Кон Круз Добавено Март 7, 2019 Доклад Share Добавено Март 7, 2019 "Помнете: вън от свещения огън няма живот. Той изпълва цялото планетно и междупланетно пространство. Като се говори за огън, мнозина мислят, че той се пали и изгасва. Това се отнася до обикновения огън, който сутрин се пали, вечер се оставя да изгасне. Обаче свещеният огън вечно гори. Веднъж запален, той не трябва да се изгасва...Онзи, в когото гори свещеният огън, всякога е добре разположен; той се отличава с вътрешен мир и спокойствие, с вяра и любов към Бога. Изгаси ли свещения огън в себе си и влезе в обикновения огън, човек става нервен, неразположен, всичко го смущава. Той се оплаква от лишения, от беднотия, от болести...Следователно, щом страдате, щом сте нещастни и смутени, ще знаете, че живеете в обикновения огън. Сами сте изгасили свещения огън и сами отново ще го запалите...Виждате млада булка, облечена с нови, скъпи дрехи. Така е облечен и младоженецът. Всички им се радват, веселят се заедно с тях. Те са запалили свещения огън в себе си. Обаче мине ли този светъл ден, те изгасват свещения огън, обличат старите си дрехи и започват да си служат с обикновения огън. Още от първия ден очите им започват да сълзят. Задушават се, дишането, кръвообращението им не стават правилно. Кой е виновен за тежкото им положение? – Сами те. Казват: „Делнични дни идат в живота, не можем да поддържаме свещения огън. Макар и да дими, обикновеният огън струва по-евтино“. Така мислят всички хора, но горчиво се лъжат. В края на краищата обикновеният огън излиза по-скъпо от свещения. Той е причина на всички болести и нещастия, при които човек плаща с живота си...Който съгради къщата си на канара, той се осигурил – никакви бури и ветрове, никакво наводнение не може да я събори. Който съгради къщата си на пясък, и най-слабият вятър ще я разклати...Обикновените работи лесно се забравят, а необикновените, които произлизат от свещения огън, остават за вечни времена; те никога не се забравят. Забравиш ли нещо, не се мъчи да си го припомниш, то е обикновена мисъл. Благодари, че си я забравил. Ако губиш богатството, знанието, силата си, ще знаеш, че си изгубил нещо човешко, а не Божествено. Не съжалявай, че си изгубил човешкото, но се стреми да придобиеш Божественото и да го запазиш. Разумният свят допуща загубването на човешките работи, за да оцените Божествените, които са вечни и безсмъртни...Свещеният огън превръща недоволството на човека в доволство. Той обединява всички хора, примирява враговете. Той носи изобилието на живота. Където гори свещеният огън, там няма смущения, крамоли и раздори. При него хората се чувстват братя...Кои са условията за подържане на свещения огън? – Вярата, надеждата и любовта. Кое още го подържа? – Животът, знанието и свободата...Задачата на човека не се заключава в разискване, защо Бог е създал света, но в подържане на свещения огън, от който излиза животът. Ще те срещне някой и ще започне да се оплаква, че това-онова нямал, че хората не го обичали и т.н. Това са второстепенни работи. Стреми се да запалиш свещения огън в себе си и да го поддържаш. Носиш ли свещения огън в себе си, всичко ще имаш: и пари, и приятели, и любов. Изгасиш ли го, всичко ще изгубиш. При свещения огън всичко е на място, в пълен ред и порядък. Вън от него всички неща губят смисъла си. Нямаш ли свещения огън, никаква работа няма да ти върви. Имаш ли го, и на камък да сееш, плод ще придобиеш. При свещения огън безлюбието се превръща в любов, невежеството – в знание, беднотията – в богатство. " Откъси от "Свещеният огън" - "Утринно Слово от Учителя, държано на 10 ноември 1935 г., 5 ч. сутрин, София, Изгрев." (http://beinsa.bg/beseda.php?id=2495). Въпрос: Какво се има предвид под "свещения огън"? Криси9 1 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
kipenzov Добавено Март 8, 2019 Доклад Share Добавено Март 8, 2019 преди 16 часа, Кон Круз каза: Въпрос: Какво се има предвид под "свещения огън"? Страстта да живееш! Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
АлександърТ.А. Добавено Март 13, 2019 Доклад Share Добавено Март 13, 2019 Първата материя от която са образувани първите същества ---огън/топлина Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
kipenzov Добавено Март 13, 2019 Доклад Share Добавено Март 13, 2019 АлександърТ.А , а как ще приемеш предложението ми, че "първите същества" не са образувани единствено от огън/топлина? Ето и малко обосновка: Във въображението ми още от малък, или поне отдавна, ми се върти идеята, че в основата ни като същества са "преплетени" четири елемента. Огън, вода, въздух и земя. Даже преди известно време разбрах, че свастиката е стар санскритски символ, а не символен продукт на нацизма. Скоро се запознах и с неква система У Син, в която елементите са 5, но "желязото" нещо ми е непонятно, за това предложението ми е ограничено до 4 елемента, така както си ги "разпознавам" у мен си. По тази линия предложението ми е, че ако говорим за същества и от какво са изградени, можем спокойно да обединим и четирите елемента. А пък "кръговото движение" в определена посока, предизвикващо взаимното им проникване да се явява синтеза на "изграждащата есенция" с която да се "пълнят" мехурите от "пространство". Нещо подобно: А пък самото проявление да е съобразено и с параметрите на сетивния свят, които да са символно отразени във формата на "решетка". Още едно визуално предложение: Тогава излиза, че свещения огън е част от системата от четири елемента заедно със свещения въздух, свещената вода и свещената земя. Ако интерполираме от общото към частното може да, излезне, че: Свещения огън е - страстта да живееш, Свещената вода е - страстта да обединяваш, Свещения въздух е - страстта да твориш, Свещената земя е - страстта да приемаш, да се смиряваш. Това определено е само една от множество интерпретации, но пък на мен доста ми "резонира" и си ме кефи - за това я пускам като предложение.