Jump to content
Порталът към съзнателен живот

Символите


Guest Ивета

Recommended Posts

От доста време се замислям за понятията , които са вложени в думите. За мен думите са своеобразни символи, които човешката фантазия превръща в "реалност". Затова много внимавам за думите, които употребявам. Наскоро се запознах с човек, който ми каза , че може да улавя емоциите ми скрити зад собствените ми думи. Аз нямам такива претенции за другите хора ,но усещам собствената си емоционалност.

Своеобразен символизъм са подписите, които използваме или да кажем "личното ни резюме". Те изразяват отчасти вътрешната ни емоционалност. А да кажем за емотиконите -уловената емоционалност и у "другите"(за който го може).

Въпроса ми към вас е: какви мисли и емоции възникват от прочитането на следните думи, и виждането на тези емотикони:

"Лично резюме

То сякаш беше впримчено в мрежата на голямо невидимо огнено кълбо .

Златните точици с бял отблясък се разтелиха върху тялото ми , бавно и всепоглъщащо изтръгнаха всички сили от него"

:3d_124::3d_039:

Мисля че става въпрос за самобитен човек с богато въображение, притежаващ дълбока духовност.Подозирам, че в момента на създаване на резюмето е бил разтърсван от стрелите на Купидон или е копнеел за тях.

Линк към коментар
Share on other sites

  • 2 weeks later...

От доста време се замислям за понятията , които са вложени в думите. За мен думите са своеобразни символи, които човешката фантазия превръща в "реалност". Затова много внимавам за думите, които употребявам. Наскоро се запознах с човек, който ми каза , че може да улавя емоциите ми скрити зад собствените ми думи. Аз нямам такива претенции за другите хора ,но усещам собствената си емоционалност.

Своеобразен символизъм са подписите, които използваме или да кажем "личното ни резюме". Те изразяват отчасти вътрешната ни емоционалност. А да кажем за емотиконите -уловената емоционалност и у "другите"(за който го може).

Въпроса ми към вас е: какви мисли и емоции възникват от прочитането на следните думи, и виждането на тези емотикони:

"Лично резюме

То сякаш беше впримчено в мрежата на голямо невидимо огнено кълбо .

Златните точици с бял отблясък се разтелиха върху тялото ми , бавно и всепоглъщащо изтръгнаха всички сили от него"

:3d_124::3d_039:

http://www.kaldata.com/forums/index.php?showtopic=48346

Линк към коментар
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

А, аз искам да знам, как може да бъде разчетен графичния символ.

Наскоро бях сред непознати хора. Трудно боравя с думите. Спонтанно нарисувах знаци, които нито съм срещала, нито има как да проследя, като как тъй се проявиха върху белия лист. Имам слабост към рисунъка и ми е любопитно не представлява ли и той също мит/пре-дание, но съкратен до възможната сърцевинна схема, която за мое голямо съжаление остана неразгадана от мен. Сякаш съдържам знание, което ми е невъзможно да обговоря и показвам чрез опростената линия на формата.

Мисля, че често показаните аватари са екстракти на митове?

Линк към коментар
Share on other sites

Отпечатъци на светлинни вълни - това са знаците. Върху белия лист... се виждат отпечатани............. тъмните неща...

Добре е да се опитваме да си ги разгадаваме - липсите на светлината в нас...

Линк към коментар
Share on other sites

Отпечатъци на светлинни вълни - това са знаците. Върху белия лист... се виждат отпечатани............. тъмните неща...

Добре е да се опитваме да си ги разгадаваме - липсите на светлината в нас...

Ще опиша знака с думи. Съжалявам, че не знам как да го покажа нарисуван.

Два ромба разположени един в друг. Върховете на вътрешния са свързани с тези на външния, с прави линии.От хоризонталните върхове на външния излизат линии завършващи в малки кръгове. На разстояние от горния и долния върхове - полумесеци съдържащи същите малки кръгове, както страничните. Полумесеците отстоят на еднакво разстояние, но не са свързани чрез линии с върховете.

