vorfax Добавено Ноември 4, 2011 Доклад Share Добавено Ноември 4, 2011 Написаното по-долу може да не ви хареса, защото съм лишен от оная омая на безпрекословното несъмнение. Дори бих казал, че съм олицетворение на съмнението. Мога да вярвам само в онова, което първо съм подложил на съмнение. Мисля, че Господ ме изгуби последните години, или аз Го изгубих, все тая е. Ще започна хаотично, че Господ в момента ми е в немилост и не бих Му заделил повече внимание. Темата Доколко Десетте Божи Заповеди са Божии? ми припомни напътствията Му. Господ е доста подробен що се отнася до това колко и по-точно колко безгранично и без конкуренция трябва да бъде обичан и тачен: [20:2] Аз съм Господ, Бог твой, Който те изведох от египетската земя, от дома на робството;[20:3] да нямаш други богове, освен Мене.[20:4] Не си прави кумир и никакво изображение на онова, що е горе на небето, що е долу на земята, и що е във водата под земята;[20:5] не им се кланяй и не им служи, защото Аз съм Господ, Бог твой, Бог ревнител, Който за греха на бащи наказвам до трета и четвърта рода децата, които Ме мразят,[20:6] и Който показва милост до хилядно коляно към ония, които Ме обичат и пазят Моите заповеди.[20:7] Не изговаряй напразно името на Господа, твоя Бог, защото Господ няма да остави ненаказан оногова, който изговаря името Му напразно.[20:8] Помни съботния ден, за да го светиш;[20:9] шест дена работи и върши (в тях) всичките си работи;[20:10] а седмият ден е събота на Господа, твоя Бог: недей върши в него никаква работа ни ти, ни син ти, ни дъщеря ти, ни робът ти, ни робинята ти, ни (волът ти, ни оселът ти, нито какъвто и да е) твой добитък, нито пришълецът ти, който се намира в жилищата ти;[20:11] защото в шест дена създаде Господ небето и земята, морето и всичко, що е в тях, а в седмия ден си почина; затова Господ благослови съботния ден и го освети. После следва далеч по-лаконичното:[20:12] Почитай баща си и майка си, (за да ти бъде добре и) за да живееш дълго на земята, която Господ, Бог твой, ти дава.[20:13] Не убивай.[20:14] Не прелюбодействувай.[20:15] Не кради.[20:16] Не лъжесвидетелствувай против ближния си.[20:17] Не пожелавай дома на ближния си; не пожелавай жената на ближния си, (нито нивата му) нито роба му, ни робинята му, ни вола му, ни осела му, (нито никакъв негов добитък) - нищо, което е на ближния ти. Искаме неща, които Господ не иска да искаме, като нечия жена, имот и т.н. Всъщност тук пак опира до момента, че Господ е егоист и не желае да дели любовта към Себе си с тази към другиго. Ако трябва да сме обективни, имаме си един Господ егоист. Кажете ми кой Бог заповядва да си нямаш други кумири? Какъв е проблема да имаш за човек за подражание? Невъзможно ли е човек да заслужи тази чест? Нужно ли е да ни се заповядва еди кой си ден да стоим без работа, защото на него Господ е почивал от нещо? Ами ако после е създал нещо във вторник? И изобщо уважението е нещо което се заслужава, не нещо което се изисква. Когато Бог ти нарежда, тогава факторът на съгласие е повече страхопочитание отколкото логичен избор. Искам да разгледам самите заповеди. Те, както отбеляза един потребител ни казват какво да НЕ правим. Всъщност, ако нямахме намерение да го правим, едва ли би имало нужда да ни се нарежда да НЕ го. Значи заповедите са насочени към онова което ни се иска или ни е присъщо, а Господ определя иначе за грешно. Вариант 1: Нашата природа е лоша, но щом сме плод на Неговия замисъл, то се стига до абсурда, че той ни наказва, защото Той е избрал да не отговаряме на очакванията му. Вариант 2: Имаме много трески за дялане и незнайно как, направени с недъзи, можем да надмогнем това което сме, за да Му се харесаме. Звучи леко садистично. Като да счупиш на някой краката, а после да го възнаградиш задето е преминал километри