Това е популярно мнение. Guest devashaktika Добавено Януари 9, 2011 Това е популярно мнение. Доклад Share Добавено Януари 9, 2011 "Някои сега ни кръщават: „дъновисти“. Най-голямата пакост, най-големият позор за мене е туй име „дъновисти“. „Дъновист“ – това е псевдоним, аз не съм „дъновист“. Някому може да е много приятно да се нарича „дъновист“, но за мене думата „дъновист“ или когато споменат думата „Дънов“, то е забиване един гвоздей в ръката ми. Не е въпросът за това, ние всички страдаме от „дъновисти“, павелисти, апостолисти, петровисти и „tutti quanti“: от тази неразбранщина страда днешният свят, от имена като „каравелисти“, „тончевисти“, „драгиевисти“, „стамболовисти“ и т.н. Никои от тях – нито „стамболовисти“, нито „каравелисти“ оправиха България. Всяко нещо, което е обосновано на човешкия ум, не е истинно. И християнството, като му туриха това име, изгуби. Аз нямам нищо против християнството, но силата му не е в името. Ако мислим противното, т.е. че силата е в името, ние се лъжем. Аз принципиално тълкувам този закон. Силата на едно учение зависи само от Любовта, която прониква в туй учение. Само тази Любов, която прониква в човешката душа, в човешкия ум, в човешкото сърце, в човешкия дух, тя е, която повдига. Вие можете да турите моето име във венци, но и тогава не само нищо няма да ви предаде, а съвсем ще избеднеете и изсъхнете. Не трябва да идете на другата страна. Не ви казвам кой е Дънов, не искам да знаете това: аз съм като вас. Като разглеждам Христовото учение, аз не се деля от вас. Аз защо съм един от вас? Защото зная, че Бог е Любов, не мога да правя разлика между Неговите същества. Тъй, както ви гледам вънка от Бога, нищо не сте, но от гледището на Любовта, в този организъм, в туй съзнание, аз имам почитание и Любов към вас, като зная, че вие сте проявление на Бога." Учителя Из "Не правете никому насилие, нито оклеветявайте", V серия, НБ 1922 г. Ани, Аделаида, Иво и 10 others 13 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Това е популярно мнение. Слънчева Добавено Януари 9, 2011 Това е популярно мнение. Доклад Share Добавено Януари 9, 2011 devashaktika, благодаря ти за тази тема! Имаше нужда от нещо подобно, за да се замислим и да си отговорим вътрешно, всеки за себе си, пред себе си дали можем да кажем, че прилагаме мъничко от думите на Учителя. И дали Божието Слово прониква в съзнанието ни... Сигурна съм, че вече има хора по цял свят, които като естествено продължение и опитност просто улавят Новите идеи и ги прилагат. Словото работи, то създава. Военните – това са силните хора на земята, които управляват. И сега трябва да се говори на силните, а не на слабите, на богатите, а не на сиромасите; на учените, а не на невежите; на добрите, а не на лошите. Всяко учение трябва да бъде строго оформено в себе си с математическа точност, оформено в съзнанието ни, а не вън, не по форма. Мога да ви изкажа едно знание в поетическа форма или в проза, това не е знание, оформено вътре в съзнанието ви. И следователно целият спор, който в съвременната култура съществува, е по отношение на външното оформяне на знанието. Във външното оформяне има всякога спор – кой е на правата страна, – а във вътрешното оформяне няма абсолютно никакъв спор. Сега за пример, когато развивам тази беседа, вие можете да бъдете съгласни с мене, като кажете: „Право е туй“. Аз не искам вие да констатирате правото, от това нямам нужда. Да констатирате моите думи дали са прави или не, това не е философия, защото аз полагам това учение на един велик опит, не искам вие да констатирате, то е въпрос на опит. Не питам: „Право ли е или не?“ Ако аз дойда при вас и ви донеса в две съндъчета семена, в две златни съндъчета, еднакво изработени, напъстрени, нашарени, и казвам, че в едното съндъче има такива и такива семена, тия семена вие ще ги посеете във вашата градина при такива и такива условия и ви давам всички наставления, и казвам: и в другото съндъче има семена, но те са пръст, златен пясък – вие не знаете още, но ви казвам, – другото е със семена, но аз зная, че то е златен пясък. Казвам ви: другото е със златни семена, те са особени семки, при които ще излязат особени резултати. Ако вие посеете семената от двете съндъчета, какви ще бъдат резултатите? Едно учение може да бъде златно и безплодно, едно учение може да се състои от семена и ако ги посеете, тия дръвчета да образуват своите плодове. Следователно аз искам всички да вкусите