Ася_И Добавено Октомври 9, 2007 Доклад Share Добавено Октомври 9, 2007 Мисъл за деня - 09 Октомври 2007 г. В тази Школа, в която сте постъпили, чистота и самообладание са потребни. Без чистота и самообладание не може да се постигне съвършенство. Една от най-добрите науки за самообладанието е математиката. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Васил Добавено Октомври 9, 2007 Доклад Share Добавено Октомври 9, 2007 Обикновено като полза от математиката се сочи развиване на въображение и на абстрактното мислене. След което се оказва, че забравяме 90% от нея и практически много рядко се налага да я ползваме директно в живота си. За пръв път срещам описана връзка между математика и човешка добродетел. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Станимир Добавено Октомври 9, 2007 Доклад Share Добавено Октомври 9, 2007 Математиката спомага за по-доброто разбиране на връзките и зависимостите съществуващи в едно цяло, както и за отношението между елементите, като по този начин изучаващият добива чувство за съизмеримост и взаимозависимост. Това в комбинация с разбирането и способността за проследяване на причинно-следствените връзки, са необходима основа на отговорността. Под самообладание разбирам именно чувството за отговорност, съизмеримостта, чувството за взаимозависимост. Също целеустремеността, способността за преценка на собствените сили и съществуващите условия и потенциал на средата. Всъщност лично мое мнение е, че математиката развива предимно логическото и по-малко отвлеченото мислене, като последното не се покрива с моята представа за абстрактно (синтетично) мислене. За мене математиката е полезна преди всичко със своята точност и логичност. За абстрактното мислене са необходими и качества, които не са свързани с ума. Чистотата предполага култивирането на тези качества, които да насочат притежаващия самообладание да насочи менталния си потенциал в служба на останалите. В будизма се говори за любовта, като освободителка на ума. Докато мислите ни не са изпълнят с любов (пречистят), умът не може да придобие дълбочина и широта на действията си. По принцип зад "самообладание" се крият всички положителни качества на развитият ум, а зад "чистота", тези присъщи на сърцето. Сами по себе си първите могат да се окажат разрушителни, а вторите неефективни и безполезни. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Ники_ Добавено Октомври 9, 2007 Доклад Share Добавено Октомври 9, 2007 (edited) Не става дума за математика, като алгебра само, а като едно неделимо цяло - преплетените алгебра и геометрия. Тогава се развиват и двете мозъчни половини - равномерно, има баланс. Мъжът и жената се сливат. Геометрията, особено многоизмерната, предразполага към активност дясната мозъчна половина, получават се върховни прозрения. Спомнете си за древните гърци, за Леонардо да`Винчи, за всички символи и картини, за икони и мандали, и египетските пирамиди и въобще всички пирамидални постройки в света. Те отварят врати. Чертаенето и пресмятането на аватара ми например е достатъчно нещо, за да се осмислят и проумеят простите числа от 1 до 10. В тези числа лежи цялото творение. Опитайте се да начертаете например кабалистичното дърво на живота, но в триизмерен вид, след това направете същото само, че в четириизмерен вид и в такава последователност се разбира за измеренията на планетите в "нашата" Слънчева система. Също кристалните структури имат правилна геометрична форма. Дори Библията може да бъде начертана във вид на мандала... и да се вида как изглежда като форма на чертеж. Редактирано Октомври 9, 2007 от niki0912 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Валентин Петров Добавено Октомври 9, 2007 Доклад Share Добавено Октомври 9, 2007 В тази Школа, в която сте постъпили, чистота и самообладание са потребни. Без чистота и самообладание не може да се постигне съвършенство. Една от най-добрите науки за самообладанието е математиката. Математиката спомага за по-доброто разбиране на връзките и зависимостите съществуващи в едно цяло, както и за отношението между елементите, като по този начин изучаващият добива чувство за съизмеримост и взаимозависимост. Това в комбинация с разбирането и способността за проследяване на причинно-следствените връзки, са необходима основа на отговорността. Под самообладание разбирам именно чувството за отговорност, съизмеримостта, чувството за взаимозависимост. Също целеустремеността, способността за преценка на собствените сили