Донка Добавено Април 28, 2013 Доклад Share Добавено Април 28, 2013 Относителните черти на доброто и злото(дадена в Старият и новият живот, 29 март 1922 г.) Вторият път ще напишете: „Относителните черти на доброто и злото“. Всички ще пишете, както схващате; по какво се отличава злото от доброто? Само същественото, най-същественото, не отвлечено, а както вие го схващате в себе си. Aurora2012 и Ани 2 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Станимир Добавено Април 29, 2013 Доклад Share Добавено Април 29, 2013 Доброто е градивно, съзидателно, докато злото винаги води до унищожение и разлагане. Дори и когато изглежда така, сякаш създава нещо, злото води до деградация. Доброто е стремежът да се разгърне духовния потенциал навсякъде и у всеки според възможностите, докато злото е насочено или към потискане на духовните прояви или към злоупотреба с тях. Злото поставя на първо място егоизма на отделния човек, неговото доминиране над останалите и използването им за задоволяване на собствените егоистични желания. Доброто е основано на равнопоставеността на духа при всички хора, на равенството във възможностите дори и хората да не са проявили в еднаква степен духовния си потенциал към определения момент. Доброто служи на духовните интереси на абсолютно всички хора, а отделната личност е поставена в служба на тези интереси. При това тя не бива пренебрегвана, а се поставя не това място, което й осигурява най-добра възможност за изява и развитие. Ани и Eлф 2 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
АлександърТ.А. Добавено Април 30, 2013 Доклад Share Добавено Април 30, 2013 (edited) Доброто е спокойно ,засмяно ,красиво,мелодично,пеещо,слънчево,топло,галещо,приятно,уютно,апетитно, ... Злото е стресиращо,намръщено,грозно,крещящо, болезнено,заслепяващо,поглъщащо светлината,предизвикващо треперене,отблъскващо .......Преплитането на добро и зло наричаме живот.За да има добро(построяване на къща),трябва и зло(Отсичаш дървета-правиш греди;разрушаваш скала-камъни,цимент;подравняваш полянка-поставяш основите) Редактирано Април 30, 2013 от АлександърТ.А. Ани, Креми (късметче), Eлф и 2 others 5 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Aurora2012 Добавено Май 4, 2013 Доклад Share Добавено Май 4, 2013 (edited) Учителят казва, че каже ли един духовен учител лъжа с него е свършено като учител. Та си мисля, че ако се прибави една малка лъжа към първия отговор по-горе, ще имаме описание на комунизма. Направим ли същото за втория отговор ще имаме чудесно оправдание за мъжете да изневеряват на жените си, а и жените на мъжете. И да избират разводи вместо вярност и упоритост. Лъжата има свойството да преобразува характера на нещата. Понякога може да е само една лъжовна дума, или изпусната дума. Относителните черти бих могъл да опиша с пример от живота. Жена от Етиопия минава през травмиращото, но традиционно обрязване, а по-късно е оженена за груб до жестокост мъж. Тя възстава публично и семейството й става за срам. Тя е обявена за лош пример и зло за етиопското общество, защото нарушава установените разбирания за кое е добро и кое лошо като поведение на жена в там. Налага се да напусне страната и да избяга в Англия, където в началото живее бедно и трудно. С времето научава езика, става модел, става доста успешен модел, получава образование, написва книга за положението на жените в Етиопия, създава фондация свързана с правата на жените, става световно известна. Учителят казва, че за злото е виновно доброто, че мъкне след себе си злото, а за доброто е "виновно" злото, че го довежда след себе си. Редактирано Май 4, 2013 от Aurora2012 Креми (късметче) и Ани 2 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Донка Добавено Май 7, 2013 Автор Доклад Share Добавено Май 7, 2013 Относителните черти на доброто и злото откривам в субекта, който определя една неутрална сама по себе си реалност за зло или за добро. Ако учениците ми покажат слаби резултати, това е зло от гледна точка на онова мое "аз", което желае успех и признание и за това "аз", което събира плодовете на усилия и вложено време и работа, но е добро за другото "аз", което търси нови хоризонти за усъвършенстване и творчество. Хармонично и успешно преминал урок или курс са добро за първото аз, но са зло за второто, защото създават усещане за победа и постигнати цели, затвърдяват позицията "знам как става това" - последните приспиват за неопределено време будността, възприемчивостта за външната и вътрешната динамика, изобретателността и уменията за адаптация - човек започва да се поддава на изкушението да наложи своите успешни рамки и да измести фокуса на мотивацията си от творческия процес към успешния резултат и още по-зле към признанието и авторитета (да не споменаваме материални придобивки). Ани, АлександърТ.А. и Aurora2012 3 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Креми (късметче) Добавено Май 8, 2013 Доклад Share Добавено Май 8, 2013 Добро правим, когато проявяваме Любов. Зло правим, когато се получава разединение. Това става, когато действаме от страх. И понеже сме (може би все още) в дуалността, рядко се случва да правим добро, без да правим и зло - примерът на Александър за къщата. Затова преди да действаме, нека да сложим на везните - колко добро и колко зло ще има от едно действие. Ако повече е добро, слагаме го в графата на доброто. Тук като намесим и "аз"-а ( кой държи везните? ) и се изгубваме. Затова е важно да можем да надскочим егото. Да поставим везните в сърцето и Според Божията воля, а не в личното желание на "аз"-а. Aurora2012, Розалина, Донка и 1 other 4 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.