Mel Добавено Ноември 2, 2011 Доклад Share Добавено Ноември 2, 2011 (edited) Здравейте,съществуват ли днес хора,които могат да се нарекат истински духовни учители ? Какви качества трябва да притежава един човек,за да бъде наречен духовен учител ? На какво духовно ниво трябва да бъде духовният учител ? Какви са критериите по които можем да разпознаем един човек като духовен учител ? А какви качества трябва да притежава духовният ученик,или човекът,който е започнал духовно търсене ? Какви трябва да са отношенията между духовният учител и неговият ученик? Редактирано Ноември 2, 2011 от Mel Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Диана Илиева Добавено Ноември 2, 2011 Доклад Share Добавено Ноември 2, 2011 (edited) Според мен, да, винаги е имало такива хора, има и сега. Това са хора, които са напред с материала, ако мога така да се изразя Но това напред не е толкова и в никакъв случай не само знания, но най-вече смирение, състрадание, любов ... Това са и качествата, които притежават духовните учители. Ученикът според мен, на първо време е достатъчно да е отворен към новото и различното, да има наченки поне на смирение, благоговение ... сигурно има и други неща, не мога да преценя. Отношенията ... учителят разпознава ученика, ученика решава дали ще стане ученик, учителят преценява какво ще учи, ученикът решава доколко и как ще учи, учителят (макар и негласно) е напълно отговорен за всичко, което дава на ученика, докато ученика не настигне учителя си, в определеното направление поне. Редактирано Ноември 2, 2011 от Диана Илиева октим 1 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Mel Добавено Ноември 3, 2011 Автор Доклад Share Добавено Ноември 3, 2011 Според мен, да, винаги е имало такива хора, има и сега. Това са хора, които са напред с материала, ако мога така да се изразя Но това напред не е толкова и в никакъв случай не само знания, но най-вече смирение, състрадание, любов ... Това са и качествата, които притежават духовните учители. Ученикът според мен, на първо време е достатъчно да е отворен към новото и различното, да има наченки поне на смирение, благоговение ... сигурно има и други неща, не мога да преценя. Отношенията ... учителят разпознава ученика, ученика решава дали ще стане ученик, учителят преценява какво ще учи, ученикът решава доколко и как ще учи, учителят (макар и негласно) е напълно отговорен за всичко, което дава на ученика, докато ученика не настигне учителя си, в определеното направление поне. Благодаря ти за отговора. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Рассвет Добавено Ноември 3, 2011 Доклад Share Добавено Ноември 3, 2011 Mel, добро утро! Тема, която е близка... – За нуждата от Учител или Наставник Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Mel Добавено Ноември 3, 2011 Автор Доклад Share Добавено Ноември 3, 2011 (edited) Mel, добро утро! Тема, която е близка... – За нуждата от Учител или Наставник Благодаря,ще прегледам темата. Но ,тук въпросът ми е ,как можем да разберем ,че един човек е достоен да бъде наречен духовен учител. Дали вие днес познавате такива хора.Има ли ги.По какво да ги познаем. Те ,самите,по какво разбират,че са готови да станат духовни учители . Какъв трябва да бъде истинският духовен човек и най-вече духовен учител. Какви качества трябва да притежава?Достатъчни ли са само някакви натрупани знания ? Редактирано Ноември 3, 2011 от Mel Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
B__ Добавено Ноември 3, 2011 Доклад Share Добавено Ноември 3, 2011 Благодаря,ще прегледам темата. Но ,тук въпросът ми е ,как можем да разберем ,че един човек е достоен да бъде наречен духовен учител. Дали вие днес познавате такива хора.Има ли ги.По какво да ги познаем. Те ,самите,по какво разбират,че са готови да станат духовни учители . Какъв трябва да бъде истинският духовен човек и най-вече духовен учител. Какви качества трябва да притежава?Достатъчни ли са само някакви натрупани знания ? Учителят Е и това е. Не подлежи на разбирането за недостоен или достоен. Те си знаят, че са учители. Никой не знае какъв трябва да бъде духовният учител. Извън осъзнаването на не-учителите е. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Mel Добавено Ноември 3, 2011 Автор Доклад Share Добавено Ноември 3, 2011 (edited) Благодаря,ще прегледам темата. Но ,тук въпросът ми е ,как можем да разберем ,че един човек е достоен да бъде наречен духовен учител. Дали вие днес познавате такива хора.