Друг приличаше на чашка на лале със завити в кръг/почти в точка/ горни краища. В ниското на тази фигура кръг. Под нея - хоризонтална права, която заедно с продълженията на страничните листца на "лалето", образуват линии , чрез които би се разрязал полукръг на три равни части.

!? :unsure:

Редактирано от shelter
Линк към коментар
Share on other sites

Може би важността е за мен. :)

Снощи ми хрумна, че това е разгънат обем. Свих рисунката. Получи се странна фигура. Ако е вдлъбната прилича на чаша, ако е плътна - на шлифован камък.

Току - що прочетох /!/ в "Еон"на Юнг следното:

"Това напомня древната представа за Бога:"Бог е кръг чийто център е навсякъде,а периферията - никъде."Мотивът за съвпадането на първото с четвъртото е изразен още в аксиомата на Мария:"Едното става две, две стават три, а от трите произлиза първото като четвърто."

Този сън резюмира, така да се каже, в най-сбит вид цялата символика на процесана индивидуацията, и то при лице, което изобщо не е запознато с литературата по този въпрос. Подобни случаи, които съвсем не са рядкост, трябва да ни накарат да се замислим. Те доказват съществуването на несъзнавано "знание" за процеса но индивидуация и неговата историческа символика."

Случвало се е да казвам, че сънувам будна и будувам спяща, но не знам как успявам да открия нужното.:)

Редактирано от shelter
Линк към коментар
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Защо в Бялото братство, а и в почти всички протестантски църкви отричат прекръстването при молитва? Вредно ли е това? Какво символизира кръста и защо Учителят не го препоръчва?

Роси Б.

Ще се опитам да отговоря само на тази част от този ти въпрос. Другите отговори не ги зная.

Хоризонталната линия означава енергията на материята. Вертикалната е енергията на духа. Вече самият кръст с равни рамене означава Хармония или равновесие на енергиите на духа и материята.

Успех в намирането на другите отговори!

Връщам вниманието ви отново на тези въпроси,защото бих искала да намерим отговора. :hmmmmm:

От личното съобщение,което Ани ми изпрати,разбрах че Учителят не го препоръчва на по-напредналите си ученици,но защо е така?И каква би могла да бъде вредата от него?

Линк към коментар
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Всъщност какво означават кръста и прекръстването и защо някои екзотерични и езотерични християни го отричат? Не видях някой да е отговорил на този въпрос, нито на мен, нито на Моника. Явно е доста сложен. :huh: При това причината за отричането на кръстния знак при различните протестантски деноминации е една, при езотеричните учения – друга. Така, че нещата са доста сложни.

В темата преобладават повече обяснения за смисъла на кръста. Само Фют донякъде се опитала да отговори на въпроса за отричането на прекръстването от някои религии и учения.

В други теми се срещат интересни размисли по този въпрос:

Христос идва в тази реалност, а тя го разпъва на кръст (отхвърля).

Виктор, В темата “Промяната”.

Протестантите не са против кръстенето, но тъй като то не е заповядано в Писанията, към които те строго се придържат, то не го изискват задължително. По същите причини се отричат иконите, молитвите към светците, дори ангелите и Дева Мария, като се мотивират върху Божата заповед:

2. Не си прави кумир и никакво изображение на онова, що е горе на небето, що е долу на земята, и що е във водата под земята; не им се кланяй и не им служи, защото Аз съм Господ, Бог твой, Бог ревнител, Който за греха на бащи наказвам до трета и четвърта рода децата, които Ме мразят, и Който показва милост до хилядно коляно към ония, които Ме обичат и пазят Моите заповеди.

Някои протестантски деноминации все пак използват кръста, но в много опростена форма.

Има и изключения, например хугенотския кръст, който е отличителен белег на френските протестанти. По-късно той се налага и като официален символ на Френската Протестантска Църква. Много от потомците на хугенотите се гордеят да носят този символ като знак на тяхната връзка с дедите им.