плодовете на туй Божествено учение, което проповядвам. И тогава, когато вкусите тия плодове, на мен ще бъде приятно. Бях около 20 годишна, с полудетски ум, но прочетох нещо подобно в "случайно" попаднала ми беседа и просто Учителя ме плени. Благодарна съм, защото съм черпила сили от беседите! "По плодовете ще ги познаете" А плодовете са-Любов, Мъдрост, Правда, Истина, Добродетел. Всяко учение трябва да бъде строго определено в нашите умове, за да не се зараждат тия противоречия. Кое е правото учение? Правото учение е само Божественото учение, което може да се приложи, учение, което може в една година да видоизмени човека и по форма, и по съдържание, и по същество. Някой път символически говоря, защото материята е много отвлечена. Символическият път е най-лесният: това значи да съкратя времето, да спестя времето. Ако река да се впусна тъй, както вие говорите, за една моя символическа реч трябва цяла година. Една година трябва вие да говорите върху един символ. Всеки символ или уподобление са свързани, те имат свои съотношения, съчетания, как са възникнали, дават обяснения защо и за какво. Тия определения не са само турени тъй, те вървят по известни закони, има известни съчетания, то е цяла музика. И природата така говори. Той е особен език, който в бъдеще ще изучавате. Всяко учение трябва да бъде строго, математически, определено – не механически, а строго математически определено, – да имаме тази увереност, че туй учение е чисто Божествено и всякога да можем да го използваме в живота си. Не зная дали ви е правило впечатление как например в Неделните беседи започваме дадена тема и като с невидима нишка нагоре, бавно тя ни води в друга беседа, та дори и в друг цикъл беседи. Но сякаш разширява съзнанието ни. Ето това е математическата точност. Като спирала Словото върви нагоре към нови нива на съзнание... Нужно ни е да развиваме ума и сърцето си, интуицията. Да ставаме окултни ученици. Не правете никому насилие... Беседата е изключително важна и може да се говори много по нея, но за сега ще спра. Пламъче, Аделаида, KirilChurulingov и 4 others 7 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Канел Добавено Януари 9, 2011 Доклад Share Добавено Януари 9, 2011 (edited) Тук ще си позволя да не се съглася с Беинса Дуно. Последователите на Христа наричат християни, последователите на Буда - будисти, последователите на Мохамед - мохамедани, последователите на Анастасия - анастасиевци. Жителите на Швеция наричат шведи, на Германия - германци, на Франция - французи. Какво лошо има в това, че последователите на Петър Дънов в обществото са познати като "дъновисти"? Това никога не съм го разбирал. Редактирано Януари 9, 2011 от Канел smehy 1 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
smehy Добавено Януари 9, 2011 Доклад Share Добавено Януари 9, 2011 Аз също мисля като Канел. Важна е думата, но според мен е по-важно какво влагаш в нея: като чувство, емоция, с какъв тон я изказваш, в какъв момент и как я изразяваш. Може би защото съм непросветена, но не разбрах какво лошо има в определението "Дъновисти"? И къде или в какво всъщност се корени проблема? Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Станимир Добавено Януари 9, 2011 Доклад Share Добавено Януари 9, 2011 Тук ще си позволя да не се съглася с Беинса Дуно. Последователите на Христа наричат християни, последователите на Буда - будисти, последователите на Мохамед - мохамедани, последователите на Анастасия - анастасиевци. ... Т.е. 1) живите учения се превърнаха в мъртви религиозни догми, 2) култът към основателите измести истината в учението, а 3) последователите приемаха принадлежността си към даденото учение като някакво огромно свое духовно постижение, което подклаждаше тяхната гордост, чувство за избраност и превъзходство над останалите. Слънчева, Mindfield, Розалина и 2 others 5 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Розалина Добавено Януари 9, 2011 Доклад Share Добавено Януари 9, 2011 (edited) Аз дойдох в България да кажа на българите истината, да им посоча правия път. И, вместо да ме послушат, те ме накичиха с различни епитети: лъжец, самозван пророк и др. Като се върна на слънцето, ще взема със себе си всички епитети, там ще напиша книга с бележки и впечатления от прекарването ми в България. От моята книга ще зависи бъдещето на България и на българския народ. Ако ме питате, кой съм всъщност, и какъв съм, покрай многото епитети, дадени от