Валентин Петров Добавено Октомври 30, 2006 Доклад Share Добавено Октомври 30, 2006 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Виктор Добавено Октомври 30, 2006 Доклад Share Добавено Октомври 30, 2006 На какво основание го твърдиш, Виктор? Здравей, Валентин! Аз правя разлика между Творец, сътворено и Бог. Не отричам духовните практики, те са необходими, но до време. С тях практикуващия се свързва със сътвореното и най-много с Твореца който е Елохим, а Бог е Безпричинната Причина (Ейн Соф). С риск да се повторя ще пусна по-долу нещо което съм писал в друга тема. Бог е Единната Нетворяща Действителност, непреходна, недостижима еманация на Истината, тази Невъплъщаваща се Абсолютност е Великата Тайна до която и Седемте Висши Архангели, Духовно-творящи Титани на Вселените нямат достъп Те са Непорочно Родените Богове-Йехова и единствено имат достойнството да съзерцават Трона на Вместилището, Неутралният Източник-Любов. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Синева Добавено Октомври 30, 2006 Доклад Share Добавено Октомври 30, 2006 (edited) Той е всичко и всичкото е Той! Стигналите центъра разбират Нищото, което представлява Всичкото и вече разбрали, че и Всичкото представлява Нищото, отново с огромна любов се завръщат в кръговрата Му. Превърна се Звездата в Дупка и погълна всичко, за което "отговаряше" докато бе Звезда. И "умря" Звезда, за да се "роди", отново от Нищото, с искрата на взрива (Намерението и Любовта)! Божествено дихание! Никой не е по-голям от Бог, защото Той побира в Себе Си всичко и всеки! Светлината ражда Любов, а Тъмнината - Сенки. Но как Любовта би разбрала за себе си, ако не излезе от Светлината и ако не бъде Сянка? Редактирано Октомври 30, 2006 от Синева Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Виктор Добавено Октомври 30, 2006 Доклад Share Добавено Октомври 30, 2006 (edited) Ники, непознати приятелю! Красиво пишеш! Всъщност тези които са постигнали всичко и са разбрали нищото не са от тази природа - нашата. В нея има феномени-следствия не дотам мили на Всевишния. Иначе се кефя на написаното от Теб! Редактирано Октомври 30, 2006 от Виктор Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
izgrev Добавено Октомври 30, 2006 Доклад Share Добавено Октомври 30, 2006 Духовен е всеки, който се движи по Божиите закони! Този, който люби Бога е духовен. На него ще се придаде. Има такива, но защо трябва да ги търсите!? Защо не съм съгласен? Дали защото съм атеист, или защото се сещам за много хора силно ненавиждащи себеподобните си , които междувременно "силно любят Бога?" Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Синева Добавено Октомври 30, 2006 Доклад Share Добавено Октомври 30, 2006 (edited) Всъщност тези които са постигнали всичко и са разбрали нищото не са от тази природа - нашата. В нея има феномени-следствия не дотам мили на Всевишния. Здравей, Приятелю! Че кой съм аз? - никой, сянка! Има ли нещо, което не е мило на Бога, като знаем, че всичкото е Той? Как е възможно той да не харесва Себе Си? Смисълът е в другото, за да може Той да се осмисли. Защо не съм съгласен? Дали защото съм атеист или защото се сещам за много хора силно ненавиждащи себеподобните си, които междувременно "силно любят Бога?" Ох, а разбраха ли те любовта си и това - кой е Бог? Как може да бъде изправяно нещо право? Любовта трябва да бъде изкривявана, за да може да ги има - "жадните и гладни за правда" и те да се наситят. Иначе не би имало смисъл - да се изправи - правото. И къде ще е насладата от това? Всичко е заради Насладата. Бог се забавлява с Идеята си през Вечността, защото дълго бе Нищото, а да си нищо си е нищо и друго е да бъдеш нещо, за да се харесаш и познаеш. Поздрави, Приятели! Редактирано Октомври 30, 2006 от Синева Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Слънчева Добавено Октомври 30, 2006 Доклад Share Добавено Октомври 30, 2006 Съгласна, Синева Всичко проявено е Любов и непроявеното също. Няма някой, който наистина люби Бога, а пък да не люби ближния. Останалите учат, а и ние също Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Валентин Петров Добавено Октомври 30, 2006 Доклад Share Добавено Октомври 30, 2006 Да, има разлика между Творец и Бог. Е и?? Не виждам никакви противоречия за духовната практика. Всички най велики йоги както и Учителят Беинса Дъно определят за най-високото от всички възможни човешки постижения самоконтрола. Той по необходимост е Себеосъзнаването, включва съвършен контрол над ума и т.н. Ти вероятно предполагаш следното? Тъй като душата и Бог не са "от мира сего", то не е възможно те да се осъзнаят със средства "от мира сего"? ? Тук има много здрава логическа грешка в най малко 3 неща. Неразбрано е какво е времето и какво е граничен преход. Неразбрано е що е действие и действието като жертвоприношение. Неразбиране що е човекът и защо е той необходим на същия този Творец. