aratron Добавено Юни 12, 2007 Доклад Share Добавено Юни 12, 2007 Познавате ли някакви техники, които ви улесняват в процеса на учене (предимно академично). Аз само съм чувал за Метода Силва и така нареченото ''Фото четене'', но зная че има и други. Може ли някой да каже повече! Колкото до обикновените техники за асимилиране, аз използвам стандартните: 1. Правене на план 2. Подчертаване на важните места и ключави думи 3. Използване на цветове 4. Запис на Касетка или друг носител, докато говоря 5. Самозалепващи се листчета на стените у дома 6. Опит да разкажа прочетеното 7. Викторини с въпроси Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Орлин Баев Добавено Юни 12, 2007 Доклад Share Добавено Юни 12, 2007 (edited) Разделяне на мнемонични единици - на общи класове. Тоест подреждаш думите, текстовите единици, обектите и т.н. в няколко - около 7 оптимално единици! Още: - визуализация на четеното, гледаното, слушаното - ясното представяне на ученото. Например четеш книга - виждаш всичко колкото можеш по-ясно, като на филм пред вътрешния ти екран. При четене освен това - да не се прочита мислено думата, а да се визуализира смисълът и (това е важно за бързото четене и запомняне)!!! - Слушаш разказ, лекция - представяш си говореното ясно, с много светлина в съзнанието си! - Поглеждаш за миг образите пред себе си - затваряш очи и се стремиш колкото се може по ясно да ги видиш, с подробностите - повтаряш докато се затвърди образът и можеш да го задържиш. - Като вървиш по улицата - снимаш, тоест поглеждаш някой минувач, затваряш очи и ясно си представяш лицето му - Същото, но мислено продължаваш движението му - Вътрешно асоцииране - свързваш пред вътрешното си око обектите, които искаш да запомниш. Например ако са маса, чаша, вода, котка, долар, дърво,вятър - си представяш маса, върху която има чаша с вода, котка, която преминава и се потърква в крака на масата, а през прозореца се вижда дърво, на което вятърът полюшва клоните. При вътрешното виждане образите да са реални, с миризмите, с усещанията, със звуците... - Представяш си нещо - животно, човек, дърво - мислено го трансформираш в друго - Например представяш си магаре - превръщаш го в камила, после в човек, после в лодка, пшосле в дръвче и т.н. - Хвърляш 10-на кибруитени клечки пред себе си, покриваш ги с лист хартия, дърпаш го и поглеждаш за миг - покриваш пак и си спомняш ясно положението и броя на клечките. - За имена - правиш връзка със съдържанието на името - ако е цветно име - виждаш цветето, ако е свързано с животно оил иптица - съответнот оживотно. Ако е чуждоземно име и не знаеш какво значи - свързваш го с чувството, което поражда у теб. - Цифри - казват, че всяка цифра е добре да свържеш с дадено животно или друг образ - от едно до десет иавтоматично да правиш връзка с тези образи - това не съм го работил въобще, но е интересна идея - например едно - сух английски джентълмен, две - лебед, три - гърди,. четири- нос ... ... Като общо упражнение и база за всички горни - визуализация на цветове, гледане на слънцето сутрин и вечер, осъзнато насочено мечтаене... Като си представяш нещо, или като учиш, изпълваш учените визуализирани образи със светлина, буквално виждаш ги ярки и пръскащи светлина - това много помага! Но най-добре да си я имаш тази светлина отвътре, разбира се. Аз според състоянието си и настройката си помня много добре или много по-зле. Ако си радостен, силен и светъл - това светлинно визуализиране става естествено и лесно - ианче става насила! ... Горните упражнения ги прочетох скоро в един сайт - много са полезни. Упражнявам ги, но полето за развитие е огромно! :) Редактирано Юни 12, 2007 от Орлин Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
sybil_wolf Добавено Юни 12, 2007 Доклад Share Добавено Юни 12, 2007 Познавате ли някакви техники, които ви улесняват в процеса на учене (предимно академично). Аз само съм чувал за Метода Силва и така нареченото ''Фото четене'', но зная че има и други. Може ли някой да каже повече! Колкото до обикновените техники за асимилиране, аз използвам стандартните: 1. Правене на план 2. Подчертаване на важните места и ключави думи 3. Използване на цветове 4. Запис на Касетка или друг носител, докато говоря 5. Самозалепващи се листчета на стените у дома 6. Опит да разкажа прочетеното 7. Викторини с въпроси Попринцип подържането на информационното натоварване тренира памета за да може в определени моменти да се запаметят големи количества информация. Подчартаването и при мен има ефект - ала аз преписвам подчартаното съставяйки съкратен вариант на информацията. Понякога да чуеш информацията е разконцентриращо. Записването ми помага да запомня повече от слушането. В университета открих, че постоянната подгдтовка те запознава с материятя вместо всичко на веднъж. А когато се налага бързо и качествено запаметяване - четях вече създадени съкратени записки. Ала самото запаметяване става фотографско и автоматично единствено с концентрирано внимание. Все едно се готвиш за релаксирана медитация - с разликата, че концентрациятя е на четиво. Това освен, че поставя съзнанието в концентрирано внимание, го прави отворено и възприемчиво - една попивателна за информация. Информациятя запаметена така не се забравя. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
aratron Добавено Юни 12, 2007 Автор Доклад Share Добавено Юни 12, 2007 В университета открих, че постоянната подгдтовка те запознава с материятя вместо всичко на веднъж. А когато се налага бързо и качествено запаметяване - четях вече създадени съкратени записки. Ала самото запаметяване става фотографско и автоматично единствено с концентрирано внимание. Това е много вярно, аз също го прилагам Спомням си за още два метода: Мозъчна атака - много добър в група, задават се въпроси и всеки предлага решение Мозъчен тръст - събрание на хора, компетентни в определена област Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Добромир Добавено Юни 12, 2007 Доклад Share Добавено Юни 12, 2007 Индивидуални методи, които съм прилагал като студент и по-късно: 1. "Прожектор" - представям си, че съзнанието ми осветява фокусирано съответната тема и после обикновено съсредоточаването е по-пълно. 2. Музика, каквото се харесваиндивидуално но да е от тонизиращите, оптимистичните, п овдигащите духа. 3. Миене на главата, вкл. ушните миди със студена вода особено за отмора след дълго учене. 4. Разменно дишане през лявата и дясната ноздри. 5. Релакс с последователно напрягане и отпускане на цялото мускулатура и после няколко минути пълен покой - за бързо "реанимиране" след продължителни занимания, когато човек е уморен, а има още много да учи. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Силвия СД Добавено Юни 12, 2007 Доклад Share Добавено Юни 12, 2007 Има един начин да се помни вечно, хехе. Разбрах го и аз студентските години. Ужасно лесно се помнят неща, които НЕ ТРЯБВА ДА СЕ ПОМНЯТ. И така след нестройка да не е задължително помненето на определен материал, четящият го възприема с лекота и с желание и го запомня завинаги. Изпробвано. В движение. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.