така. И изобщо ми убягва момента как може да се съди нещо което си Е несъвършено!? Какво значи да ни изпитва? Да види ценим ли повече духовното от насладата на телесното ли? Ами защо тогава ни е тикнал в материален свят? Защо не ни е оставил безтелесни? Какъв точно е изпита? Дали можем да мразим тялото си, защото е тленно? Дали можем да игнорираме разума или болката заради идеята, че можем пряко да се доближим до Господ? Защо всъщност се възнаграждава онзи който се стреми към Него? Защо Господ не се стреми към нас?? Под нивото му е или какво? Човекът може да е хрисим, а Господ раздава заповеди. Човекът може да се моли на икони, а Всеможъщия не може да го удостои с лична аудиенция? Очевидно не става въпрос за способности. Господ може всичко! Значи опира до желание. Той не желае да ни угажда, Той не желае да ни глези, Той желае да ни ИЗПИТВА. Живота ни е подготовка за изпит, чиито въпроси още никой не знае. Моля, обяснете ми причината поради която Господ ме заслужава. И отсега да си кажа, че не вярвам, че Христос отнема греховете на тези в онези времена, нито на тези след него. Що за абсурдни сделки са това? Да, да прости греховете спрямо него, да, но всъщност неговата саможертва променя само едного - него си. Това е като прошката за която говорех преди. Прошката променя този който прощава, а не този на когото е простено. Отклоних се, но си казах в началото, хаотични мисли ме връхлитат. Имаме си един централизиран Бог, който осъжда желанието ни да имаме и да правим нещо, което не е по Неговата воля и в Негово име. Бог е като едно бебе, което копнее за внимание и ревнува когато извърнем очи от него. Защо Господ не ме завива нощем, това е въпросът ми. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Диана Илиева Добавено Ноември 4, 2011 Доклад Share Добавено Ноември 4, 2011 Мда, хаотични мисли. Пробвай с Щайнер - при него са подредени Иначе всичко звучи странно и дори глупаво, ако човек не знае какво стои примено зад райската градина, изгонването оттам, Каин и Авел и т.н. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
vorfax Добавено Ноември 4, 2011 Автор Доклад Share Добавено Ноември 4, 2011 "Всичко е преносно". Това ли беше? Не е ли твърде удобно да изтълкуваме всичко по начин който ни е по-лесно да възприемем? Пък и аз говорех за това, че Господ се заканва, Господ заповядва да не се кланяме другимо, т.е. само на Него и принизява първичните, пък и вторични наши нужди до грях. За това какво ще кажеш? Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
veselinvalchev1981 Добавено Ноември 4, 2011 Доклад Share Добавено Ноември 4, 2011 (edited) Много въпроси ,по скоро противоречия .Но на главното " Е ли Бог егоист " не бих му преписвал човешки качества А написаното в Библията е символика ,която правилно трябва да се тълкува . Редактирано Ноември 4, 2011 от veselinvalchev1981 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
vorfax Добавено Ноември 4, 2011 Автор Доклад Share Добавено Ноември 4, 2011 Не е ли тъкмо това объркващото - че Бог иска, че Бог ревнува, че Бог заплашва, че Бог обещава награди? Бог учител ли е всъщност? Или приятел? Или господар? Защото приятелите не ни заповядват, нито учителите е редно да ни заплашват. Но темата много се измести. Три кратки въпроса: 1. Защо сме наказвани затова, че сме несъвършени, нали Господ е избрал какви точно да бъдем? 2. След като Господ има нужда от заповеди за да ни избави от някакви заблуди, и тея заповеди са насочени към Неговото положение, т.е. почитане от нас, какво ако не егоизъм е подтикът за това? 3. Защо Господ досега не ме е завивал като си лягам? Нали ни обичаше? Под нивото му ли е? Като за някой който може всичко, не е ли направил твърде голямо нищо по въпроса със завиването ми? И нека няма само физически аспект, жеста е важен. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