вас, казвам: Аз съм един екскурзиант. Може да питате и за Христа, кой беше и отде дойде. Това не е моя работа. Аз мога да говоря само за себе си. Казвате: Какъв е произходът на фамилията, в която дойде? – Фамилията ми е Дънов, но това е псевдоним. Бащата на моя дядо бил много як, здрав човек, като дъно. От тая дума произлиза прякорът Дънов. Дъно има и бъчвата, и реката, и морето – интересно е, за кое дъно се отнася. Навсякъде има дъно. Горко на оня, който няма дъно! Ето защо, когато ви наричат „Дъновисти”, ще знаете, че не сте мои последователи, но сте хора с дъно. След всичко това, трябва ли да ви наричат дъновисти? Аз не съм ви турил дъно. Думата „Дъновизъм” е прозвище. Ако се говори за чешма, желая тя да няма дъно. Ако се говори за човек, желая той да има не едно, не две, а много дъна. Горко на оня, на когото се запушат гърлото и червата! Отде ще влезе и излезе храната? Нещастен е оня, който има само по две дъна – в ума и в сърцето си. Едно от дъната на човека трябва да бъде плоско. Върху него Бог ще се проектира като светлина, да осветява човешките умове. Като го видя Петър (Неделни Беседи, 20.04.1919 Неделя, София) Канел и smehy,а аз просто ще се съобразя,като се опитам да разбера това,което казва Учителят по въпроса. Редактирано Януари 9, 2011 от Розалина Слънчева, Надеждна, Mindfield и 2 others 5 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Канел Добавено Януари 9, 2011 Доклад Share Добавено Януари 9, 2011 Т.е. 1) живите учения се превърнаха в мъртви религиозни догми, 2) култът към основателите измести истината в учението, а 3) последователите приемаха принадлежността си към даденото учение като някакво огромно свое духовно постижение, което подклаждаше тяхната гордост, чувство за избраност и превъзходство над останалите. 1. Това няма връзка с прозвището. Поседното служи за по-лесно класифициране на света. 2. Самите религии често са разделени на конкурентни и дори враждуващи фракции, например православие, католицизъм и протестанство. Така че култът към основателите тук въобще не е помогнал. 3. Как беше вица: входа е 2 лв, изхода - 5. Да се покръстиш е лесно, да живееш според новия морал - трудно. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
braman Добавено Януари 9, 2011 Доклад Share Добавено Януари 9, 2011 Ако уважаваш някой, ще го наричаш с името с което ти се представя. А между другото, християните не се наричат йешуисти. Будистите не се наричат сидхартисти. Бхактите не се наричат кришнаисти. До колкото знам и даосите не се наричат лаодзисти. Креми (късметче) и Ради 2 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Розалина Добавено Януари 9, 2011 Доклад Share Добавено Януари 9, 2011 Как мислите,защо Учителят е обръщал внимание на въпроса и го е коментирал пред последователите си и хората,които са посещавали неделните беседи.? Мисля,че е добре да си дадем отговор на този въпрос. Mindfield и KirilChurulingov 2 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Канел Добавено Януари 9, 2011 Доклад Share Добавено Януари 9, 2011 (edited) Ако уважаваш някой, ще го наричаш с името с което ти се представя. Да де, ама когато някой ми се представя като "негово велико пресветейшество" не ми остава нищо друго освен да го скастря и да му напомня да не се превъзнася, защото обижда всички останали "обикновени" хора. А между другото, християните не се наричат йешуисти. Будистите не се наричат сидхартисти. Бхактите не се наричат кришнаисти. До колкото знам и даосите не се наричат лаодзисти. Да, а дъновистите не се наричат петровисти или беинсисти, а дъновисти. Къде е разликата? Извинявам се на всички, но нима предпочитате да ви наричат "всемирни бели братя" вместо "дъновисти"?! Редактирано Януари 9, 2011 от Канел Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Донка Добавено Януари 9, 2011 Доклад Share Добавено Януари 9, 2011 Ами аз предпочитам да ме наричат просто обикновен свободен човек. Не се смятам за никакъв ист.... Но ако някой има нужда да се числи към определена група, нека нарича себе си както иска. Доскоро не ми ставаше приятно, когато ми лепяха на мен и на приятелите ми етикета. Обаче напоследък не си губя времето да мисля за това - ако някой все още не може да разбере какво означава свободен човек и има нужда да слага себе си и другите хора в шишенца с етикети и да ги нарежда по лавиците на ума си.... ами да си играе... KirilChurulingov, Латина, Mindfield и 2 others 5 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Надеждна Добавено Януари 9, 2011 Доклад Share Добавено Януари 9, 2011 В подкрепа на казаното от Донка и надявам се също обяснение за Канел и smehy: Но някои питат: „Ти кой си?