томи Добавено Декември 9, 2010 Доклад Share Добавено Декември 9, 2010 "Преподаване на Паневритмия в Българското Училище." Българското Училище е Самата Майка Земя. Българинът е човек,който търси Бога и Го намира. Българският народ е преди всичко силен със своя Дух. Определено му е да бъде Духовен Водач на другите народи. По свободна воля всеки в себе си ще трябва да реши дали е Българин или някакъв друг тип. Учението на Учителят Беинса Дуно е Учение на Духа. Първото и единственно Духовно Учение на Единия Бог. Всеки сам за себе си ще трябва да реши дали ще го следва или не. Великото училище Земя е затова създадено да даде условия на душите да се учат. Като завършат образованието си ще има изпит. Ще ги питат да речем: Какво знаете за датата : 01.11 .1111 год.,кой е онзи народен будител ,който е изгорен на клада във Велики Преслав и чието тайно почитане е в основата на чествуването на днешния празник на народните будители. Едва ли ще знаете,защото той е богомил. Ще ви запитат например: Прочетоха ли ви в училище цялото стихотворение на Стоян Михайловски -Български всеучилищен химн - Кирил и Методи.Сигурно не. Прекалено са духовни , а на някои, които държат юздите на властта; духовно силни хора не им трябват. КИРИЛ и МЕТОДИЙ "Върви народе възродени, към светла бъднина върви, с книжовността таз сила нова, съдбините си поднови! Върви към мощната посвета! В световните борби върви, от длъжност неизменна воден- и Бог ще те благослови! Напред !науката е слънце, което във душите грей! Напред народността не пада там гдето знанъето живей! Безвестен беше ти,безславен! О, влез в историята веч, духовно покори страните, които завладя със меч!" Тъй солунските двама братя насърчваха дедите ни... О,минало незабравимо, о,пресвещени старини! България остана вярна на достославний тоз завет- в тържествувание и в страдание извърши подвизи безчет... Да,родината ни години пресветли пеживя, в беда неуписуема изпадна, но върши дълга си всегда! Бе време,писмеността наша кога обходи целий мир; за всесветовната просвета тя бе неизчерпаем вир. Бе и тъжовно робско време... Тогаз балкански храбър син навеждаше лице под гнета на отомански властелин... Но винаги духът народен подпорка търсеше у вас, о,мъдреци! През десет века все жив остана ваший глас! О,вий,които цяло племе извлякохте из мъртвина, народен гений възкресихте- заспал в глубока тъмнина. Подвижници за права вяра, сеятели на правда, мир, апостоли високо славни, звезди върху славянский мир, бъдете преблагословени, о,вий, Методи и Кирил, отци на българското знанъе, творци на наший говор мил! Нек името ви да живее във всенародната любов, речта ви мощна нек се помни в славянството во век веков! Тук се спомена и за едно предаване по БНТ -"Вяра и Общество" Дали организаторите на предаването знаят смисъла на думите "Вяра" и "Общество" Истинската вяра е плод на Духа. Ами, че отправните точки на всичките изказвания имаха светска или религиозна основа и тук таме атеизъм,но не и от позицията Единното Христово съзнание т.е. от позицията на Духа. Ами ако не знаят смисъла на мотото на предаването си; дали дискусията която водят ще е смислена? Посланията на предаването бяха : конфронтация -разделение -противопоставяне на една част от обществото на друга. Запитайте се какви сили действуват зад формулата: "Разделяй и владей", и ще разберете на чии интереси служи подобно предаване. Всяко зло за добро. Мир и Любов. Слънчева, Розалина и Ани 3 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Ани Добавено Декември 10, 2010 Доклад Share Добавено Декември 10, 2010 (edited) В тази тема забелязвам два момента. Единият е осъждането на неправилния начин, по който се прави опит да се докоснат децата в училище с Паневритмията и естествената атака от страна на едно православно предаване. Напълно съм съгласна с характеристиките, които дават на това предаване почти всички писали тук. Не виждам смисъл то повече да се обсъжда и да му се вдига нулевия рейтинг. Проблемът е другаде – има ли все пак място Паневритмията в българските училища? Като извънкласна дейност естествено. Вярно е, че един преподавател в училището на първо място трябва да възпитава с примера си. Но тук май не става дума за качествата на българските учители, а за мястото на Паневритмията в училище? Съгласна съм с написаното от solej: Да ,може да има и вреда.И то доста голяма.И то ,когато децата и родителите не са подготвени.Паневритмията не е панацея за българското образование.Не бива да се самозаблуждаваме.Тя може да бъде само катализатор за по-добро физическо и психическо здраве на учениците.Но за да разберете дълбочината на проблема ''паневритмия в училище '' ,а защо не и на мисията'''паневритмия в училище'' ,почти винаги е необходимо да сте едновременно в двете системи -училищната и духовната.