veselinvalchev1981 Добавено Ноември 4, 2011 Доклад Share Добавено Ноември 4, 2011 (edited) В лекциите на Учителят всички отговори ги има ,стига да ти се занимава да ги четеш ,по добре е сам да си намериш отговорите . Редактирано Ноември 4, 2011 от veselinvalchev1981 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
B__ Добавено Ноември 4, 2011 Доклад Share Добавено Ноември 4, 2011 айде, пак се почна. Скромен опит за отговор на въпросите ти 1. Защо сме наказвани затова, че сме несъвършени, нали Господ е избрал какви точно да бъдем? Няма такова нещо. Ти избираш какъв да бъде твоя Бог. Може и да избереш да съвпадне с истинския. А може да си избереш черен АД. 2. След като Господ има нужда от заповеди за да ни избави от някакви заблуди, и тея заповеди са насочени към Неговото положение, т.е. почитане от нас, какво ако не егоизъм е подтикът за това? Що да е егоизъм? Алтруизъм е. Човек е здрав и си живее добре, само ако спазва тези заповеди. Ходи убий някого и виж после какво ще ти се случи. Пробвай бе. Провери от опит. Нали убийствата били естествен инстинкт. 3. Защо Господ досега не ме е завивал като си лягам? Нали ни обичаше? Под нивото му ли е? Като за някой който може всичко, не е ли направил твърде голямо нищо по въпроса със завиването ми? И нека няма само физически аспект, жеста е важен. Ами решил е, че след като си спрял да се напикаваш нощем, то може и сам да се завиваш ха ха ха Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
vorfax Добавено Ноември 4, 2011 Автор Доклад Share Добавено Ноември 4, 2011 Дам, пак се почна. Т.нар. ти отговори са слаби и заобикалят въпросите ми. 1. Защо сме наказвани затова, че сме несъвършени, нали Господ е избрал какви точно да бъдем? Няма такова нещо. Ти избираш какъв да бъде твоя Бог. Може и да избереш да съвпадне с истинския. А може да си избереш черен АД. Много подценяваш Бог. Тъкмо Бог ни е дал тая опция да сме овце които да търчат понякога и в грешна посока. Тъкмо Бог ни е дал шанса да не виждаме правия път. Тъкмо бог ни е създал така, че да можем да изберем да не Го приемаме. И след като ТОЙ, а не човека е разделил светлото от тъмното и доброто от злото, как човекът ще е отговорен за този избор взет не от него? 2. След като Господ има нужда от заповеди за да ни избави от някакви заблуди, и тея заповеди са насочени към Неговото положение, т.е. почитане от нас, какво ако не егоизъм е подтикът за това? Що да е егоизъм? Алтруизъм е. Човек е здрав и си живее добре, само ако спазва тези заповеди. Ходи убий някого и виж после какво ще ти се случи. Пробвай бе. Провери от опит. Нали убийствата били естествен инстинкт. Пълни глупости. И в настоящия псевдо прогресирал век има войни и убийствата са законни и поощрявани. Само за забавление в коридите годишно биват умъртвявани 250 000 бика. Милиарди животни биват клани годишно за изхранването ни, а отделно се "спортува" лов и риболов. И ако си въобразяваш, че морала с който те препрограмират в детството изкореняват инстинктите ти, значи си много наивен. Агресия блика отвсякъде, и по пътищата и на работното място и в семейството. И след като питаш защо егоизъм, ще ти отговоря. Когато някой говори за себе си, това няма как да не е плод на егото му, себето му. Ако ти си съвършен и си създал същества по-низши от теб, какъв смисъл ще влагаш в тяхното съществуване, това да те почитат и да не смеят да харесат другиго ли? 3. Защо Господ досега не ме е завивал като си лягам? Нали ни обичаше? Под нивото му ли е? Като за някой който може всичко, не е ли направил твърде голямо нищо по въпроса със завиването ми? И нека няма само физически аспект, жеста е важен. Ами решил е, че след като си спрял да се напикаваш нощем, то може и сам да се завиваш ха ха ха Аз като се напикавах