Ahmet Добавено Юни 6, 2020 Доклад Share Добавено Юни 6, 2020 1.Може ли четенето на книги за даден исторически период и определени исторически личности да помогне на четящият ги да прехвърли поне за малко границите на егосъзнанието си и да се "пренесе" във миналото добивайки пряки впечатления по въпросите ,които го интересуват. могат ли историческите текстове да бъдат ползвани като отправна точка към влизане в космичната библиотека Акаша и придобиване на сведения които ги няма в книгите или сведения които затвърждават някаква теза за миналото? 2 . по голям ли е шанса да бъде направен подобен скок във времето ,ако изучаващия съответна епоха чете сведения за периода и мисли върху този период непосредствено преди сън ? или пък ако се събуди посред нощ - почете нещо и после пак заспи ? или медитира върху дадено събитие/личност ? 3. има ли сигурен начин да се различи истинно видение за минало или бъдеще време от видение което е фалшиво( фантазия ,халюцинация) ? kipenzov 1 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
kipenzov Добавено Юни 6, 2020 Доклад Share Добавено Юни 6, 2020 (edited) По 1. Не само, че може, ами това е и основната идея на написаното културно наследство. Предаване на Опитът през поколенията. По 2. Това е метод за по-пълноценно използване на подсъзнателния ни капацитет. Като пример : не помня точно дали Тесла или Едисон са спали много малко време. (Вероятно беше Тесла, тъй като всичките му изобретения, по думите му, е оформял в медитативното състояние на полусън). Та, за да не идпадне изцяло в сън, е държал две метални топчета в ръката си, докато седи в креслото. И така, точно преди напълно да потъне в съня, отпускайки се, мускулатурата му не е съумявал да дадържи топчетата, а така от звука пак се я връщал в будно състояние. По 3. Това вече май е въпрос на центъра Сърце, а не Ум. При умът винаги има двоумене Редактирано Юни 6, 2020 от kipenzov Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Ahmet Добавено Юни 7, 2020 Автор Доклад Share Добавено Юни 7, 2020 Ако мислене преди сън човек си прехвърля в обратен ред през ума си исторически събития и непосредствено преди да заспи се спре на онова в което иска да проникне дали има шанс навлизаики във сънното състояние да има прозрение за желаното събитие ? Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
kipenzov Добавено Юни 8, 2020 Доклад Share Добавено Юни 8, 2020 (edited) Дядо ми на времето често ни казваше една турска поговорка- "Зорлем гюзелик алмаз" (не съм сигурен за произношението) "На сила хубост не става!" Редактирано Юни 8, 2020 от kipenzov Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Ahmet Добавено Юни 8, 2020 Автор Доклад Share Добавено Юни 8, 2020 Предполагам, че ако човек медитира на историческо място шанса да получи прозрение за станалите там събития е по голям. Също и ако преспи там . Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
kipenzov Добавено Юни 8, 2020 Доклад Share Добавено Юни 8, 2020 Вероятно! Ето ти статия по една книжка от 1980 г. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Станимир Добавено Юни 9, 2020 Доклад Share Добавено Юни 9, 2020 В 6.06.2020 г. at 16:46, Ahmet каза: 1.Може ли четенето на книги за даден исторически период и определени исторически личности да помогне на четящият ги да прехвърли поне за малко границите на егосъзнанието си и да се "пренесе" във миналото добивайки пряки впечатления по въпросите ,които го интересуват. могат ли историческите текстове да бъдат ползвани като отправна точка към влизане в космичната библиотека Акаша и придобиване на сведения които ги няма в книгите или сведения които затвърждават някаква теза за миналото? 2 . по голям ли е шанса да бъде направен подобен скок във времето ,ако изучаващия съответна епоха чете сведения за периода и мисли върху този период непосредствено преди сън ? или пък ако се събуди посред нощ - почете нещо и после пак заспи ? или медитира върху дадено събитие/личност ? 