Розалина Добавено Юли 12, 2014 Доклад Share Добавено Юли 12, 2014 Молитвен наряд за начало Бог е любов - песенМалката молитваПсалом 25 Беседа : 178. За слава Божия - 20 септември 1936 г. Молитвен наряд за край:Добрата молитваПсалом 91Псалом 23Господнята молитваДа се прослави Бог... - формула Често се говори за начало и край на нещата. Между началото и края на нещата има тясна връзка. Краят показва какво е било началото им. Като се говори за възкресението на Лазара, мнозина се запитват, какво общо има между техния живот и заспиването на един евреин преди две хиляди години. Какво ги интересува това, че Христос отишъл да събуди заспалия Лазар? Те не разбират, че и в тях има по един заспал Лазар. Във всеки човек има по един спящ Лазар, за когото трябва да дойде Христос да го събуди. Във всеки човек има по една Марта и по една Мария. Марта се занимава с домакински работи, а Мария – с духовното, затова тя седи при нозете на Учителя. „А Исус обичаше Марта, и сестра й, и Лазара.“ (– 5 ст.). Марта представя човешкото начало, а Мария – Божественото. Заспалият Лазар представя онова естество в човека, което спи. Трябва да дойде Исус в човека, да събуди неговото заспало естество. Щом изпадне в това състояние, човек престава да се интересува от живота. Той казва: Нищо не ме интересува вече – и заспива. Като се събуди, той иска да живее и се интересува от всички. Трябва да се знае, че когато говориш лошо за някого, ти подхранваш лошото в себе си; когато говориш добро за някого, ти подхранваш доброто в себе си. От тебе зависи да станеш добър или лош човек. Следователно, не подхранвай злото в себе си! Храни доброто в себе си! Това са правила, които имат отношение към човешкия живот. Като знаете това, трябва да обърнете внимание на факта, че не сте абсолютно свободни и независими, не можете да правите, каквото искате. Ако подхранвате злото в себе си, вие причинявате зло и на другите; ако подхранвате доброто, причинявате добро и на другите. Вие живеете в разумен свят, дето всички същества, добри и зли, са в известна връзка и отношение помежду си. Не можете да пренебрегнете тези същества, както и те не могат да ви пренебрегнат. Не мислете, че всичко знаете и сте съвършени. Много слабости има човек, много неща още не знае. За да види слабостите, погрешките и невежеството си, разумният свят го поставя на изпитание. Само така човек започва да се познава, да вижда доброто и злото, които се крият в него. И Христа даже поставиха на изпитания, да се познае. Колко повече обикновеният човек ще бъде поставен на изпитания. – Защо трябваше Лазар да прекара четири дена в гроба и тогава да отиде Христос да го събуди? Рече Исус на Марта: „Не ти ли казах, че ако повярваш, ще видиш славата Божия?“ (– 40 ст.). – Значи, болестта и смъртта на Лазара дойдоха, за да се прослави Бог. Много болести идат за същото, да се прослави Божието име. Тъй щото, ако те боли глава, ухо, око, сърце, стомах, ръка, крак ще знаеш, че всичко това е за Божията слава. След всяка болест и след всяко изпитание човек придобива някаква опитност, става по-силен и се калява. Колкото по-големи са изпитанията му, толкова по-силен става той. Малките изпитания носят малки придобивки. Това е закон, който проверяваме навсякъде в природата. Малките тревички са слаби, защото минават през малки изпитания. Днес и те са изложени на по-големи изпитания, за да се усилят. По тях минават хора, животни, тъпчат ги, но ще уякнат. Това е за тяхно добро. Дъбът, обаче, е як, здрав, с дълъг живот, защото е минал през големи изпитания. И до днес още той е изложен на мъчнотии и изпитания. Сега и на вас казвам: Ако страдате, ще знаете, че това е за проява на Божията слава. – Недоволни сте. – За Божията слава. – Не се разбираме. – За Божията слава. – Няма приятели, няма братство между хората. – За Божията слава. Този е пътят на истинското възпитание. Вън от Божията слава, всичко е калайдисване, посребряване, позлатяване. Вън от любовта, всичко е външна проява на живота, а не неговата реалност и същина. Кажеш ли, че всичко е за Божията слава, ти събуждаш заспалия Лазар, т. е. Божественото в себе си. То дава сила и мощ, то създава всичко в света. Кажи: Всичко става за Божията слава. Но кажи това навреме и на място. „Да ида да събудя Лазара.“ Оставете се и вие на Господа, по какъвто и да е начин, да събуди заспалия Лазар във вас. Не Му давайте съвет, как да го събуди. И след това кажете, като Христа: „Благодаря ти, Отче, че всякога си ме слушал.“ Следователно, благодарете за всяка болест, за всяко страдание, за всички изпитания и кажете на Бога в себе си: „Благодаря Ти, Господи, че всякога си ме слушал и ще превърнеш страданието ми в радост. Зная, че всичко, което се случва в живота ми, е за проява на Божията слава.“ – Божият Дух носи всичките блага на живота. 34. Утринно Слово от Учителя, държано на 20 септември, 1936 г. 5 ч. с. София.