Viva Caselli Добавено Февруари 10, 2013 Доклад Share Добавено Февруари 10, 2013 Защото повечето от благините, които хората одобряват са зли примери. Подобно на риби, те нагълтват примамката мислейки, че става за ядене. Много ясно съм изложил позицията си и можеш да я разбереш. Казал съм, че стойностното не бива да се отблъсква. Направата на зелена салатка не е кой знае колко стойностнен акт, затова съм добавил, че не трябва да се отблъсква нищо човешко, което носи удоволствие. Подозирам, че има и такива, които ще се зачудят що значи човешко и сериозно ще се замислят наясно ли някой въобще относно тоя въпрос, че да дели постъпките на човешки и позорни? Тези, които все още не са разбрали бедствията, които докарва позорния смях по-добре да не вършат нищо. По-добре да бездействат и никой да не знае нищо за тях. Замислим ли се разбираме, че някои хора са полезни само с бездействието си. Ти допълваш, че не всички общоприети нрави трябва да се избягват. Ако ме попита духовно ориентиран човек може ли да се разходи в парка — да, ще му кажа да го стори. Не само че ще му позволя, но дори ще го насърча. Но ако се допита до мен дали да отиде на чалга концерт, за да изпита удоволствие, ще му кажа, че е по-добре се откаже или от духовното, или от живота въобще. Това, което искам да кажа е, че духовно ориентирания човек ( не я разбирам тая дума ), затова я заменям с разумния, достойния, почтения... е морално задължен да възпита в себе си дисциплинираност по отношение на това, което му носи радост и да знае последствията донасяни от на пръв поглед безобидното. Правилния начин на живот не изисква самонаказание, а само самоограничение. Нека се сетим за всички онези случаи, когато от снизходителност към себе си сме губили обективната си преценка. Нека се сетим, че природата е създала посредствеността, за да се избягва, а нещата, които смятаме за рядкост, за да се следват. Ще кажа. Човек може да получи богато наследство, с което да си осигури щастлив, разнообразен живот съпровождан от една камара житейски радости. Ще пътешества, ще осигури живота на децата си. Ще си купи къщичка на брега на някое езеро, ще гледа звездите вечер с чаша чай в ръка. Ах, удоволствие! Колко хора биха сторили тъй? Всеки един от нас. Но колко хора биха изпитали удоволствие от това да се разделят с наследството си дарявайки го в дом за сираци. Никой не ще стигне дотам, че да изпита удоволствие от такава постъпка. Първото е посредственост, второто е изключителност. Първите хора считат личното си щастие за полагаемо, а вторите общо за човешкия род. Трябва да изпитваме удоволствие, когато неговите плодове са наистина вкусни. В своя защита ще кажа, че съвсем не смятам себе си за изключителен. Материалните блага не бива да се презират, та нали без тях никой не може, но всеки може да постави граница, когато излишното се превръща в зависимост. Пиша се в групата на посредствените, но с надеждата, че ще правя всичко по силите си, за да не съм на дъното на класацията. Относно това, да ме изследваш, ще кажа само, че не желая. Написах и обяснение защо не желая да го правиш, но впоследствие счетох да го заменя с добро пожелание: Бъди жив и здрав, друже. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Диан Георгиев Добавено Февруари 10, 2013 Доклад Share Добавено Февруари 10, 2013 Позволено ли е на духовния човек да изпитва удоволствие? Има ли връзка духовност-удоволствие? Има ли връзка живот-удоволствие? Когато нямаме удоволствие, живеем ли? Има ли връзка знание и мъдрост-удоволствие? Има различни видове духовност и удоволствия, някои ги подреждат йерархично, например Юлий Цезар се изказал че има заешки удоволствия, има и лъвски; не мисля че това е правилно. Базисни са сетивните удоволствия, като се имат впредвид физическите сетива. С тях се започва животът, те траят докато физическите сетива работят и докато има атрактивни материални обекти които ги задействат. Те са резултат от наличието на физическо тяло, примери има много. После са удоволствията на емоционалните и ментални сетива, чиито обекти са например музикалните произведения и книгите, образованието, те осигуряват атрактивна среда за задействане на тези сетива. Такива примери също има много. Следват удоволствията на т.нар. духовни сетива, те се задействат понякога инцидентно, по време на сън, медитации, но общо взето това става много рядко и такива примери остават незабравими за който ги е изпитал. Достигането до тях по системен път става трудно и изисква много ресурси, които неминуемо налагат ограничаване на времето и възможностите за задоляване на другите видове удоволствия. В този смисъл те може да изглеждат по-висши от предишните, но не е така според мен, просто става дума за избор, същия избор който имаш стоейки пред витрина със стоки с ограничени пари в наличност. Всеки избира това което може да си позволи и от което е привлечен, което е опитал поне за малко и знае какво е. По тази причина начинаещите в духовността имат възможност в отделни случаи да изпитат духовните си сетива за малко. После всичко остава на техния избор. Слънчева и B__ 2 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
B__ Добавено Февруари 11, 2013 Автор Доклад Share Добавено Февруари 11, 2013 За това не се бях сетил, но си го има. Едните удоволствия са за сметка на другите. И човек трябва да може да избере правилните за себе си. Също и "В този смисъл те може да изглеждат по-висши от предишните, но не е така " Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Viva Caselli Добавено Февруари 11, 2013 Доклад Share Добавено Февруари 11, 2013 Божидар Цендов-БожидарЗим, не мога да напиша какво мисля, защото няма да е по ничие правило. Първия път спестих мнението си защо не искам семейните ти консталации. Ще го направя и втори, въпреки явната провокоция. За последен път, съвсем човешки ти казвам да престанеш да се занимаваш с личноста ми. Два пъти си ме изследвал (обиждал) . Повече няма да се обадя, каквото и да напишеш. Ти си решаваш... B__ 1 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Донка Добавено Септември 19, 2016 Доклад Share Добавено Септември 19, 2016 (edited) За Размисъл Днес Когато вие искате едно удоволствие да се задоволи, удоволствието нарушава свободата на човека. Който и да е човек, който служи на удоволствието, той нарушава своята собствена свобода. Той нарушава не само собствената си свобода, но нарушава свободата и на другите. Всяко нещо, което е за удоволствие, турете го настрана. (Беинса Дуно) Не нарушавайте свободата Удоволствието наистина нарушава свободата на човека. То сякаш се лепва за съзнанието и настоява да се повтаря отново и отново. После липсата на удоволствие започва да се усеща като празнина, която "драска" по душата и иска да бъде запълнена... После удоволствието постепенно измества и обезмисля всички останали емоции... Мисля, че ние като правило не осъзнаваме разликата между радост и удоволствие. Аз съм стигнала до извода, че радостта винаги е свързана с благост и умиротворение. Удоволствието - напротив. Радостта не "настоява" да се повтори - тя си е наше свободно решение и избор. Удоволствието само така изглежда, но всъщност е паразит, който се настанява в съзнанието ни. Редактирано Септември 19, 2016 от Донка АлександърТ.А. 1 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.