Пък и като още едно предложение може и да послужи като "мост" с темата "Безкористен ли е Бог" след следните допълнения: - решетката на втората ми картина е "мнението" ми за наследствеността, която на индивидуално нива се проявява като "предразсъдъци"; - характерната дуалност за страстите, бидейки дълбоки чувства, отразява и двойнственоста на отношението човек-околна среда под формата користен/безкористен АлександърТ.А. и Борито 2 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
АлександърТ.А. Добавено Март 13, 2019 Доклад Share Добавено Март 13, 2019 (edited) Цитат - решетката на втората ми картина е "мнението" ми за наследствеността, която на индивидуално нива се проявява като "предразсъдъци"; - характерната дуалност за страстите, бидейки дълбоки чувства, отразява и двойнственоста на отношението човек-околна среда под формата користен/безкористен Да , на личностно ниво , абсолютно . Но по отношение на Бог , тези расъждения са забавление . Щото може да кажем ,, Бог е користен или , Той е безкористен " . И е точно така , а това какво ни помага ? А за свещенния огън , горе дадох една отправна точка . То в беседата много точно и обстойно е обяснявано . Също , има една легенда в която Бог оживява човека с една божествена искра . И от тогава у всеки има искрица божествен огън . А за ,,първите същества" ...Ти уточняваш думите си за днес съществуващите същества . А , аз споменавам първите същества след Бог-отец ; Бог--син ; и Светия дух . Със уточнението , че не лично съм се ,,докоснал" до тази информация . А , не съм срещал по достоверна . И там има много йерархий от същества , живяли и се развивали преди днешния човек . . По реално достижимите въпроси за мен се появяват от такива мисли ,, Във въображението ми още от малък, или поне отдавна, ми се върти идеята, "....Не че имам някакви постижения . Просто е по лесно човек да се върне назад и ако може да открие как е дошла конкретната идея . Разбирам , че и ако не се види нейния път , това не потвърждава теорията за прераждането . Но все пак е нещо . Редактирано Март 13, 2019 от АлександърТ.А. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
kipenzov Добавено Март 15, 2019 Доклад Share Добавено Март 15, 2019 В 13.03.2019 г. at 21:00, АлександърТ.А. каза: Да , на личностно ниво , абсолютно . Но по отношение на Бог , тези расъждения са забавление . Щото може да кажем ,, Бог е користен или , Той е безкористен " . И е точно така , а това какво ни помага ? Абстрахирам се от "линията", че наистина можем да си твърдим каквото и да е относно Бог, но това не го описва в пълнотата, защото съм напълно съгласен. Но това ни помага, поради простата причина, че по този начин можем от "мащаб- Божествен свят" да подходим към интегриране на индивидуално ниво на самата идея за "божествен свят". По този начин, без да се усетим, докато се "кахърим" користен или безкористен е Бог, вече водим вътрешен разговор с най-дълбоката част от същността ни като същества. Същата тази "божествена частица" или "искра", която всеки може да открие във вътрешния си свят в лицето на Вътрешния наблюдател. Но, според мен и така както го предложих, "огънят отвътре" е само единият от елементите, които формират "субстанцията" на Вътрешния наблюдател. А пък изграден ли е от "субстанция" /Атман/ или е една велика илюзия сред Нищото /Шунята/ е вече бая абстрактна тема Иначе ми направи впечатление едно интересно "развитие" в думите ти, което на метакомуникативно ниво "съдържа" и представата за времето: В 13.03.2019 г. at 21:00, АлександърТ.А. каза: има една легенда в която Бог оживява човека В 13.03.2019 г. at 21:00, АлександърТ.А. каза: И от тогава В 13.03.2019 г. at 21:00, АлександърТ.А. каза: Ти уточняваш думите си за днес В 13.03.2019 г. at 21:00, АлександърТ.А. каза: споменавам първите същества Предполагам, че така извадени от контекста на изказа ти, се вижда как думите отразяват концепцията за Времето, в което се развива митологията на "вътрешния ти свят на убежденията" и "разполагането" в съзнанието ти на дискусията, която водим. Въодушевяваща представа, нали!? Когато го наблюдавам у друг се опитвам после "да го върна" и в собствените си представи, щото често се замислям за концепцията за "илюзорността на времето", но към момента ми е трудна за интегриране, защото всичко "се събира" в едно, и си е доста отвъд моментните ми възможности, хихи. Другото, което споменаваш - за Светата троица, комбинирано с Монадологията на Лайбниц, също дава въодушевяваща представа! Стига да не противопоставим Кантовата критика на монадологията на Лайбниц, щото тогава пак ще се стигне до положението за "ограниченият Ум в опитите си да обхване безкрайното" Но, да продължа по хронологията на поста ти... Да, напълно съм съгласен, че има и по-реално достижими въпрос-отговори, които произтичат съвсем логично при ретроспективното проследяване на идеите, което ни вълнуват. Но, я "изключи" Времето, де! ..... Ухаааааа А за прераждането, предполагам, че е препратка към другата тема, но поне за сега предлагам "да отложим" малко този аспект?! Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.