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Виктор Добавено Октомври 30, 2006 Доклад Share Добавено Октомври 30, 2006 Да, има разлика между Творец и Бог. Е и?? Не виждам никакви противоречия за духовната практика. Всички най велики йоги както и Учителят Беинса Дъно определят за най-високото от всички възможни човешки постижения самоконтрола. Той по необходимост е Себеосъзнаването, включва съвършен контрол над ума и т.н. Ти вероятно предполагаш следното? Тъй като душата и Бог не са "от мира сего", то не е възможно те да се осъзнаят със средства "от мира сего"? ? Тук има много здрава логическа грешка в най малко 3 неща. Неразбрано е какво е времето и какво е граничен преход. Неразбрано е що е действие и действието като жертвоприношение. Неразбиране що е човекът и защо е той необходим на същия този Творец. След граничния преход времето е минало. След жертвоприношението действието е спомен. човекът е Творец в "кома". Творецът е пробуден Човек. Осъзнаването не е възкръсване. Контролът над ума не е освобождение. Jesus mihi omnia! Удоволствието беше само мое Валентин! Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Валентин Петров Добавено Октомври 30, 2006 Доклад Share Добавено Октомври 30, 2006 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Силвия СД Добавено Октомври 30, 2006 Доклад Share Добавено Октомври 30, 2006 Тук има много здрава логическа грешка в най малко 3 неща. Дай Боже, повече такива " грешки " на логиката. Казват, имало и алогични неща. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Ради Добавено Октомври 30, 2006 Доклад Share Добавено Октомври 30, 2006 Духовният човек е силен човек. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Слънчева Добавено Октомври 31, 2006 Доклад Share Добавено Октомври 31, 2006 Духовният човек е силен човек. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Орлин Баев Добавено Октомври 31, 2006 Доклад Share Добавено Октомври 31, 2006 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Йордан Анов Добавено Април 12, 2007 Доклад Share Добавено Април 12, 2007 Духовния човек няма качества, той Е, и това обхваща всичко. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Добромир Добавено Април 12, 2007 Доклад Share Добавено Април 12, 2007 Може би такъв е реализираният човек, всеобемащ в осъзнаването. Но нима при непостигналите няма все пак нещичко от това, всичките непостигнали "маскари" ли са? Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Донка Добавено Април 12, 2007 Доклад Share Добавено Април 12, 2007 А може би всеки влага различен смисъл в Е ? Например, за някои хора, които познавам, СЪМ означава "постигам това, което искам". За други мои познати "съм" означава "изпълнявам задълженията си както трябва". И още много примери мога да дам... Но може би наистина си струва всеки от нас да се опита да обясни на своя език как разбира "аз съм" или "духовният човек Е". Предварително благодаря! Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Impulsa Добавено Април 12, 2007 Доклад Share Добавено Април 12, 2007 Аз съм - добър човек,стремящ се към духовност и най - вече просветление.Аз съм слаб човек - поддаващ се на емоции,страхове,объркване, и имам чувството че все нещичко не ми достига,но не знам от къде как и кое да взема. Духовният човек е - този чиито очи се помнят за цял живот,той не е далечен а близък,не е ''многознаещ'' а благ,тих,усмихнат.Той е смирен.Той излъчва щастие.Той не се страхува,не се чуди....той просто вече знае,че правила няма има само вътрешен мир,който ако можем да постигнем ще сме като него. Разликата е че той е бил много силен,отдаден,постоянен,търпелив и е намерил пътя......а аз още се лутам,и все си мисля,че времето изтича и че оковите съществъват.......а съм сигурна че ми е необходимо малко....може би среща с точно такъв ДУХОВЕН човек. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Силвия СД Добавено Април 12, 2007 Доклад Share Добавено Април 12, 2007 Срещата е със себе си. "Искам да те прославя тебе, който в зимната вечер през виелицата вървиш. Твоето силно дихание и равномерния ритъм на твоето сърце." У. Уитман Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Благост Добавено Април 12, 2007 Доклад Share Добавено Април 12, 2007 съм = бъдене Дано да сме разбрали Итаките що значат! Любов + Светлина + МИР + Радост Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Станимир Добавено Април 13, 2007 Доклад Share Добавено Април 13, 2007 (edited) ОВЕН: . . . . . . . Появявам се и от плана на ума ръководя. ТЕЛЕЦ: . . . . . . .Когато окото е отворено, аз виждам, че всичко е светлина. БЛИЗНАЦИ: . . . Разпознавам своето друго аз и с отслабването му раста и сияя. РАК: . . . . . . . . .Изграждам светъл дом и в него пребивавам. ЛЪВ: . . . . . . . . Аз съм Това, Това съм Аз. ДЕВА: . . .. . . . . Аз съм Майката и Детето, Аз съм Бог и Аз съм материята. ВЕЗНИ: . . . .. . . Избирам пътя, който води между двете големи силови линии. СКОРПИОН: . . . Войн съм Аз и от битката излизам триумфиращ. СТРЕЛЕЦ: . . . . .