Guest Емил от Льонеберя Добавено Септември 24, 2011 Доклад Share Добавено Септември 24, 2011 Тези дни реших да извърша малко "рисърч", както казва героят на Любо Нейков във филма "Мисия Лондон" по въпроса за велосипедите, понеже какво ми стана, явно ми е влязла муха в главата да искам колело... Гледайки, аз получих едно емоционално разхълцване, понеже установих, че много модерни са станали велосипедите с електрически двигател. Позачетох се... Двигателят се включва и работи, когато човек върти педалите и осигурява скорост до 25 км/ч. При постигане на тази скорост той се изключва. С други думи - това не е напълно самостоятелно превозно средство, задвижвано от електрическа енергия, затова и не се изисква регистрация, застраховка, може да се кара по вело алеите и прочие. Степените на асистенция са няколко - предполагам, че при най-високото ниво се налага едва леко помръдване с педалите, двигателят върши останалото... НО! Стигнах до въпроса с батерията... която представлява 50% от стойността на превозното средство /и нека да отбележа, така стои въпросът и с електромобилите - и там батерията е 50% от стойността на превозното средство/. Издържа под 1000 цикъла /800 цикъла при скъпите модели и 500 цикъла при семплите/, а един цикъл е до 60 км при по-скъпите модели, или до 30 км при по-семплите изпълнения. С други думи ако зареждате велосипедът всеки ден, ще издържи ... 2 години? А батерията какво я правим? Тя е един огромен и тежък акумулатор, един източник на невероятна токсичност и замърсяване? Не мога да си представя какво ли би представлявала една купчина от 1000 подобни батерии... и колко токсично е тяхното производство и обезвреждане. Да не говорим за добива на Литий колко е вреден и опасен. На фона на литиевите батерии оловните акумулатори минават за "екологично чисти" - съвсем сериозно! Даже в един сайт го бях прочел, че паднах от смях.. ... Какъв е този невероятен напън да се изкарат електрическите автомобили ЕКОЛОГИЧНИ, при положение, че замърсяването, което се генерира от изхабените акумулатори надвишава в пъти замърсяването от бензиновите и дизеловите двигатели? Тук нали се сещате сами защо е в пъти, а не само в проценти? ... И един електромобил... екологично чист, при положение, че батерията му, която е голяма колкото мен самият, трябва да се сменя през 3 години и струва колкото половината автомобил? ... Дано да не стане това с електрическите автомобили, че ... ще прецакаме много природата... ... Това го пиша и по повод на гласуваната преди два-три дни Директива на ЕС за ограничаване на ползването на автомобилите с конвенционални горива в градовете и ... настъплението на електромобилите - схващам, че някой ще спечели много пари от тази работа... ... Представете си как само в една малка страна като Холандия за 1 година са продадени над 150 хил електрически велосипеда... та това е една планина от изхабени батерии... за холандците 1000 евро за батерия не са проблем, те печелят много, но за природата тия 150 хиляди батерии.... Латина 1 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
peterinka Добавено Септември 26, 2011 Доклад Share Добавено Септември 26, 2011 (edited) Леле, леле! Как здраво се изложи, брат! Да постваш на всеослушание какво си подразбрал от разговорите си с някой дядо по повод оловнокиселинните акумулатори... Или си се поддал на скъпата пропаганда, или някой ти дава петродолари за "правилните" внушения. Да си чувал за железофосфатни полимерни батерии, за литиевите, в които няма всъщност литий, а литиеви фосфати/ оксиди/ карбонати, които се добиват от пресушени езера в Южна Америка (Чили, Аржентина, Боливия) и Китай? За технологиите за извличане на литий от солена вода? Че произведените вече батерии се рециклират напълно - 101% (те не са оловни или кадмиеви, че да замърсяват, не съдържат тежки метали, като тези, оловните, евтините, с които ти пробутват китайски ел.колела) и след това вече няма разходи за добив и няма извличане на нови и нови ресурси от Земята. А БЪДЕЩИТЕ батерии няма да са литиеви, а на базата на никел и цинк, по-натам "въздушни" батерии (с газ вместо електролит), а още по-натам няма и да са батерии, а ултракондензатори. Кое е във пъти и какъв "рисърч" (много купешко звучи) си направил, та си подминал да постнеш тук ФАКТИТЕ: - Електромобилите Chevrolet VOLT и Opel AMPERA, които са на пазара в момента имат фабрична гаранция на литиевите батериите 8 (осем) години. След това капацитетът им пада до 80%. Примерно Tesla Roadster минава с едно зареждане 501 км, след 10-тина години ще минава 400...