пак нямам спомен да ме е наглеждал. на него не Му ковства нищо. А скучноватата ти шега само показва безпомощността ти да дадеш смислен аргумент. Сигурно защото такъв няма. Бог може всичко, но далеч не прави всичко. Бог е пестелив, а това не може да е черта на бог. Може би е зает със себе си? Или си прави експеримент лишавайки ни от присъствието си дали ще можем пак да вярваме на записани преди векове думи, че Той все пак съществува. И възниква нов въпрос. Заслужава ли да вярваме в него, ако той наистина само ни наблюдава като опитни мишки? Дали е прочел какво пиша за него? Ако днес ме завие, утре ще пиша пак... Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
jul Добавено Ноември 5, 2011 Доклад Share Добавено Ноември 5, 2011 (edited) Служим си с един несигурен вариант на превод - превод буквален и символичен. Иврит е семитски език, изписват се само гласните и в оригинал звучи различно. Предполагам доста хора са наясно, че знанието се е предавало скрито зад символи и разчитането им е било достояние на малцина - май и до днес? А що се отнася до превода - там се губи наистина много! Ще ви дам пример с Корана: арабският език, подобно на братския иврит, е характерен с това, че се изписват само съгласните и дългите гласни, самата структура в основата си е несравнима спрямо българския. Бях озадачена, когато видях по колко различен начин звучи на български текстът на свещената книга - лишено от мекота, една суровост, още малко сочене с пръст...така ми звучи, докато в оригинала подобно нещо не се открива. Мекота, благост, рими...нищо общо. Тук изобщо не засягам тълкуванията (тафсир), които както в християнството варират според школите. Талмудът на ортодоксалния юдаизъм дава едно (буквалистко) тълкувание на Стария завет, Кабала (вътрешната традиция) дава съвсем различно. Богословите в ортодоксалния ислям поддържат едно тълкуване на Корана (буквалистко, като дори и при тях имало разногласие през вековете), суфи школите (вътрешната традиция) - друго, дълбинно разчитане на символите. Кой където... Редактирано Ноември 5, 2011 от jul Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Станимир Добавено Ноември 5, 2011 Доклад Share Добавено Ноември 5, 2011 1. Защо сме наказвани затова, че сме несъвършени, нали Господ е избрал какви точно да бъдем? Не сме наказани и никой не е избирал какви да бъдем. 2. След като Господ има нужда от заповеди за да ни избави от някакви заблуди, и тея заповеди са насочени към Неговото положение, т.е. почитане от нас, какво ако не егоизъм е подтикът за това? Заповедите си имат своя смисъл. Може би по-късно ще ги разгледам – най-вече първите, отнасящи се до почитането на Бог. 3. Защо Господ досега не ме е завивал като си лягам? Нали ни обичаше? Под нивото му ли е? Като за някой който може всичко, не е ли направил твърде голямо нищо по въпроса със завиването ми? И нека няма само физически аспект, жеста е важен. Е хем искаш да не те третират като овца, хем да те завиват. Човек трябва да прави сам това, което е по силите му и само за останалото да търси помощ отгоре, която евентуално ще получи, ако това, което иска е добро. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Guest Христо Добавено Ноември 5, 2011 Доклад Share Добавено Ноември 5, 2011 (edited) И тук има по темата : "Някои божи заповеди" http://www.beinsadou...B8&fromsearch=1 Редактирано Ноември 5, 2011 от Христо Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