3. има ли сигурен начин да се различи истинно видение за минало или бъдеще време от видение което е фалшиво( фантазия ,халюцинация) ? Единственото, което мога да те посъветвам е просто да опиташ да приложиш написаното. Възможно е да постигнеш успех, но той не ти е гарантиран. Преди всичко е нужно да имаш вяра и стремеж да узнаеш търсеното от теб нещо, но то да е съчетано в същото време с непривързаност и безпристрастност. Просто трябва да се концентрираш (но без пренапрягане, запази в ума си една съвсем бегла идея, която да използваш като връзка) върху събитието, някоя от участващите личности или нещо друго свързано с търсената информация, да изпразниш съзнанието си от всякакви други мисли и евентуално в него може да се отпечата определена мисъл или идея свързани с това събитие. Това е по-скоро метод свързан с медитация. Можеш да използваш нещо подобно преди сън, като също насочиш мисълта си към въпросното събитие. Можеш да използваш и самовнушение като си повториш няколко пъти на ум, че през нощта ще потърсиш информация за него. За астралното тяло това не би трябвало да е проблем, но въпросът е, че съзнанието на астралното тяло обикновено е отделено от това на физицеското и споменът най-вероятно ще е изкривен и неясен, ако го има. Преценката на достоверността обаче трябва да си направиш сам - съпоставяйки новополучената информация с вече известната ти, разглеждайки безпристрастно възможностите и с помощта на интуицията. Донка и Ahmet 2 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Ahmet Добавено Юни 20, 2020 Автор Доклад Share Добавено Юни 20, 2020 Не знам дали е изцяло изпълнимо това за непривързаноста и безпристрастноста ,защото за да търси човек за определени личности и събития най вероятно той има определени страсти и привързаности, за да избере точно тези и тези хора и събития. АлександърТ.А. 1 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
kipenzov Добавено Юни 21, 2020 Доклад Share Добавено Юни 21, 2020 Напълно подкрепям горния анализ! Още с раждането ние сътворяваме характера си и оформяме личността си. Правим го страстно, а така си създаваме и привързаности. Оформяме си и база, от която оценяваме и после решаваме (често ненапълно съзнателно) Самият избор да търсим в исторически план отговори, вече си е продукт на оценка и решение, с което волята ни вече е насочена към конкретни действия. Средата винаги ни връща някакъв поток от информация при всяко наше "излъчване навън". Така че, скоро след "излъчването" постъпва и информация. Но, когато става въпрос за исторически събития, то е много важно коя история "четем" - на победителите или на победените. Добрите историци търсят повече от три източника, за да могат да обективизират събитията. За безпристрастна оценка... П.п. "акашовите записи" са записи на събития, а не анализите и оценките им. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Ahmet Добавено Юни 21, 2020 Автор Доклад Share Добавено Юни 21, 2020 (edited) Аз съм човек не желязо. Нормално да си имам някакви симпатии и пристрастия . Но в същото време искам да виждам и нещата каквито са били. Без значение дали ми харесват .Искам да знам повече .Любопитно ми е. Как така коя история четем ? тук не става въпрос за земен учебник по история . Събитията са такива каквито са - без значение нашите оценки .Аз искам да ги виждам както са станали .Но и да мога да видя анализите и оценките на разните участници в събитията .(такива каквито са били - без значение дали видяното ще съвпадне с историческите извори или коментарите на историци). Редактирано Юни 21, 2020 от Ahmet Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Ahmet Добавено Юни 21, 2020 Автор Доклад Share Добавено Юни 21, 2020 Срещата на Шар На снежния Шар вурху лоба студен три български царя дойдоха за среща (събрала ги беше орисница веща): Симеон, Самоил и великий Асен. И взор като впиха в простора огромни, Симеон горделиво извика тогаз: "Познах тез предели! Тук всичко ме помни, тез крайща пространни владял съм ги аз!" Тогаз Самуил към синьото море посочи и викна : "До тамо владях!" И славний Асен, дух горд, проговори : "Над онези вълни сини аз знаме развях!" Внезапно развя се там някакво знаме! Позна го и с радост възкликна Асен : "Другари, поклон! Я гледайте: там е на мили ни правнуци сбъднатий блен!" А то приближи, поклони се там леко на трите царе и понесе се пак, кат орел вихрокрил, полетя надалеко, все на юг, за да кацне на охридский бряг И дълго следяха с очи възхитени на родното знаме полета свещен, и дълго йощ гледаха там насълзени Симеон, Самуил и великий Асен. Декември 1915, Иван Вазов (стихотворението е илюстративно .