selsal Добавено Ноември 30, 2007 Доклад Share Добавено Ноември 30, 2007 Възможно ли е да уместен въпрос и в същото време да е предубеден? Идейки на-място, един въпрос не носи убеждение от друго място, тоест не е пред-убеден. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Силвия СД Добавено Ноември 30, 2007 Доклад Share Добавено Ноември 30, 2007 Възможно е да е уместен в контекста на една тема, която също е предубедена. И въпросът си е точно на мястото тук. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
selsal Добавено Ноември 30, 2007 Доклад Share Добавено Ноември 30, 2007 Ето така става, предубедено мнение в предубедена тема в предубеден сайт, а в средата му - аз и ти? Кои сме ние? Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Силвия СД Добавено Ноември 30, 2007 Доклад Share Добавено Ноември 30, 2007 Тука ме сгащи яко. Не мога да ти отговоря. Предавам се. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
selsal Добавено Ноември 30, 2007 Доклад Share Добавено Ноември 30, 2007 Само още един пост и щях да се предам първи. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Силвия СД Добавено Ноември 30, 2007 Доклад Share Добавено Ноември 30, 2007 Да, обикновено така се получава. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
selsal Добавено Ноември 30, 2007 Доклад Share Добавено Ноември 30, 2007 Здравейте всички, На 33 г. съм, омъжена. От 2г. живея е 1 неразрешим проблем, който в крайна сметка ми докара депресия и невъзможност да си живея живота нормално. Става въпрос за класически любовен триъгълник .Посещавах 2г. психотерапевт. Оказа се, че неговите методи и насоки за живота са в разрез с моите убеждения, като вярваща християнка. В резултат започнах да се чувствам все по-зле, тъй като проблема си остана неразрешен и до този момент. Бих искала да отправя един въпрос към всички. Моля ако някой познава или е чувал за психотерапевт вярващ християнин, нека да сподели и да даде някакво кординати. Благодаря ви предварително. Желая ви успешена и ползотворна седмица. Много са любопитни тези 33 години. Христовата възраст. А последните две години - които са живот на неразрешим проблем - са годините на Христова проповед. "Христовата проповед" в случая е обговарянето на изневярата. Любовният триъгълник е Троицата. А троицата е вместо отец-син-дух, аз-съпруг и изкушение. Депресията е разпването - съответно християнската същност. Психотерапевтът е дяволът, който изкушава в отказ от... депресия. А християнският терапевт би бил един, който ще подкрепи несъзнаваната наслада от депресията (своеобразното разпятие). ---- Кои предразсъдъци (предубедености) са в повече: християнските виждания, психотерапевтичните насоки или спекулативният анализ? Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Guest бяса Добавено Ноември 30, 2007 Доклад Share Добавено Ноември 30, 2007 Много "спекулативни" съждения, но според мен логични. Уви в тях няма отговори, само още въпроси. "на чужд гръб и 100 ...". Не знаеш "утре" в каква ситуация ще си....be nise. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Ани Добавено Декември 1, 2007 Доклад Share Добавено Декември 1, 2007 (edited) Много "спекулативни" съждения, но според мен логични. Уви в тях няма отговори, само още въпроси.Да логични, но студени. Не биха стигнали до сърцето на питащата Heart, която май отдавна се е отказала да чака отговор. Виждам, че от 28 септември не е влизала във форума. Може би си е решила проблема? Обикновено, когато на някой човек му е много накипяло и има интернет под ръка, поства в максимален брой форуми проблема си. Ако нямаше нет, просто щеше да тръгне по приятели и съседи. Но модерните технологии са много удобно нещо - хем споделяш нещо, което ти тежи на душата, хем можеш да намериш отговор, хем оставаш анонимен (за разлика от комшийското споделяне, където трябва да се внимава ) Но ако някои други имат въпроса на Heart: Посещавах 2г. психотерапевт. Оказа се, че неговите методи и насоки за живота са в разрез с моите убеждения, като вярваща християнка. В резултат започнах да се чувствам все по-зле, тъй като проблема си остана неразрешен и до този момент. Бих искала да отправя един въпрос към всички. Моля ако някой познава или е чувал за психотерапевт вярващ християнин, нека да сподели и да даде някакво кординати. бих им дала съвет да отидат в църквата, която посещават и просто да поговорят с някой от свещениците работещи там. Има много мъдри, добри и сърдечни хора измежду тях. Видях, че и Кристиян е дал подобен съвет по отношение на католиците. В православната църква положението е същото. Стига свещеника да си гледа работата със сърце и душа, а не формално. Трябва да ви кажа, че такива има. За обикновен разговор или изповед (това вече е нещо съвсем друго) не се заплаща, но аз смятам, че трябва да оставям нещо за храма. Да взимаш без да даваш е опасно според мен за кармата. А и не е много редно. Понякога в постовете си критикувам църквата. В православната, не се разбирам с "учените" богослови и не мога да приема някои митрополити, които според мен са доста далече от вярата. Но сред редовите свещеници има прекрасни хора. Редактирано Декември 1, 2007 от Бина Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
