Ася_И Добавено Декември 18, 2007 Доклад Share Добавено Декември 18, 2007 Мисъл за деня - 19 Декември 2007 г. "Оставете всекиго да опита всичко в света, че тогава му помогнете." Из Две лепти, 30.X.1920 г. "Човек трябва да вложи всичко, за да ви помогне Господ. Той не иска сълзи, иска да работим." "Добро и зло вървят заедно. Абсолютно само по себе си не може да бъде добро и зло. Доброто и злото не са по наследство. Добродетелта не е капитал по наследство." "Ние, съвременните хора, казваме: „Ама ние трябва да се грижим за себе си.“ Ами като се грижим за Бога, не се ли грижим и за себе си?" "С любов да вършим благодеяния, тогаз е истинско, не е ли то с любов, нищо не струва." Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Guest Ла Горда Добавено Декември 19, 2007 Доклад Share Добавено Декември 19, 2007 Мисъл за деня - 19 Декември 2007 г. "Оставете всекиго да опита всичко в света, че тогава му помогнете." Из Две лепти, 30.X.1920 г. "Човек трябва да вложи всичко, за да ви помогне Господ. Той не иска сълзи, иска да работим." "Добро и зло вървят заедно. Абсолютно само по себе си не може да бъде добро и зло. Доброто и злото не са по наследство. Добродетелта не е капитал по наследство." "Ние, съвременните хора, казваме: „Ама ние трябва да се грижим за себе си.“ Ами като се грижим за Бога, не се ли грижим и за себе си?" "С любов да вършим благодеяния, тогаз е истинско, не е ли то с любов, нищо не струва." Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Валентин Петров Добавено Декември 19, 2007 Доклад Share Добавено Декември 19, 2007 (edited) Законът е такъв, че отива ли човек при Бога, трябва да вложи всичко. Когато житното зърно положат в земята, то не влага ли всичко в земята? Противоречия много може да се явят. Ако един ученик се вдълбочи и в търговия, той нито като ученик ще бъде добър, нито като търговец. Не може да стане и лекар, и дипломат, защото тогава нито като лекар ще бъде добър, нито като дипломат. В едно направление трябва да се вложи енергията. Примерът за тази, бедната вдовица показва нейната смелост, тя не мисли за утрешния ден какво ще стане. Човек трябва да вложи всичко, за да ви помогне Господ. Той не иска сълзи, иска да работим. вие не вложите ли всичкото си имание и да се решите да служите на Бога, то аз не искам повече да се занимавам с вас Пример за пчеларя, който имал няколко кошера. Учителят му казал да си определи няколко роя за Господа, а той не се съгласил, дори това му се сторило много и след като не послушал съвета му, още същата година измрели всичките му кошери Даванието е законът. На 150 кошера ще дадеш един за Господа. Трябва да даваме това, което Бог ни е дал. Разликата между физическия живот и духовния се състои в това, че физическият свят обема много малко пространство... какъвто сте бил във физическия свят, такъв ще си останете и в духовния свят. Агнето било на 100 метра по-високо място от местонахождението на вълка и агнето ругаело вълка. И вълкът като видял, че не може да засегне агнето, казал в себе си: „Не ти струва месото“ и спокойно си отминал. Злото ако не се храни, зло не може да се прави. Едновременно човешката душа може да стори и зло, и добро. Всеки човек е творец на собствената си съдба. Щастието или нещастието в нашия живот зависи от нас. Можете ли вие да имате положението на тази бедна вдовица, която пари не е имала, и затова е имала знания и познание. Тя представляваше голям скъпоценен камък. Можете да помагате на вашия български народ само тогава, когато вложите всичко, каквото имате, в Господнята каса. Ние трябва да правим строго разграничение между човешките неща и между Божествените неща. Народът е Божествено учреждение, а държавата – човешко учреждедение. Човешки са държавните закони и са преходни, а Божествените закони са вечни. Държавата е звяр, а народът овца. Искам да остане във вас тази мисъл: да живеете с любов към Бога. Без любов към Бога не може да се служи, но не тази любов, която сега имате. Сегашната любов е неузряла. Сега и майчината любов е изродена. Трябва всичко да дадеш и да забравиш. Християнството не иска да се строят църкви, защото всеки човек е църква, цар, баща, свещеник за себе си, живее ли добре. Дружество „Подкрепа“ изяде парите на хората. Христос дири индивидуална, а не обща душа. Всички, които искат да поправят другите хора, аз ги наричам, че те са непоправими. Не си правете самоизмама да мислите, че друг може да ви даде добрини, щастие и благо. Вие сами може да се повдигнете. Първата дума, с която Господ е започнал, е: „От всички дървета ще ядеш, но от дървото за познаване доброто и злото няма да ядеш. “Кое е това дърво? То е човешкият егоизъм. Като извадите главата на човека с гръбнака без ръцете му, той прилича на една голяма змия. И знаете ли колко страшна змия е човекът? Живееш ли сам – грозно е, а дадеш ли всичко и живееш ли с Господа, там е спасението. За в бъдеще ще бъде ужасно. Минали грехове идат, идат, идат. Не ви съдя. Христос не е за съдба. Турете точка на днешния ваш живот и започнете още сега с новия живот. бих желал да носят за в бъдеще всички владици корони, оплетени от добродетелите. ---------------------------------------------------------- Две лепти Бих искал да се спра по-подробно на оцветения текст. Той е 1:1 с коментара на Йогананда към Бхагават гита. Накратко, мястото на душата и духа е в короната и в центъра зад междувеждието. Когато човекът се асоциира правилно с душата си, той се освобождава. Когато индентификацията е със съзнанието което действа в окултните центрове в гръбначния стълб, това е положението на човека който търси самоконтрол. Когато отъждествяването е със сетивата и тялото, имаме робство. Душата е в плен на илюзиите на непостоянния, несъвършен материален свят и породените желания. Ще публикувам пълния превод по-късно. Редактирано Декември 19, 2007 от Валентин Петров Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.