Има ли ги.По какво да ги познаем. Те ,самите,по какво разбират,че са готови да станат духовни учители . Какъв трябва да бъде истинският духовен човек и най-вече духовен учител. Какви качества трябва да притежава?Достатъчни ли са само някакви натрупани знания ? Учителят Е и това е. Не подлежи на разбирането за недостоен или достоен. Те си знаят, че са учители. Никой не знае какъв трябва да бъде духовният учител. Извън осъзнаването на не-учителите е. А ти срещал ли си такъв дето си знае,че е учител ? Как го позна ?Откъде е натрупал този опит ? Или това се дава по рождение ? Редактирано Ноември 3, 2011 от Mel Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
B__ Добавено Ноември 3, 2011 Доклад Share Добавено Ноември 3, 2011 ....А ти срещал ли си такъв дето си знае,че е учител ? Как го позна ?Откъде е натрупал този опит ? Или това се дава по рождение ? Ами, ако го срещна, няма да го питам откъде го е натрупал този опит Кажи Мел, какво търсиш, какъв проблем искаш да разрешиш? За какво ти е учител? Как реши, че ти трябва? Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Guest Христо Добавено Ноември 3, 2011 Доклад Share Добавено Ноември 3, 2011 Според вас, какво би значело "слаб духовен ученик", има ли такова нещо ? Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Диана Илиева Добавено Ноември 3, 2011 Доклад Share Добавено Ноември 3, 2011 Да, Mel, познавах такъв човек. Това, което писах по-горе, не е прочетено от книжки, нито говоря ей така, наизуст. Иначе - не зная как самите те стигат до извода, че са готови да бъдат учители. Може би по същия начин, по който аз днес си мисля, че не съм готова за учител И, както казах по-горе, знанията не са основното. Нещо повече, много хора не се замислят, но натрупването само на знания, клони към черна магия. Според мен основното е да имаш виждане за нещата, в смисъл как те се отразяват действително на хората и света, какво ще предизвикат като последствия; едва тогава можеш да носиш пълна отговорност за себе си и за още някой, който все още няма такова виждане. Христо, едва ли на духовен учител ще му хрумне да каже "слаб духовен ученик". Който е израснал да бъде духовен учител, със сигурност е преминал през етапа да критикува, осъжда, да раздава квалификации разни Такъв човек за много по-ужасни неща успява да намери в себе си разбиране, приемане, добра дума. Но тъй като аз не съм стигнала дотам , ще ти дам едно мое разбиране за "слаб духовен ученик" - това е според мен човек, който е бил разпознат, избран за ученик, но не е имал желание да учи, да усвои всичко, каквото му е по силите и възможностите (тук пак имам предвид не само знания, но и качества). B__ 1 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Станимир Добавено Ноември 3, 2011 Доклад Share Добавено Ноември 3, 2011 Здравейте,съществуват ли днес хора,които могат да се нарекат истински духовни учители ? Да. Какви качества трябва да притежава един човек,за да бъде наречен духовен учител ? Такива, на каквито учи учениците си. На какво духовно ниво трябва да бъде духовният учител ? Зависи какво точно искаш да научиш или постигнеш. Какви са критериите по които можем да разпознаем един човек като духовен учител ? Използвай това, което имаш – ума и сърцето си. Не е лесно, защото и двете могат да те заблудят. Умът, защото хората допускат доста грешки в мисленето си, а сърцето, защото хората често бъркат желанията си с интуиция. Класификации на качества има правени в други теми свързани с духовните учители тук във форума, но те могат да ти дадат само някои насоки и в никакъв случай нямаш гаранция, че ще те ориентират съвсем безпогрешно. А какви качества трябва да притежава духовният ученик,или човекът,който е започнал духовно търсене ? Себеотрицание. Не е само това, но ненапразно го споменавам. Ученикът се обучава за да служи на човечеството. Търсенето на знания ще му даде много, но не е достатъчно за да го направи духовен ученик. Какви трябва да са отношенията между духовният учител и неговият ученик? На доверие. Също, и двамата следва да отдават всичко в общата си дейност. От ученика се очаква признателност към учителя, защото учителят е връзката на ученика с духовната йерархия, а товарът, който поема учителя с приемането на ученика е невъобразим. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Mel Добавено Ноември 3, 2011 Автор Доклад Share Добавено Ноември 3, 2011 ....А ти срещал ли си такъв дето си знае,че е учител ? Как го позна ?Откъде е натрупал този опит ? Или това се дава по рождение ? Ами, ако го срещна, няма да го питам откъде го е натрупал този опит Кажи Мел, какво търсиш, какъв проблем искаш да разрешиш? За какво ти е учител? Как реши, че ти трябва? А как ще го познаеш,по какво ще го познаеш,че е готов да бъде духовен учител ? Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
KIQRA Добавено Ноември 3, 2011 Доклад Share Добавено Ноември 3, 2011 Здравей,Мел! Бъди сигурна че,ще разпознаеш така наречения от теб духовен учител-ще го разпознае душата ти.Душите се разпознават,усещат. Когато ученикът е готов учителя се появява-така беше нали? Всяка душа дали по млада или не толкова с натрупан опит от прераждания,които се отключват в необходимия момент ще разпознае това което търси.За всеки човек това е много индивидуално. Случвало ми се е да контактувам с много по млада жена но знаех почуствах,че е стар дух с много натрупана опитност,която в този момент бе за мен много полезна.Беседването с този човек бе безкрайно тържество за душата ми.АЗ НЕ ГО ОПРЕДЕЛЯМ КАТО ДУХ.УЧИТЕЛ,но знам ли...Дали е бил дух.учител за моята душа и ли не със сигурност знам че разговорите,вълненията по дух.пътеки контакта с този човек са нещо което ти дава това което търсиш като отговори за настоящия момент-настоящия подчертавам. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
B__ Добавено Ноември 3, 2011 Доклад Share Добавено Ноември 3, 2011 Въпросът е не към него готов ли е, а към тебе готова ли си. Учителят може да каже остави тази работа. отиди да живееш в този град, отиди в тази страна. Готова ли си? Учителят е готов, а ти готова ли си? Нещо не ти се иска май вече да имаш учител. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
B__ Добавено Ноември 4, 2011 Доклад Share Добавено Ноември 4, 2011 (edited) Да поясня предишният си пост По време на моята инициация едно от нещата, които моят учител шепнеше около мен беше "И цар да съм, и просяк да съм". Няма да коментирам моето финансово състояние, но съм готов, когато се наложи, да стана просяк.....И да използвам всички предимства на просяка в работа, в името на светлината.....Та човек всъщност нищо няма. Освен любовта си. Предполагам, добивате представа за ролята на учителя. Ориентироващо е Редактирано Ноември 4, 2011 от БожидарЗим Мария-София 1 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Guest Дриада Добавено Ноември 4, 2011 Доклад Share Добавено Ноември 4, 2011 (edited) Една сестра влезе при Учителя за частен разговор. За да има правилни отношения към мен, за да ме разбира, ученикът трябва да е чист и ще е чист, ако няма грях, а такъв няма да направи, ако държи в съзнанието си Бога и Чистите същества. Когато имам отношение с един ученик зная това, което ще му се случи след хиляда години и го имам в предвид, взимам мерки. Ученикът, за да има правилни отношения към Учителя си, трябва да го разбира. Тогава той и да е далеч от Него, се ползва, както не се ползва, ако ли и да е близо, щом не го разбира. Най-хубаво е ученикът да разбира Учителя си и да е близо до Него. Всеки човек трябва да бъде обичан най-малко от един, но ако никой не го обича, тогава пак има Един, който да го обича – Бог. Да, над всеки човек все има едно око, което бди. Любовта не знае пространство. Където и да си, може в друга държава, на друга планета, Тя е винаги с теб. Бог е създал човека, за да има към кого да прояви Любовта Си. Любов има само към Едного и когато обичаш някого, то ти си способен да виждаш в тази форма Едного. За да се види дали ученикът е верен на една идея, той ще страда за нея. Да можеш да устоиш във всички съблазни, това значи да познаеш Бога. Първо посвещение за ученика е да мине през страдания и да устои в мир, равновесие и радост. Второ посвещение за ученика е да мине през радостта и пак да устои, без да се разколебае. Сестрата каза: „Вие говорихте в една от последните лекции за значението на формулата „Бог е Любов“. За произнасяне на формулата Бог е Любов трябва да се направят три подготвителни