Guest azbuki Добавено Декември 22, 2007 Доклад Share Добавено Декември 22, 2007 По-целомъдрен от обругания човек няма. По-целомъдрен от Йов. По-целомъдрена от Мария Магдалина. По-целомъдрен от Сизиф. По-целомъдрен от изкормен делфин или пребито куче - няма. Интересно... Има нещо вярно. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
infinity1305 Добавено Декември 22, 2007 Доклад Share Добавено Декември 22, 2007 За мен целомъдрие е синоним на чистота. Душевна. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
borislavil Добавено Декември 22, 2007 Доклад Share Добавено Декември 22, 2007 Целомъдрие в същината си, за мен, е сливането на духа с душата. Цяла е мъдростта единствено слята с любовта. В десятката!!! Да, ето за това иде реч! Само че, ако у такъв човек потърсиш следи от плътска похот, от сладострастие - няма да намериш, защото те принадлежат на низшето човешко естество, на което този, който е осъществил мистичния брак между Душата и Духа, не е подвластен, защото го е надраснал. Целомъдреният човек е чист и непорочен в мислите, в думите и в делата си. Донке, временното въздържание от секс, по една или друга причина, не може да се нарече целомъдрие. За целомъдрието не е правилно да говорим като за въздържание от каквото и да било. По - скоро целомъдрието е качество на съзнанието - или си целомъдрен, или не си! Ако ти си на това ниво на осъзнаване на нещата, пред теб изобщо не възниква въпросът дали да правиш секс или не. Затова е и казано, че плът и кръв не могат да наследят Царството Божие. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Силвия СД Добавено Декември 22, 2007 Доклад Share Добавено Декември 22, 2007 По-целомъдрен от обругания човек няма. По-целомъдрен от Йов. По-целомъдрена от Мария Магдалина. По-целомъдрен от Сизиф. По-целомъдрен от изкормен делфин или пребито куче - няма. Ето това е в десятката! Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Слънчева Добавено Декември 22, 2007 Доклад Share Добавено Декември 22, 2007 (edited) Да, Мона и на мен ми харесва Далеч съм още от целомъдрието. Като го достигна ще мога да му дам определение. Но се опитвам да изчистя както мислите, така и делата си.... Редактирано Декември 22, 2007 от xameleona Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Максим Добавено Декември 22, 2007 Доклад Share Добавено Декември 22, 2007 Понеже е ясно, че никой от нас не е стигнал до истинско целомъдрие, ето един поглед на просветлен, успял да стигне до такова, споделил е това знание на Бъдни вечер преди точно 10 години: Човешкият живот е комбинация от материя или тяло и дух или вибрация. Радостта е да станеш силна вибрация и да забравиш, че си материя. Плътските инстинкти могат да те накарат за момент да изпиташ силни вибрации. По този начин те ти позволяват да зърнеш радостта. Но такава радост е краткотрайна и накрая те прави безчувствен. Удоволствието, което идва от сатсанг е с по-висша природа. Мантрите и пеенето създават вибрации в духа. Ето защо когато медитираш и пееш, екстазът продължава дълго време. Удоволствието от финото е дълготрайно, зареждащо с енергия, ободряващо и освобождаващо. Удоволствието от грубото е краткотрайно, изморително и обвързващо. Когато знаеш, че си електричество-вибрация или енергия, тогава жадуването, алчността, похотта и гневът изчезват и се превръщаш в истинско празненство. Шри Шри Рави Шанкар, Европейски ашрам, Бад Антогаст, Германия, 24 декември 1997 г. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Guest бяса Добавено Декември 22, 2007 Доклад Share Добавено Декември 22, 2007 В живота досега, не пожелах ли някой, без да го познавам? Никой ли не ме погледна лошо и не се ли вдигна злобата във мен? Винаги ли бях с "единствената" нощем? Бях ли извор чист през всеки ден? Ц я л ли съм, без всичките си спомени и м ъ д ъ р ли съм, ако искам да съм само бял ? Мога ли да си говоря с вас, на топло, докато някой вие с кучетата вън? Целомъдрено, ... да, ... мога да постъпя, но целомъдрен, ... няма как да съм ! --------------------------------------------- ... да се държим естествено, така ще бъдем по-доброто "себе си" и ще дойде ред да се "познаем" - Judgement Day Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Диана Илиева Добавено Декември 22, 2007 Доклад Share Добавено Декември 22, 2007 Целомъдрено, ... да, ... мога да постъпя, но целомъдрен, ... няма как да съм ! Именно Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Теодора