Венцислав_ Добавено Юли 6, 2006 Доклад Share Добавено Юли 6, 2006 Така или иначе сме резултат на собствените си причини, а сме стигнали и до отделеността от себе си... Дух е частта от творението реално свързана с твореца. Знаем, че само Духа е животворящ, но живеем още по мъртвата буква и как да не сме отделени от Твореца?! И все пак нека се завърнем на Небето, което ни е принадлежало и което сами сме решили да напуснем! Благодат и Мир! Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Синева Добавено Юли 6, 2006 Доклад Share Добавено Юли 6, 2006 Творението Му, което е изцяло Той! Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Венцислав_ Добавено Юли 6, 2006 Доклад Share Добавено Юли 6, 2006 И аз съм нокътя на безименния пръст на лявата си ръка. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Синева Добавено Юли 6, 2006 Доклад Share Добавено Юли 6, 2006 Няма място за сравнение! Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Венцислав_ Добавено Юли 15, 2006 Доклад Share Добавено Юли 15, 2006 Св. Ефрем Сирин "Каква полза, ако някой приготви разкошен обяд, покани царя и князете и всичко приготви за гощаване в голямо изобилие, но му липсва само сол? Такъв обяд не ще може да се вкуси... Така и тук, мои братя, каква е ползата да се трудим на вятъра, ако в нас няма любов? Без любов всяко дело е нечисто. Ако нюкой пази девството, ако някой пости и прекарва в бдение, като се моли и дава подслон на бедните, ако принася на Бога дар – било първите, било всичките плодове на своя труд, било да строи църква или върши нещо още по-голямо: всичко това без любов не се зачита за нищо пред Бога, защото е неугодно Нему. Ето защо нищо не предприемай без любов. " източник Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Благост Добавено Юли 17, 2006 Доклад Share Добавено Юли 17, 2006 всичко приготви за гощаване в голямо изобилие, но му липсва само сол?Такъв обяд не ще може да се вкуси... тези които обичат безсолно / щото са солта сами ще си хааапнат сладко всичките нали иначе Псалтира на Св.Ефрем ми е силно любим ...първият му псалм чудесен е за блаженствата, още има силни слова по всички направления на добродетелта Любов + Светлина + Мир + Радост Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Васил Добавено Юли 17, 2006 Автор Доклад Share Добавено Юли 17, 2006 Да се върнем към темата: Живата, разумна природа... Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Благост Добавено Юли 17, 2006 Доклад Share Добавено Юли 17, 2006 Да се върнем към темата: Живата, разумна природа...да се върнем ... и към грижата за нея.... МРРБ набира предложения за съвместни българо-гръцки проекти за трангранично сътрудничество http://www.mrrb.government.bg Министерството на регионалното развитие и благоустройството набира предложения за популяризиране на разумното използване на природните ресурси и осигуряване на устойчиво развитие в пограничния район между България и Гърция. Предложенията ще се приемат до 18 септември 2006 година. Проектите ще бъдат финансирани с 2,4 млн. евро. Средствата се осигуряват по програма ФАР-ТГС 2004. Минималната сума, за която може да се кандидатства, е 50 000 евро, а максималната - 200 000 евро. Програмата дава възможност за 100%-но финансиране на одобрените предложения. За кандидатите е задължително да са общини, неправителствени организации или консорциуми и да имат партньор от Гърция. Приоритетно ще бъдат финансирани проекти, свързани с устойчиво развитие на защитените територии, буферните зони и прилежащите им територии, както и проекти за опазването на различни животински и растителни видове в пограничните области. Програмата предвижда и финансиране на проекти за развитието на т. нар "зелен туризъм" в пограничните области. Асоциация на парковете в България тел. 02 980 56 88 факс 02 989 53 77 София 1303, ул. "Антим Верни в Любовта + Истинни в Мъдростта + Чисти в Истината + Благи в Правдата Любов + Светлина + Мир + Радост Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
sony Добавено Юли 20, 2006 Доклад Share Добавено Юли 20, 2006 http://photo-forum.net/index.php?APP_ACTIO...