и съществуващите условия и потенциал на средата. :feel happy: Да! математиката учи на наблюдателност и в никване в условията на задачите. Тя тренира използването на ума кото инструмент за решаване на проблеми. За духовния човек търсещ самоконтрол математиката е тренировка да се използва ума за разбиране. Разбирането по конструктивен начин води до намиране на пътя от текущата ситуация към положителната и промяна в дългосрочен план. Чистотата предполага култивирането на тези качества, които да насочат притежаващия самообладание да насочи менталния си потенциал в служба на останалите. В будизма се говори за любовта, като освободителка на ума. Докато мислите ни не са изпълнят с любов (пречистят), умът не може да придобие дълбочина и широта на действията си. По принцип зад "самообладание" се крият всички положителни качества на развитият ум, а зад "чистота", тези присъщи на сърцето. Сами по себе си първите могат да се окажат разрушителни, а вторите неефективни и безполезни. Чистотата включително от себични мотиви дава спокойствието и хладнокръвието необходими за точната работа на интелекта. Действията стават свободни от страх и нетърпение. Любовта, радостта и съчувствието могат да се прояват. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Слънчева Добавено Октомври 9, 2007 Доклад Share Добавено Октомври 9, 2007 Напълно съм съгласна с мнението на Ники Математиката е наука, която помага да се съберат двете полукълба. Както и нумурологията, числата имат важно значение и ни показват много... Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Валентин Петров Добавено Октомври 10, 2007 Доклад Share Добавено Октомври 10, 2007 алгебра и геометрия. Тогава се развиват и двете мозъчни половини - равномерно, има баланс. Да Логика, алгебра, геометрия Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Диана Илиева Добавено Октомври 26, 2007 Доклад Share Добавено Октомври 26, 2007 Математиката спомага за по-доброто разбиране на връзките и зависимостите съществуващи в едно цяло, както и за отношението между елементите, като по този начин изучаващият добива чувство за съизмеримост и взаимозависимост. Това в комбинация с разбирането и способността за проследяване на причинно-следствените връзки, са необходима основа на отговорността. Под самообладание разбирам именно чувството за отговорност, съизмеримостта, чувството за взаимозависимост. Също целеустремеността, способността за преценка на собствените сили и съществуващите условия и потенциал на средата. Всъщност лично мое мнение е, че математиката развива предимно логическото и по-малко отвлеченото мислене, като последното не се покрива с моята представа за абстрактно (синтетично) мислене. За мене математиката е полезна преди всичко със своята точност и логичност. За абстрактното мислене са необходими и качества, които не са свързани с ума. Чистотата предполага култивирането на тези качества, които да насочат притежаващия самообладание да насочи менталния си потенциал в служба на останалите. В будизма се говори за любовта, като освободителка на ума. Докато мислите ни не са изпълнят с любов (пречистят), умът не може да придобие дълбочина и широта на действията си. По принцип зад "самообладание" се крият всички положителни качества на развитият ум, а зад "чистота", тези присъщи на сърцето. Сами по себе си първите могат да се окажат разрушителни, а вторите неефективни и безполезни. Съгласна съм със Станимир, но що се отнася до обикновената, школска математика. Решаването на задачи от международни състезания и олимпиади например определено изискват развитие или предполагат наличие на интуиция и синтетично мислене! За съжаление в учебните програми обикновено не се стига до там, а и ако преподавателят по математика не може или няма желание да направи нещо по въпроса, резултатът е, че повечето хора възприемат математиката като една излишна, скучна и т.н. наука. А в нея има толкова красота и хармония. Тя наистина може да е полезна за изграждане на духовни добродетели. Ники с право споменава древните гърци, Леонардо ... Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Добромир Добавено Октомври 26, 2007 Доклад Share Добавено Октомври 26, 2007 (edited) Но всъщност, при тях не самата математика откъсната от всякакъв контекст е спомагала за развитието на тези добродетели, а цялостната система, в която тази дисциплина е било сполучливо вписана! Редактирано Октомври 26, 2007 от Добромир Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.