Донка Добавено Февруари 11, 2018 Доклад Share Добавено Февруари 11, 2018 Цитат 1 В онова време дойдоха учениците при Исуса, и казваха: Кой е най-голем в царството небесно? 2 А Исус повика едно дете, та го постави посред тех, 3 и рече: Истина ви казвам, ако се не обърнете, и бъдете както децата, нема да влезете в царството небесно. 4 И тъй, който смири себе си като това дете, той е най-голем в царството небесно. 5 И който приеме едно таквози дете в мое име, мене приима. 6 А който съблазни едного от тези малките, които верват в мене, за него по-добре би било да се окачеше на врата му камик воденичен, и да потънеше в дълбините на морето. 7 Горко на света от съблазните! защото неизбежно съблазните ще дойдат; но горко на оногоз человека, чрез когото съблазънта дохожда. 8 И ако те съблазнява ръката ти или ногата ти, отсечи ги, и хвърли ги от себе си: по-добре ти е да влезеш в животът хром или клосен, а не с две ръце или с две нозе, да бъдеш хвърлен във вечния огън. 9 И ако те съблазнява окото ти, извади го и хвърли го от себе си; по-добре ти е с едно око да влезеш в живота, а не да имаш две очи и да бъдеш хвърлен в пъкъла огнен. 10 Гледайте, да не презрете едного от тези малките; защото ви казвам че ангелите им на небеса винаги гледат лицето на Отца моего, който е на небеса. 11 Защото Син человечески дойде да спаси погиналото. 12 Как ви се вижда? Ако некой си человек има сто овци, и се изгуби една от тех, не остава ли деветдесетте и девет на горите, и отхожда да търси изгубената? 13 И ако се случи да я намери, истина ви казвам, че се радва за нея повече нежели за деветдесетте и девет не изгубени. 14 Така не е по волята на Отца вашего, който е на небеса да погине един от тези малките. 15 А ако ти съгреши брат ти, иди и обличи го между тебе и него самичък. Ако те послуша, спечелил си брата си: 16 но ако те не послуша, земи със себе си още едного или двама; за да се потвърди всяка дума чрез устата на двама или трима свидетели. 17 Ако ли ги не послуша, кажи това на църквата; че ако и църквата не послуша, нека ти бъде както езичник и митар. 18 Истина ви казвам, каквото вържете на земята, вързано ще бъде на небето; и каквото развържете на земята, развързано ще бъде на небето. 19 Пак ви казвам че двама от вас ако се съгласят на земята за всеко нещо, което би да попросят, ще им бъде от Отца моего, който е на небеса; 20 защото дето са двама или трима събрани в мое име, там съм аз посред тех. 21 Тогаз пристъпи Петър при него и рече: Господи, до колко пъти, ако ми съгреши брат ми, да му прощавам? до седем пъти ли? 22 Казва му Исус: Не ти казвам, до седем пъти, но до седемдесет пъти по седем. 23 За това царство небесно е уподобено на человек цар, който поиска да прегледа сметка със слугите си. 24 И когато начна да пресметва, докараха му един длъжник от десет хиляди таланта. 25 И понеже немаше да ги плати, повеле господарят му да продадат него, и жена му, и децата му, и всичко що имаше, и дългът да се плати. 26 Падна прочее слугата, кланяше му се и думаше: Господи! имай търпение към мене, и ще ти платя всичко. 27 И смили се господарят на тогози слуга, пусна го и прости му заема. 28 Но щом излезе този слуга, намери едного от съслужителите си, който му бе длъжен сто пенязи; улови го та го даваше и казваше: Плати ми това що ми си длъжен. 29 Падна прочее съслужителът му на нозете му, молеше му се и казваше: Имай търпение към мене, и всичко ще ти платя. 30 Но той не щеше, но отиде и затвори го в тъмница, докле да плати дълга. 31 И като видеха съслужителите му това що стана, твърде се наскърбиха; и дойдоха та казаха на господаря си всичко що стана. 32 Тогаз го повика господарят му, и казва му: Рабе лукави, всичкия онзи дълг ти простих, понеже ми се примоли. 