упражнения: Първо, посещение на един беден. Второ, в бурен облачен ден да посрещнеш изгрева. И трето, да видиш едно малко дете, което лази и гледа нагоре. Посещението на бедния значи следното, да намериш човек, който няма нищо, а е доволен. Също така и ти, когато си лишен от всичко, да си доволен, а не да си обезсърчен. Като преживееш всичко това, ти си вече доста подготвен, за да произнесеш с резултат формулата Бог е Любов. Посрещането на изгрева в бурно време означава да можеш във време на големи изпитания да имаш вътрешен подем, просветление. А виждането на едно малко дете, което лази и гледа нагоре, означава пробуждане на съзнанието и на Божествения живот в човека. Ученикът трябва да знае да слуша Учителя, да Го разбира и да прилага. Това са трите условия за ученика. Истински ученик е този, който каже на своя Учител: „Правете каквото щете с мен, но ми дайте знание!“ А истински Учител е този, който постъпва напълно безкористно с учениците си, не иска от тях никаква заплата. Това, което давам в Школата, отвън е теоретическо и като теория е лесно, но има вътрешни задачи, които на всекиго ще се дадат и тогава Учението става много мъчно. Аз се смалявам и се показвам обикновен на тези, които не могат другояче да ме разберат. Учителя може да вземе пред учениците си всякакъв вид. Когато искам, ще дойда при ученика, ще осветя, ще полея и ще си отида пак. Да обичаш някого, без да очакваш от него нещо, това е Любов. Божията Любов, прояви ли се веднъж, остава на вечни времена. Отношенията между Учител и ученик не са само за един живот, а за много животи. Мога някого да облека, да нахраня, окъпя, изчистя, но съм близък, когато го уча. Съвършенството на Любовта е смисълът на Моя живот. Отношение между Учител и ученик Боян Боев "Акордиране на човешката душа"1 Редактирано Ноември 4, 2011 от Дриада Донка, Слънчева, @ЮлЯ@ и 1 other 4 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Mel Добавено Ноември 4, 2011 Автор Доклад Share Добавено Ноември 4, 2011 Благодаря ти,Дриада. Много поучителна статия. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
erendil Добавено Ноември 5, 2011 Доклад Share Добавено Ноември 5, 2011 "ако държи в съзнанието си Бога и Чистите същества."- Наблюдавай в присъствието на кого ума ти става тих. Това е човек от когото можеш да научиш нещо. Духовни учители има много, Исус, Буда, Аллах, съзнанието не умира никога. Мария-София и Ани 2 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Mel Добавено Ноември 5, 2011 Автор Доклад Share Добавено Ноември 5, 2011 "ако държи в съзнанието си Бога и Чистите същества."- Наблюдавай в присъствието на кого ума ти става тих. Това е човек от когото можеш да научиш нещо. Духовни учители има много, Исус, Буда, Аллах, съзнанието не умира никога. Благодаря за съвета. Говоря за живите духовни учители... Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Guest Дриада Добавено Ноември 5, 2011 Доклад Share Добавено Ноември 5, 2011 (edited) В света има само един Учител, той е Учителя на Любовта. Един е Той, не мислете, че има много, един е Великият Учител на Любовта, а всички други Учители са проявления на Любовта. Когато говорим за Учителя, разбираме Великата Безпределна Любов, която се изразява в даване знания, мъдрост, щастие и блаженство на всички същества на земята. Туй Същество, всеки ден мисли за другите същества, каква форма да им даде и всеки ден чува въздишките им, цял ден мисли, как да подобри тяхното съществувание. Това е Великият Учител и ние всички искаме да бъдем израз на Неговите мисли, на Неговите чувства, на Неговите действия. Аз бих желал така да бъде за всички. И тогава всички ще бъдем ученици, всички ще бъдем учители. Кога? Когато е Той в нас. Ученици сме, когато възприемаме, а учители – когато предаваме някоя Божествена мисъл, когато Той я предал. Когато я предадеш, ти си пак ученик, пак отиваш да възприемаш. Да бъдеш Учител значи да изкажеш Божествените мисли, Божествената Истина и Божествената Любов на света. Така мислете, за да не се зароди у вас мисълта по отношение на някого: „Че той ли е Учител?" Щом говори у него Любовта, всички ще го слушаме. Обаче, когато дойде този жив Господ, който е между нас, с Него всичко ще свършим, казва Писанието, и ще започне онова вътрешно растене, и всички неща ще стават без принуждение. Сега вие