И да имате добри психологически ,педагогически и духовни знания. Всяко едно залитане от прекалени мечти или насилственото налагане на един духовен модел на деца ,които са без необходимата подготовка ,може да доведе до духовно престъпление.Както много добре знаем ,революциите не са най-доброто средство за развитието на човечествето.А много често ние сме именно в ролята на духовни революционери. Аз не съм против преподаването на паневритмия в училище.Аз съм за преподаването на деца ,които имат някаква духовна нагласа ,след взето предварително писмено разрешение от техните родители и след разрешение от съответното ръководство на училището и ИО на МОМН.Ако това не стане ,нека всяка братска група си намери начин да обучава деца извън училище. И друго важно изискване-нека детските паневритмии бъдат по-дълго такива .Докато децата не укрепнат енергийно , нека по-рядко децата играят в паневритмия на възрастни. Нямам голям опит в Паневритмията и затова не мога да давам съвети как да се работи с децата. Но имам опит с образованието и виждам, че докато опитните в учението хора се опасяват от това да не бъдат обвинени, да не направят някаква грешка, влизайки в училищата, то там се настаняват техники от други учения – йога, китайската гимнастика Цигун, различни бойни изкуства, в които са заложени духовни ценности на източни народи, на култури далече от нашата. Нямам нищо против тях. Дори много ми допада китайската гимнастика. И йога практикувам. Но все пак учението оставено от Учителя Петър Дънов е за българите. И заветът към неговите ученици е да се разпространява това учение сред българския народ на първо място, а след това в чужбина. А на практика в българските училища се въвеждат чужди окултни практики. Ето например анонсът на едно частно училище: Частно училище по българска култура Учениците изучават следните дисциплини: съвременна култура, български език, математика, компютърни науки, бойни изкуства, йога, светознание, гражданско образование и етика, краснопис, шах, етнография, народно пеене, астрономия, анатомия, ... Йога, Цигун, таекуондо, айкидо носят опитности от други учения. Защо в едно училище по българска култура да няма заложено за изучаване Паневритммия, вместо йога? Може и да има такива училища? Много ми се иска. Редактирано Декември 10, 2010 от Ани Иво, Пламъче, Слънчева и 1 other 4 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
цветна дъга Добавено Декември 10, 2010 Доклад Share Добавено Декември 10, 2010 (edited) Ако човек е в системата на образованието ще мечтае по-малко и ще бъде много по-рационално благоразумен. Йога, цигун, бойни изкуства и прочие ги има още в детските градини като извънкласни форми на занимание. Родителите са доволни. Не са в категория "секти", както са сложили Учението на Бялото Братство - абсурд, но ние, хората, сме абсурдни и нелогични. В училище ситуацията е коренно различна и смятам, че само и единствено, който е в "кухнята" на образователната система може да бъде категоричен и ясен в определени позиции за Паневритмия в училище, както Солей и малцина .Не мога да се съглася с мечти в прагматично и материалистично общество, в което преди повече от век и днес е валидна максимата: "Парице, парице, мила сестрице, с тебе добре, без тебе зле". Ани, определено, не си прочела, или си пропуснала да прочетеш във втория ми пост въпроса - как ще се заплаща на преподавател по Паневритмия?!? И още нещо - как хем си в образованието, хем не може да дадеш съвет за работа с децата - дали ще се преподава Паневритмия или ботаника, физика на частиците или молекулярна биология, география на света, световна литература или история на фактите - децата са деца и има специфики в обучението - най-голямата - да ОБИЧАШ онова, което се преподава и онези, на които го преподаваш. Но съвсем не е все едно да говориш за Учението на Мировия Учител Беинса Дуно, донесъл Паневритмията като метод на Живеене в Любов, Мъдрост и Истина - и да се очаква заплата на фиш. §Цитат от Ани: "Нямам голям опит в Паневритмията и затова не мога да давам съвети как да се работи с децата. Но имам опит с образованието и виждам, че докато опитните в учението хора се опасяват от това да не бъдат обвинени, да не направят някаква грешка, влизайки в училищата, то там се настаняват техники от други учения..." И аз искам детето ми да е в училище, изучавайки Паневритмия, с другарчета вегетарианчета по ум и сърце, и по маса, да изучават и слушат в часовете по музика флейта, пиано и песните на Учителя, да гледат на Природата като на Жив Организъм. Но това са мечти. Това за момента само родителите и разумния, неемоционално повърхностен и хаотичен по ум преподавател