&CATEGORY_ID=20 http://photo-forum.net/index.php?APP_ACTIO...ID=20&offset=36 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Васил Добавено Юли 31, 2006 Автор Доклад Share Добавено Юли 31, 2006 Нещо по темата "Екология" и "Живата, разумна природа" от една беседа: Ние сме дошли на Земята да се учим. Земята е свещена, това трябва да се разбере! Човечеството с порочния си живот я опетни. Като не разбират какво нещо е Земята хората казват: "Земята е нечиста, грешна". Значи те преписват греха на Земята. А тази грешна Земя, на която се вършат всички престъпления, всички грехове, постоянно вади из недрата си нещо ценно: жито, ябълки, круши, картофи и други. Всички благословения, които приема отгоре, тя ги дава на нас. При това мнозина казват "тази грешна Земя" и плюят върху нея. Защо? Кой е крив? Земята ли е крива? Не, човек не трябва да плюва. Клековете ще бъдат свидетели на вашия живот. Днес те са спящи същества, но един ден, когато отидете при Господа, ще се срещнете с тях и те ще заговорят. Помнете - те са живи същества. Вие мислите, че престъпленията могат да се скрият. Не, няма нищо скрито-покрито в Природата. И камъните ще кажат какво добро и какво зло сте извършили. Вие мислите, че Природата е мъртва. Тя е жива. Всичко, което виждате наоколо, това са спящи същества. Когато проговорят, те ще кажат: "Едно време и ние бяхме своенравни като вас, но сега учим първия урок на мълчанието и смирението". Малкият стрък ИБ Мусалла 13.07.1925 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
sony Добавено Август 15, 2006 Доклад Share Добавено Август 15, 2006 Най- сетне намерих нещо, което тьрсех от доста отдавна. "Господи, ако е Твоята Воля, според Твоята Любов, прости сьгрешенията на цялото човечество и дай дьжд по лицето на цялата Земя. Амин." Дьжд? Може би не само в буквалният смисьл на думата?! Вие знаете ли още такива молитви, формули или положителни утвьрждения, за да можем да работим не само физически за изчистването и запазването на Земята? Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Венцислав_ Добавено Август 16, 2006 Доклад Share Добавено Август 16, 2006 И лицето и Земята не са буквализми. В светите Писания и произлезлите от тях материали, земята е земния човек, а лицето е най-вътрешната част, същност. Та дъждът дори идв по-буквален, за да полее Божествената ни същност, че да порастне в изява... Примерно, аз съм си глупав един и живея в измислен свят с въображаеми приятели. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Аделаида Добавено Юни 2, 2007 Доклад Share Добавено Юни 2, 2007 В светлината на духовните школи Природата е жива и разумна, тя не е просто струпване на инертни и органични материали според случайността и произвола на събитията, каквото е широко разпространеното схващане днес. Съгласно херметичния принцип за съответствието (каквото е долу, такова е и горе), състоянието на духовния свят определя събитията на физическия. Човекът не съзнава още каква отговорност носи със своето елементарно мислене по тези въпроси. Нашето отношение към природата определя съответно и нейното отношение към нас. Всяка природна стихия се управлява от определени разумни същества. "Природата е тяло на Бога, проявление на Бога." (източник: Петър Дънов, Енциклопедичен речник, стр.557) Значи ние чрез мисълта си най-вече (а и чрез чувствата) проникваме във фините светове - астрален и ментален - и по този начин взаимодействаме с Живата Разумна Природата, тя приема нашите положителни или (твърде често) отрицателни импулси във вид на чувства и мисли. Ето защо, смятам че когато говорим за екология, ние - духовно търсещите - трябва да включваме в това понятие и екологията на духа. Светът е единен и нашият дух пряко влияе върху нашето обкръжение. И разбира се когато станем достатъчно зрели, следва да поемем своята съзнателна отговорност за това. [ Ето това е същността: Природата е тяло на Бога, проявление на Бога. Голямата болест на 20 в. свързана със всичките ни беди и засягаща ни индивидуално и социално, е "загубата на дешата", а когато душата е пренебрегната тя не си отива просто така. Тя симптоматично се проявява в мании, пристрастявания, жестокост и апатия. Изкушаваме се да изолираме, тези симптоми или да се опитаме да ги отстраним един по един, но главният проблем е, че сме изгубили своята мъдрост по отношение на душата, дори интереса си към нея. Нашата история ни предлага забележителни извори на прозрение от хората, писали за природата и потребностите на душата, за това можем да потърсим в миналото съвет за възкресяване на мъдростта. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Добромир Добавено Юни 2, 2007 Доклад Share Добавено Юни 2, 2007 Нашата история ни предлага забележителни извори на прозрение от хората, писали за природата и потребностите на душата, за това можем да потърсим в миналото съвет за възкресяване на мъдростта. Миналото може да ни даде принципите, но само в Настоящето можем да ги приложим творчески! Основният принцип е хармонията, но винаги валидни, шаблонни рецепти за постигане на хармония на личностно, социално и планетарно ниво изглежда няма... Високото осъзнаване затова е по-важно от всичко, то може да подбере актуалностите и да ги степенува по приоритети. Драги съфорумци на осъзнатото живеене, дайте да видим как ще задържим осъзнаването стабилно, а не като при мен например люшкащо се, а всичко останало ще последва... Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Диана Илиева Добавено Юни 2, 2007 Доклад Share Добавено Юни 2, 2007 В светлината на духовните школи Природата е жива и разумна, тя не е просто струпване на инертни и органични материали според случайността и произвола на събитията, каквото е широко разпространеното схващане днес. Съгласно херметичния принцип за съответствието (каквото е долу, такова е и горе), състоянието на духовния свят определя събитията на физическия. Човекът не съзнава още каква отговорност носи със своето елементарно мислене по тези въпроси. Нашето отношение към природата определя съответно и нейното отношение към нас. Всяка природна стихия се управлява от определени разумни същества. Един въпрос - как си обясняваме тогава страхът от определени стихии при някои хора? От коя именно стихия дори може да се предвиди, ако се знаят слънчевия знак и асцендента на човека. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
jul Добавено Юни 3, 2007 Доклад Share Добавено Юни 3, 2007 Един въпрос - как си обясняваме тогава страхът от определени стихии при някои хора? От коя именно стихия дори може да се предвиди, ако се знаят слънчевия знак и асцендента на човека. Аз съм имала точно такъв страх от природна стихия от съвсем малка. Не вярвам да има конкретно препратка към слънчевия ми знак, но по-скоро бих преположила, че е било причина за смъртта ми например в предишен живот или поради интензивно преживяване в миналото. Беше заключен, покрай намесата на една жена, когато съм била малко дете, но преди няколко години се бе отключил отново. Незная по-добро средство освен това да преживееш и се слееш със самата стихия. Да се сприятелите, както и да прозвучи това. Миг смирение, което искам да преплета в себе си завинаги. Целият се превръщаш в молитва, осъзнаваш колко мъничък си - това..е коментар относно факта, че за да преживея този страх се озовах на място, където да не мога да се скрия, нито избягам. А страхът здраво заключва пътя към Душата. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Guest Мона Добавено Октомври 4, 2007 Доклад Share Добавено Октомври 4, 2007 Това е една прекрасна тема. "Екология на духа" е изключително съвременно и широкообхватно понятие за разумното живеене изобщо и за разумното ни поведение и отношение към природата като цяло. Само ми е странен израза "разумна природа". Природата е стихийна по своята същност, би трябвало разумен да е човекът. Тъй като сме орисани да живеем тук, на тази земя, основно правило е да се грижим за нея. В най-лошият случай - поне да не й пречим. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Васил Добавено Октомври 4, 2007 Автор Доклад Share Добавено Октомври 4, 2007 (edited) Изразът "Жива, разумна природа" се употребява много често от Учителя Петър Дънов. И това съвсем не е случайно. Схващането за Земята и за Вселената въобще като за живи същества или като за съставени от (съвместната дейност на) живи същества от различни йерархии на невидимия свят, е залегнало в доктрините на практически всички духовни школи. Един наш съвременник - биологът Рупърт Шелдрейк - излага тезата си че сме свидетели на процес на за възраждане на парадигмата за Живата природа (виж книгата му "Повторното раждане на Природата"). Така че да се твърди, че Природата е нещо живо, е по-скоро е въпрос на известна рутина и минимално ниво на компетентност, отколкото на някакъв вид авангардизъм. Виж, ако успееш живо да почустваш този факт и да го осъзнаеш в себе си непосредствено, това вече би било нещо наистина ценно Редактирано Октомври 4, 2007 от Васил Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Guest Мона Добавено Октомври 4, 2007 Доклад Share Добавено Октомври 4, 2007 (edited) Гореспоменатите тези са пределно ясни на всеки средноинтелигентен човек, че природата е "жива" и дори разумна по свой си начин и т.н. Аз, въпреки това, нямах предвид тази гледна точка. Противопоставих неразумността на природата в нейната непредсказуемост и ранимост с разумността на човека и неговата способност да унищожава и да се самоунищожава. Редактирано Октомври 4, 2007 от Мона Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Васил Добавено Октомври 5, 2007 Автор Доклад Share Добавено Октомври 5, 2007 (edited) Да, според разпространеното съвременно схващане, човешкият вид е единственият, постигнал съзнание и разум в органичната си форма. И несъмнено той е върхът на биологичната еволюция на Земята към момента. Без да се спирам на въпроса как това схващане е довело до едно безотговорно и хищническо отношение към света като цяло, ще се спра на един онтологичен въпрос. Как е възможно една несъзнателна Природа да създаде в себе си съзнателни същества? Това е принципно невъзможно от теоретична гледна точка. Само система, притежаваща превъзхождаща степен на организираност (разумност) е