33 Не требваше ли и ти да помилваш съслужителя си, както помилвах и аз тебе? 34 И разгневи се господарът му и предаде го на мъчителите, докле да заплати всичко що му бе длъжен. 35 Така и Отец мой небесен ще стори с вас, ако не простите от сърцата ваши всеки на брата си прегрешенията му. Една от най-силните глави от Евангелието на Матея. Човек цял живот има материал да разсъждава и прилага. Как разбирате съветите на Христос в нея? Прилагате ли ги в живота си? Имате ли опитности и резултати? Слънчева и Αέλιος 1 1 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Донка Добавено Февруари 11, 2018 Автор Доклад Share Добавено Февруари 11, 2018 Предпочетох да напиша мнението си и това, което ме е вълнувало в отделен пост. За прошката е написано много и тук и на много други места. В главата, обаче има едно място, което всеки път ме вкарва в колебания. Цитат 15 А ако ти съгреши брат ти, иди и обличи го между тебе и него самичък. Ако те послуша, спечелил си брата си: 16 но ако те не послуша, земи със себе си още едного или двама; за да се потвърди всяка дума чрез устата на двама или трима свидетели. 17 Ако ли ги не послуша, кажи това на църквата; че ако и църквата не послуша, нека ти бъде както езичник и митар. Какво се има предвид под "нека ти бъде както езичник и митар"? Слънчева 1 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
АлександърТ.А. Добавено Февруари 12, 2018 Доклад Share Добавено Февруари 12, 2018 (edited) Друго освен , чужд човек , външен ? Който може да се избягва . Поел е своя път дане му пречим 18 Истина ви казвам, каквото вържете на земята, вързано ще бъде на небето; и каквото развържете на земята, развързано ще бъде на небето. Редактирано Февруари 12, 2018 от АлександърТ.А. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
АлександърТ.А. Добавено Февруари 13, 2018 Доклад Share Добавено Февруари 13, 2018 Цитат 15 А ако ти съгреши брат ти, иди и обличи го между тебе и него самичък. Ако те послуша, спечелил си брата си: В библията която имам е ,, ако съгреши брат ти спрямо теб " ...Тогава той може да е просто данъчен . Да изплащаш нещо . Тогава : Цитат 19 Пак ви казвам че двама от вас ако се съгласят на земята за всеко нещо, което би да попросят, ще им бъде от Отца моего, който е на небеса; 21 Тогаз пристъпи Петър при него и рече: Господи, до колко пъти, ако ми съгреши брат ми, да му прощавам? до седем пъти ли? Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Слънчева Добавено Февруари 15, 2018 Доклад Share Добавено Февруари 15, 2018 В 11.02.2018 г. at 20:34, Донка каза: Предпочетох да напиша мнението си и това, което ме е вълнувало в отделен пост. За прошката е написано много и тук и на много други места. В главата, обаче има едно място, което всеки път ме вкарва в колебания. Какво се има предвид под "нека ти бъде както езичник и митар"? Донче, когато прочетох поста ти ми изникна беседата “Фарисей и Митар“, мисля, че има доста по въпроса за изясняване. “...Ще взема тези двама души: фарисей и митар, като предмет на моята днешна беседа. Тези две лица са видни представители на много стара култура. Нека съпоставим техните отличителни черти паралелно, за да се осветлите върху техния бит и духовен характер. Думата „фарисей“ произлиза от еврейската дума „параш“, която значи „да разделяш“. Има и една арабска дума „фарси“, която произлиза от същия корен и значи нещо изрядно по форма; да знаеш един език „фарси“ се подразбира да го знаеш много добре. Христос представлява в тази глава два отличителни типа. Един талантлив художник, запознат с науката за човека, би нарисувал тези два типа с всичките техни отличителни черти; и тази изрядна картина би заслужавала да се намира във всяка къща за образец. Какви са очебийните черти на фарисея, и какви на митаря? Не е достатъчно да се каже: „той е фарисей“, или: „той е митар“, а трябва да знаем външните белези на техните лица, на техните ръце, на тяхното телосложение, устройството на тяхната глава. След това трябва да се доберем до особеностите на техния душевен склад. Само така ще можем да си изясним вложената за нас в текста идея и да се възползваме от нея...