без да твърдя че иде реч за реално видение в случая) Петър Дънов е казал че Иван Вазов е описвал добре събитията , поради причината че е общувал с духове които са му диктували какво да напише: "„Иван Вазов е своеобразен медиум от най-висша категория. Освен това той е съвременник на онази епоха и всички убити революционери са негови познати и приятели. И което е също вярно, те идват над него и сега му диктуват какво да пише. Диктуват му не само те, но и духовните ръководители на тези големи личности в българската история. А тези духове са изпратени от Невидимия Свят да пробудят този народ. Затова неговата поезия за тези революционери е от най-висш порядък. Тя е поезия и Слово на Духовните ръководители, които са ръководили онези личности, като Раковски, Левски и всички останали, описани в „Епопея на забравените". А ти не си съвременник на тези хора и те не те познават, и затова няма кой да ти диктува. Или, ако ти диктуват, трябва да можеш и да записваш. Много условия са необходими, за да бъдеш голям поет и белетрист. И много работа. И всичко това трябва да преживееш в себе си, което те ти диктуват. Накрая трябва да издържиш. Така че, не е било лесно на Иван Вазов. Не му гледайте лаврите, но погледнете и страданието му. И тогаз ще разберете цената на това творчество. Творчеството е колективен акт на много души от горе, от Невидимия Свят и долу, от видимия свят. Трудно се съчетават тези неща. Но който ги съчетае, става поет. Отгоре разрешават някой да си сложи фамилното име за автор. Но този автор знае, че това творчество не е негово, а е плод на душите, които са създали тази поезия горе и са я свалили долу на хората."" ( https://beinsa.bg/izgrev.php?id=973) . АлександърТ.А. 1 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
kipenzov Добавено Юни 21, 2020 Доклад Share Добавено Юни 21, 2020 преди 4 часа, Ahmet каза: Как така коя история четем ? Когато "погледнем" историята на едно карибско племе "през очите" на местен индианец, бихме могли да видим "белите богове", които ни носят невиждани "дарове"(цветни стъкълца и мъниста). А "през очите" на конкистадор да "видим" полуидиоти-диваци, които да са естествен инструмент за работа, чийто живот е без значение... През очите на историята на карибското племе, бихме "прочели" митът за "свършека на света", а през очите на испанския колективен дух - митът за "златния век".... Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Станимир Добавено Юни 22, 2020 Доклад Share Добавено Юни 22, 2020 В 20.06.2020 г. at 14:49, Ahmet каза: Не знам дали е изцяло изпълнимо това за непривързаноста и безпристрастноста ,защото за да търси човек за определени личности и събития най вероятно той има определени страсти и привързаности, за да избере точно тези и тези хора и събития. Не е необходимо да е изцяло. Точно докъде желанието ти е разумно и откъде започва зависимостта и напразното пилеене на усилия сам ще определиш с времето. Ahmet 1 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Ahmet Добавено Юни 23, 2020 Автор Доклад Share Добавено Юни 23, 2020 (edited) Психометрията може ли да бъде наречена "акашов способ за изследване" ? В 21.06.2020 г. at 7:35, kipenzov каза: П.п. "акашовите записи" са записи на събития, а не анализите и оценките им. Аз пък знам че в Акаша се отбелязва всичко .включително субективни оценки и анализи. Както и че от Акаша човек би могъл и глупости да почерпи - нечия фантазия вместо реална информация . Доколко надежден начин биха могли да са...регресиите? Редактирано Юни 23, 2020 от Ahmet Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
