Силвия СД Добавено Май 5, 2007 Доклад Share Добавено Май 5, 2007 [23:8] А вие недейте се нарича учители; защото един е вашият Учител - Христос, а всички вие сте братя; [23:9] и никого на земята недейте нарича свой отец, защото един е вашият Отец, Който е на небесата; [23:10] и наставници недейте се нарича; защото един е вашият Наставник - Христос. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! "Да те съветва Христос.", "Икона има само в сърцата ни." Това наричам СЪВЕСТ. "А другото, дето очите виждат просто няма да класифицирам..." И аз така. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Слънчева Добавено Май 5, 2007 Доклад Share Добавено Май 5, 2007 (edited) "В началото бе Словото..." - слушайте и чувайте. Слушайте се и какво казвате вие самите. Анализирайте и усещайте... самият Живот... Станимир, благодаря за цитата от А. Бейли Редактирано Май 5, 2007 от xameleona Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Максим Добавено Май 5, 2007 Доклад Share Добавено Май 5, 2007 1. Едно е да те съветва простосмъртен. 2. Друго е да те съветва духовен водач май беше ... Шри Шри Рави Шанкар. 3. Трето е да те съветва Духовен Ученик. 4. Четвърто Духовен Учител като П. Дънов 5. Пето е да те Съветва Христос. При 1. , 2., ще чуя съвета и ще размисля - може и да го чуя, може и да не го чуя. Въпрос на приценка . При 3. много внимателно ще слушам съвета и много пъти ще меря преди да отрежа. При 4. ще бъда изключително внимателен и крайно предпазлив. При 5. това вече е Заповед, не съвет. Най- добре е когато те "Съветва" с .. Благословия. Но тогава е и най-страшно. Носиш вече отговорност пред Бог Отец за решенията си. Доколкото виждам, правиш разлика между думите водач и учител? И съответно поставяш конкретните личности на различни стъпала. Какви са твоите аргументи, за да ги разделиш по този начин? Познаваш ли отблизо ученията на двамата споменати учители (водачи)? Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Роси Б. Добавено Май 5, 2007 Доклад Share Добавено Май 5, 2007 "Човек се учи докато е жив."(народна мъдрост) Значи цял живот сме ученици.А най-добрият учител е самият живот.Нещата,които ни се случват, няма как да не ни научат на .....Ето тук са въпросите :Кой на какво се учи?Как преживява нещата от живота си?Как реагира на това,което му се случва?Какви изводи си прави?Как се променя? и т.н. Ако се замислим и колко хора срещаме и какво научаваме от тях.Ако се замислим и колко книги може да прочете човек.Може да се направи извод,че учителят не е само един,освен ако наистина го обобщим в думата "живот". Но за мен най-важен си остава ученикът.А той е готов,когато реши да се замисли над всичко,което преживява. Или когато си каже,например като мен:Аз искам да знам! Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Донка Добавено Май 5, 2007 Доклад Share Добавено Май 5, 2007 най-добрият учител е самият живот.Нещата,които ни се случват, няма как да не ни научат на .....Ето тук са въпросите :Кой на какво се учи?Как преживява нещата от живота си?Как реагира на това,което му се случва?Какви изводи си прави?Как се променя? и т.н. за мен най-важен си остава ученикът.А той е готов,когато реши да се замисли над всичко,което преживява. :thumbsup2: Роси! В тълкуването, което ни предлага Роси - Учителят ни винаги е около нас и в нас, но "идва" - т.е. започваме да го "чуваме", когато сме готови, т.е., когато започнем да го осъзнаваме. Така вървим пътя си сами, свободни.... Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Ян Добавено Май 6, 2007 Доклад Share Добавено Май 6, 2007 Доколкото виждам, правиш разлика между думите водач и учител? И съответно поставяш конкретните личности на различни стъпала. Какви са твоите аргументи, за да ги разделиш по този начин? Познаваш ли отблизо ученията на двамата споменати учители (водачи)? Един човек никога няма възможност да приеме цялата информация на планетата. Разбира се, че правя разлика между учител, Учител и водач и Водач. И още много разлики правя, но ако почна да си обеснявам за всеки единичен случай поотделно, времето на света няма да ми стигне. Всеки един учител или водач се движат по някакъв план, схема, принципи - иначе би настъпил тотален хаос. Този план или схема приложен от конкретната личност в конкретните условия ... исторически, географски, икономически, политически и каквито още се сетиш, води да специфични резултати. Този план, схема, принципи приложени при други условия, водят