Андреева Добавено Декември 22, 2007 Доклад Share Добавено Декември 22, 2007 (edited) А, въпросът е много лесен - това с излизането от гората. С други думи - умрираш си и готово. И ставаш един мъртъв, сух пън. Аз имам друго предложение, без недосмислици. Всеки, който го вълнува целомъдрието, а е в зряла и активна полова възраст, да отиде да си провери точната патология с хормоните. Не само половите - има и други хормони, определящи наличието и степента на либидо - тези на щитовидната жлеза например, също и пусковите хормони от хипоталамо - хипофизарния тракт - така наречени тропни, които мозъкът отделя. Направете си един хормонален профил, вече в почти всяка лаборатория може да се извърши това. Зная какво ще ми кажат защитниците на духовните интерпретации за целомъдрие - че не всичко е медицина. Аз пък ще им кажа, че всяко отклонение си има своето прозаично научно обяснение. Извинявам се за цинизма, но ми се ще да бъдете живи. Мда, това е широко разпространеното мнение за секса и малко са тези, които се осмеляват да му противоречат. Ако смяташ че редовното чукане е критерий и сумум на здраве и щастлив живот ... трябва да ти кажа, че се лъжеш. Твърдя го от собствен опит - със и без секс. Извинявам се и аз за цинизма. Човек не е само прост сбор взаимодействуващи химически съединения. Удоволствието от финото е дълготрайно, зареждащо с енергия, ободряващо и освобождаващо. Удоволствието от грубото е краткотрайно, изморително и обвързващо. Когато знаеш, че си електричество-вибрация или енергия, тогава жадуването, алчността, похотта и гневът изчезват и се превръщаш в истинско празненство. Без да звучи нескромно, да речем, че го научих и почувствуах от собствен опит Празникът на душата е несравним с телесните удоволствия. Редактирано Декември 22, 2007 от Теодора Андреева Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Guest Мона Добавено Декември 22, 2007 Доклад Share Добавено Декември 22, 2007 Докато сте живи - това ваше обругавано тяло ще бъде вашият затвор, вашата крепост, вашето проклятие и единствено обиталище за душата ви. И единствен проводник за Светлината. Не го мразете, а го обичайте. И не бъдете целомъдрени както сте чували отнякъде за целомъдрието - някаква снобска измислица (в смисъла на sine nobilitate). Предпочитам примирението на прегазената тръстика отколкото хвалбата на непорочната и заедно с това крещяща натрапчива мъдрост... Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Станимир Добавено Декември 23, 2007 Доклад Share Добавено Декември 23, 2007 Човек, който никога не е губил целомъдрието си, рано или късно ще го изгуби. Човек, който никога не е губел целомъдрието си, не е истински целомъдрен. Целомъдрие, означава чистота - чистотата на детето, съчетана с тази на мъдреца. Защо е този стремеж към целомъдрие? - Може би защото такава е нашата най-съкровена същност. Изгубването на целомъдрието и намирането са част от процеса на себепознаване. Намереното целомъдрие не е като изгубеното. Детето е пораснало, възвърнало си е невиността, но е придобило мъдрост и разбиране. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Guest azbuki Добавено Декември 23, 2007 Доклад Share Добавено Декември 23, 2007 (edited) Явно е невъзможно да се обясни на някои, че целомъдрието не е обругаване на тялото. Колкото и да се обяснява че няма нищо такова, продължава да бъде схващано по този начин. Това е симптом на неспособност за помиряване или по-скоро обемане на противоположностите от определено ниво на съзнание. Редактирано Декември 23, 2007 от azbuki Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Guest Мона Добавено Декември 23, 2007 Доклад Share Добавено Декември 23, 2007 Ти нали си разбрала дълбоката същност на целомъдрието? А другите да го разбират както си искат. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Guest azbuki Добавено Декември 23, 2007 Доклад Share Добавено Декември 23, 2007 Ти нали си разбрала дълбоката същност на целомъдрието? А другите да го разбират както си искат. Какво значение имам аз? Полезно е на хората просто да се намекне и за това: че има живот отвъд противоположностите и че мисленето в противоположности е част от илюзията. Иначе аз какво съм разбрала в случая няма никакво, ама никакво значение. Но ти това виждаш вместо да видиш това, което в действителност казвам - не аз, а АЗ. Всички сме АЗ и това АЗ всичко знае. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Guest Мона Добавено Декември 23, 2007 Доклад Share Добавено Декември 23, 2007 (edited) Границите на моя език са граници на моя свят. Плагиатствам с удоволствие от Витгенщайн. А и какво значение има - винаги ще има изгубени в превода. Изяждам буквите. Следва редакция. Нецеломъдрено. Редактирано Декември 23, 2007 от Мона Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Guest azbuki Добавено Декември 23, 2007 Доклад Share Добавено Декември 23, 2007 Границите на моя език са граници на моя свят. Ами добре. Ще се разшири този език, а някой ден вече и няма да зависиш от него. Като опознаеш небесния. Няма лошо. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Силвия СД Добавено Декември 23, 2007 Доклад Share Добавено Декември 23, 2007 И кой е този небесен език? Не-обесен, заради това, че говори истината... Няма такъв! Поне аз не познавам. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Максим Добавено Декември 23, 2007 Доклад Share Добавено Декември 23, 2007 Няма такъв! Поне аз не познавам. Това че ти не познаваш, не значи че няма. Когато притежаваш цялото знание за всичко във Вселената тогав можеш да каже дали има или няма нещо. След като не го притежаваш това знание е по-добре да не правиш толкова категорични изводи. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Guest Мона Добавено Декември 23, 2007 Доклад Share Добавено Декември 23, 2007 (edited) Малките деца искат да знаят всичко. Малките деца искат всичко да пипнат. Малките деца се сърдят като не получат обещаните си играчки. Малките деца порастват. Редактирано Декември 23, 2007 от Мона Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Роси Б. Добавено Декември 23, 2007 Доклад Share Добавено Декември 23, 2007 Защо ли и кога хората са го свързали със сексуалния живот или по-скоро с отказа от него? Според общественото мнение сексуалният живот е израз на моралното поведение на човек. Бих казала на този живот, който се демонстрира пред всички. Случаите, в които не се знае или говори за множество сексуални контакти. За мен обаче нещата не спират само до тук. За мен морал и нравсвеност са много по-широки понятия, обхващащи много други добродетели. Искам да кажа, че целомъдрие за мен е синоним на нравсвена чистота. Че никой от тук присъстващите не е целомъдрен е ясно, но нека да сме и с друго наясно - защо толкова ни вълнува истинското целомъдрие - ето това е съществен, по моему, въпрос. Целомъдрие в същината си, за мен, е сливането на духа с душата. Цяла е мъдростта единствено слята с любовта. Аз ще го оформя като израз така: Дали душата се стреми (се движи в своето развитие) към тялото или духа. Да подчиниш душата си на тялото или на духа - това решава всеки в собсвен избор. Целомъдреният е направил избор в полза на духа. Да, ето за това иде реч! Само че, ако у такъв човек потърсиш следи от плътска похот, от сладострастие - няма да намериш, защото те принадлежат на низшето човешко естество, на което този, който е осъществил мистичния брак между Душата и Духа, не е подвластен, защото го е надраснал. Целомъдреният човек е чист и непорочен в мислите, в думите и в делата си. Понеже е ясно, че никой от нас не е стигнал до истинско целомъдрие, ето един поглед на просветлен, успял да стигне до такова, споделил е това знание на Бъдни вечер преди точно 10 години: Удоволствието от финото е дълготрайно, зареждащо с енергия, ободряващо и освобождаващо. Удоволствието от грубото е краткотрайно, изморително и обвързващо. Когато знаеш, че си електричество-вибрация или енергия, тогава жадуването, алчността, похотта и гневът изчезват и се превръщаш в истинско празненство. Шри Шри Рави Шанкар, Европейски ашрам, Бад Антогаст, Германия, 24 декември 1997 г. Ето с тези цитирани идеи съм съгласна по този въпрос. Благодаря ви, приятели! Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Максим Добавено Декември 23, 2007 Доклад Share Добавено Декември 23, 2007 Малките деца искат да знаят всичко. Малките деца искат всичко да пипнат. Малките деца се сърдят като не получат обещаните си играчки. Малките деца порастват. Това е принципно вярно. Но понякога, когато имаш усещането, че това няма да ти донесе истинско щастие и наслада, не посягаш към него изобщо. Ти вече знаеш. Дори и да посегнеш и да опиташ, пак разбираш че не е твоето нещо и че първоначалните ти усещания са били точно намясто, а опитите само са потвърдили изначалната ти интуитивна нагласа по темата. Става и така. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Силвия СД Добавено Декември 23, 2007 Доклад Share Добавено Декември 23, 2007 Няма такъв! Поне аз не познавам. Това че ти не познаваш, не значи че няма. Когато притежаваш цялото знание за всичко във Вселената тогав можеш да каже дали има или няма нещо. След като не го притежаваш това знание е по-добре да не правиш толкова категорични изводи. А да не би ти да познаваш този небесен език, Макс? Или Шри Шри Шри не знам кой си? Да ти кажа една тайна - цялото знание на вселената има как да се знае, но то не се дава на тези, които искат да го притежават. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Йордан Анов Добавено Декември 23, 2007 Доклад Share Добавено Декември 23, 2007 Да ти кажа една тайна - цялото знание на вселената има как да се знае, но то не се дава на тези, които искат да го притежават. Разкош! Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Максим Добавено Януари 9, 2008 Доклад Share Добавено Януари 9, 2008 Коментар на Шри Шри върху Йога-сутрите на Патанджали, и по-конкретно извадка от коментарът му върху точката за брахмачария: Брахмачаря-пратиштаям виря-лабха. Брахмачаря - обикновено това се разбира като целомъдрие. Целомъдрието ти дава сила, много сила. Но брахмачаря има по-голямо и по-дълбоко значение от това. Брахма означава безкрайност. Чаря означава да се движиш в тази безкрайност. Да знаеш обширната си природа, а не да мислиш, че си само тялото, да вървиш, сякаш си пламък светлина. Да се движиш в света сякаш си празно пространство. Тогава целомъдрието се получава от само себе си. Колкото по-радостен си, толкова по-малко чувстваш тялото. Колкото повече си в това безкрайно съзнание, толкова по-малко чувстваш напрежението или физическото телесно тегло или присъствие. Това е брахмачаря, съзнанието ни разширено до безкрайност. Да се движиш в безкрайността, в истинската ни природа, природата, която е пространство: това носи много крепкост, смелост и сила в нас. Човек, който гледа кой изглежда добре, "с кого мога да правя секс" –ще видиш, че неговата енергия е толкова ниска, толкова притъпена, че никой не иска да бъде близо до такъв човек. Човек, който е обсебен от секс, е толкова непривлекателен. Не е ли така? И той създава такава дебела и подтискаща обвивка, вибрация около себе си, защото няма сила, няма енергия, няма никаква отдаденост. Нищо не идва от него или нея, нищо не се получава. Забелязали ли сте? Ако не сте забелязали, погледнете –как се казват местата, където се събират такива хора –барове. Толкова притъпен, обхванат от похот ум, и нямат никаква сила. Умът се впуска в такова непреодолимо жадуване, че не остава никаква сила, и става ограничен. Тогава идват завист, гняв, раздразнение, разочарование, всичко това. И когато се разрази тази буря от негативна енергия в нечий ум, тогава мога да ви кажа, че това е най-слабият и най-бедният ум. Цялата истина за съществуването, всичко изчезва. Когато умът е обсебен. Брахмачаря-пратиштаям виря-лабха. Получаваш голяма сила когато брахмачаря се установи в теб. Това е, когато се възприемаш като нещо повече от тялото. Гледаш на себе си като на съзнание, Брахма. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Валентин Петров Добавено Януари 9, 2008 Доклад Share Добавено Януари 9, 2008 Шри Шри върху Йога-сутрите на Патанджали... Целомъдрието ти дава сила, много сила. Брахма означава безкрайност. Чаря означава да се движиш в тази безкрайност. Да знаеш обширната си природа, а не да мислиш, че си само тялото, да вървиш, сякаш си пламък светлина. целомъдрието се получава от само себе си. Колкото по-радостен си, толкова по-малко чувстваш тялото... в това безкрайно съзнание... съзнанието ни разширено до безкрайност. Да се движиш в безкрайността, в истинската ни природа, природата, която е пространство: това носи много крепкост, смелост и сила в нас. :feel happy: Човек, който гледа кой изглежда добре, "с кого мога да правя секс" ... няма енергия, няма никаква отдаденост. Нищо не идва ... нищо не се получава... притъпен, обхванат от похот ум, и нямат никаква сила... идват завист, гняв, раздразнение, разочарование... когато се разрази тази буря от негативна енергия... всичко изчезва... умът е обсебен. Брахмачаря-пратиштаям виря-лабха. Получаваш голяма сила когато брахмачаря се установи в теб. Това е, когато се възприемаш като нещо повече от тялото. Гледаш на себе си като на съзнание, Брахма. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.