vorfax Добавено Ноември 5, 2011 Автор Доклад Share Добавено Ноември 5, 2011 Да, Христо, прочетох и двете теми, тъкмо те ме провокираха да попитам какъв е бил замисълът в написването на заповеди. Всъщност подкрепяш това, че заповедите не са от Бог ли? Т.е. Моисей е самозванец и лъжец? Християнството изгражда своя морал от Библията, а заедно с един от най-големите му пророци ги обвиняваш в лъжливи? Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Guest Христо Добавено Ноември 5, 2011 Доклад Share Добавено Ноември 5, 2011 Дори тогава да съм подкрепял нещо такова или да съм мислил, че е възможно нещо такова, дори догава да съм намеквал, сега имам по - различно разбиране за Бог, по - сложно. Сега не бих могъл да кажа, че Моисей е самозванец и лъжец - а дори да съм си го мислил преди време, не съм имал убеденост по отношение на този род мисли, а по - скоро съм допускал, било ми е като вариант (и сега също, но сега по - малко допускам да е бил такъв). В християнството определено има неща, с които не съм съгласен и които не вярвам, или пък за които смятам, че са недобре тълкувани - нарочно или неволно ...Може при написването на заповедите да е имало различни замисли, различни мотиви да са действали ... Може в някакъв смисъл да са божи заповеди, Бог има безбройни проявления... Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
vorfax Добавено Ноември 5, 2011 Автор Доклад Share Добавено Ноември 5, 2011 Добре, защо темата ми е в "Разговорки"? Ако заглавието и беше "Защо бог НЕ Е игоист" или "Защо бог е алтруист" щеше да има място във форума. За мен това е тенденциозно. С всяко едно от тези заглавия се излагат едни и същи аргументи за това какво е провокирало написването на Десетте божи заповеди. Или те нямат място тук? Срещнах един потребител, който не ги подлага на съмнение, а в прав текст казва, че не били негови, от което излиза, че Библията е списание на фантазьори. Защо тези думи не са тук? Моята тема провокира мислене и по никакъв начин не е нетолерантна с разбиранията на религиозен човек. Местенето на темата ми тук е проява на нетърпимост към всеки който има мнение различно от установеното или намеква, че може да е такова. Държа администратор да ми обясни защо дискусията ми заслужава да бъде изтрита! Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
B__ Добавено Ноември 5, 2011 Доклад Share Добавено Ноември 5, 2011 (edited) първо прочети правилата на форума нарушил си поне 3 ... вече Редактирано Ноември 5, 2011 от БожидарЗим Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
vorfax Добавено Ноември 5, 2011 Автор Доклад Share Добавено Ноември 5, 2011 Чел съм ги, обръщението ми беше към модератор, не към теб. Единствено допускам, че не е в правилния раздел, но ми е трудно да се ориентирам. Във всеки случай знам, че темата не заслужава да бъде преместена тук. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Роси Б. Добавено Ноември 6, 2011 Доклад Share Добавено Ноември 6, 2011 http://www.youtube.com/watch?v=a0jy-GYm1VY&feature=related vorfax 1 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Mel Добавено Ноември 6, 2011 Доклад Share Добавено Ноември 6, 2011 (edited) "Имаме си един централизиран Бог, който осъжда желанието ни да имаме и да правим нещо, което не е по Неговата воля и в Негово име. Бог е като едно бебе, което копнее за внимание и ревнува когато извърнем очи от него. Защо Господ не ме завива нощем, това е въпросът ми" Първо.Бог не е егоист. Бог е най-великодушното "същество".Да ме извини Бог,но заради теб го наричам същество,а Той не може да бъде описан... Бог е много ,много великодушен.Защото е създал за нас ,неговите творения един прекрасен,великолепен свят. Помислил е до най-малкият детайл когато е сътворявал всичко-толкова съвършено и прекрасно ! Така че ,откъде си измисли ,че Бог би могъл да бъде егоист ?! Дал ни е Слънцето,Луната,звездите... Ако нямаше Слънце,какво бихме правили ?Как би съществувал светът без светлина и топлина ?! Дал ни е прекрасна природа.Великолепно я е изрисувал с най-прекрасните багри,за да можем ние,Неговите творения да и се любуваме... Дал ни е водата-най-чистото и най-нужното нещо,без което и един ден не можем да живеем. Дал ни е реки,морета,океани...