– Изгрев. ) Йоана, 11 гл. Донка, Слънчева и Рассвет 3 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Рассвет Добавено Юли 12, 2014 Доклад Share Добавено Юли 12, 2014 Чудесна беседа, благодаря! Днес всички хора искат да бъдат щастливи, да нямат изпитания и страдания. Това е невъзможно. Ти не можеш да бъдеш щастлив, докато всички хора не станат щастливи. Щастието трябва да бъде достояние на всички. Който върви в правия път на живота, той всякога желае доброто и щастието на всички хора. Така той подхранва доброто в себе си и в своите ближни. Той не може да бъде щастлив, ако и окръжаващите не са щастливи. Той не може да бъде добър, ако не обича ближните си. Значи, колкото повече хора обичаш, толкова по-щастлив ще бъдеш; колкото повече хора мразиш, толкова по-нещастен ще бъдеш. Чрез омразата ти подхранваш злото в себе си, а чрез любовта подхранваш доброто. Омразата е бомба, която всеки момент може да експлодира. Не бутай бомбите на омразата и злото, за да не пострадаш. Те са сили, с които трябва да работиш внимателно. Ако не си внимателен, те ще те дебнат, докато те унищожат. И праведният, и светията могат да пострадат от бомбите на злото. И тъй, желайте доброто на всички хора, за да повдигнете себе си, да повдигнете и човечеството. Това значи, да изпълнява човек Божията воля. Дойде някой при мене и казва, че съм добър, че мога да му помогна, мога да му направя едно добро. Аз не се поддавам на неговите думи, но казвам, че ако му направя едно добро, с това изпълнявам Божията воля. Тъй щото, задачата на моя живот се заключава в изпълняване на Божията воля. Като изпълнявам тази велика воля, естествено е, че правя добро и на своите ближни. Изпълнявайте и вие Божията воля, за да правите добро на хората. Само така ще се домогнете до високия идеал на живота, до истинския морал. И сега, като ви говоря, аз искам да изпълня Божията воля. Като ме слушате, и вие трябва да изпълнявате Божията воля. Дали някой ви говори добри или лоши неща, не се спирайте върху тях. Във всички случаи трябва да изпълнявате Божията воля. Запитайте се дълбоко в себе си, кое е право и кое – криво, кого да слушате и кого – не, и ще получите отговор на въпроса си. Бог ще ви напъти, ще ви посочи правия път на живота. Мислете за себе си, но мислете и за ближните си, като части на Цялото. Следователно, докато мисли само за себе си, човек не може да се развива правилно, не разбира Божията воля. Щом обикне ближния си и започне да мисли и за него, той се развива вече правилно и върши Божията воля. Да обичаш ближния си, това значи, да подхранваш доброто в себе си и да бъдеш полезен едновременно и на себе си, и на окръжаващите. Да обичаш себе си, това е най-малката мярка на любовта. Да обичаш Бога, това е най-голямата мярка на любовта. Като обичаш ближния си, ти се разширяваш; като обичаш Бога, ти осмисляш живота си. В това се заключава щастието на човека. Значи, като обичаш Бога, ще бъдеш щастлив. Като обичаш ближния си, ще бъдеш силен. Като обичаш себе си, ще се избавиш от нещастията в своя живот. ... „Да ида да го събудя.“ И съвременните хора, като Лазара, спят и се питат, какво трябва да се прави, защо светът е станал толкова лош. Светът не е лош, но е заспал. Сега трябва да дойде отново Господ, да го събуди и да го пусне вън, да си отиде. Събуждането на човека се определя от неговата благодарност. Само онзи може да се събуди, който е благодарен за всичко. Дали си богат, или беден, благодари на Бога. Дали си женен, или неженен, учен, или прост, пак благодари на Бога. Благодари и за доброто, и за злото. Като благодариш, доброто ще си остане добро, а злото ще се превърне на добро. Ако избягваш злото, всякога ще си останеш слаб. Щом не се страхуваш от него и благодариш, че те е сполетяло, то ще се превърне на добро. Дойдат ли болести, нещастия в живота ти, благодари на Бога за всичко. Благодарността е цяр, който освобождава човека от всички мъчнотии и страдания; тя е цяр, който превръща злото в добро, отрицателното в положително. Благодарността е сила, която събужда човека от сън. Така той привлича вниманието на Бога към себе си. Щом привлече вниманието Му, Той превръща злото в добро. Иначе, злото повече се увеличава. … Когато дойде времето за пробуждане на някого, Бог застава пред него и казва: Лазаре, стани! Излез вън и си иди вкъщи. Който се събудил и оживял, да се радва на живота си и да го посвети в служене на Бога, на ближните и на себе си. Това значи, да изпълниш Божията воля, както разбираш, както диктуват твоят ум, твоето сърце и твоята душа. И тогава, каквото и да ви се случи, добро или зло, кажете: Това е за проява на Божията слава. Така ще се възпитавате и самовъзпитавате правилно. Така ще растете и ще вървите напред. За слава Божия Донка, Розалина и Слънчева 3 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.