Jump to content
Порталът към съзнателен живот

Екологичните електрически велосипеди


Guest Емил от Льонеберя

Recommended Posts

Guest Емил от Льонеберя

Тези дни реших да извърша малко "рисърч", както казва героят на Любо Нейков във филма "Мисия Лондон" по въпроса за велосипедите, понеже какво ми стана, явно ми е влязла муха в главата да искам колело...

Гледайки, аз получих едно емоционално разхълцване, понеже установих, че много модерни са станали велосипедите с електрически двигател. Позачетох се...

Двигателят се включва и работи, когато човек върти педалите и осигурява скорост до 25 км/ч. При постигане на тази скорост той се изключва. С други думи - това не е напълно самостоятелно превозно средство, задвижвано от електрическа енергия, затова и не се изисква регистрация, застраховка, може да се кара по вело алеите и прочие.

Степените на асистенция са няколко - предполагам, че при най-високото ниво се налага едва леко помръдване с педалите, двигателят върши останалото...

НО!

Стигнах до въпроса с батерията... която представлява 50% от стойността на превозното средство /и нека да отбележа, така стои въпросът и с електромобилите - и там батерията е 50% от стойността на превозното средство/. Издържа под 1000 цикъла /800 цикъла при скъпите модели и 500 цикъла при семплите/, а един цикъл е до 60 км при по-скъпите модели, или до 30 км при по-семплите изпълнения. С други думи ако зареждате велосипедът всеки ден, ще издържи ... 2 години?

А батерията какво я правим? Тя е един огромен и тежък акумулатор, един източник на невероятна токсичност и замърсяване? Не мога да си представя какво ли би представлявала една купчина от 1000 подобни батерии... и колко токсично е тяхното производство и обезвреждане. Да не говорим за добива на Литий колко е вреден и опасен. На фона на литиевите батерии оловните акумулатори минават за "екологично чисти" - съвсем сериозно! Даже в един сайт го бях прочел, че паднах от смях..

...

Какъв е този невероятен напън да се изкарат електрическите автомобили ЕКОЛОГИЧНИ, при положение, че замърсяването, което се генерира от изхабените акумулатори надвишава в пъти замърсяването от бензиновите и дизеловите двигатели? Тук нали се сещате сами защо е в пъти, а не само в проценти?

...

И един електромобил... екологично чист, при положение, че батерията му, която е голяма колкото мен самият, трябва да се сменя през 3 години и струва колкото половината автомобил?

...

Дано да не стане това с електрическите автомобили, че ... ще прецакаме много природата...

...

Това го пиша и по повод на гласуваната преди два-три дни Директива на ЕС за ограничаване на ползването на автомобилите с конвенционални горива в градовете и ... настъплението на електромобилите - схващам, че някой ще спечели много пари от тази работа...

...

Представете си как само в една малка страна като Холандия за 1 година са продадени над 150 хил електрически велосипеда... та това е една планина от изхабени батерии... за холандците 1000 евро за батерия не са проблем, те печелят много, но за природата тия 150 хиляди батерии....

Линк към коментар
Share on other sites

Леле, леле! Как здраво се изложи, брат! Да постваш на всеослушание какво си подразбрал от разговорите си с някой дядо по повод оловнокиселинните акумулатори... Или си се поддал на скъпата пропаганда, или някой ти дава петродолари за "правилните" внушения. Да си чувал за железофосфатни полимерни батерии, за литиевите, в които няма всъщност литий, а литиеви фосфати/ оксиди/ карбонати, които се добиват от пресушени езера в Южна Америка (Чили, Аржентина, Боливия) и Китай? За технологиите за извличане на литий от солена вода? Че произведените вече батерии се рециклират напълно - 101% (те не са оловни или кадмиеви, че да замърсяват, не съдържат тежки метали, като тези, оловните, евтините, с които ти пробутват китайски ел.колела) и след това вече няма разходи за добив и няма извличане на нови и нови ресурси от Земята. А БЪДЕЩИТЕ батерии няма да са литиеви, а на базата на никел и цинк, по-натам "въздушни" батерии (с газ вместо електролит), а още по-натам няма и да са батерии, а ултракондензатори.