selsal Добавено Декември 1, 2007 Доклад Share Добавено Декември 1, 2007 Когато в мен има нещо нерешено, нещо, което виси, което надига тревогата ми или заплашва да ме мъчи, аз просто сядам и си казвам - "болен си". Да си болен не е добре. Всеки носи сам отговорността за собствените си болести. Разбира се, може да се потърси помощ, добре е да се търси помощ, но не трябва да се забравя, че истинската причина за настоящото състояние на болния е самият той. Болният - пък бил той и малко болен - е добре да помни, че възприятията и оценките му са изкривени. Болният е по начало неспособен да улови решението за своята болест. И така се случва, че точно решението на болестта в очите на болния изглежда... студено, непригодно, нежелано. Има една голяма истина - болният е страстно привързан към болестта си в своето несъзнавано. Затова и той съпротивлява срещу лечението. Винаги. Съчувствието е хубаво нещо, емпатията е велик ресурс. Но въпросът е на кое съчувстваме - на здравето или на болестта? Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Максим Добавено Декември 1, 2007 Доклад Share Добавено Декември 1, 2007 Просто е писано от човек, фанатично мразещ християните и християнството. Всъщност, не, от човек, който като всеки един от нас си има своя ад и своите страхове. Така ли смяташ?! Както винаги си мнооого проницателна. Продължавай по същия начин. Хора, които са общували с теб, ми споделиха, че не желаят повече да се срещат с теб, защото ги товариш с оплаквания и проблеми, един вид негативизъм! Това което виждаш в другите, е оледало на твоите собствени проблеми, страхове и притеснения. Съжалявам. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Силвия СД Добавено Декември 1, 2007 Доклад Share Добавено Декември 1, 2007 Навремето именно християнските свещеници са играели роля на психотерапевти. А сега си има психотерапевти, но хората са достатъчно задръстени от псевдохристиянски "ценности" и миришещ на фалш морал, за да отидат и потърсят помощ там. Затова и поставят въпросите си къде ли не, та дори и в интернет по форуми. Не ми се струва много удачно това. Никой на никого не може да помогне. Само сам може да си помогнеш. Ние сме оставени сами на себе си. Няма бог, няма ангели, те са измислици. Ние сме едни нещастни заблудени самотници, които не осъзнават самотата си във вселената. И викат и крещят от болка, но гласът им си остава глас в пустиня. Докато не се чуят накрая сами. Максим, обвинителното ти отношение към мен(което междувпрочем търпи развитие - от самото начало е такова и не си остава закостеняло, напротив - обогатява се още), опитът ти да ме оцапаш със собствената си кал (не помня да съм говорела публично за проблемите си, а ти многократно си го правел), негативизма, който лъха навсякъде от мненията ти, желанието да очерниш някого със своите чернилки показва само едно - страх от тях и недостоен начин чрез оправдание и прехвърляне на нечий чужда гръб да се избяга от тях - ето, аз съм красив, а всички други, които не са като мен са тъмни. Не казвам, че светлея, не ме разбирай погрешно, само казвам, че мнението ти потвърждава недвусмислено моите изводи за нечии, в случая на някой Максим, страхове. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Ники_ Добавено Декември 1, 2007 Доклад Share Добавено Декември 1, 2007 Максим е човек, който не умее да мрази! Виждам единствено чистота в сърцето, в съчетание с детска наивност. Максим е поел здраво по пътя на Йога. Що се отнася за християнството - не намирам разлика между него и останалите ралигии, ако става въпрос разбира се за Истинното християнство. Бъди здрав, приятелю! Бог познава синовете си. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
shelter Добавено Декември 1, 2007 Доклад Share Добавено Декември 1, 2007 Точно сега чета Фриц Риман с "Основни форми на стах". Там където авторът говори за хистеричните личности, ми се струва може да се извлече аналогия на гореописания случай. Освен съпротивата за излизане от ситуацията има интригантстване, т.е. търсене на нов съюзник, чрез който да се поддържа тройката. Прилича на- "Ти си против мен/терапевтът вече е навлязъл в лечението, а то боли/, но аз ще се постаря да намеря някой друг с когото да застана срещу ти. Т.е. съпротивата търси помощ. Истинското желание е отново да се преиграва една и съща "сцена"-проблем. В повечето случаи децата хистерици намират несъзнавано тройката за да изпаднат в положение на наслада/преповтаряне/ от съревнованието със съперника за обичта на единия родител. В случая търсенето на християнски терапевт е едновременно и защита и отмъщение към несполучилия дори обвинен като че ли в неспособност терапевт." Аз не разбирам/отричам/ вината си / съ-участието/ в ситуацията довела ме до търсене на психотерапевтична помощ и затова ти, терапевта си виновен." Моля, имайте казаното като мое мнение породено от собствения ми опит. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Силвия СД Добавено Декември 1, 2007 Доклад Share Добавено Декември 1, 2007 Максим не ме интересува ни най-малко, ако ще да е бог. Интересуват ме и то много страховете на човечеството. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Ники_ Добавено Декември 1, 2007 Доклад Share Добавено Декември 1, 2007 Здравей, Силвия! Интересувай се никой не ти пречи. Но те моля да бъдеш малко по-тиха и сдържана, нищо повече. Все пак нали за да искаш уважение от страна на другите участници и ти трябва да приложиш такова!? Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Донка Добавено Декември 1, 2007 Доклад Share Добавено Декември 1, 2007 Обръщам се с молба към всички събеседници в тази тема да изпращат на лични съобщения своите мнения и оценки за личността на останалите участници и да коментират техните позиции с уважение и без агресивни квалификации. В противен случай ще се наложи темата да бъде затворена за неопределено време за почистване. Напомням правилата за участие в този форум: Почит и уважение към участниците и към Портала. Взаимната почит и уважение между участниците са важно условие за хармония. Моля, бъдете вежливи и внимателни и към Модераторите. Те са на ваше разположение за помощ и съвет. Използването на нецензурни думи или злословеното / обиждането / нагрубяването / заплашването / подиграването на участниците (и тяхната позиция) не се допуска. Порталът толерира различните мнения по даден въпрос, но не и тези които имат за цел да компреметират по някакъв начин някой от участниците (или други лица). Нарушаването на това изискване би довело до изключване от форумите на сайта. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Силвия СД Добавено Декември 1, 2007 Доклад Share Добавено Декември 1, 2007 Максим, а защо не помислиш, че точно това правя - себе си съм - такава - конфликтна. За разлика от теб - мил, както винаги и спокоен, любящ и хрисим, потулващ конфликти. Макс, в онази затворена тема ми се щеше да обсъдим страхове... но за голямо мое съжаление нещата се приеха твърде лично, без изключение... Моята жал е тази - опитвайки се да говоря за общочовешките проблеми, от които аз също не съм имунизирана, неминуемо се докосвам до нечие възпалено място, което реагира скачайки болезнено. Как да продължа диалога, въпреки всичкото ми търпение, все пак и аз съм човек и все пак всичко си има граници, дори то. Съжалявам, ако с начина си на изказ, понякога доста категоричен, съм засегнала някой. Повярвайте, не е от нелюбов към вас. Нима бих писала тук, ако е така. Както и да е. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Максим Добавено Декември 1, 2007 Доклад Share Добавено Декември 1, 2007 Съвсем справедливо затвориха темата, защото се превърна в спор с нападки. Казах истината за християнския свещеник, а ти се нахвърли върху мен. Приписа ми неща, които са пълни глупости. Справедливо затвориха темата. Ами нека ги обсъдим страховете, нямам нищо против. Давай ти си на ход. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Орлин Баев Добавено Април 29, 2010 Доклад Share Добавено Април 29, 2010 (edited) Честно казано, аз не познавам (засега) действително ефективно справящ се с проблемите на пациентите си терапевт, който да се определя по статус или като самоопределение като християнски терапевт! Обаче мнозина добри терапевти вплитат духа на християнското консултиране в терапията си. Особено, когато пациентът е отворен за такова по-високо ниво на работа! Аз самия го правя с водена молитва - понякога! Нужно е и аз и пациентът да бъдем в унисон... Преди години - 97г си купих от една книжаница на идателство Верен книгата ,,Брачно съветване'' - практическо ръководство за пастори и съветници от Х.Норман Райт .Книгата буквално е едно съчетание от НЛП , Краткосрочна терапия и Бихевиоризъм поднесени на фона на библията .Писана е за протестански свещенници и ако тези хора владеят това което е описано в книгата , а аз нямам повод да се съмнявам ,то те наистина съчетават понятието христиански свещенник . Eто това е златната среда! Християнскии дух в консултирането, да! Но и познание на психологията, психопатологията и няколко школи в психотерапията! наскоро четох Лествица на Йоан Лествичник. Има поразително силно припокриване с психотерапевтичните методи, но изразени през християнската терминология. Много има какво да учи психотерапията от религиозните методи. Но и те самите могат да си "сверят часовниците" със съвременните научни подходи към психиката! Редактирано Април 29, 2010 от Орлин Баев Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.