срещате някого и казвате: „Той е учител, по закон ще го назначават, трябва да има ценз, да е свършил университет. Имате право. Обаче, когато дойде Господ да живее между нас, ще има само един Учител, и този Учител ще живее във всинца ни. И когато говори Той в когото и да е, ние ще го слушаме, ще познаем Неговия глас. Когато говори този Учител, Неговите думи са определени, Неговите думи са особени, Неговият глас е особен. Този Учител говори със Словото на Любовта. В ума си ще имаш винаги само един Учител. Този Учител аз ще го кръстя с името: Учител на Любовта. Някой пита: „Вярваш ли в Христа?" Казвам: „Не вярвам в Христа." – Ами какво е Христос? Христос, това е външна страна, той е Учителя на Любовта. Ако познаеш Любовта, ще познаеш и Христа. Сам Христос казва: „Никой не може да дойде при Мене, ако Отец ми не го призове, не го привлече". С какво ще го привлече? – С Любовта. Следователно, когато нас Любовта ни привлече, ще познаем и Христа. Ние всички в бъдеще трябва да мислим тъй, както е мислил Христос, не историческият Христос, а Христос на Любовта – този Великият Божи Дух, Който създава всички блага на света. Когато видите лицето на този, живия Христос, вие ще бъдете радостни. Съборно слово 1921г. Редактирано Ноември 5, 2011 от Дриада Слънчева и erendil 2 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
erendil Добавено Ноември 5, 2011 Доклад Share Добавено Ноември 5, 2011 Говоря за живите духовни учители... Ако виждаш някого "жив", то е защото Съзнанието го е създало - Милост на Живата Любов. А това означава, че няма сила извън теб. А това означава, че всеки може да ти е учител, в момента когато излезеш от категориите: "учител"- "ученик", "жив" - "мъртъв". А това означава да съблечеш егото, тогава ще имаш учител. Слънчева 1 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Mel Добавено Ноември 5, 2011 Автор Доклад Share Добавено Ноември 5, 2011 Говоря за живите духовни учители... Ако виждаш някого "жив", то е защото Съзнанието го е създало - Милост на Живата Любов. А това означава, че няма сила извън теб. А това означава, че всеки може да ти е учител, в момента когато излезеш от категориите: "учител"- "ученик", "жив" - "мъртъв". А това означава да съблечеш егото, тогава ще имаш учител. Да ...на думи всичко е лесно.... Жив-мъртъв,учител-ученик...няма Его...всичко е Едно...всичко е Бог... Ако го няма това разделение,тази дуалност,учител-ученик...то тогава отпада нуждата от учител ?! Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Роси Б. Добавено Ноември 5, 2011 Доклад Share Добавено Ноември 5, 2011 Който не знае, и не знае, че не знае, е глупак - ИЗБЯГВАЙ ГО! Който не знае, и знае, че не знае, е ученик - НАУЧИ ГО! Който знае, и не знае, че знае, спи - СЪБУДИ ГО! Който знае, и знае, че знае, е мъдрец - СЛЕДВАЙ ГО! Ръдиард Киплинг Ако гледаш на живота като на училище, то тогава ти си учител за някои хора и ученик на други едновременно. Розалина 1 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
erendil Добавено Ноември 5, 2011 Доклад Share Добавено Ноември 5, 2011 Духовният учител никога не те учи, само ти помага да си спомниш. Т.е. всичко е вътре в теб и го знаеш, само че когато го чуваш от себе си не го вярваш и затова избираш да го чуеш "отвън" - някой друг. Така става заради страха и съмнението. За да се отдадеш на учителя обаче трябва да си преодоляла част от съмненията. Знаеш как да се отдадеш физически, същото е и с интелектуалното отдаване. Освобождаването на егото е много дълъг и бавен процес, първо е нужно да си отворена за него. Слънчева 1 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Mel Добавено Ноември 5, 2011 Автор Доклад Share Добавено Ноември 5, 2011 Духовният учител никога не те учи, само ти помага да си спомниш. Т.е. всичко е вътре в теб и го знаеш, само че когато го чуваш от себе си не го вярваш и затова избираш да го чуеш "отвън" - някой друг. Така става заради страха и съмнението. За да се отдадеш на учителя обаче трябва да си преодоляла част от съмненията. Знаеш как да се отдадеш физически, същото е и с интелектуалното отдаване. Освобождаването на егото е много дълъг и бавен процес, първо е нужно да си отворена за него. Хубав отговор. Как да се отдадем интелектуално ?Да му имаме пълно доверие ли ? Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.