@ЮлЯ@ Добавено Септември 12, 2011 Доклад Share Добавено Септември 12, 2011 "Искам да направя най-доброто за тебе!" ... чували сте го, нали? Още Кирил и Методий казват що е добродетел в създаването на глаголицата. Аз Буки Веди /виждам/ Глаголь /действам, правя/ Добро. Значи “добродетел” е да правиш добро. Ако правиш добро - значи си добродетелен. А, знае ли някой кое е най-доброто за мене/тебе? Правят ли ти добро? ----------- П.С. "Казваш на едного, че е говедо. На английски „го“ значи отивам; веди – да се уча. Говеди – отивам да се уча." Из афоризмите на Петър Дънов Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Слънчева Добавено Септември 12, 2011 Доклад Share Добавено Септември 12, 2011 Интересна тема. Питам се, ако никой, нищо не трябва да ми казва, тогава защо са ми родители, приятели?... Да, едва ли някой отвън знае кое е най-добро за мен, но дали и аз знам?... Всеки прави това "най-добро", на което е способен, за този момент. Взаимно се подкрепяме или не, поскарваме се или поучаваме. Но важно е вътрешното ни чувство, намерение, стремеж... Ако щете живеца... И е много важно също това, кой, на какво ниво на съзнание е все пак. А ако включим и Бог, т. е. онова нещо, което запълва и обяснява празнините, дава отговори и ни води, то картинката ни ще се подреди. П. П. Понякога ако кажем на някого, че е говедо, може пък да го накараме да се замисли и да се постарае да се промени... Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
@ЮлЯ@ Добавено Септември 13, 2011 Автор Доклад Share Добавено Септември 13, 2011 Здравей, Слънчева! Тръгвам поред: Интересна тема. Питам се, ако никой, нищо не трябва да ми казва, тогава защо са ми родители, приятели?... Да, едва ли някой отвън знае кое е най-добро за мен, но дали и аз знам?... Проблемът е, че при повечето хора понятието "добро" се простира в техния интерес, който често е твърде ограничен. Всеки прави това "най-добро", на което е способен, за този момент. Взаимно се подкрепяме или не, поскарваме се или поучаваме. Но важно е вътрешното ни чувство, намерение, стремеж... Ако щете живеца... И е много важно също това, кой, на какво ниво на съзнание е все пак. Общо взето това си е така. Ам какво става когато на различни нива в душата се появяват различни дори противоположни стремежи , когато има няколко отговора и няколко ключа на различни нива? А ако включим и Бог, т. е. онова нещо, което запълва и обяснява празнините, дава отговори и ни води, то картинката ни ще се подреди. А защо ли Бог го намесваме като оправдание винаги там, където човек не си знае сигурност мястото и предназначението? П. П. Понякога ако кажем на някого, че е говедо, може пък да го накараме да се замисли и да се постарае да се промени... По-скоро ще получим защитна реакция от първичен тип. Но кой знае? А може и някой примитив да е отдавна да е обръгнал да му наливат знанията с чук. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Слънчева Добавено Септември 13, 2011 Доклад Share Добавено Септември 13, 2011 Разни хора, разни виждания, различни опитности... Изобщо, всичко си е на мястото и живота си е ОК Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
ivail Добавено Ноември 29, 2011 Доклад Share Добавено Ноември 29, 2011 (edited) Когато хората видят някои неща като красиви, други неща стават грозни. Когато хората видят някои неща като добро, други неща стават лоши. Битие и не-битие се обуславят помежду си. Трудно и лесно се пораждат едно от друго. Дълго и късо се определят помежду си. Високо и ниско зависят едно от друго. Преди и след се следват едно друго. Затова Премъдрият действа не-настоятелно, и учи, без да каже нищо. Нещата възникват и Той им позволява да дойдат; нещата изчезват и Той им позволява да си тръгнат. Той има, но не притежава, действа но не обсебен от резултатите. Когато работата Му е завъшена Той я забравя. Ето защо трудът Му остава навеки. Редактирано Ноември 29, 2011 от ivail Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Mel Добавено Ноември 29, 2011 Доклад Share Добавено Ноември 29, 2011 Когато хората видят някои неща като красиви, други неща стават грозни. Когато хората видят някои неща като добро, други неща стават лоши. Битие и не-битие се обуславят помежду си. Трудно и лесно се пораждат едно от друго. Дълго и късо се определят помежду си. Високо и ниско зависят едно от друго. Преди и след се следват едно друго. Затова Премъдрият действа не-настоятелно, и учи, без да каже нищо. Нещата възникват и Той им позволява да дойдат; нещата изчезват и Той им позволява да си тръгнат. Той има, но не притежава, действа но не обсебен от резултатите. Когато работата Му е завъшена Той я забравя. Ето защо трудът Му остава навеки. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Станимир Добавено Ноември 30, 2011 Доклад Share Добавено Ноември 30, 2011 „Казал е Бог: „Да направим човека по образ и подобие Свое. “ И каквото е казал, това е станало. „По образ и подобие“ – разбирам по ума и по сърце. Наистина, по ум и по сърце човек е направен точно като Бога. Бог се възмущава на всяка неправда. Лошото в света седи в това, че хората се възмущават на доброто. Да се възмущава човек, това е право, но не от доброто. От злото трябва да се възмущава той. Нашите мисли и чувства се проявяват точно по образ и подобие Божие. Ако не се проявяват, както трябва, ние никога не можем да познаем Божественото. Човек познава Божественото начало в себе си само чрез образа на своите мисли и чувства.“ Разбиране и съзнание – СС, 1 август 1937 г. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
B__ Добавено Ноември 30, 2011 Доклад Share Добавено Ноември 30, 2011 (edited) "....... Човек познава Божественото начало в себе си само чрез образа на своите мисли и чувства.“ Разбиране и съзнание – СС, 1 август 1937 г. Добре, а как да си обясним твърденията в една друга тема, че само мислите ни могли да бъдат висши (т.е. Божествени), а чувствата били все низши?! Забравих темата. Ако може ми я припомнете. П.С. Сори, ама съм скорпио и помна кат слон Редактирано Ноември 30, 2011 от БожидарЗим Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Станимир Добавено Ноември 30, 2011 Доклад Share Добавено Ноември 30, 2011 Ами явно не само че не можеш да помниш, но и фантазията ти добавя много неща от себе си. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
B__ Добавено Ноември 30, 2011 Доклад Share Добавено Ноември 30, 2011 Ами явно не само че не можеш да помниш, но и фантазията ти добавя много неща от себе си. Може, може. Точното твърдение беше "Висшите чувства се коренят в Будхи. В астрала се коренят само егоистичните емоции". Та се чудя какво е имал предвид Учителя под "своите чувства" след като нямаме връзка с Будхи?! Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Станимир Добавено Ноември 30, 2011 Доклад Share Добавено Ноември 30, 2011 Та се чудя какво е имал предвид Учителя под "своите чувства" след като нямаме връзка с Будхи?! Искаш да кажеш, че всички чувства на хората са егоистични? Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
B__ Добавено Ноември 30, 2011 Доклад Share Добавено Ноември 30, 2011 Та се чудя какво е имал предвид Учителя под "своите чувства" след като нямаме връзка с Будхи?! Искаш да кажеш, че всички чувства на хората са егоистични? Не, искам да кажа, че в астралното ни ниво има не само егоистични чувства. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Станимир Добавено Ноември 30, 2011 Доклад Share Добавено Ноември 30, 2011 Тъй ли? Човек умира. Известно време след това се разгражда и астралното му тяло. Значи заедно с него си отиват не само егоистичните, но и висшите чувства? Значи в по-високите светове от астрала няма висши чувства? И как стигна до заключението че човек няма връзка с висшите си тела (будхи и атма)? Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
B__ Добавено Ноември 30, 2011 Доклад Share Добавено Ноември 30, 2011 (edited) Тъй ли? Човек умира. Известно време след това се разгражда и астралното му тяло. Значи заедно с него си отиват не само егоистичните, но и висшите чувства? Значи в по-високите светове от астрала няма висши чувства? И как стигна до заключението че човек няма връзка с висшите си тела (будхи и атма)? Виждаш ли. Ти като говориш за висшите тела будхи и атма на човека предполагаш, че ги има. Че лично ти Станимир имаш тяло Будхи, тяло Манас и тяло Атма. Имаш ли ги наистина като развити подтела? Редактирано Ноември 30, 2011 от БожидарЗим Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Станимир Добавено Ноември 30, 2011 Доклад Share Добавено Ноември 30, 2011 Безсмислени въпроси (освен, че задаването им е много некоректно). Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
B__ Добавено Ноември 30, 2011 Доклад Share Добавено Ноември 30, 2011 Безсмислени въпроси (освен, че задаването им е много некоректно). Нямаш ги развити като тела, нали? Докато ги нямаш и сам усети това. Е, тогава като ги няма как може да усещаш в нещо, което го нямаш?! Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Станимир Добавено Ноември 30, 2011 Доклад Share Добавено Ноември 30, 2011 Виж какво, много е тъпо да правиш предположения и след това да правиш изводи все едно предположенията ти са правилни. Когато не знаеш нещо, още повече в случая касаещо човек, който не познаваш (мен), просто си мълчи. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.