“ Фарисей и Митар Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Орлин Баев Добавено Февруари 15, 2018 Доклад Share Добавено Февруари 15, 2018 Спомням си, 92-ра година, тъкмо бях излязъл от казармата. Отидох за малко при маминка и дядо в Добрич. В казармата се бях вдъхновил от Беинса Дуно, от една книжка с мисли. Купих си и няколко книги за тибетска йога и на нощните караули правех техниките, размишлявах, потапях се в транс, в едно особено молитвено, ресурсно състояние... Та, в Добрич вече имах този импулс към духовното, Попаднах на библията. Стария завет опитах, но вероятно не бях готов за него. Обаче новият - пренесох се в един различен свят. Четях го навън, в градската градина на Добрич и по пейките на центъра. Сякаш докато четях, реалността наоколо ставаше ефимерна, полуреална, а думите на Йешуа насищаха всичко с особена виделина, любящо присъствие идещо не от мира сего. От четирите евангелия най-силно ме грабна това на Матей. Не знам защо - просто резонирах повече с него. Миналата година написах няколко текста по него - надявам се да са полезни някому: Евангелие от Матей 1 (Извадка от текста от линка по-горе) “8. Пак Го завежда дяволът на твърде висока планина и Му показва всички царства на света и тяхната слава, 9. и Му дума: всичко това ще Ти дам, ако паднеш и ми се поклониш. 10. Тогава Иисус му казва: махни се от Мене, сатана! защото писано е: "Господу, Богу твоему, ще се поклониш и Нему едному ще служиш". 11. Тогава дяволът Го оставя, и ето, Ангели дойдоха и Му служеха.” Дяволът е малкият его обусловен ум, откъснат от източника си. Каквито и метафизични и космогонични вярвания да има човек, това което действително му върши работа, е именно това разбиране. То поставя локализацията на контрола в самия него, а изборът на свободната воля се оказва от централна значимост. АлександърТ.А. 1 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Орлин Баев Добавено Февруари 15, 2018 Доклад Share Добавено Февруари 15, 2018 Евангелие от Матей 2 (Тематична извадка от текста от линка по-горе): Този качествен скок в съзнателността се осъществява в молитва и медитация, на фона на относително чист и дисциплиниран живот. Когато съзнанието за себе си се прехвърли от тялото, емоциите, рационалната когниция и социалната личност в Себе си, тогава си истински щастлив човек, тогава си реално богат на любов, смисъл, принадлежна свързаност с един далеч по-мащабен от малките човешки разбирания Живот. Само тогава си истински велик, голям човек. Дори социално да живееш в колиба, отвътре си огромен, махатма си, велика, широка душа си. Когато си принадлежен към по-голямата реалност, съзнаваш, че няма как да бъдеш отхвърлен, изоставен, предаден, унижен несправедливо и истински. Съзнаваш мъдрата разумност и неслучайност на миговете си. Свързан си, едно си с живата природа. Осъзнаваш прегърнатостта си от любовта, познаваш преживелищно разумността на Битието и законите му. Тогава и само тогава си истински велик. Но това е величието на смирението. Социално-биологичното его се е научило да притихва, да се прекланя пред Аза, пред Бога извътре. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Орлин Баев Добавено Февруари 15, 2018 Доклад Share Добавено Февруари 15, 2018 Евангелие от Матей 3 (Тематична извадка от текста от линка по-горе): 38. Слушали сте, че бе казано: "око за око, и зъб за зъб". 39. Аз пък ви казвам: да се не противите на злото. Но, ако някой ти удари плесница по дясната страна, обърни му и другата. 