с пясъчнозлатни плажове...Напълнил е моретата и океаните с всемъзможни и несравними по красота морски твари...Сътворил е и безброй животинки в природата... Кое му е егоистичното на Бог ?! Егоисти и неблагодарници сме ние,хората,неговите творения... Едва ли има по неблагодарни същества от нас... Ако теб не те завива нощем е,защото ти не Го търсиш,и не Му вярваш... Мен ме завива всяка нощ...И аз спя сладко ,сладко в Неговата нежна прегръдка... Редактирано Ноември 6, 2011 от Mel Латина 1 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
hipathia Добавено Ноември 6, 2011 Доклад Share Добавено Ноември 6, 2011 Приятелю, Ти разглеждаш Бог като същество. Бог е енергия по своята същност. Ясно е, че не може да те завива саморъчно. Но Бог работи чрез хората. Така че , ще те завива някой близък човек. А може това да си и самият ти. Зависи колко се обичаш. Ти смяташ, че Бог е егоист, защото призовава да обичаме само него и да нямаме други кумири. Тъй като явно не ти се чете особено, с две думи - това е алегория или метафора, както искаш, така го наречи. Да обичаме само Бог - означава да живеем в Любовта - както спрямо другите, така и спрямо себе си. Само внимавай да не прекалиш с любовта към себе си, защото тя твърде лесно се превръща в егоизъм. И това вече не е Бог, а резултат от нашата свободна воля. Всички наши страдания произтичат от погрешните решения на свободната ни воля, която може да реши и да не живее в Любовта. Желая ти да си намериш кой да те завива с любов. veselinvalchev1981 1 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
vorfax Добавено Ноември 6, 2011 Автор Доклад Share Добавено Ноември 6, 2011 Така че ,откъде си измисли ,че Бог би могъл да бъде егоист ?! Дал ни е Слънцето,Луната,звездите... Толкова си права... може би трябва да се замисля, защо съм забравил, че Слънцето, Луната, звездите и много други неща съществуват... Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
vorfax Добавено Ноември 6, 2011 Автор Доклад Share Добавено Ноември 6, 2011 Приятелю, Ти разглеждаш Бог като същество. Бог е енергия по своята същност. ... Да обичаме само Бог - означава да живеем в Любовта - както спрямо другите, така и спрямо себе си. ... Всички наши страдания произтичат от погрешните решения на свободната ни воля, която може да реши и да не живее в Любовта. Благодаря ти, не бях поглеждал по този начин. Просто се запитах защо, когато е навсякъде, аз никъде не го усещам... това е като самотата в тълпа, уж е невъзможна, но може да се усети. лека нощ Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Станимир Добавено Ноември 6, 2011 Доклад Share Добавено Ноември 6, 2011 (edited) В Библията пише, че човек не бива да служи на двама господари. Не може да служиш на мрака и на светлината едновременно. Първите Божии заповеди се отнасят до това – да служиш на любовта, на красотата, на мъдростта и на доброто. Сега, в чие лице ще намериш въплъщение на тези сили – изборът си е твой. Може това да е Бог, може да е Учителят, може да е някой друг или нещо друго, може да не е никой. Не е важен образът, а това, което той представя. Именно на същността следва да отдадем почитта си. Когато се казва: да нямаш друг Бог освен мене (цитирам по памет), не се има в предвид някаква определена индивидуалност, а същността на това, на което се отдаваме – дали е светла или тъмна. Изключение може би са случаите на приетите ученици, т.