и все така 0-100км/ч за 3.7сек, унижавайки всичко наоколо. - В България 1 млн. електромобили означава 0 вредни емисии http://paper.standar...?article=370524 - След GM и Енергийният департамент на САЩ, дори Daimler направиха истински research (не като твоя) и заключиха, че кола на ток, зареждана от ТЕЦ е в пъти по-чиста от петролна кола. http://www.ecars.bg/...omobilna-posoka Защо? Ами виж сам: http://www.youtube.com/watch?v=hlSkGz7wWlc#t=3m02s Какво показва емпирията? Че електромобил, захранван от въглища, има емисии от 80-100g CO2/km. А кола с примитивното вътрешно горене (ДВГ е глух клон на еволюцията! Това е агонизираща техника, работеща благодарение на непрекъснати взривове и триене на хиляди чаркове. Това е една машина, която непрекъснато се опитва да се саморазруши и най-накрая успява ), щом калкулираме емисиите от добива (сонди, нефтени платформи), транспорта (танкери, разливи), рафинирането и дистрибуцията (цистерни и т.н.) на петрола, има крайни емисии 300-500g CO2/km! - Кое му е скъпото като се возиш напълно безплатно ( http://www.greentech.bg/?p=22060 - пускам линковете без код, за да не се подминат случайно), а Renault Kangoo Z.E. и Renault Fluence Z.E. се продават на цена дизеловите еквиваленти?! - Искаш "напълно самостоятелно превозно средство, задвижвано от електрическа енергия". Ееетоо: http://www.youtube.com/watch?v=FGGlPdNf4fI И най-вече: Какво става като се съберат литий и велосипед - 120км/ч скутероубиец!!! - Дано стане това с електрическите автомобили, че иначе ще се "працакаме" (както се изразяваш) ние и то много лошо! http://www.youtube.com/watch?v=j0sCCJFkEbE http://www.youtube.com/watch?v=qKg-LPOXIMs http://www.youtube.com/watch?v=827VhneTido http://www.youtube.com/watch?v=BNeEVkhTutY Редактирано Септември 26, 2011 от peterinka Латина 1 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
peterinka Добавено Септември 26, 2011 Доклад Share Добавено Септември 26, 2011 Слънце и вятър - чиста и безплатна работа. Ток ще си произведеш, ама я ми изкопай петролно кладенче. Всяка бензиностанция има контакт. Колко къщи имат бензинколонка? Латина 1 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Канел Добавено Септември 26, 2011 Доклад Share Добавено Септември 26, 2011 Сестра/брат peterinka, впечатлен съм от вашите знания! И аз постоянно се учудвам колко сложно нещо е това колата с ДВГ. Бъдещето е на електромобила. Пък литиевите батерии наистина може да се рециклират, да не говорим че след години може да измислят нещо много по-добро. Емиле, то хубаво е-колело, ама трябва да има и къде да го караш. Със сигурност при вас има повече велоаелеи, но тук си е сериозен проблем. Латина 1 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Guest Емил от Льонеберя Добавено Септември 26, 2011 Доклад Share Добавено Септември 26, 2011 Канел, здравей! Заглавието на темата е за велосипедите с електрически двигател. И следват размисли по принцип. Ще погледна отново моделите, които разглеждах и ще се консултирам отново относно техните батерии. Ще посетя два магазина и ще говоря с продавачите - ще ги помоля за информация кой е най-продаваният им велосипед, какъв е той, дали всички батерии, които подлежат на рециклиране се връщат от собствениците, колко години издържат реално батериите и ... всичко, което може да ми хрумне на място. Ще попитам и какво е съотношението електрически/обикновен велосипед при продажба. Ще публикувам тук информацията. ... Латина 1 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
braman Добавено Октомври 9, 2011 Доклад Share Добавено Октомври 9, 2011 Оказва се, че електрическия велосипед е превозното средство на бъдещето. Започва масово да навлиза в западна Европа, а с усъвършенстването на технологията и падането на цените, ще се разпространи на всякъде. Електрическите автомобили са по ефектни и комфортни, но са трийсет пъти по-скъпи от един велосипед, а и ценовата разлика е с тенденция да се запази. На мен ми се ще обикновения велосипед да се превърне в бъдещето превозно средсво, поне в и около града, но не всички обичат спорта. А така хем ще въртят колкото им е кеф, хем ще се предвижват. И знае ли се, може да заобичат движението породено от собственото им тяло и когато дойде време за смяна на батериите, да не прибегнат до такива. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
braman Добавено Октомври 9, 2011 Доклад Share Добавено Октомври 9, 2011 И за велосипеда няма времеви ограничения. Ето няколко вдъхновяващи клипчета: Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.