“ Не е въпрос аз кой съм. Други питат: „Кой е Христос?“ Не е въпросът и Христос кой е. В света има само един, и Той е Бог на Любовта, Който се проявява както иска и чрез когото иска. Не правете никому насилие, нито оклеветявайте Също, много показателен е цитата на Розалина за асоциацията с думата "дъно",която споделих още преди да го прочета. Чувството и емоцията на думата, нейното въздействие се съдържат и във вибрациите, които тя носи smehy. Ето Тук имаме цяла тема за това, която касае съвременния език, но има отношение и към тази тема, мисля. KirilChurulingov, Донка и Слънчева 3 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Канел Добавено Януари 9, 2011 Доклад Share Добавено Януари 9, 2011 Добре де, хората трябва да знаят как да наричат последователите на учението на Беинса Дуно. "Всемирни бели братя" звучи адски претенциозно и надуто. Няма ли да е смешно някой да каже "на Рила има събор на всемирните бели братя" вместо "на Рила има събор на дъновистите"? Щом Бог се проявява както си иска, защо тогава се притеснихте от едно име? Още повече, че това е широко разпространена практика по целия свят и в науката, и в обществото, и в религията, и във философията. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Ради Добавено Януари 9, 2011 Доклад Share Добавено Януари 9, 2011 Добре де, хората трябва да знаят как да наричат последователите на учението на Беинса Дуно. "Всемирни бели братя" звучи адски претенциозно и надуто. Няма ли да е смешно някой да каже "на Рила има събор на всемирните бели братя" вместо "на Рила има събор на дъновистите"? На първия въпрос - “ученици на Бялото Братство”. А за Рила - "събор на Бялото Братство". Донка, braman и Розалина 3 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
braman Добавено Януари 10, 2011 Доклад Share Добавено Януари 10, 2011 А и йогите не се наричат патанджалисти или пък йогананданисти. Практикуващите айкидо не се наричат оямисти. И пак повтарям: ако уважаваш някой, се обръщаш към него с името, което той желае. Така е по целия свят. Не съм срещал някой от Общество Бяло Братство да казва: аз съм всемирен бял брат. Поне официялната позиция не е такава. Ради, Розалина и Донка 3 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
KirilChurulingov Добавено Януари 10, 2011 Доклад Share Добавено Януари 10, 2011 По-близо да си, Господи, до мен със Своята сила, мъдрост и познание. По този начин ще бъде силен всеки народ, по този начин ще бъде силен и българският народ. Ако българите слушат Господа, народ и половина ще бъдат. Употребявам българския израз “човек и половина”, което значи много добър и умен човек. Всеки трябва да носи тази мисъл със себе си: обединение и единство навсякъде. Някои мислят, че съм дошъл да разединявам. Не, да съединявам, да обединявам – затова ме е пратил Господ тук на Земята. Даром съм взел – даром ще ви го дам. Не искам друго, освен вие да любите Господа. А за мен нищо не мислете. Аз бих желал българите да приемат това учение, а после нека заличат името ми, нека ме забравят. Знаят ме тук като г-н Дънов, а не знаят какво е моето истинско име. Един ден как ще ме търсят? Ще ви въздигна Лъчезарна, Слънчева, Ани и 3 others 6 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Това е популярно мнение. Донка Добавено Януари 10, 2011 Това е популярно мнение. Доклад Share Добавено Януари 10, 2011 Добре де, хората трябва да знаят как да наричат последователите на учението на Беинса Дуно. "Всемирни бели братя" звучи адски претенциозно и надуто. Няма ли да е смешно някой да каже "на Рила има събор на всемирните бели братя" вместо "на Рила има събор на дъновистите"? Щом Бог се проявява както си иска, защо тогава се притеснихте от едно име? Още повече, че това е широко разпространена практика по целия свят и в науката, и в обществото, и в религията, и във философията. Това е отново играчка на ума и самозаблуда, респ. заблуда. Когато общувам с хората, аз общувам с душите и личностите им в момента на срещата ни. Каква философка или политическа система от възгледи следва и какви са неговите ценности - това си е негова работа. Да си определям отношенията с нго по някакъв етикет, който аз или той самият дори си е лепнал - това значи сама да си сложа