знак, че зад неговото „проводничество” седи Учител от Черната ложа. „Ако един свободен човек избира лично своя начин да върви по пътя си и този начин включва няколко методи от различни школи, но така, че те да са хармонично съчетани помежду си, и с неговата уникална характеристика - това също ли може да се квалифицира като залитане?” – Понеже тук изхождаме от школата на Учителя, трябва да знаем с кои школи се родее тя. Лично посочени от Учителя са примерно школата на розенкройцерите и антропософската школа на Рудолф Щайнер. А като пример за Учител от Черната ложа Той посочва Бо Ин Ра. Но има нещо друго – в Словото на Учителя има достатъчно дадени методи за работа на ученика. Ако това Слово и тези методи не са ни достатъчни и търсим нещо странично, най – вероятно просто още не сме престъпили прага на школата, а сме само слушатели. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Guest azbuki Добавено Февруари 24, 2010 Доклад Share Добавено Февруари 24, 2010 Човек спокойно може духовно да се самоопредели, ако все още са му нужни определения, тоест, както се изрази един мой приятел немец, ако все още е в процес на възникване (Werden), а не на съществуване (Sein). С мои думи: Ако все още му е нужен бастун, за да върви. Иначе няма никаква нужда от самоопределение. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Валентин Петров Добавено Февруари 24, 2010 Доклад Share Добавено Февруари 24, 2010 (edited) Редактирано Февруари 24, 2010 от Валентин Петров Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Валентин Петров Добавено Февруари 24, 2010 Доклад Share Добавено Февруари 24, 2010 (edited) Може би е добре да си послужим с една аналогия. Нека на една равнина са нарисувани геометрични фигури, квадрат, кръг и пр. Те могат да се оприличат на съдържанието на ученията. Смисълът на ученията е като тримерна структура която има за основа сътветна фигура. Например, пирамиди, конуси, колони с огромна височина и др. Как обикновено се развива духовно всеки от нас. 0. Човек пазарува неща от различните учения. Той ги сравнява и се опитва да се ориентира както може в различията и в нееднаквото значение на думите. 1. Когато изучи едно учение в подробности той се добира до смисъла, Автентичните учения с космически произход са вътрешно непротиворечиви. Всяка част на една холограма носи информация за цялата холограма. Всички беседи на Учителя са в хармония, носят еднородни високи и силни вибрации. 2. Постепенно се отива още по-нагоре когато човек разбира, става едно с принципите и духа на учението и го прави част или смисъл на живота си. Проблемът в смесването на знание и практики от няколко учения е в интервала 1. - 2. Когато се гради, не трябва паралелно с това да се разрушава и внася хаос. Технологичната йога обикновено върви в комбинация с другите учения. Музика и мантри трябва да се тестват дали са добри. Редактирано Февруари 24, 2010 от Валентин Петров Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Слънчева Добавено Февруари 24, 2010 Доклад Share Добавено Февруари 24, 2010 Докато придобием широчина и дълбочина на възгледите, докато и съзнанието ни се разшири е нормално да четем и търсим различна литература. /не казвам да следваме учение/. Мисля, че съм споделяла, че започнах да чета само беседите, без изобщо да съм търсила учение. Знаех си една молитва от дете и нея си казвах. Правех си малки опити от беседите и си ги изучавах години. Спомням си нещо, което още в началото ми се заби в ума-"Когато започнете да работите със Словото, не казвайте на никого, докато Духът не укрепне у вас, за да не ви завладяват черните."-/цитата е по памет/. Сега, доста години по-късно смея да кажа, че това е много навременно предупреждение, защото, когато започнем да ставаме по-сетивни има и изпити, предизвикателства... Но Стан каза нещо много важно: Силата на тъмните е в слабостите на хората. Човек без слабости не може да бъде контролиран, а ако човек е зависим дори само от едно свое лично желание или амбиция, тъмните ще се възползват. Затова и те не атакуват открито обикновените хора – нямат нужда от това. Те могат да бъдат манипулирани чрез егоистичните им желания. И колкото по твърдо е решил човек да се освободи от слабостите си, толкова по-яростни стават атаките на черното братство, опитващо се да всее страх и несигурност в мислите му. В крайна сметка това може да бъде използвано за още по-голямо усилване на волята и духовните качества на човека. Т. е., за да победим света е нужно своя свят вътре да познаем и подредим... А когато сме отворили сърцето си и сме пуснали светлинката в ума, страховете изчезват и всичко е прекрасно, чисто... Дори и в тъмнината виждаме смисъл... Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Донка Добавено Февруари 24, 2010 Доклад Share Добавено Февруари 24, 2010 Благодаря на borislavil за изчерпателния отговор Всъщност темата там малко се измести - от един път, много пътища към един учител, много учители. За себе си мога да кажа, че съм приела за Учител Христос и всичко останало ценно, до което съм се докоснала го виждам в светлината Му. Сложно е да се ообясни ка точно - така си го усещам. Учителя е много близо до Христос, много... Но Христос може да се усети и в много други, много... И винаги помня, че всеки има своя път към Бог. И на всеки Бог и Христос говорят на различен език. Така че по темата - според мен всеки си има свой един път, макар и понякога се налага този път да извива почти със завои на 180 градуса - и няма два еднакви пътя - затова пътищата са толкова много.... Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Слънчева Добавено Февруари 25, 2010 Доклад Share Добавено Февруари 25, 2010 "Всъщнст път няма. Пътят се изгражда ог стъпките..."-индианска мъдрост "Всички пътища водят към Рим"-към Бога Някои са по-къси, други по-дълги... Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Венцислав_ Добавено Февруари 25, 2010 Доклад Share Добавено Февруари 25, 2010 Щом толкова използвате понятията "Черна Ложа" и Дявол, нека някой обясни какво точно означават. (Мнението ми в скоби, за всеки случай: - след като сега заучено ще започне да се говори за его, то значи няма как съдържанията на тези понятия да се отделят от всяка една конкретна личност, тоест - свързани са с нашите си асимилации и насочености, а не с някакви си там общности, същества и не знам какво още. Показателен е и факта, че говорите за "Учител от Черната ложа", който (учител уж) първо, едва ли би се самоопределил така и второ, конкретните граници на неговите асимилация и насоченост не дават и на нас възможност да го определим така. Общо взето, тези наивни спекулации за Дяволчета разни и други с рогца, ни дават фалшива увереност, че можем да разпознаваме влияния и въздействия според външните им форми, което аз веднага бих определил за едно от най-опасните реални влияния на същите, ама с псхичините си форми. Дори съвсем логически бих определил именно обсъждащите конкретики за някакви ложи и управляващи ги същества (точно като в някой фентъзи роман), за несъзнателно (то няма как иначе) принадлежащи към тях. и т.н.) Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
borislavil Добавено Февруари 25, 2010 Доклад Share Добавено Февруари 25, 2010 Божидар, 1. когато познаеш Същността на Учителя, ще осъзнаеш не интелектуално, а екзистенциално, че Тя е всеобхватна, т.е. да се отдадеш на Учителя, само външно погледнато изглежда да абсолютизираш един аспект на Божественото – в действителност Той е „тесният път”, „тясната врата”, за които говори Христос и през които трябва да преминеш, за да усетиш вкуса на целокупното Битие, на Бога, и на Вечния живот. 2.Що се отнася до световните религии, източникът на светлината може да е един, но пречупването й да е различно. Всяка религия представлява система от вярвания, която служи за облагородяването и духовното усъвършенстване на човека – система, която си има своя методология. И както не можем да твърдим, че отделните системи в човешкото тяло (отделителна, полова, сърдечно – съдова, нервна и т.н.) са еднакви, така не можем да твърдим и че отделните религии са едно и също. По – скоро трябва да се съгласим с техните различия, да приемем конкретния подход към реалността на дадена религия и да осъзнаем, че тя си има своето място и предназначение в пътя на духовното израстване на човека. Някъде Учителят правеше сравнение като оприличаваше отделните религии – една на корена, друга на стъблото, трета на клоните, четвърта на листата, на пъпките, на цветовете, на плодовете… Истината е, че световните религии, освен общите неща, имат и доста различия и противоречия – едни вярват в инкарнацията, други не вярват, за едни има Бог, за други няма. Или пък християнството се гради на на разпятието и възкресението на Иисус Христос, а в Корана пише, че той (Исус) не е разпъван въобще, а Бог (Аллах) е оприличил друг човек на него и той е бил разпънат. Затова и Исус не е възкръсвал – той е само един от Божиите пророци, а не Единороден Син Божи…<br style=""> <br style=""> 3.