до различни резултати. За мене е важно да приложа принципите в моите условия, на моето Битие. За мене само принципите са Догма. Но тези догматични принципи приложени творчески не са Догма. А много точни и много ясни правила. А принципите са неразривно обвързани с качествата на проявление на Светия Дух при християните, на Кундалини при индийците, на огнедишащият дракон при китайците. А може и да се срещнат и други словосъчетания на "течния огън". Та никой няма право и не може да ми каже какво изпитвам при движението на "течния огън" в тялото ми. Може да ме научи на принципите на движение на "течния огън". Един път събуден този огън си прави каквото си иска при различните хора в зависимост от много фактори и това е Реалност. Тази Реалност при различните Учители е различна, според степента на посвещение и опитност. Абсолютна Реалност /Истина/ се постига само когато Духът е далече от ..."мъглата на илюзорните светове" или ..Самсара. Оттатък Самсара е Вечния Дом - и това е Абсолютна Реалност и е целта на въплъщенията. Изобщо няма да коментирам обществено-политеческите водачи и учители и религиозно- обществените им сдружения / това е съвсем друг клон на Познанието/. Това е политика. С политика не се занимавам - не съм оторизиран. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Максим Добавено Май 6, 2007 Доклад Share Добавено Май 6, 2007 (edited) Разбира се, че правя разлика между учител, Учител и водач и Водач. И още много разлики правя, но ако почна да си обеснявам за всеки единичен случай поотделно, времето на света няма да ми стигне. Та никой няма право и не може да ми каже какво изпитвам при движението на "течния огън" в тялото ми. Може да ме научи на принципите на движение на "течния огън". Един път събуден този огън си прави каквото си иска при различните хора в зависимост от много фактори и това е Реалност. Тази Реалност при различните Учители е различна, според степента на посвещение и опитност. Абсолютна Реалност /Истина/ се постига само когато ?#8221;ухът е далече от ..."мъглата на илюзорните светове" или ..Самсара. Оттатък Самсара е Вечния ?#8221;ом - и това е Абсолютна Реалност и е целта на въплъщенията. Ти измести темата на моя въпрос, но както и да е. Отново питам каква е разликата между учител и водач, и защо Дънов и Шри Шри са на различни стъпала, и доколко познаваш ученията им, агрументи?... Редактирано Май 6, 2007 от Максим Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Ян Добавено Май 6, 2007 Доклад Share Добавено Май 6, 2007 (edited) Явно не си го прочел изобщо това Изобщо няма да коментирам обществено-политеческите водачи и учители и религиозно- обществените им сдружения / това е съвсем друг клон на Познанието/. Това е политика. С политика не се занимавам - не съм оторизиран. В такъм диалог не искам да влизам. Знам как ще завърши. А и изместваш отгоре на всичко темата. А и не ти е в компетенцията, нито в моята Редактирано Май 6, 2007 от Ян Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Максим Добавено Май 6, 2007 Доклад Share Добавено Май 6, 2007 (edited) Ян, понеже класифицираш нещата по точки, затова ти зададох този въпрос. Хубово е когато човек прави класификация по точки, да може да се обоснове защо го прави, но щом не искаш, няма повече да питам. В това обикновено съзнание много обичаме да класифицираме и определяме, но просветленият ще каже, че няма нищо за разделяне, защото всичко е едно, че просто сме си губили времето да разграничаваме и да лепим етикети. Редактирано Май 6, 2007 от Максим Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Валентин Петров Добавено Май 6, 2007 Доклад Share Добавено Май 6, 2007 Ян, понеже класифицираш нещата по точки, затова ти зададох този въпрос. Хубово е когато човек прави класификация по точки, да може да се обоснове защо го прави, но щом не искаш, няма повече да питам. В това обикновено съзнание много обичаме да класифицираме и определяме, но просветленият ще каже, че няма нищо за разделяне, защото всичко е едно, че просто сме си губили времето да разграничаваме и да лепим етикети. Докото има майа в субективен аспект, ще има и разграничавания. Това е обективен феномен. Въпросът е дали са "коректни" . Ученик и Пентаграм Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Благост Добавено Май 6, 2007 Доклад Share Добавено Май 6, 2007 силно съм убедена, че такова посредничество е невъзможно. В отношението Учител - ученик, много често като посредник взема участие по-напреднал ученик, който поема част от задълженията на Учителя. За ученика Учителят е свещен! Малко от "Свещени думи на Учителя" : Любовта на Учителя е изпитана. В нея няма изключения. Изпитва се любпвта на ученика. Ако той мени своите учители - той не е познал своя Учител; неговото сърце няма прозрение на любовта. Той още е във външния живот. 