превръзка на очите и да обшувам вече с моята предства за този човек, а не с него самия. Повечето тук сте млади и не знаете, че това беше комунистическият начин на отношения. Етикетът можеше да отключи тежки врати, но можеше и да накара дори близките да странят като от прокажен... Добре, че забравихме, а вие не видяхте това време. Как да наричат хората тези, които са на събора? Ами пак хора. Откъде накъде журналистите заявяват, че на езерата са се събрали много еди-какви си. Да не би всеки човек там да си е лепнал нещо като еврейската жълта звезда? Или пак инерцията да се делим на групи. Така било по-лесно. Не, по-лесно и самата истина е, че и на Рила, и навсякъде другаде ние сме просто хора като всички останали. Е, ако някой се смята не за обикновен човек, а за нещо по-различно и се кичи с някакви "титли" - това си е негов проблем. Някъде бях чела един много популярен отговор на Учителя на въпроса кой е най-добрият му ученик. Беше нещо от рода на "Един овчар в Родопите, но той не е чувал за мен". На това място си спомням и също толкова известната притча за овчаря, който не знаел как да се моли и затова прескачал тоягата си..... Но можел по водата да ходи.... Диана Илиева, Слънчева, Розалина и 4 others 7 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Канел Добавено Януари 10, 2011 Доклад Share Добавено Януари 10, 2011 (edited) А и йогите не се наричат патанджалисти или пък йогананданисти. Практикуващите айкидо не се наричат оямисти. И пак повтарям: ако уважаваш някой, се обръщаш към него с името, което той желае. Така е по целия свят. Не съм срещал някой от Общество Бяло Братство да казва: аз съм всемирен бял брат. Поне официялната позиция не е такава. Добре, braman, разбрах какво ми обясняваш. Последователите на учението на Щайнер не се наричат щайнеристи, а антропософи, например. Лутер пък създава простестантството. От друга страна бели братства с лопата да ги ринеш. Бялото братство на Мария Цвигун също е "бяло братство". Черното братство и то се кичи с това име. Дали някой е бял брат не е въпрос на наименование, а на същност. Затова предпочитам "дъновисти" пред "бели братя". Добре, че забравихме, а вие не видяхте това време. Сестра Донка, я си провери сметките. Редактирано Януари 10, 2011 от Канел Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Това е популярно мнение. Иво Добавено Януари 10, 2011 Това е популярно мнение. Доклад Share Добавено Януари 10, 2011 Малко разяснения върху понятието “дъновист”, което се използва от хора с малко информация по въпроса, а от някои даже нарочно. На Изток, когато даден човек поеме духовна мисия (и получи посвещение) получава и ново име, което обикновенно да отговаря на новата същност, трансформацията която е станала. В някои клонове на будизма и хиндуизма например имената завършват на Анда, което значи светлина. Посветените започват да светят, или както казват стават светещи.... Това е за учениците. Сидхарта, след като станал Буда, казва че и една частица не е останала от старото му аз. В човекът Исус се проявява същността на Христос. И когато учениците идват при него той поставя ръка на главата им и казва: от днес ти ще бъдеш Петър, ти ще бъдеш Симеон и т.н. Виждаме същия метод на работа. Още през 1906г-1907 на един от първите събори във Варна, Учителя казва, че тука няма никакъв Дънов. И после често е заявявал, че Дънов вече го няма. "По някой път се смея. Казват: господин Дънов е така и така. Дънов те не са го виждали. Един параван е. Ако някой автомобил, в който е влязъл някой, като видиш автомобила, виждаш ли този, който е в автомобила? " (Двата принципа) “Ще се научите да предавате учението на Бялото Братство. Да не казвате, че това е учението на някой си Дънов, че той го е измислил. Ако аз съм го измислил сега, утре ще дойде Иван, някой Петко, някой Стоян. Е, какво ще стане ако ние измисляме нещата.” (из Неделните беседи) “Един Господ – Бог на Любовта. Никакъв Дънов! Когато влезете в Любовта на Бога, тогава ще се напишат имената на всички, които са работили за тая Любов... Други казват, че той е учен, свет човек. Не, само Бог е учен, само Бог е свет. Ако в мене живеят Божията Любов и Божията Мъдрост, тогава мога да бъда учен, моа да бъда свет човек. Не е свет човек, оня в когото не живеят Божията Любов и Мъдрост. Свещеници и проповедници, в които не живеят Божията Любов и Мъдрост, не са никакви свещеници и проповедници.” (Новият човек) „И аз като ви говоря, това