При езотеричните учения отношението към кръста е доста различно.

Езотеричното Християнство, чиито тайнства са залегнали в първоначалната форма на масонските ритуали и в учението на Бялото Братство, акцентира върху вътрешните тълкувания на евангелските символи и алегории, в това число и на Кръста. За отношението на Учителя към кръстния знак може да се прочете тук.

Ето някои негови мисли по този въпрос:

Числото четири се съдържа в кръста. А кръстът идва от диагоналите на квадрата. Последният има четири страни и четири ъгли. Той е числото четири.

Четири работи в материалния свят. То е квадрат и кръстопът. Тези фигури ограничават и носят страдание за човека. Мъчнотиите са до числото четири.

Кръстът представлява още отворен куб, разгъвка на куб.

Кръстът е съществувал преди християнството.

Кръстът сам по себе си не е причина за човешките страдания, но ги съпътства. Страданията са до числото четири. Числото пет освобождава от страданията.

Хоризонталната част на кръста е свързана с чувствата и физическия свят, а вертикалната - с ума и духовния свят.

И наистина, изминалата епоха беше ознаменувана от християнския кръст. Църквата със своя символ доминираше в обществения и личния живот на човека. В последно време, на световната сцена се появи нацисткият кръст в двата му варианта. В резултат от инквизицията и фашизма пострадаха десетки милиони хора.

/копирала съм от посочения сайт и не съм сигурна дали това наистина са мисли на Учителя или просто има някаква интерпретация. Според авторите това са откъси от книгата „Път към съвършенство - въведение в божественото учение на Учителя Петър Дънов”Издател: ИК "Кралица Маб"; Автор: Христо Дочев, 1996/

За розенкройцерите кръстът е символ на Петте Елемента: Въздух, Земя, Вода, Огън, и Етер (или Дух). Четирите Елемента от рамената на Кръста олицетворявали Материята, а петия – олицетворен от Розата, (символ на Духа), ги обединява. /тук мисля, че valentinus е по-голям специалист от мен/ :)

Как теософите гледат на кръста може да се види от статията на Елена Блаватска, „Кръстът и огъня“.

Ето и антропософският поглед върху символа на кръста –Р.Радев, „Символът на Космическия Кръст“.

Така, че отношението към кръста на езотеричното християнство е твърде разнобразно.

Аз при молитва се прекръствам. Това при мен не е механично действие тъй като дълги години бях атеистка. Явно имам някаква нужда от този символ и ми действа добре. Но ако хората около мен при молитва не го използват, то и аз се стремя да правя същото. В противен случай се нарушава хармонията на молещата се група. Така поне предполагам. :)

Редактирано от Ани
Линк към коментар
Share on other sites

Кръста изразява баланс, равновесие. Точката в средата, където свършва прекръстването е човешкото сърце, символизиращо душата. След прекръстването, ръцете се събират за молитва именно пред сърцето. Сещам се за думите Tibi sunt (1) Malchut (2) et Geburah (3) et Chassed (4) per Aeonas (5), които се съпровождат с прекръстване (1-4) и събиране на ръцете за молитва (5). Изписването на кръстта символизира свързване между божественото и земното, после между справедливостта и милосърдието, балансът между тях, установяването в центъра (човешкото сърце-душа). Четворката, освен страданията, ограниченията, елементите, посоките, символизира също силата и устойчивостта. Тя е основата, дава стабилност.

Линк към коментар
Share on other sites

Кръстът символизира цялостния човек. Символ е и на още нещо.

Когато човек прави кръстен знак и ръката му е на челото - сочи Отца, когато е под гърдите - изразява жертвата на Сина, слизането му в Материята, на дясното рамо - обозначава Светия Дух.

А знае ли някой какво символизира лявото рамо?