40. И на тоя, който поиска да се съди с тебе и да ти вземе ризата, дай му и горната дреха. 41. И който те принуди да вървиш с него една миля, върви с него две. 42. Томува, който ти проси, давай, и не се отвръщай от оногова, който ти иска назаем. 43. Слушали сте, че бе казано: "обичай ближния си, и мрази врага си". 44. Аз пък ви казвам: обичайте враговете си, благославяйте ония, които ви проклинат, добро правете на ония, които ви мразят, и молете се за ония, които ви обиждат и гонят, 45. за да бъдете синове на вашия Отец Небесен; защото Той оставя Своето слънце да грее над лоши и добри, и праща дъжд на праведни и неправедни. 46. Защото, ако обикнете ония, които вас обичат, каква вам награда? Не правят ли същото и митарите? 47. И ако поздравявате само братята си, какво особено правите? Не постъпват ли тъй и езичниците?“ Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Орлин Баев Добавено Февруари 15, 2018 Доклад Share Добавено Февруари 15, 2018 Евангелие от Матей 4 (Тематична извадка от текста от линка по-горе): „1. Гледайте да не проявявате своята праведност пред човеците, за да ви видят; инак, няма да имате награда при Небесния ваш Отец. 2. И тъй, кога правиш милостиня, не тръби пред себе си, както правят лицемерците по синагоги и по улици, за да ги хвалят човеците. Истина ви казвам: те вече получават своята награда. 3. А ти кога правиш милостиня, нека лявата ти ръка не знае, какво прави дясната, 4. та милостинята ти да бъде скришом; и твоят Отец, Който вижда в скришно, ще ти въздаде наяве. 5. И кога се молиш, не бъди като лицемерците, които обичат да се спират по синагоги и по кръстопътища да се молят, за да се покажат пред човеците. Истина ви казвам, те вече получават своята награда. 6. А ти, кога се молиш, влез в скришната си стая и, като си заключиш вратата, помоли се на твоя Отец, Който е на тайно; и твоят Отец, Който вижда в скришно, ще ти въздаде наяве. 7. А кога се молите, не говорете излишно като езичниците; защото те мислят, че в многословието си ще бъдат чути; 8. прочее, не бивайте тям подобни; защото вашият Отец знае, от какво имате нужда, още преди да поискате от Него.“ Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Орлин Баев Добавено Февруари 15, 2018 Доклад Share Добавено Февруари 15, 2018 Евангелие от Матей 5 - Отче наш (Тематична извадка от текста от линка по-горе): Същностна молитва Възлюбена същност от света дом, от който дойдох. Възнамерявам да живея по законите на любовта, мъдростта и истината ти. Да дойде твоето любомъдрие, да бъде твоята воля, да се спусне любовта ти от свръхсъзнанието, в ежедневието ми. И днес ми дай вдъхновеното, благодарно доволство, дай ми спокойната наситеност с творческия ти поток, о естествена природа в същността ми, Господи Боже мой. Нека, Боже, докато твоята любяща прошка присъства като смирено състояние на съзнанието ми отвътре, когато е нужно външно, здраво да се заявявам и поставям граници на психичния си и социален живот. Защото доколкото през вътрешното си смирение провеждам любовта ти, мога и външно социално да те заявявам и прощавам истински. Нека се науча, Боже, не да боря лукавия в страстното изкушение, а с помощта на любовта, мъдростта и истината ти, да обяздвам енергията му и я канализирам в посока безкрая ти от творчески потенциал. Защото твое е царството на любовта, силата на свободата и мъдрата светлина на славата ти. Амин, да бъде! АлександърТ.