Jump to content
Порталът към съзнателен живот

Аум - 15 упражнение


Recommended Posts

От известно време разсъждавам по това упражнение.

В последното издание на "Паневритмия" е посочено следното:

АУМ

"Обяснение: Има едно течение, което идва от Слънцето и минава през центъра на Земята и друго едно течение, което изхож­да от Земята и минава през Слънцето. Ко­гато протегнем едната ръка нагоре под ъгъл 45°, то чрез нея възприемаме Божественото. Чрез крака, с който стъпваме, при­емаме земни енергии. Чрез тая ръка и този крак, които са надолу, изхвърляме нечисто­то, набраните необработени, дисхармонични енергии вън от нас, към Земята."

В архивния филм с Учителя, видях че той изпълнява упражнението като ръката, която сочи надолу не е под ъгъл от 45 градуса, а е точно до тялото.

На самата Паневритмия видях, че някои хора го изпълняват както е в книгата, а други както го играе Учителят във филма.

Има ли значение за ръката, която сочи надолу под какъв градус ще е? Или има значение само за ръката, която сочи нагоре - т.е. ръката, която възприема?

Линк към коментар
Share on other sites

  • 3 months later...

В книгата на Георги Стойчев "Паневритмията - мъдрост - философия - откровение" на стр. 40-41 пише следното:

Казахме, че чрез Паневритмията се свързваме с душата на Земята. Така ние участваме в процеса на приемане и трансформиране на силите в нейното енергийно тяло. Когато дясната ръка сочи 45 градуса нагоре, нечистата материя изгаря в огъня на Духа, а когато лявата сочи 45 гр. назад, нечистата материя се поема от нисшите същества, така ние се освобождаваме от нея. По този начин работим и за изчистване на астралното тяло на Земята. Образът на тази трансформация трябва да изпълва нашето съзнание, за което е необходима силна концентрация. (например в упражненията "Евера", "Аум", "Побеждаване") Същото се отнася и за лявата ръка горе 45 гр и дясната долу 45 гр.

:hmmmmm:

Редактирано от helen
Линк към коментар
Share on other sites

Има значение, но спорен е моментът. Пробвал съм и двата варианта. На мен ми идва ръката да сочи точно надолу. Защото центърът на земята е надолу, не на 45 гр. Ако е наклонена на 45гр. назад действително ще се свържеш с низшите същества. Аз предпочитам да се свържа с центъра на земята. Пък и Учителя го има заснет така. Обаче има много привърженици на другото становище....Мисля че като има спор всеки сам трябва да пробва и да си реши, кой вариант да играе...rolleyes.gif

Линк към коментар
Share on other sites

Преди доста време се коментираше някаква беседа ,където е пишело ,че ръцете трябва да бъдат изпънати на 45 градуса спрямо тялото.Аз не съм я чел или видял.

За мен понякога Учителите могат да играят по един начин ,а техните последователи -по друг.Целите могат да бъдат различни.А и да не забравяме ,че Учителят е казвал ,че един ''белег'' е истинен ,когато го срещнем или видим на три места.Една снимка не винаги е доказателство ,че това е правилния и валиден начин за всички.

Когато едната ръка е изпъната на 45 градуса ,а другата -не е ,се губи плавното преминаване от ръка в ръка/линията ,образувана от двете ръце не е права./ И тогава отвеждането на енергиите е по-трудно.А и когато ръката е до тялото и енергията е негативна ,негативното влияние върху тялото е по-силно.

И дланта трябва да е отворена назад, а не към крака.Принципът за откритост,искреност и отвореност е основен за Паневритмията.

Линк към коментар
Share on other sites

В обяснението на брат Боян Боев по отношение на Аум се казва, че "когато протегнем едната ръка нагоре под ъгъл 45 гр, ръка възприемаме Божественото. Чрез тази ръка и този крак, които са надолу изхвърляме нечистото, набраните необработени, дисхармонични енергии вън от нас, към земята." При това ръцете образуват права линия, както е и в описанието, за да протекат енергиите правилно, като по проводник. Никъде в описанията не се споменава за центъра на земята. Имаше доста спорове защо не виждаме Учителя да вдига ръцете си по начина от описанието, имаше дори смешното обяснение, че костюмът му е пречил. Не знаем защо. Не знаем с какво е било заето съзнанието му в този момент. Знаем обаче как е препоръчвал да се игрaе упражнението. Наистина, както пише Солей, по една снимка не можем да съдим, нито по няколко кадъра. В първа и втора година на двата окултни класа Учителя говори много за слънчевото течение и енергиите на електричеството и магнетизма. А в 1936г. в беседата "Тайни и откровения", държана на Витоша дава ценни указания за паневритмичните упражнения. Ще я намерите в сайта за паневритмия: www.panevritmia.info.

Линк към коментар
Share on other sites

Като неспециалист по паневритмия мога да помогна само с това, в което съм сигурна.

Ето това е много вярно и много съществено:

Образът на тази трансформация трябва да изпълва нашето съзнание.

Енергията следва мисълта. С мисълта да се правят някои корекции на евентуална неправилна позиция на физическото тяло. ( Без, разбира се, това да е претекст за небрежност.)

Мисълта и живата представа за случващото се са много, много действащи.

Редактирано от късметче
Линк към коментар
Share on other sites

Светла_Б user_popup.png Може ли все пак да те попитам, имаме ли право на избор при спорни варианти на едно упражнение. Не може ли всеки сам да избира дали ръката ще бъде в права линия или надолу, както при снимката с Учителя. Нима насила ще се принуждаваме. Като казваме че сме единствено прави. Има мнения на ученици от времето на Учителя които са били лично обучавани, точно в този вариант - ръката на долу по крака изпъната.

Аз имам достатъчно опит в тия упражнения, не съм начинаещ, знам за какво говоря. Мога само да добавя, че и двата варианта са полезни, но имат различно въздействие. Лично за мен е важно хората въобще да играят Паневритмия. Всеки да си избира какъв вариант да прави. Мен не ми пречи ако ти проповядваш твоята теза, но моля не отхвърляй и другото.

Та въпроса ми е имаме ли право на избор,... или анатема?

Линк към коментар
Share on other sites

Анатема май стана модерна дума.

Разбира се, че всеки има възможност да избира, и това е една от разликите между нас и други общества.

Редактирано от Светла_Б
Линк към коментар
Share on other sites

Благодаря! Така нещата стоят вече добре. Свободата ражда истината. Някога спорехме с теб на Бунарджика, и тогава този спор си остана във въздуха. В мен остана неприятното усещане за налагане. Разбирам че има еволюция.

Поздрави на Пловдив!rolleyes.gif

Линк към коментар
Share on other sites

  • 2 months later...

Аз продължавам с моите търсения за Аум :yinyang:

В упражненията "Възлизане", "Аум", "Красота" момента на равновесие усещаме, когато двете ръце в срещуположното си движение, в миг застанат успоредни една до друга, пред тялото, с длани надолу, на височината на сърдечната чакра. Ако успеем да отбележим този момент в нашето съзнание, в сърцето си ще усетим особено чувство на красота и блаженство. Споменатите упражнения са трудни, защото скоростта при движение на двете ръце във всеки момент е различна. Това дава обяснение на въпроса: Защо в упражнението "Аум" едната ръка на Учителя е горе под ъгъл 45 гр., а другата е успоредна на тялото. Защото ръката долу се движи с по-голяма скорост, ако приемем условно, че на снимката Учителя изпълнява упражнението "Аум".

Георги Стойчев

"Паневритмията - Мъдрост - Философия - Откровение

63 стр.

Линк към коментар
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Добави...