е. тези които са в съзнателна връзка с Учителя си. Тогава те трябва буквално да изпълнят тази заповед и да поставят Учителя преди всичко останало. Редактирано Ноември 6, 2011 от Станимир Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Латина Добавено Ноември 6, 2011 Доклад Share Добавено Ноември 6, 2011 Според нивото на разбиране се е говорило на хората. Старият завет наистина е ограничителен, в заповедна форма. После идва Христос с Новия завет, заветът на Любовта. Този завет не е ограничителен, а дава свобода. Не е трудно да се изпълнява - трудно е да не се изпълнява, защото законът на Любовта е изписан в сърцето на всеки от нас, защото същата тази Любов ни свързва в едно Цяло. Стига да не се отречем сами, стига да не се борим със себе си, стига да не убиваме съвестта си, стига да не почерняме сами душите си, забравяйки, че аз съм другият и другият съм аз... Любовта е към всяко живо същество и ако аз мразя някого, мразя Бога в него, мразя себе си. Та, да не обвиняваме друг за собствените си грешки, а да благодарим за свободата, която ни е дадена. Кой ми е крив, че съм помрачила погледа си, не виждам пътя пред себе си и се спъвам на всяка крачка?! Сама съм забулила очите си да не виждат какво правя в действителност, какво мисля и какво чувствам... Не ми се искаше да прозвуча критично... Колко по-добре е човек да е усмихнат и благодарен, да споделя добрите си чувства с останалите. Накрая ще публикувам първото, което ми хрумна във връзка с темата: Матей 22:36-40 36. Учителю, коя е най-голямата заповед в закона? 37. А Той му каза: "Да възлюбиш Господа, твоя Бог, с цялото си сърце, с цялата си душа и с всичкия си ум." 38. Това е най-голямата и първа заповед. 39. А втора, подобна на нея, е тази: "Да възлюбиш ближния си, както себе си." 40. На тези две заповеди се крепят целият закон и пророците. Марко 12:28-34 28. Най-голямата заповед (Мат. 22:34-40; Лука 10:25-28) А един от книжниците, който дойде и ги чу, когато се препираха, като видя, че им отговори добре, Го попита: Коя заповед е първата от всички? 29. Исус отговори: Първата е: “Слушай, Израелю; Господ, нашият Бог, е един Господ; 30. и да възлюбиш Господа, твоя Бог, с цялото си сърце, с цялата си душа, с всичкия си ум и с всичката си сила.” 31. А ето втората, подобна на нея, заповед: “Да възлюбиш ближния си като себе си.” Друга заповед, по-голяма от тези, няма. 32. И книжникът Му каза: Превъзходно, Учителю! Ти право каза, че Бог е един; и няма друг освен Него; 33. и да Го обича човек от все сърце, с всичкия си разум и с всичката си сила, и да обича ближния си като себе си, това е много повече от всички всеизгаряния и жертви. 34. Исус, като видя, че отговори разумно, му каза: Не си далеч от Божието царство. И никой вече не дръзна да Му задава въпроси. http://bibliata.com/ Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Mel Добавено Ноември 7, 2011 Доклад Share Добавено Ноември 7, 2011 Приятелю, Ти разглеждаш Бог като същество. Бог е енергия по своята същност. ... Да обичаме само Бог - означава да живеем в Любовта - както спрямо другите, така и спрямо себе си. ... Всички наши страдания произтичат от погрешните решения на свободната ни воля, която може да реши и да не живее в Любовта. Благодаря ти, не бях поглеждал по този начин. Просто се запитах защо, когато е навсякъде, аз никъде не го усещам... това е като самотата в тълпа, уж е невъзможна, но може да се усети. лека нощ Просто защото съзнанието ти не се е събудило още за Бог... Но ...никога не е късно... Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Guest Христо Добавено Януари 14, 2012 Доклад Share Добавено Януари 14, 2012 Станимир :В Библията пише, че човек не бива да служи на двама господари. Не може да служиш на мрака и на светлината едновременно. М Може ли да се каже, че Злото е Сянката на Бога ? Това да намалява злото по света - удачно ли е да бъде стимул на даден човек да бъде по - позитивен, да израства духовно? Колкото и да е духовен човек, винаги ще има зло, защото винаги ще има млади души. Абсолютно предопределени ли са триумфите на Светлината над Мрака ? Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.