способна да създаде друга организирана (разумна) система. В това човек лесно може да се убеди, ако той работи като конструктор в някоя област. Например, човек не може да създаде разум и интелигентност, превъзхождащи неговите собствени такива. Той даже не може да пресъздаде и 1/10 от това, което има в себе си. Като имаме предвид огромният човешки потенциал, можем само да предполагаме какъв необхватен потенциал и разумност притежава Природата. От тази гледна точка, хаосът и непредсказуемостта и в нашите очи са плод не на нейната неразумност, а по-скоро на нашата собствена. Попаднах и на една интересна книга, която скоро се очаква да излезе от печат. Така че очевидно темата е много актуална и тепърва предстои да навлиза в обществените ни пространства. Мона, благодаря ти, че оцени и събуди този позабравен диалог и в Портала Редактирано Октомври 5, 2007 от Васил Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Guest Мона Добавено Октомври 5, 2007 Доклад Share Добавено Октомври 5, 2007 Твоите разсъждения ме навеждат на поне хиляда по хиляда мисли все в тази посока. Но, ако трябва да ги задълбочим, ще са ни необоходими много време и "ефирно" пространство:-))) Или пък да пренапишем трудовете на много философи, блъскащи умовете си над тези въпроси. По-скоро е необходимо да съсредоточим усилията си върху практични неща - какво всеки от нас може, а и трябва да направи в този свят, на тази планета, която е и негов роден дом и като такъв - той е свещен и трябва да бъде пазен, обичан и обгрижван. И когато мислим, а и казваме "Природата" трябва да имаме предвид собствения си живот, защото без нея - ние, като човечество, сме немислими. В това е и същността на понятието "екология на духа". Благодаря и аз за темата ти. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Mdrya1953 Добавено Януари 16, 2008 Доклад Share Добавено Януари 16, 2008 (edited) Бих желал тук да засегнем въпроса за екологията. Наводненията в последните години са голямо бедствие за България. Чуват се гласове от еко-организации, че не толкова поройните дъждове, но най-вече изсечените гори са основната причина за тези бедствия. Глобалното затопляне в резултат на световната промишлена дейност постепенно променя климата на планетата, и то съвсем не в посока, която би ни допаднала... В светлината на духовните школи Природата е жива и разумна, тя не е просто струпване на инертни и органични материали според случайността и произвола на събитията, каквото е широко разпространеното схващане днес. Съгласно херметичния принцип за съответствието (каквото е долу, такова е и горе), състоянието на духовния свят определя събитията на физическия. Човекът не съзнава още каква отговорност носи със своето елементарно мислене по тези въпроси. Нашето отношение към природата определя съответно и нейното отношение към нас. Всяка природна стихия се управлява от определени разумни същества. "Природата е тяло на Бога, проявление на Бога." (източник: Петър Дънов, Енциклопедичен речник, стр.557) Значи ние чрез мисълта си най-вече (а и чрез чувствата) проникваме във фините светове - астрален и ментален - и по този начин взаимодействаме с Живата Разумна Природата, тя приема нашите положителни или (твърде често) отрицателни импулси във вид на чувства и мисли. Ето защо, смятам че когато говорим за екология, ние - духовно търсещите - трябва да включваме в това понятие и екологията на духа. Светът е единен и нашият дух пряко влияе върху нашето обкръжение. И разбира се когато станем достатъчно зрели, следва да поемем своята съзнателна отговорност за това. Когато някоя местност се оголи - в България са оголели много местности - коя е причината? Самите жители изсекат горите и пороищата дойдат да оголят тия могили. Всяка година, като става наводнение, хората казват: "Не знаем какво стана у нас, но от няколко години много порои имаме." Аз разбирам, че техните могили са изсечени. Никой не взема грижа за горите, не съзнава тяхната важност. Сега ние, съвременните хора, сме оголели всички божествени баири. И у нас днес не можеш да намериш двама души на едно мнение. Всички казват, че светът е лош. Тъй е, но в какво отношение светът е лош? Лош е в това отношение, че всеки иска да живее за себе си, без да познава и зачита този божествен закон. Неговата заповед, 28.05.1922 Природата ни предлага своята книга на Живота, която постепенно разгръща пред нас. Тя е един безкраен източник на вдъхновение и мъдрост за човечеството. Само чрез единение с Живата, Разумна Природа, човек може да осмисли своя живот. Всички животни, растения, насекоми, пеперуди, са символ на нещо Божествено. Например пеперудата, със своите красиви цветове и шарки, представя нещо Божествено. Бог и чрез нея говори. Жива е природата. Бог говори чрез нея и поучава хората. Вижте