"Идеята за кръста е внесена още из началните религиозни съзнания и доктрини - религиозните доктрини или верските тенденции са първата наука. Ще го намерим, както споменах, още когато Кришна се изправя пред дървото и разперва ръцете си. Още тогава е дадено дървото, там където трябва да бъде сложена борбата в човека - борбата между Дух и материя. Ето го първия знак. / И неслучайно в книгата "Езотерични школи и мистични учения" писах, че Кришна е първият кръст./ Кришна се изправя пред дървото и прави това разпятие. След три хиляди години ще видим Иисус сложен на същия кръст - една голяма тайна е това! Символът на кръста е човекът, който започва битка. Битка за свобода от материята. Кришна е битка за свобода от материята, но при Христос е битка за одухотворяване на материята, защото само Той след това можа да я изведе във Възкресение. Това е ролята на Кръста в символното и реално служение. Аз това наричам реален ирационализъм, сложен в живот. Така Учението за Любовта позволи да бъде облагородена тежестта на материята.

Христос извърши най-големия взрив в човешката култура, като прие Кръста на Разпятието. За съжаление и християнството го облече в какви ли не разноцветности - мъченически, Голготски... Но Иисус нито с една йота , нито с една Своя клетка не отреагира отрицателно на идеята на Разпятието, защото вътре знаеше, че това е Двубоят.

Ваклуш Толев - Символите на учението на мъдростта

Редактирано от Силвия СД
Линк към коментар
Share on other sites

Сещам се за думите Tibi sunt (1) Malchut (2) et Geburah (3) et Chassed (4) per Aeonas (5), които се съпровождат с прекръстване (1-4) и събиране на ръцете за молитва (5). Изписването на кръстта символизира свързване между божественото и земното, после между справедливостта и милосърдието, балансът между тях, установяването в центъра (човешкото сърце-душа). Четворката, освен страданията, ограниченията, елементите, посоките, символизира също силата и устойчивостта. Тя е основата, дава стабилност.

В книге «Курс энциклопедии оккультизма» есть рисунок (чертеж 40), поясняюший сообщение Станимира.

Редактирано от AL414
Линк към коментар
Share on other sites

Да, Ани, при езотеричните учения отношението към кръста е доста различно. Съгласна съм. Това, което си предложила от Блаватска е само част от нейните пояснения за символиката на кръста. Няма как да не взема отношение, защото в момента я чета, вече съм на втори том. Според мен, тя изтъква произходът на кръста от свастиката и говори за нейния дълбок смисъл. Може би за езотериците тя(свастиката) е по-важна. Но ето точно какво прочетох във втори том:

....На отците на църквата се е видяло полезно, отчасти от невежество и отчасти преднамерено, да изопачат този образен символ. Те са се възползвали от метафората и алегорията на всяка древна религия, за да ги обърнат в изгода на новата....

Същото е станало и с други високи символи. Свастиката, най-свещеният и мистичен символ в Индия, „Кръст на Джаина", както сега се нарича сред масоните, независимо от пряката й връзка и даже тъждественост с християнския Кръст, била обезчестена по същия начин. Това е „дяволски знак" ни казват мисионерите в Индия. Нима не блести той на главата на великия Змей на Вишну, на хилядоглавия Шеша-Ананта, в бездните на Патала, в Нарака или индуския Ад? Точно така; но какво е Ананта? Също както Шеша, това е почти безкраен манвантарен цикъл на Времето и именно той става Безкрайното Време, когато го наричат Ананта, великия седмоглав Змей, на който почива Вишну, Вечното Божество, по време на бездействието на Пралайа. Какво общо има сатаната с този високометафизичен символ? От всички символи свастиката е най-философско научен, както и най-разбираем. Това е сумиране в няколко линии на целия труд на „творението", или както би трябвало да се каже - на еволюцията, от космотеогонията до антропогонията, от неделимия, непостижим Парабраман до скромния монерон на материалистичната наука, чието начало й е толкова непознато, колкото и началото на Все-съществуващото Божество.