не го казва господин Дънов, а цялото небе говори чрез мен.” ("Растете в благодат!" от 07.01.1917 г.) Явно е че не може да се говори за "дъновисти", а за ученици на Учителя Беинса Дуно или за ученици на Бялото Братство. - Как да се наричаме? - питат учениците - Ученици на Бялото Братство – отговаря Учителя (източник: Съброни Беседи, 1919г) За жалост термина "Бяло Братство" в днешно време често се разбира погрешно. Повече информация в текста от библиотеката Великото Всемирно Братство и в темата Всемирното Братство . Няколко думи за учението на Бялото братство от Учителя: „Учението на Бялото Братство е неизменно. То е основано на канара, която не може да се разбие. В това учение още от създаването на света, още от самото начало има ред факти, които са записани и се пазят. И един ден, когато вие се развиете, ще четете това, ще видите, каква е историята за създаването на света от началото до сега. Ще разберете всички стадии, през които сте минали, ще почнете да виждате тези фази. Те ще се явят пред вас като живи картини. Струва си да бъдете ученици на великото Бяло Братство, понеже Учителите на това Братство държат всичката архива на Космоса. Те пазят книгата на живота и всички вие трябва да изучавате тази книга. По-голямо благо от това няма. Ще се стремите да придобиете това изкуство. Изведнъж няма да дойде, но постепенно. Един ден ще си кажете: “Благодарим, че тръгнахме в този път”. Колкото по-рано тръгнете, толкова по-добре. Колкото по-късно тръгнете, и по-късно ще стигнете.” (Разговорите при седемте рилски езера, съставители: д-р Методи Константинов, Боян Боев, Мария Тодорова, Борис Николов; глава: Всемирното Бяло Братство през вековете) Според историческата информация, която е останала, промяната в Петър Дънов е станала 1897г. “Едно от най-важните събития в живота му се случва на 7 март 1897г. На тази дата “настъпват събития без никакъв външен ефект. На езика на езотерическата наука то се нарича посвещение. Това е един свещен миг или час, когато пратениците от небето, от каквато и степен да са и с каквато и мисия да са дошли, биват посвещавани от същества, за които не можем да приказваме. В тази среща те ясно виждат своя път и получават указания за това, което предстои да сторят.” От този момент нататък, ще бъде писано за същия човек като за една нова личност, претърпяла една необикновена вътрешна трансформация. Това символично ще се показва чрез използването на почитателното Учителят Беинса Дуно или просто Учителят” (източник) В своите беседи и лекции Учителя е оставил хиляди правила и методи за вътрешна работа, както и методи, които могат да бъдат приложение във всички сфери на съвременния живот – наука, изкуство, духовност и т.н. “Тези идеи, които излагам в беседите и лекциите, вие и сами може да намерите. Но за всяка идея трябва да работите 25 хиляди години, за да я намерите. Да кажем, че в една беседа има 10 идеи, тогава колко години ви трябват да намерите идеите, които са само в една беседа? А колко такива беседи има? Затова с тези беседи и лекции се съкратява извънредно много времето за вашето развитие.” (из записки на Боян Боев) Може би ще минат много години преди българите да разберат какво е направил за тях като народ, а и за всички търсещи Учителя. ”Един ден българите ще разберат, че съм им бил голям приятел.” (том “Бог е Истината”) Слънчева, Духче, Mindfield и 8 others 11 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Guest Христо Добавено Януари 10, 2011 Доклад Share Добавено Януари 10, 2011 (edited) Дъновистите не са ли нещо като духовни демократ - комунисти. Редактирано Януари 10, 2011 от Христо Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Мария-София Добавено Януари 10, 2011 Доклад Share Добавено Януари 10, 2011 Последователи на Учителя. Братя и сестри в Бялото Братство,в Христа. braman 1 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Розалина Добавено Януари 10, 2011 Доклад Share Добавено Януари 10, 2011 Малко разяснения върху понятието “дъновист”, което се използва от хора с малко информация по въпроса, а от някои даже нарочно. На Изток, когато даден човек поеме духовна мисия (и получи посвещение) получава и ново име, което обикновенно да отговаря на новата същност, трансформацията която е станала. В някои клонове на будизма и хиндуизма например имената завършват на Анда, което значи светлина. Посветените започват да светят, или както казват стават светещи. Това е за учениците. Сидхарта, след като станал Буда, казва че и една частица не е останала от старото му аз. В човекът Исус се проявява същността на Христос. И когато учениците идват при него той поставя ръка на главата им и казва: от днес ти ще бъдеш Петър, ти ще бъдеш Симеон и т.