как и с какво се храни пеперудата. Тя смучи сладък сок от цветята и показва на хората по-чист начин на хранене от този, по който днес те се хранят. Който иска да се запази от погрешки и престъпления, нека изучава живота на пеперудите. Изучавайте цветовете, шарките, с които са напъстрени, за да разберете великата философия, която се крие в тях. Велика е книгата на живота, велик е нейният език. Всяка тревица, всяка буболечица е буква на този език. Съчетавайте буквите на природата в срички, сричките – в думи, думите – в цели изречения, за да съставите великите мисли на живота. Поставете любовта и истината за основа на вечния живот, а мъдростта – за украса! Само така ще познаете Отца си и ще положите живота си за Неговите овце. Само така ще възприемете и приложите Христовото учение, ехото на което се носи в цялата природа и я оживява и одухотворява. Великите условия на живота, НБ, 12.01.1919 Всичко казано до тук е така. Екологията в буквален смисъл не е само опазване на природата, тя определя условията необходими за хармоничното й развиние, в това число и човека. В настоящия момент именно човека се оказва един от най-важните екологични фактори. За понятието човек Учителя дава следното определение "За да се удостои човек с това име, трябва да съдържа в себе си четири неща: да е богат, да е силен, да има знания, да има добродетели. Богатството е почвата, условията, при които може да се развива човек; то е почвата, в която се развива силата; последната пък внася топлина и светлина, които въздействат на растенето, на развитието. Като дойдем до знанието – то е методът, чрез който трябва да се разбира и регулира нашият живот. Добродетелта пък е целта, към която трябва да се стремим." Споделям мнението ви, че поставянето на човешката душа в хармония с висшия разум е най правия начин за постигане на екологичен баланс в природата. В буквален смисъл Екология е среда на живот. т.с параметрите в които е най-подходящо да се развива даден индивид, популация, биоценоза, екосистема Вселена и т.н.т. В продължение на темата сящо и най-вече и развитието на интелекта, духовността със всичките и компоненти. Екологията е обширно понятие. Опазването на природата е друга дисциплина свързана с екологията, но тя прилага методи и средства за запазване на подходящите екологични фактори и работа по отстраняване на нарушената хармония. така, че методите на Учителя са именно това. Ние хората даваме много определения на нещата, но те са прости , устрем към чистотата, правдата, истината, мъдроста и любовта. Щом си изчистим тези "екологични фактори" , ние сме в хармония и равновесие със Създателя. Редактирано Януари 16, 2008 от Mdrya1953 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Ани Добавено Октомври 30, 2008 Доклад Share Добавено Октомври 30, 2008 (edited) Природата ни предлага своята книга на Живота, която постепенно разгръща пред нас. Тя е един безкраен източник на вдъхновение и мъдрост за човечеството. Само чрез единение с Живата, Разумна Природа, човек може да осмисли своя живот. Много истина в това отношение се крие в отговора на стария вожд Сиатъл, който дава на правителството на САЩ, когато през 1850 г. принуждават неговото племе да продаде два милиона акра земя, където те са живеели, за 150 000 долара. Ето части от този отговор: Ние знаем, че белият човек не разбира нашите пътища. Едно парче земя е същото за него, както следващото, защото той е странник, който идва в нощта и взима от земята каквото си иска. Земята не е негов брат, а негов враг и когато той я победи, той продължава. Той оставя гробовете на бащите си назад, без да го е грижа за тях. Той заграбва земята на своите деца, без да го е грижа. Гробът на баща му и рожденото право на децата му са забравени. Той се отнася към своята Майка - Земята, и към своя Баща - Небето, като към предмети, които могат да бъдат купувани, плячкосвани, продавани като овце или скъпоценни камъни. Неговият апетит ще погълне земята и ще остане само една пустиня. ... Това знаем - Земята не принадлежи на човека, човекът принадлежи на земята, това ние знаем. Всички неща са свързани като кръвта, която обединява едно семейство. Всички неща са свързани. Това което сполети земята, сполетява и сина на земята. Човек не плете паяжината на живота, той е просто нишка от нея. Каквото и да прави с паяжината, той го прави със себе си. ... Белите също ще залязат, вероятно по-рано от всички останали племена. Осквернете леглото си и една нощ вие ще се задушите в унищожената от вашата ръка природа. Речта на вожда Сиатъл Редактирано Октомври 30, 2008 от Ани АлександърТ.А. 1 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
АлександърТ.А. Добавено Юли 11, 2020 Доклад Share Добавено Юли 11, 2020 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.