Ние срещаме свастиката като оглавяваща религиозните символи на всяка древна народност. Това е „Чука на работника" в халдейската Книга на числата, същия ,Чук" в „Книга на съкровената тайна", който получава искри от огаивото (пространството) и тези искри стават светове. Това е Чука на Тор, магически инструмент, изкован от джуджетата против Великаните или въстаналите предкосмически титанични сили на Природата, които, докато живеят в границите на материята, не могат да бъдат усмирени от Боговете - посредници на Всемирната Хармония - а трябвало отначало да бъдат унищожени. Ето защо Вселената е създадена от останките на убития Имир. Свастиката е Мьолнир, „Гръмовен Чук", и поради това е казано, че когато Азите, пресветите Богове, след огнено пречистване - огъня на страстите и страданията в техните жизнени въплъщения - стават пригодни за пребиваване в Ида във вечния свят, тогава Мьолнир ще стане ненужен. Това ще настъпи, когато оковите на Хел-Богиня, Царица на областта на Мъртвите, няма повече да ги сковават, тъй като царството на злото ще престане да съществува.

„Пламъците на Суртура не ги унищожили, както и бушуващите води (няколко потопа)... Там съществували... синовете на Тор. Те донесли със себе си Мъолнир не като оръжие за война, а като чук, чрез който да осветят новите небеса на новата земя. "'

Наистина, многобройни са значенията на този чук! В макрокосмически смисъл ,Нука на Творението" с неговите четири края, изкривени под прави ъгли, се отнася към постоянното движение и въртене на невидимия Космос на Сили. В дейността на проявения Космос и нашата земя той сочи въртенето в циклите на времето на световните оси и техните екваториални пояси; двете линии, образуващи свастиката , означават Дух и Материя, четирите кукички предполагат движението на въртящите се цикли. Отнесено към микрокосмоса, човека, този символ показва, че човекът е връзката между Небето и Земята; дясната ръка е вдигната на края на хоризонталната линия, а лявата сочи Земята. На изумрудените таблици на Хермес на вдигнатата ръка е написана думата „Solve", а на лявата думата „Соаgulа". Този знак е едновременно алхимически, космогонически, антропологически и магически със седемте ключа към неговия вътрешен смисъл. Няма да е преувеличено, ако се каже, че сложният символизъм на този всемирен и най-изразителен от знаците съдържа ключ към седемте тайни на Космоса. Зародил се в мистичните представи на ранните арийци и поставен от тях на самия праг на вечността на главата на Змея Ананта, той срещнал своята духовна смърт в схоластичните тълкувания на средновековните антро-поморфисти. Това е Алфата и Омегата на всемирната творческа сила, излизаща от чистия Дух и завършваща в плътната Материя. Това е и ключ към цикъла на науката, божествена и човешка; и този, който разбере пълния му смисъл, завинаги ще се освободи от оковите на Маха-Майа, великата Илюзия и Прелъстител. Светлината, проблясваща изпод божествения чук, днес принизен до чукчето на Великия Майстор на масонските ложи, е достатъчна, за да разсее мрака на всякакви човешки схеми или измислици.

Елена Блаватска-"Тайната доктрина";том2;изд.Астрала;2005г.

Линк към коментар
Share on other sites

  • 1 month later...

Ето на какво попаднах случайно за кръста и кръстенето:

Например между католиците и православните има спор за кръстенето. Православните казват, че с три пръста трябва да се кръстят, това е правилното кръстене. Католиците казват, че с цялата ръка трябва да се кръстят. И досега не е разрешено кое е правилното кръстене – с трите пръста или с цялата ръка. Ако аз бих турил, с единия пръст бих турил и с цялата ръка и щях да кажа – в името на Бога, в името на човешкото благородство, в името на човешката справедливост, в името на човешката разумност, в името на човешкото състрадание и в добродетелта аз се кръстя. Има смисъл тогава. А тъй, с цялата ръка както се кръстят, аз не искам да го тълкувам. Той казва: „Тези трите пръста са за Бога, а двата са за нас.“ Православното кръстене е по-правилно, отколкото католическото. Казвам, двата пръста са за нас, този големият е половината за нас, а само двата са за Бога. Хората, като са мислили, това са направили за едно благоприличие. Когато се поставя така кръстът, то си има смисъл. Като ме срещне някой, ще каже, че аз нямам уважение. Не, аз имам по-голямо уважение. Казва: „Ти кръстиш ли се?“ „Защо се кръстиш?“, питам този човек. „Турям си трите пръста на главата и казвам – слушай, тази работа, която аз мисля да направя, помагай ми. После турям трите пръста на стомаха и казвам – и ти помагай. После турям трите пръста на раменете си, наляво и надясно, и казвам – елате и вие помагайте.“

Някой ще ми каже, че имало някакво магнетично течение и че човек се магнетизирал. Туй течение по този начин ще донесе страдание, нищо повече. Човек трябва постоянно да се моли и постоянно да се кръсти. Най-първо, по мисъл, после по чувство и след това – хване си ръцете. Кръсти се не само на едната страна, но и на двете. Ако мене питат, аз казвам, кръстя се с главата си, кръстя се с двете си ръце, с всичко, каквото имам. Кръстът подразбира движение. Движението в тебе не е в една частица. Всеки един орган трябва да има правилно движение в света. Туй е кръст. Правилното движение в света, туй съставя един кръст – свастика – движение, на което обосновата е цялото движение. Земята се движи по този начин. Кръстът значи тази сила, която движи хората, а ние се караме дали с двата пръста, или с трите. Аз няма да споря. Има евангелисти, които не се кръстят. Но аз казвам, няма жив човек, който да не се кръсти. Когато ние подразбираме правата мисъл, тя върви по този закон. Мисълта върви от горе на долу, после вдясно, вляво. Различно го правят, но сега туй течение върви по-хубаво наляво, защото сега теченията в природата вървят от лявото полушарие.

Ще влезе Духът

Линк към коментар
Share on other sites

Благодаря на всички,които са се опитали да дадат отговор на въпроса за кръста и отношението на Учителя към него!

За мен лично цитатът на Станимир е най-красноречив,що се отнася до Учителя.

Човек трябва постоянно да се моли и постоянно да се кръсти. Най-първо, по мисъл, после по чувство и след това – хване си ръцете. Кръсти се не само на едната страна, но и на двете. Ако мене питат, аз казвам, кръстя се с главата си, кръстя се с двете си ръце, с всичко, каквото имам. Кръстът подразбира движение. Движението в тебе не е в една частица. Всеки един орган трябва да има правилно движение в света. Туй е кръст.

Така,както аз разбирам Учителя,кръстенето не трябва да се възприема само като някакъв жест на ръцете,както молитвата не трябва да се произнася само като текст - и едното,и другото трябва да се преживяват и чувстват,защото само тогава се осъществява онова движение на енергиите вътре в нас.Дори посоката при кръстене не е задължително да е една и съща - до колкото разбирам,той съветва да се кръстим вече от ляво на дясно.

Мисълта върви от горе на долу, после вдясно, вляво. Различно го правят, но сега туй течение върви по-хубаво наляво, защото сега теченията в природата вървят от лявото полушарие.
Линк към коментар
Share on other sites

  • 1 month later...

Напоследък ме вълнуват два основни символа: единият е белият слон като символ, а другият е белият еднорог.

В нета и в книгите разбира се, има достатъчно информация за тези два сложни символа, но на мен нещо ми убягва, затова бих ви попитала какво означават тези символи за вас, какво послание носят и как ги тълкувате вие лично.

Другият ми въпрос е: откъде идва ритуала и поверието, че бъдещата булка трябва да влезе в дома на жениха по бяло платно; този ритуал се е запазил и до днес и се практикува във всякакви форми и разновидности. Та защо платното трябва да е бяло и защо трябва да се постеле, за да мине невестата или невестата и жениха, по него?