н. Виждаме същия метод на работа. Още през 1906г-1907 на един от първите събори във Варна, Учителя казва, че тука няма никакъв Дънов. И после често е заявявал, че Дънов вече го няма. "По някой път се смея. Казват: господин Дънов е така и така. Дънов те не са го виждали. Един параван е. Ако някой автомобил, в който е влязъл някой, като видиш автомобила, виждаш ли този, който е в автомобила? " (Двата принципа) “Ще се научите да предавате учението на Бялото Братство. Да не казвате, че това е учението на някой си Дънов, че той го е измислил. Ако аз съм го измислил сега, утре ще дойде Иван, някой Петко, някой Стоян. Е, какво ще стане ако ние измисляме нещата.” (из Неделните беседи) “Един Господ – Бог на Любовта. Никакъв Дънов! Когато влезете в Любовта на Бога, тогава ще се напишат имената на всички, които са работили за тая Любов... Други казват, че той е учен, свет човек. Не, само Бог е учен, само Бог е свет. Ако в мене живеят Божията Любов и Божията Мъдрост, тогава мога да бъда учен, моа да бъда свет човек. Не е свет човек, оня в когото не живеят Божията Любов и Мъдрост. Свещеници и проповедници, в които не живеят Божията Любов и Мъдрост, не са никакви свещеници и проповедници.” (Новият човек) „И аз като ви говоря, това не го казва господин Дънов, а цялото небе говори чрез мен.” ("Растете в благодат!" от 07.01.1917 г.) Явно е че не може да се говори за "дъновисти", а за ученици на Учителя Беинса Дуно или за ученици на Бялото Братство. - Как да се наричаме? - питат учениците - Ученици на Бялото Братство – отговаря Учителя (източник: Съброни Беседи, 1919г) За жалост термина "Бяло Братство" в днешно време често се разбира погрешно. Повече информация в текста от библиотеката Великото Всемирно Братство и в темата Всемирното Братство . Няколко думи за учението на Бялото братство от Учителя: „Учението на Бялото Братство е неизменно. То е основано на канара, която не може да се разбие. В това учение още от създаването на света, още от самото начало има ред факти, които са записани и се пазят. И един ден, когато вие се развиете, ще четете това, ще видите, каква е историята за създаването на света от началото до сега. Ще разберете всички стадии, през които сте минали, ще почнете да виждате тези фази. Те ще се явят пред вас като живи картини. Струва си да бъдете ученици на великото Бяло Братство, понеже Учителите на това Братство държат всичката архива на Космоса. Те пазят книгата на живота и всички вие трябва да изучавате тази книга. По-голямо благо от това няма. Ще се стремите да придобиете това изкуство. Изведнъж няма да дойде, но постепенно. Един ден ще си кажете: “Благодарим, че тръгнахме в този път”. Колкото по-рано тръгнете, толкова по-добре. Колкото по-късно тръгнете, и по-късно ще стигнете.” (Разговорите при седемте рилски езера, съставители: д-р Методи Константинов, Боян Боев, Мария Тодорова, Борис Николов; глава: Всемирното Бяло Братство през вековете) Според историческата информация, която е останала, промяната в Петър Дънов е станала 1897г. “Едно от най-важните събития в живота му се случва на 7 март 1897г. На тази дата “настъпват събития без никакъв външен ефект. На езика на езотерическата наука то се нарича посвещение. Това е един свещен миг или час, когато пратениците от небето, от каквато и степен да са и с каквато и мисия да са дошли, биват посвещавани от същества, за които не можем да приказваме. В тази среща те ясно виждат своя път и получават указания за това, което предстои да сторят.” От този момент нататък, ще бъде писано за същия човек като за една нова личност, претърпяла една необикновена вътрешна трансформация. Това символично ще се показва чрез използването на почитателното Учителят Беинса Дуно или просто Учителят” (източник) В своите беседи и лекции Учителя е оставил хиляди правила и методи за вътрешна работа, както и методи, които могат да бъдат приложение във всички сфери на съвременния живот – наука, изкуство, духовност и т.