Кое е във пъти и какъв "рисърч" (много купешко звучи) си направил, та си подминал да постнеш тук ФАКТИТЕ:

- Електромобилите Chevrolet VOLT и Opel AMPERA, които са на пазара в момента имат фабрична гаранция на литиевите батериите 8 (осем) години. След това капацитетът им пада до 80%. Примерно Tesla Roadster минава с едно зареждане 501 км,

след 10-тина години ще минава 400...и все така 0-100км/ч за 3.7сек, унижавайки всичко наоколо.

thumb_9868f48540881d96842096e019f2c516.jpg

- В България 1 млн. електромобили означава 0 вредни емисии

http://paper.standar...?article=370524

- След GM и Енергийният департамент на САЩ, дори Daimler направиха истински research (не като твоя) и заключиха, че кола на ток, зареждана от ТЕЦ е в пъти по-чиста от петролна кола.

http://www.ecars.bg/...omobilna-posoka

Защо? Ами виж сам:

http://www.youtube.com/watch?v=hlSkGz7wWlc#t=3m02s

Какво показва емпирията? Че електромобил, захранван от въглища, има емисии от 80-100g CO2/km. А кола с примитивното вътрешно горене (ДВГ е глух клон на еволюцията! Това е агонизираща техника, работеща благодарение на непрекъснати взривове и триене на хиляди чаркове. Това е една машина, която непрекъснато се опитва да се саморазруши и най-накрая успява :D ), щом калкулираме емисиите от добива (сонди, нефтени платформи), транспорта (танкери, разливи), рафинирането и дистрибуцията (цистерни и т.н.) на петрола, има крайни емисии 300-500g CO2/km!

- Кое му е скъпото като се возиш напълно безплатно ( http://www.greentech.bg/?p=22060 - пускам линковете без код, за да не се подминат случайно), а Renault Kangoo Z.E. и Renault Fluence Z.E. се продават на цена дизеловите еквиваленти?!

- Искаш "напълно самостоятелно превозно средство, задвижвано от електрическа енергия". Ееетоо:

http://www.youtube.com/watch?v=FGGlPdNf4fI

И най-вече:

Какво става като се съберат литий и велосипед - 120км/ч скутероубиец!!!

- Дано стане това с електрическите автомобили, че иначе ще се "працакаме" (както се изразяваш) ние и то много лошо!

3233424885_7f157aab7e_o.jpg

60677Pollution-Is-Closer-Than-You-Think.jpgpetrolcide-w2-300.jpg

Assume-the-position-chevron-citgo-shell.jpg

http://www.youtube.com/watch?v=j0sCCJFkEbE

http://www.youtube.com/watch?v=qKg-LPOXIMs

http://www.youtube.com/watch?v=827VhneTido

http://www.youtube.com/watch?v=BNeEVkhTutY

Редактирано от peterinka
Линк към коментар
Share on other sites

Tesla_501k_distance_610x510.jpg

chevroletvoltsolarpower01.jpg

tesroa_brianblades_09_9_cd_gallery.jpg

020.jpg

Слънце и вятър - чиста и безплатна работа. Ток ще си произведеш, ама я ми изкопай петролно кладенче. Всяка бензиностанция има контакт. Колко къщи имат бензинколонка?

Линк към коментар
Share on other sites

Сестра/брат peterinka, впечатлен съм от вашите знания! :)

И аз постоянно се учудвам колко сложно нещо е това колата с ДВГ. Бъдещето е на електромобила. :)

Пък литиевите батерии наистина може да се рециклират, да не говорим че след години може да измислят нещо много по-добро.

Емиле, то хубаво е-колело, ама трябва да има и къде да го караш. Със сигурност при вас има повече велоаелеи, но тук си е сериозен проблем. :)

Линк към коментар
Share on other sites

Guest Емил от Льонеберя

Канел, здравей!

Заглавието на темата е за велосипедите с електрически двигател. И следват размисли по принцип.

Ще погледна отново моделите, които разглеждах и ще се консултирам отново относно техните батерии.

Ще посетя два магазина и ще говоря с продавачите - ще ги помоля за информация кой е най-продаваният им велосипед, какъв е той, дали всички батерии, които подлежат на рециклиране се връщат от собствениците, колко години издържат реално батериите и ... всичко, което може да ми хрумне на място. Ще попитам и какво е съотношението електрически/обикновен велосипед при продажба.

Ще публикувам тук информацията.

...

Линк към коментар
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Оказва се, че електрическия велосипед е превозното средство на бъдещето. Започва масово да навлиза в западна Европа, а с усъвършенстването на технологията и падането на цените, ще се разпространи на всякъде. Електрическите автомобили са по ефектни и комфортни, но са трийсет пъти по-скъпи от един велосипед, а и ценовата разлика е с тенденция да се запази.

На мен ми се ще обикновения велосипед да се превърне в бъдещето превозно средсво, поне в и около града, но не всички обичат спорта. А така хем ще въртят колкото им е кеф, хем ще се предвижват. И знае ли се, може да заобичат движението породено от собственото им тяло и когато дойде време за смяна на батериите, да не прибегнат до такива.

Линк към коментар
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Добави...