Виждам целта. Постигам целта и виждам друга. КОЗИРОГ: . . . . Изгубен съм Аз в светлината небесна, но изоставям тази светлина. ВОДОЛЕЙ: . . . . Водата на Живота съм Аз, изливаща се за жадните. РИБИ: . . . . . . . Като напускам дома на Отца си и се завръщам обратно, Аз спасявам. ЗАЕДНО И С БОГ ЩЕ ПРЕБЪДЕМ Редактирано Април 13, 2007 от Станимир Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Ян Добавено Април 13, 2007 Доклад Share Добавено Април 13, 2007 Според мнението ми, качествата на Духовния човек се проявяват по различен начин в различната среда за проявление. Или казано по друг начин - +В среда където властва Духовната атмосфера, качествата Му ще се проявят по един начин. +В среда където властва Материалната атмосфера, качествата Му ще се проявят по друг начин. +В среда където властва Одухотворената Материя, качествата Му ще се проявят по коренно различен начин. Така мисля поне, за да бъде спазен законът за относителноста. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Благост Добавено Април 13, 2007 Доклад Share Добавено Април 13, 2007 ИТАКА Когато тръгнеш нявга за Итака, моли се пътят ти да е далечен, изпълнен с перипетии и знания. От ластригоните и от циклопите, от Посейдон сърдития не бой се - такива в пътя нивга не ще срещнеш, ако възвишена остава мисълта ти, ако отбрано чувство душата и телото ти докосва. Ни ластригоните, нито циклопите, ни Посейдона разгневен ще срещнеш, ако ги сам в душата си не носиш, ако душата ти пред теб не ги възправя. Моли се - пътят ти да е далечен. И много да са пролетните сутрини, когато с толкоз радост и любов ще влизаш във невиждани пристанища. Да спреш край финикийски градове и много пъстри стоки да закупиш - седеф, корали, кехлибар и абанос, и всевъзможни тънки аромати, колкото можеш повече прекрасни аромати. В египетските градове да спреш, да учиш и да учиш от учените. Недей забравя никога Итака. Да стигнеш там - това е твойта цел, ала по Пътя никак да не бързаш, че по-добре - години да пътуваш и остарял на острова да спреш, богат, с каквото в Пътя си спечелил, без да очакваш нещо той да ти даде. Итака те дари с прекрасното пътуване. Без нея нямаше да можеш в Път да тръгнеш. Но нищо друго няма тя да ти даде. И ако бедна я намериш, ти Итака, не те е тя излъгала: тъй мъдър, както си сега със толкоз опит, навярно вече си разбрал Итаките що значат. 1911 Константинос Кавафис Превод: Стефан Гечев Мисля си, че КАЧЕСТВАТА НА ДУХОВНИЯ ЧОВЕК са = добре е да са НЕИЗМЕННИ ! МОТИВАЦИЯТА МУ - също! ПОВЕДЕНИЕТО му може да е променливо в зависимост от СРЕДАТА + УСЛОВИЯТА ! Любов + Светлина + МИР + Радост Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Guest Мона Добавено Април 13, 2007 Доклад Share Добавено Април 13, 2007 Все още не мога да разбера какво се влага в понятието "духовен човек". Дали се има предвид (тук, във форума) духовен/религиозен човек или духовен/одухотворен? И аксиоматично ли е присъствието на вярата, за да си духовен. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Добромир Добавено Април 13, 2007 Доклад Share Добавено Април 13, 2007 Ами така е, защото всеки си има свои критерии, които за него са най-важните. Но може би, ако съберем различните критерии на едно място, все ще се получи едно по-цялостно определение за духовност. Ето аз предлагам на всички да извършим това упражнение, пък - каквото се получи... Поне аз като гледам, най-често спряганите качества са: 1. По-висока възприятийност на съзнанието. Тук аргументът е, че който има достъп до по-обширна реалност, е и по-развит еволюционно. Основните възражения гравитират около съмнението, че това осъзнаване ще се използва непременно за конктруктивни цели. 2. Естественост (спонтанност). Тук положението е малко обратното, т.е. залага се на качество, което може да се прояви на всяка степен на еволюция и в този смисъл възможностите на самото съзнане остават на заден план в сравнение, да го кажем, с духовното здраве, с най-целесъобразния механизъм, по който се проявява съзнателността на всяко едно ниво. От другата страна, срещу този критерий се ицтъква опасността човек да се остави в плен да привързващите го модели, тъй като е лесно да нарече капитулацията "естественост". 3. Себеотдаване на нещо по-висше. Тук се счита, че човек би проявил фалшива спонтанност и съответно не най-правилна насторйка и поведение, ако е просто "естествен", без да има предвид нещо над себе си. И също се привежда аргумента при т. 1, че и развитото съзнание мое да не е еволюционно според Божиите критерии. Разбира се, привържениците на 1. и 2. имат своите възражения към 3. Например, че става предразположен към подтискане и слапа вяра в авторитети.... Други предложения са... ама хайде и вие де! Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.