3197 Изпитва се знанието на ученика.Знанието на Учителя е изпитано.Изпитва се сърцето и волята на ученика - могат ли да устят на съблазните. Ако устояват, той с право заслужава любовта на Учтеля си.Това радва духа на Учителя. Той се радва, че ученикът е в светлината на възходящия път , а не в измамата на майя. 3198 Ученикът само в живота си ще покаже доколко цени завета на вечната Истина - доколко обича Учителя на своята душа. 3207 Верни + Истинни + Чисти + Благи да сме! Амин Любов + Светлина + Мир + Радост Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Станимир Добавено Май 6, 2007 Автор Доклад Share Добавено Май 6, 2007 Благост, Валентин, благодаря ви за цитата/линка. Съкровенността на връзката Учител - ученик не се нарушава от посредничеството на по напреднал ученик. Просто не винаги е възможно, Учителя да отдели нужното внимание на ученика. Аз бих могъл да опиша връзката Учител - ученик и като сътрудничество. Целта на обучението е усъвършенстването на това сътрудничество. Ученикът е сътрудник и затова е важен за Учителя, а не защото е напреднал духовно. Това е мое лично мнение и ще се радвам да споделите и вашето отношение в тази връзка. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Благост Добавено Май 6, 2007 Доклад Share Добавено Май 6, 2007 Здравей, Станимир ! Всичко в живота на ученика да става под силния подтик на Духа, без да има примесено нещо човешко.101 0т "Свещени думи на Учителя" Няма невъзможни неща за Духа Пишеш : " Просто не винаги е възможно, Учителя да отдели нужното внимание на ученика. " моля, моля + не подценявай Учителя. За сътрудничеството + духовната напредналост и СъТрудник - СъРаботник ...ще поразмишлявам. 109 Близост : Учителят е Учител за всички.Но ученикът може да предизвика по - голяма Любов в Учителя с една своя искрена и свещена постъпка, в която Бог се изявява. 18 Душа ; Схващай себе си само като душа! Съзнавай се като жива душа, която се стерми към Бога. Любов + Светлина + Мир + Радост Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Ян Добавено Май 7, 2007 Доклад Share Добавено Май 7, 2007 Колко било хубаво да почувстваш, че не си сам в мислите си. Всичко в живота на ученика да става под силния подтик на Духа, без да има примесено нещо човешко. Иначе на някой човек може случайно да му се преиска да стане "мениджър" на чужда Душа. Случвала се е твърде често в човешката история. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Донка Добавено Май 7, 2007 Доклад Share Добавено Май 7, 2007 (edited) Ян! Но само ако и когато тази "чужда душа" приеме, че човек може да и бъде мениджър... Защо ли, питам се сега... може би защото е по-лесно ученикът да прехвърли на друг човек отговорността за учението си... А на Живота или на Духа как да я прехвърли - не става.... Редактирано Май 7, 2007 от Донка Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Ян Добавено Май 7, 2007 Доклад Share Добавено Май 7, 2007 Донка, права си, по-лесно е. Но тогава Ученикът става ученик. Значи още няма достатъчно Воля да поеме отговорноста за постъпките си или неразбиране на това с което се занимава. Когато има неразбиране е по-малкото зло. Много често се спекулира точно с неразбирането на същноста на явленията. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Ваня Добавено Юни 15, 2007 Доклад Share Добавено Юни 15, 2007 Да си ученик за мен означава да се стремиш към върховна чистота Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Добромир Добавено Юни 15, 2007 Доклад Share Добавено Юни 15, 2007 Когато има неразбиране е по-малкото зло. Много често се спекулира точно с неразбирането на същноста на явленията. Какво имаш предвид - че неразбирането е оправдание за липса на инициатива? Или че някои неразбиращи биват манипулирани от малко по-разбиращи? защото ако са повече разбиращи, те не биха манипулирали! Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Орлин Баев Добавено Юни 15, 2007 Доклад Share Добавено Юни 15, 2007 Върховна чистота, абсолютн ачистота, но практична и реална, близка до ежедневието на улиците и праха и миризмитре и психическите миазми! Чистота в такива условия. Такава е средата на един ученик в градовете. В условията на понякога гледания тв екшън - защото и той е част от този, конкретния, а не абстрактно отвлечения мечтан живот! Чистота в условията на скандалите в апартамента до теб, на гърмежите в 3 през нощта, в условията на поредното убийство или гавра около теб - това е конкретно придобиване на абсолютна (върховна) чистота в конкретни обстоятелства, различни от рилските или хималайските върхове. Чистота, която е действително близка до нас и приложима и осъществима емпирично и практично! Има я - и не е невъзможно - въпреки лудостта наоколо, за която не можем да сме слепи! Доколкото знам, ученикът търси доброто навсякъде, но и не е сляп за негативите! И е реалист и прагматик! Според мен Учениците на Братството трябва да са най-богатите финансово хора на света - тогава вътрешното им богатство ще е реална предпоставка за външното и условие за правилното му приложение и разпределение! Според мен учениците трябва да са обществената върхушка - политици, банкери и мениджъри от високо ниво!!! Знаем, че не е така ситуацията, но това е преобръщане на нещата с краката нагоре! Често с тази абсолютна чистота търсещите се отнасят като към морков залъгалка, който никога не могат да уловят... Аз пък си мисля, че Чистотата е постижима и то реално и приложимо - прагматично, в ежедневието! Иначе пет пари не давам за някаква си божествена отвлечена чистота! Самсара е Нирвана и Нирвана е Самсара! Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Силвия СД Добавено Юни 15, 2007 Доклад Share Добавено Юни 15, 2007 Има я - и не е невъзможно - въпреки лудостта наоколо, за която не можем да сме слепи! Аз пък си мисля, че Чистотата е постижима и то реално и приложимо - прагматично, в ежедневието! Иначе пет пари не давам за някаква си божествена отвлечена чистота! Самсара е Нирвана и Нирвана е Самсара! И аз не давам даже и пет пари за отвлечени чистоти, не са реални. Да, постижима е. Когато станеш сляп за лудостта наоколо. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Максим Добавено Юни 15, 2007 Доклад Share Добавено Юни 15, 2007 Да си ученик за мен означава да се стремиш към върховна чистота Би ли дефинирала понятието "върховна чистота"? Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Орлин Баев Добавено Юни 15, 2007 Доклад Share Добавено Юни 15, 2007 Не знам каква ще е тази слепота - следствие на какво, на грубост или на вътрешна светлина, но често ми се иска да я имам... Понякога завиждам на тези грубите мъжаги с пълната егоцентрираност, които са щастливи по своему в невежеството си и нехаят за закони - космически и човешки - в следствие на съзнанието си. Обаче не съм такъв, за добро! Остава ми тази, другата слепота, в следствие на силната вътрешна светлина, която пречупва всичко наоколо през лъчите си - каквото и да е то! Някога я имам и знам прелестта на такава светлина, радост и сила. Но не винаги .. Но, често наистина ми се струва, че светът е с краката нагоре - като ценности, разбирания, насока ... Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Ваня Добавено Юни 15, 2007 Доклад Share Добавено Юни 15, 2007 дефиниция: Не такава "чистота" - улична, за която говорят другите, не да си чистичък и спретнат , да се стремиш да бъдеш "добър" (според чий разбирания?) Под висша чистота разбирам чистота на съзнанието, когато е откъснато от това, което се случва, необвързаност, дистанция Умът е спокоен, липсва безпокойството в ума Чиста и безпристрастна наблюдателност Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Силвия СД Добавено Юни 15, 2007 Доклад Share Добавено Юни 15, 2007 (edited) Винаги я имаш, но не винаги я осъзнаваш. И така е може би най-добре. Защото самото осъзнаване вече е пречупено през егоистичния ни ум, който само това и чака като вид замърсител. П.П. Последният ми пост беше по повод поста на Орлин. Редактирано Юни 15, 2007 от Силвия СД Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Максим Добавено Юни 15, 2007 Доклад Share Добавено Юни 15, 2007 Под висша чистота разбирам чистота на съзнанието, когато е откъснато от това, което се случва, необвързаност, дистанция Умът е спокоен, липсва безпокойството в ума Чиста и безпристрастна наблюдателност Благодаря. Типично йогистки поглед Явно не само от метеорология разбираш. Макар че не пречи външната улична чистота да върви с вътрешната. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.