Станимир Добавено Септември 10, 2011 Доклад Share Добавено Септември 10, 2011 (edited) Духовното развитие е комплексно. То не е само любов и добродетели, нито само мисъл, нито само силна воля, но и трите взети заедно. Когато едното отсъства, другите две няма как да компенсират отсъствието. Ами де да знам. Изглежда да е най-вече любов. Иначе как мисъл без любов и воля без любов. Както заговорихме за правилността, то най-близо до смисъла на правилността на Буда е любовта. И пак тъй трудно разбираемо. Комплексно не означава „без любов“, а означава с любов, но и с мисъл и воля (в този случай под „воля“ разбирам способността на човека да реализира намеренията си). Май че някъде бях дал пример за любов без мисъл: стоиш си на терасата на блока на десетия етаж и виждаш че някъде долу дете пресича улицата без да вижда, че идва засилена кола. Та, как биха действали любовта и волята без мисъл. Ти ще извикаш на детето да се пази и в същото време ще скочиш от терасата за да му помогнеш колкото се може по-бързо. Е, разбира се няма да успееш да му помогнеш, но сама по себе си любовта не е в състояние да прецени това. Волята. Без нея пък въобще няма да предприемеш каквото и да е. Имаш любов и мисъл, но те ще се изразят само в мечти, без реално да положиш усилия да реализираш нито една. Редактирано Септември 10, 2011 от Станимир Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Ivelina Добавено Септември 10, 2011 Доклад Share Добавено Септември 10, 2011 "Като опознаеш егото си опознаваш и Бог, а като опознаеш Бог опознаваш егото си." Как опознаваш егото си? Какво правиш? Как опознаваш и Бог?До къде можеш да Го опознаеш?Какво ти е позволено да опознаеш с различните си сетива? Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
dcveta Добавено Септември 10, 2011 Доклад Share Добавено Септември 10, 2011 След като е направен избора, трябва да се спре със съмненията, колкото и да са ни полезни понякога в обикновения живот и да се приеме вярата. Ани, би ли пояснила малко повече, какво имаш в предвид? Кога на мястото на съмненията идва вярата, доверието? Няма нищо по-лошо от застоя. Времето в което живеем изисква да си изберем път и да тръгнем по него. Защо? Застоят понякога е нужен и по-добрият вариант вместо да се върви слепешката, но пак е нужна мъдрост. Има си време за всичко както е казано в Еклисиаст и за вървене и за чакане. Не е уместно да се върви слепешката, защото тогава падаш в яма. Лично за себе си съм имала и двата случая. Когато съм вървяла слепешката и съм падала в яма и когато не съм вървяла, чакала съм. И второто е за предпочитане, защото когато времето за чакане свършва, то Бог си има грижата и винаги дава ход, не ни оставя в застой повече от нужното. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
B__ Добавено Септември 10, 2011 Доклад Share Добавено Септември 10, 2011 Леко с цитатите. В Еклесиаста във въпросния пасаж въобще не се говори за чакане! А и чакането не е чакане, а правене на нещо друго. Чакане няма. Просто си избрала да правиш нещо друго. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
dcveta Добавено Септември 10, 2011 Доклад Share Добавено Септември 10, 2011 Леко с цитатите. В Еклесиаста във въпросния пасаж въобще не се говори за чакане! А и чакането не е чакане, а правене на нещо друго. Чакане няма. Просто си избрала да правиш нещо друго. Не е възможно всичко да се опише в една книга. Казано е "Има си време за всичко" и аз си добавих изречението. То се подразбира. За чакащите се казва още Исая 40 31 Но ония, които чакат Господа, ще подновят силата си, Ще се издигат с крила като орли, Ще тичат и няма да се уморят, Ще ходят и няма да ослабнат. Да, разбира се, че чакането е относително. Докато чакаш едно, се случва друго или правиш друго, но това какво променя? Къде виждаш противоречие? Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Ани Добавено Септември 11, 2011 Доклад Share Добавено Септември 11, 2011 След като е направен избора, трябва да се спре със съмненията, колкото и да са ни полезни понякога в обикновения живот и да се приеме вярата. Ани, би ли пояснила малко повече, какво имаш в предвид? Кога на мястото на съмненията идва вярата, доверието? Сложен въпрос, Цвета. Да си призная, трудно ми е да отговоря в момента. Има неща които мога да обясня с думи, а други – не. Още повече, че не съм успяла за себе си все още да преборя съмнението. Ако за една дева, това е трудно , то какво да се каже за козирога...? А като се добави и професията ми – математик, нещата съвсем се усложняват. Когато една опитност не е добре овладяна, то не бива много да се говори за нея. Думите ми в предишния пост са само препоръка. Но подробно не се наемам да отговарям все още. Виждам, че задаваш много въпроси в постовете си и те разбирам напълно, защото и аз го правя. Но постепенно разбрах, че не бива да разчитам изцяло на информация дадена ми от нета. „Сдъвканата” истина не е полезна. Освен това е пречупена през погледа на този, който я дава. По-добре е да се пие вода от извора, не от чужда бутилка. Ето един извор - беседата : „Вяра и съмнение”. По отношение на втората ти забележка: Няма нищо по-лошо от застоя. Времето в което живеем изисква да си изберем път и да тръгнем по него. Защо? Застоят понякога е нужен и по-добрият вариант вместо да се върви слепешката, но пак е нужна мъдрост. Има си време за всичко както е казано в Еклисиаст и за вървене и за чакане. Не е уместно да се върви слепешката, защото тогава падаш в яма. Лично за себе си съм имала и двата случая. Когато съм вървяла слепешката и съм падала в яма и когато не съм вървяла, чакала съм. И второто е за предпочитане, защото когато времето за чакане свършва, то Бог си има грижата и винаги дава ход, не ни оставя в застой повече от нужното. Тук ми е по-леко да ти отговоря. Под застой нямам предвид чакане, проникнато с търпение. За такова чакане става дума в цитата който си дала от Исайя. Аз имах предвид съвсем друго чакане. Всъщност употребявам не думата „чакане”, а „застой”, която има друго значение. Застоя се поражда от леността. Всеки застой води към леност, към инертност на материята. Щом е дошъл на земята, човек трябва да страда и да се радва, да се развива, да оживи инертната материя. – „Защо съм болен?“ – Защото си инертен. – „Защо съм невежа?“ – Защото си инертен. – „Защо се безпокоя?“ – Инертен си. Всички отрицателни състояния, през които минава човек, се дължат на инертността на материята. Трите родословия Нима ако човек е сляп не бива да се движи? Има риск наистина, но който не рискува – не печели. Права си, перифразирайки Еклисиаста, че има време за чакане, и време за вървене. И наистина е нужна мъдрост за различаване. Пламъче 1 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.