kipenzov Добавено Юни 24, 2020 Доклад Share Добавено Юни 24, 2020 Все още "акаша" е просто неква мисловна представа за теб явно, без никаква опитност. След като знаеш какво е "Акаша", явно знаеш и къде се намира - ами иди там, опитай, извлечи си информация, използвай я както намериш нравствено за добре. Повече ми прилича да търсиш "застраховка от провал"... "Който го е страх от мечки, не влиза в гората" Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Ahmet Добавено Юни 24, 2020 Автор Доклад Share Добавено Юни 24, 2020 преди 8 часа, kipenzov каза: Все още "акаша" е просто неква мисловна представа за теб явно, без никаква опитност. След като знаеш какво е "Акаша", явно знаеш и къде се намира - ами иди там, опитай, извлечи си информация, използвай я както намериш нравствено за добре. Повече ми прилича да търсиш "застраховка от провал"... "Който го е страх от мечки, не влиза в гората" Акаша доколкото знам е навсякъде. И аз съм се свързвал с нея неволно предвид на факта, че ми се е случвало да имам ясновидски сънища. Колкото до застраховката от провал и онова за мечките: по твоята логика не би следвало да съществуват никакви школи (ни духовни, ни по кормуване или други). Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Ahmet Добавено Юни 25, 2020 Автор Доклад Share Добавено Юни 25, 2020 (edited) Мислех си за това, че сигурно понякога писателите описват неща, които са доловили от Акаша или които са преживели те самите в предишни животи (или най - малкото са станали свидетели), но тези неща са смятани за измислици дори от тях. Струва ми се невероятно да описваш детайлно и талантливо какви ли не събития на които не си станал свидетел и всички тези неща да са измишльотини и да няма работи дето са станали реално. Та затова допускам, че понякога неволно са описвани в романите реални ситуации. Редактирано Юни 25, 2020 от Ahmet АлександърТ.А. 1 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
kipenzov Добавено Юли 4, 2020 Доклад Share Добавено Юли 4, 2020 В 24.06.2020 г. at 21:46, Ahmet каза: Акаша доколкото знам е навсякъде. И аз съм се свързвал с нея неволно предвид на факта, че ми се е случвало да имам ясновидски сънища. Прегледай постовете на @стругар, а може и на @User123. Първият тотално са го подминали тука... В 24.06.2020 г. at 21:46, Ahmet каза: Колкото до застраховката от провал и онова за мечките: по твоята логика не би следвало да съществуват никакви школи (ни духовни, ни по кормуване или други). Странно "тълкуваш" логиката ми. Не мога да кажа, че не съм темерут, ама чак пък толкова неразбираем... Вероятно си прав! Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Кон Круз Добавено Януари 7, 2022 Доклад Share Добавено Януари 7, 2022 Акаша по - сигурен източник ли е на сведения от историческите документи, предмети и легендите? Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Донка Добавено Януари 8, 2022 Доклад Share Добавено Януари 8, 2022 Историческите документи не могат да бъдат съвсем сигурни. Работила съм доста в архивите - и с документи, и със спомени. Виждала съм как документите си противоречат в прав текст, как други документи отразяват тогавашната действителност или отчасти или субективно (което си е съвсем нормално). Може да се вярва, примерно, на запазена класна книга с данни за учениците. Да се опираме, обаче, на доноси на таен агент до неговите ръководители, едва ли е разумно. Предметите са интересен източник на историческа информация. От една страна, това са "реалии". От друга, обаче, нямаме 100% сигурност по какъв начин са били преценяни и ползвани тези предмети през съответната епоха. Ако преди 200 или повече години гърнето е служило за съхранение на нещо (т.е. съвсем практическа употреба), то сега се намира в музея като експонат. След още 100 г. е възможно да му дадат друго предназначение... Легендите затова са легенди - защото са анонимни устни предания. По правило всеки, който ги е разказвал, можел да ги допълва и украсява - и това се е смятало за принос . Можем да извлечем от тях някаква идея, която да проверим с други средства (Шлиман), но да се осланяме на тях, е прекалено смело. За Акаша не мога да коментирам. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.