А. 1 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Орлин Баев Добавено Февруари 15, 2018 Доклад Share Добавено Февруари 15, 2018 Евангелие от Матей 6 - първом търси царството Божие (Тематична извадка от текста от линка по-горе): Нямаш ли любов, нищо нямаш. Имаш ли я, в теб заживява естествена нравственост, познаваща законите на Битието. Ориентирите са вътрешни. През теб протича творчество, мъдрост, смисъл. Мъдър смисъл, виделина осветяваща те отвътре. Светло ти е, топло и красиво ти е, обичаш, твориш, свободен си, а в същото време се чувстваш и чрез мъдростта си знаеш, че си част от всеобемащо цяло. Жител на космоса си, а визата ти за страната на щастието е разпечатана. В нея си! Тогава целите ти в земния живот са различни. Съзнаваш, че дори тялото ти не е твое – на Живота е. Знаеш, че си тук, за да облагородяваш, за да превърнеш земния чертог в една приземена, коренна част от светлия, творчески, силен и любящ свят-дом, в който вече си вътрешно. Магията на битието е с теб и всичко се подрежда по най-добрия за теб начин, така че да вървиш в посока на светлите си цели. АлександърТ.А. 1 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Орлин Баев Добавено Февруари 15, 2018 Доклад Share Добавено Февруари 15, 2018 Евангелие от Матей 7 (Тематична извадка от текста от линка по-горе): Любовта е всичко. От нея произлиза естествената интуитивна мъдрост и свободата на творческия потенциал, смисълът, призванието, знанието за това кой си, какво правиш в този свят, как да живееш, накъде си се запътил. Защото любовта е вечна. В основата ти си любов, част от мащабния космически организъм, от разумен живот, от който биологично човешкото световъзприятие се явява само една от първите степени на проявата на съзнателността. Карма и Дхарма. Причинна следственост и абсолютна трансцедентна първичност, иманентно проникваща и задвижваща всичко в бинарната материалност. Да изучиш законите на Дхарма, бидейки подвластен на автоматичните кармични взаимовръзки. Да спуснеш царството божие на тази грешна земя, вадейки гредите от психичните си очи, за да можеш да помагаш и на ближния си да извади своите сламки, когато е поискано да помогнеш. А когато не е, самото ти присъствие, провеждащо безкрая, вече лекува и облагородява малките мигове в ежедневието ти, толкова важни, колкото експлозията на всяка свръхнова. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Орлин Баев Добавено Февруари 15, 2018 Доклад Share Добавено Февруари 15, 2018 Евангелие от Матей 8 - пътят (Тематична извадка от текста от линка по-горе): А нагорният път… В началото страдален, труден, но и пречистващ и подготвящ за светлината горе, не след дълго се превръщаше в спокойно и стабилно вървене по билото на сливането със Себе си, там където от позицията на любовта и скръбта и радостта се единяваха в единството на противоположностите. А, когато стигнех билото, сядах взрян в безкрая на непостижимото, там където невъзможното за малкия ум се превръщаше в реална същност и живян факт за мъдростта. Китайците казват: „Не спирай правещия невъзможното за тълпата!“ Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Орлин Баев Добавено Февруари 15, 2018 Доклад Share Добавено Февруари 15, 2018 Евангелие от Матей 9 - следвай ме (Тематична извадка от текста от линка по-горе): 21. Друг пък от учениците Му рече: Господи, позволи ми, първом да отида и погреба баща си. 22. Но Иисус му рече: върви след Мене и остави мъртвите да погребват своите мъртъвци!“ Остави мъртвите да погребват своите мъртъвци – върви след мен! Мъртви, погребващи мъртви. Илюзията на т.н. смърт, присъстваща само в съзнанието на отцепения от вечния живот, заровен в илюзии и откъснал се психопатно от Бога двуног примат. Но, юдейският психотерапевт казва нещо още по-интересно. Не телата, полагани в земята, имат нещо общо със смъртта – в тези тела души няма, а същинският Човек, син Божий, смърт не познава. Душелечителят нарича мъртви тези другите, привидно живите и мърдащите, но прерязали връзката с душите си примати, живи мъртъвци, ходещи трупове. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.