:)

Редактирано от Мона
Линк към коментар
Share on other sites

Женихът (духът), може да приеме невестата (душата) само ако тя е в бяла дреха (чисти тела) и постилат, защото влизат от светилището (главата) в светая светих (сърцето).

Линк към коментар
Share on other sites

Хмммм :hmmmmm: на близнаците им се привиждат еднорози напоследък. Не че нещо, но просто правя паралел. Снощи приятелят ми ми гледа на кафе сигурно един час гледане удари. Той има такава способност като потъне в нещо и вижда отвъд привидностите. Не че внимавах много какво ми казва де, но си спомням, че видя еднорог и го изтълкува като духовен водач. Ще питам за по- точна информация при първо чуване.

Линк към коментар
Share on other sites

Всъщност, доколкото знам еднорогът символизира самата човешка душа (атма и будхи), но необвързана с грубия материален свят. В основата на рога на еднорога, според много легенди стои скъпоценен камък, най-често рубин, което може да се тълкува като символ на волята (атма). Освен това рубиненото червено е кралски цвят, който може да се свърже и с Божествеността. В легендите до еднорога може да се приближи само изключително чист човек, най-често девица, по същия начин единствения начин да се свържем с Божественото в себе си е като пречистим, облагородим и извисим нисшата си природа. В някои народи еднорогът се представя във вечна борба с лъва, като ту единия взема превес ту другия.

Линк към коментар
Share on other sites

Всъщност, доколкото знам еднорогът символизира самата човешка душа (атма и будхи), но необвързана с грубия материален свят. В основата на рога на еднорога, според много легенди стои скъпоценен камък, най-често рубин, което може да се тълкува като символ на волята (атма). Освен това рубиненото червено е кралски цвят, който може да се свърже и с Божествеността. В легендите до еднорога може да се приближи само изключително чист човек, най-често девица, по същия начин единствения начин да се свържем с Божественото в себе си е като пречистим, облагородим и извисим нисшата си природа. В някои народи еднорогът се представя във вечна борба с лъва, като ту единия взема превес ту другия.

Може би трябваше да уточня нещо: всички тези символи ги сънувах в продължение на една седмица, като белият еднорог сънувах в нощта срещу Коледа. И такова натрупване на подобна символика (малко нетипична за нашата народопсхилогия с изключение на бялото платно, ми се стори много интересна).

П.С. Знам, че има и тема в сънищата за сънищата покрай Коледа, но за мен е важен акцентът върху тези символи, не върху съня като такъв.

Линк към коментар
Share on other sites

ЕДНОРОГ (Unicorn)

Характеристика – малките са златисти и посребряват като навършат две години, на четири им порастват роговете, а на седем стават чисто бели; докато са бебета, са малко по-доверчиви и не мразят толкова много момчета, за разлика от възрастните екземпляри, които обичат грижите само на женски същества; еднорозите се улавят много трудно, защото са много силни и бързи магически създания; чудовищно е да убиеш еднорог – кръвта му ще поддържа живота на изпилия я, дори да е само на косъм от смъртта, но от този момент той има само половин живот, прокълнат живот; космите на еднорога се използват при направата на магически пръчки, а рогът му е полезен за някои отвари

Произход – еднорогът е силно застъпен в гръцката митология, но се среща на места по целия свят; описван е като много могъщо същество, чийто рог е най-силното му оръжие срещу нападатели и врагове; не във всички легенди обаче еднорогът е "добрия герой"

Изт.

На Коледа се случват чудеса. Хммм и на мен ми стана интересно и ме е яд че не слушах внимателно снощи :(. Как не при толкова символи дракони спирали и хиляди неща...

http://www.vbox7.com/play:95bbaaa3

http://www.vbox7.com/play:a93c34df

Хари Потър и философският камък

Линк към коментар
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Добави...