Определено мисля, че е прекалено да твърдиш, че такова нещо като школи не съществува и не е съществувало. Не само че съществуват различни окултни школи, всяка от които работи със свои традиционни методи и средства, т.е има си собствена методология и определени стъпки, които трябва да се извървят (което ще рече, че трябва да има вещи хора, които са минали по този път, т.е. Учители), но има школи и в изобразителното изкуство, музиката, литературата… и ти разгръщаш своите способности в рамките на определена школа, т.е. тя ти помага да моделираш и да разгърнеш своя творчески потенциал. Така стоят нещата и в една окултна школа – Учителят, Неговата методология ти помагат да разгърнеш своя божествен потенциал… иначе той може да си остане в спящо състояние… както при човек с музикални заложби, който обаче не е ходил на уроци при учител, и те са останали само в потенциално сътояние, неразгърнати. В заключение бих казал, че е твоя работа, Божидар, дали ще се довериш на Учител и на школа. В действителност всеки си има път и... всяко нещо с времето си. Успех! Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
B__ Добавено Февруари 25, 2010 Доклад Share Добавено Февруари 25, 2010 Не виждам причина да не се довериш на учител, ако любовта те докара до него. Ти разглеждаш моите коментари от гледна точка на формата и наистина формата на религиите е различна. Но формата е само средство за разкриване на съдържанието. Както и школите са средство за разкриване на съдържание. А съдържанието е в самия ученик. Съвременните школи, повечето от тях, са останали само на форма, а съдържанието е загубено. Затова всеки трябва да си намери собствена школа и учител, който носи съдържание. Трудно е днес със школите Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Валентин Петров Добавено Февруари 26, 2010 Доклад Share Добавено Февруари 26, 2010 (edited) По-късно се запознах с теософските идеи, които тогава се изнасяха от Софрони Ников. Теософите тогава бяха много активни, имаха голяма отпечатана литература. Тогава всички я четяхме. Аз се записах и започнах са посещавам теософските курсове. Завърших ги и получих диплом, че съм завършил теософското си обучение. Дипломата беше представителна, голяма с много печати и с подписа на Софрони Ников. Бях я окачил на стената в стаята. По това време се бях запознал с Учителя Дънов и посещавах Неговите лекции. Не мина много време и получих силно главоболие с многократно повръщане. То продължаваше няколко дни. Толкова силно бе главоболието ми, че не виждах нищо пред очите си. Какво да правя? Посъветваха ме да отида при Учителя Дънов. Знаех, че Той може да лекува и да помага. А аз съм млад, млад и зелен, току-що постъпил и посещаващ Неговите беседи. Бях новак. Отивам, срещам се с Него и Му се оплаквам. Той ме изслуша внимателно и каза: “Рекох, ти посещаваш теософите и Мен. Едните представляват едно силово поле от енергия с подобаваща окръжност. А другите са също едно поле от сили с подобна окръжност. Но като посещаваш тях и като посещаваш и Мен, тези две окръжности се пресичат в теб и оттам идва твоето заболяване. Те могат да те разрушат. Затова трябва да избираш: или при тях или при Мен. На две места не може. Не може да бъдеш слуга на двама господари. Иначе ще си заминеш от този свят.” И тогава трябваше да избирам. Аз избрах посоката. Отидох у дома, свалих голямата диплома от стената с многото печати и я върнах лично на Софрони Ников. Той се учуди много. Но аз нищо не му казах. Не исках да го обиждам. Тогава се върнах при Учителя и Му казах за моето решение. Той нищо не ми каза. На следващия ден главоболието ми изчезна. Затова човек не може да бъде слуга на двама господари, защото единия ще намрази, а другия ще заобича. И когато се събере омразата и обичта в него, то той ще се саморазруши. Този окултен закон го проверих много добре. ДВЕТЕ ОКРЪЖНОСТИ НА ДВЕТЕ ШКОЛИ, Никола Нанков, ИЗГРЕВЪТ НА БЯЛОТО БРАТСТВО, под ред. на д-р Вергилий Кръстев Сега, аз не мисля че при теософите е имало черни ръководители, нито омраза към доброто. Те са по идея бяло, чисто учение. Много лесно обаче се разпръснаха на сектантски направления. Нещо не беше съвсем така. Мисля че не е случайно където Рудолф Щайнер също си излезе от теософската общност. Според мен горната история показва че Учението на Беинса Дуно по различен начин изгражда ученика от Теософията. Затова е и проблемът в периода на израстване. Когато сребърната колона е готова, тя може да издържа на каквото и да е учение. Редактирано Февруари 26, 2010 от Валентин Петров Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Guest azbuki Добавено Февруари 26, 2010 Доклад Share Добавено Февруари 26, 2010 Най-добрите ми учители са били "черните". Преподават незабравими уроци. При това не прочетени някъде - собствено производство. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Валентин Петров Добавено Февруари 26, 2010 Доклад Share Добавено Февруари 26, 2010 Всичките ми учители са или са били добри хора. Злите, корумпираните, жестоките хора, да ги мисля за учители - далеч от мен. Веднъж през 1996 срещнах учителя си по физика от гимназията. Промените продължаваха и науката беше зле финансирана. Той ми разказа един свой разговор с колега от университета: С.И. В тези условия, нека поне да отворим очите на някого. Г.Е. А като му ги отвориш, какво можеш да му предложиш? Истинският учител спасява човека от трите вида страдания, отваря му очите и го вдъхновява за самостоятелно търсене на истината. Той не търси изгода от ученика. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Guest azbuki Добавено Февруари 26, 2010 Доклад Share Добавено Февруари 26, 2010 (edited) Всичките ми учители са или са били добри хора. Жалко за теб... Добре ще бъде да имаш и един "лош" учител. Ще те обогати неимоверно. Както казва и Дънов, най-голямото изпитание е изпитанието на "дявола". И Господ някой като иска да го изпита, праща му дявола, той сам да го изпита. И ако това изпитание премине, значи е научил най-сериозните уроци. Ако някой все още дели нещата на добро и лошо и не вижда учителя в онзи, който говорил на Исус в пустинята, то той просто живее едностранността на илюзията и се занимава с това, което Лазарев именно нарича вкопчване в духовните ценности. Разбира се, това е до време. Рано или късно някой ще пукне този балон. Перфекционизмът е много далеч от любовта - поради тази причина Венера е в екзалтация в знака на Рибите и в падение в знака на Девата - знак, който много държи на реда и чистотата. Никой никого не спасява. Само сами можем да се спасим. Това е отговорността, която не желаем да поемем. Исус не е "изкупил" греховете на човечеството, както твърди от столетия църквата. Исус е посочил един път - на Христос вътре във всеки един от нас. Този път трябва да си го извървим сами. Никой няма да ни вади с ръкавици от блатото. (Това сънувах и разказах ей тук - пост 233) Редактирано Февруари 26, 2010 от azbuki Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Валентин Петров Добавено Февруари 26, 2010 Доклад Share Добавено Февруари 26, 2010 Злото не е добро. Не може да се прекоси океана ако посоката на движение постоянно се мени. Материалната вселена не може да бъде учител или източник на добро. Всъщност, тази вселена е голяма измама и съдържа най вече тъмнина. Черният адепт в пустинята не може да освободи човека. Учителят идва от духовната вселена която е отвъд физическата, астралната, менталната и причинната области. Затова той може да освободи ученика. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Guest azbuki Добавено Февруари 26, 2010 Доклад Share Добавено Февруари 26, 2010 Както казах, балонът някога се пука. Няма нужда да бъде оспорван - поради това. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Валентин Петров Добавено Февруари 26, 2010 Доклад Share Добавено Февруари 26, 2010 Една красива патица плуваше по бистрите води на езерото към изгрева на слънцето Настървен за кръв ловец я застреля, заедно с други патици от ятото. Нали сме хомо сапиенс? Или все пак сме само хомо. Кой причини деградиралото състояние на човека? Стотиците милиони животни убивани всеки ден за да удовлетворят хората своята лакомия? Това че и досега парите за оръжие са повече от всички други разходи? Не извинявам човека. Той би трябвало да упражнява способността си да мисли и да различава нещата, дори поне естетически. Доброто е красиво, любовта е красива. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Guest azbuki Добавено Февруари 26, 2010 Доклад Share Добавено Февруари 26, 2010 Една красива патица плуваше по бистрите води на езерото към изгрева на слънцето Настървен за кръв ловец я застреля, заедно с други патици от ятото. Нали сме хомо сапиенс? Или все пак сме само хомо. Кой причини деградиралото състояние на човека? Стотиците милиони животни убивани всеки ден за да удовлетворят хората своята лакомия? Това че и досега парите за оръжие са повече от всички други разходи? Не извинявам човека. Той би трябвало да упражнява способността си да мисли и да различава нещата, дори поне естетически. Доброто е красиво, любовта е красива. Съденето не е любов. Разбирането е. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Слънчева Добавено Февруари 26, 2010 Доклад Share Добавено Февруари 26, 2010 Азбуки е права-Всичко Е Светлина. Но докато сме в дуалността ще виждаме черно и бяло... Черният адепт не може да ни освободи, но ако му устоим ще сме свободни. И наистина, когато дойдат изкушенията, изпитите /от тъмното/, тогава именно разбираме дали сме свободни и дали ще видим Светлината, Абсолютната. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Guest azbuki Добавено Февруари 26, 2010 Доклад Share Добавено Февруари 26, 2010 (edited) Обичай враговете си, защото те са твои приятели. Обичай тъмнината, защото тя е светлина. Има два типа "бяло". Едното изключва всички други цветове от себе си и се обявява за "добро", то дразни очите подобно на неонова светлина. Някои насекоми дори умират от нея. А другото бяло, подобно на истинската, естествена светлина, включва всички цветове в себе си - и черния. Та който не е обикнал черното, не е обикнал нищо. П.П. Подобна мъдрост се съдържа и в края на този разказ на Елин Пелин: "Очистих се, защото направих добро на най-лошия." Редактирано Февруари 26, 2010 от azbuki Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
borislavil Добавено Февруари 26, 2010 Доклад Share Добавено Февруари 26, 2010 Val168z, не смятам, че един е Учителят, който проповядва истината на Земята, и не вярвам, че само едно е светлото и правилно учение! Но… за мен… в тази епоха мировият Учител е един и Той дава основополагащите насоки за развитие на човешкия род и на новата култура, която предстои – културата на Любовта (културата на шестата раса). Диана, всеки, който е жив, е противоречив, защото самият живот е изпълнен с противоречия. И е нормално да бъде така (поне според мен), защото животът не е само суха логика – освен рационален, той е и ирационален. И в това е неговият чар. Така че, аз обичам и не се притеснявам да си противореча – просто смятам, че човек трябва да притежава пластичност на съзнанието и да оглежда нещата от различни гледни точки и от различни полета на съзнание. Не се притеснявам и че ще объркам тези, които ме четат. Да, биха могли да се объркат, ако ме четат само с ума си, но ако ме четат със сърцето си – това не може да се случи. А една част от тези, които ме четат със сърцата си, са способни да ме разберат и без думи. Аз нямам физически Учител, но нима трябва да ограничаваме богатството на реалността само до нейното физическо измерение? Или пък свещената връзка Учител – ученик? Да, тя се създава на физическо поле, но не е задължително това да се е случило в рамките на този живот. Веднъж създадена, връзката между ученика и неговия Учител продължава да съществува – понякога по – плътна и осезаема, понякога по – фина. За посвещенията си не мога да говоря – много е лично. Принципно казано, те са седем, като при всяко новополучено посвещение се дава ново име, което съответства на нова степен на съзнание. Вярно е, че Учителят намира ученика, но ученикът трябва да се самоопредели, защото не му е позволено да черпи от полетата на различни школи. Самоопределението не е толкова лесна работа, колкото може би изглежда. Вальо е дал чудесен нагледен пример, свързан с Никола Нанков. А това, че черният Учител намира сам ученика, си има своето обяснение – тъмните се опитват да задушат всяка бликнала светлина и всеки порив към светлината още в зародиш, защото когато Божественият стремеж придобие размах, става по – трудно. Но пък тогава и изпитанията за ученика нарастват. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
B__ Добавено Февруари 26, 2010 Доклад Share Добавено Февруари 26, 2010 Азбуки и Валентин , мисля си, че говорите за различни понятия и затова се забавлявате да си обменяте постове Става въпрос за черен учител, който се праща от съдбата, за да те подлага на изпитания и черен адепт, който иска да те научи на лоши неща като черната магия например. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Guest azbuki Добавено Февруари 26, 2010 Доклад Share Добавено Февруари 26, 2010 Ех, Божидаре, много знаеш. Напиши направо един компендиум на различните видове адепти, че да хванем и ние нещо от тая наука. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.