н. “Тези идеи, които излагам в беседите и лекциите, вие и сами може да намерите. Но за всяка идея трябва да работите 25 хиляди години, за да я намерите. Да кажем, че в една беседа има 10 идеи, тогава колко години ви трябват да намерите идеите, които са само в една беседа? А колко такива беседи има? Затова с тези беседи и лекции се съкратява извънредно много времето за вашето развитие.” (из записки на Боян Боев) Може би ще минат много години преди българите да разберат какво е направил за тях като народ, а и за всички търсещи Учителя. ”Един ден българите ще разберат, че съм им бил голям приятел.” (том “Бог е Истината”) Благодаря на Иво за изчерпателния отговор ,с който се осветлява една истина. Mindfield, Слънчева, braman и 3 others 6 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Канел Добавено Януари 10, 2011 Доклад Share Добавено Януари 10, 2011 - Как да се наричаме? - питат учениците - Ученици на Бялото Братство – отговаря Учителя (източник: Съборни Беседи, 1919г) Така съм по-съгласен. Трябва да се прави разлика между "ученик на Бялото Братство" и "бял брат". Първото предполага някакъв процес на трансформация (учене), докато второто - нейното постигане. Дипломата за висше образование и съответната титла (д-р, инж., магистър) ви ги дават като си вземете изпитите, но не преди това, нали? Аз лично се чувствам още доста сивичък и трябва дълго време да съм ученик преди да стана бял брат, ако стана някога. Много белина и перилни препарати ще трябват. Пламъче, Mindfield и Дъгата 3 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Guest Христо Добавено Януари 10, 2011 Доклад Share Добавено Януари 10, 2011 Не познавам такива биологични видове, Хриско... Е,как да не познаваш. Учителят е бил привърженик на един един духовен доброволен комунизъм, знам че един дъновист ( Георги Томалевски) е писал в спомените си за братята анархисти и че ви отличават само методите. Знам че Учителят е общувал с Г. Димитров, че го е крил в къщата си(ятакувал му е). Има сходства, разликата е че червените комунисти са агресивни и безбожни. Но пък и червеното е по - агресивен, страстен цвят от бялото. Учителят е казвал, че частната собственост е източник на злини, че една световна федерация без граници ще помогне за решаването на много от социалните проблеми. Чел съм, че в новата култура няма да има пари. Едните са за революция, другите за еволюция. И едните, и другите са имали комуни. Дипломата за висше образование и съответната титла (д-р, инж., магистър) ви ги дават като си вземете изпитите, но не преди това, нали? Но даже професорите те наричат "колега". Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Слънчева Добавено Януари 10, 2011 Доклад Share Добавено Януари 10, 2011 Как мислите,защо Учителят е обръщал внимание на въпроса и го е коментирал пред последователите си и хората,които са посещавали неделните беседи.? Мисля,че е добре да си дадем отговор на този въпрос. Учителя е знаел, какво ще се случи. Познавал е прекрасно народопсихологията ни и човешката природа. Егоизма. Та за това е оставил препоръки и всеки избира кое да следва, да послуша. Има хора, такива, които ще възхваляват или хулят. Има последователи, които по свобода на избора си са решили да попрочетат, да поприложат Словото. Хора, които се стремят да са окултни ученици, но това е трудна задача. Важно е все пак да поработим над себе си, да се променяме съзнателно и да можем да развиваме вътрешните си корективи за доброто и за нашето израстване. Като променяме себе си днес, към добро и позитивно, променяме бъдещето, света... Ако на някого му харесва да ме нарича или да се нарича дъновист, бял брат или сестра, ученик то и следва да е разбрал смисъла на всяка от тези думи. Но външните названия не са толкова съществени, както каза Донка, те са етикети. Важен е вътрешния смисъл. Вие, окултните ученици в България, трябва да дадете един пример, ако не на съвършенство, то поне на издръжливост, на храброст, на самоотричане, и при това като ви обиждат, да можете да издържате. Като дойде отчаянието във вас, да не се отчайвате. Като дойде маловерието във вас, да не се обезверявате. Искам да бъдете образци на една жива вяра. Никога не изгубвайте вярата си! Защото ние не гледаме на вас, какви сте сега, но гледаме, какви трябва да бъдете след 5, 10, 22 години. И тогава, който ви срещне, да каже: „Ето една наука, която променя хората!“ Имената са ви записани Не е важно кой, как и защо ни нарича. Важно е ние да бъдем пример и да покажем, че това учение е Божествено. Да се нарече човек ученик е голяма отговорност! Надеждна, Розалина, Пламъче и 2 others 5 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.