може да запали като интерес в своето дете първо, а после и в другите деца. На колко родители от Братството децата им жадуват за Учението и Паневритмията? Ако не се вгледаме в себе си, ще се надлъгваме - със себе си и с другите и ще убеждаваме другите в собствените ни лъжи, добре маскирани като истини, но пак лъжи. И още нещо - за какъв страх от обвинения става дума? Благоразумие и Отговорност пред Бога не са страх. Човешките страсти шепнат страх, но страх от Бога е нещо друго. В Западн Европа има великолепните Валфдорски училища на Рудолф Щайнер, но тук кой има средствата и възможностите на западняците? Паневритмия в училище може да се преподава само ако е Частна Духовна гимназия и прогимназия, в която точно по този предмет на преподавателя не се дава заплата - т.е. "учител без портфейл" и се работи абсолютно безкористно във всяка насока. Всичко останало, което се подчинява на парите в този конкретен случай - е илюзия, но не е Учението на Бялото Братство. Гол ентусиазъм, замазано духовно его - не просто опасно, изключително опасно. "Ходи в светлия път на живота, къде огън гори, къде вода тече, къде въздух лъха, къде трева никне, къде цвете цъфти, къде риба плува, къде птица хвърка, къде човек мисли, къде духът бъдеще чертае и истината цари.Отваряй очите си, когато добродетелта се усмихва. Слушай, когато истината говори. Работи, когато духът на мъдростта бъднини чертае. Път без светлина, къща без врата, река без вода празни работи са. Светли мисли, чисто сърце, възвишена душа, силен дух приятели за човека са. Вслушвай се в наставленията на духа си и в упътванията на душата си, за да ти бъде всякога добре." Ценни мисли из книгата на Великия живот (V) Редактирано Декември 10, 2010 от цветна дъга shining_star 1 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Дъгата Добавено Декември 10, 2010 Доклад Share Добавено Декември 10, 2010 За да има преподаване - трябва да има желаещи, а това зависи и от информацията, с която родителите разполагат. А това от своя страна е свързано с това как родителите възприемат Бялото Братство. Давам пример - какво според вас би си помислил човек/родител,които отива например на концерта на Бялото братство преди няколко дни в залата на ул. "Чехов" и какво да види - майка с 2 деца е права, едното дете (5-6г.) е право до нея, а другото - седнало на перваза на прозореца. След почивката едното детенце няколко пъти се опита да седне на празните столове и бе любезно изгонено, една тяхна позната искаше да вземе по-малкото (3-4г.), но и тази жена бе изгонена. Накрая един много стар дядо стана и й предложи стола, а тя отказа, ама я побутнаха и тя седна за малко с едното дете и скоро след това излезе,за да си седне човекът. За какво отношение става дума? После как човек да вярва, че хората прилагат написаното в беседите??? По делата ще ги познаете.... (( Аз лично бях правостояща открая и гледах и не вярвах на очите си ............без коментар......) braman, цветна дъга и Канел 3 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
braman Добавено Декември 10, 2010 Доклад Share Добавено Декември 10, 2010 Давам пример - какво според вас би си помислил човек/родител,които отива например на концерта на Бялото братство преди няколко дни в залата на ул. "Чехов" и какво да види - майка с 2 деца е права, едното дете (5-6г.) е право до нея, а другото - седнало на перваза на прозореца. След почивката едното детенце няколко пъти се опита да седне на празните столове и бе любезно изгонено, една тяхна позната искаше да вземе по-малкото (3-4г.), но и тази жена бе изгонена. Накрая един много стар дядо стана и й предложи стола, а тя отказа, ама я побутнаха и тя седна за малко с едното дете и скоро след това излезе,за да си седне човекът. Това е много интересен казус! През цялото време някой да варди празните столове при условие, че залата е претъпкана - това е много любопитно. Аз бих отишъл да проверя и с усмивка до ушите бих попитал: Извинете, да не би да са боядисани? Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Ани Добавено Декември 10, 2010 Доклад Share Добавено Декември 10, 2010 (edited) Цветна дъга, отговарям само на спокойно зададени въпроси. На прекалено емоционални, повърхностни и хаотично зададени въпроси ми е трудно да отговоря. Като например този: И още нещо - как хем си в образованието, хем не може да дадеш съвет за работа с децата - дали ще се преподава Паневритмия или ботаника, физика на частиците или молекулярна биология, география на света, световна литература или история на фактите - децата са деца и има специфики в обучението - най-голямата -да ОБИЧАШ онова, което се преподава и онези, на които го преподаваш. Всеки преподавател може да дава акъл само за собствената си дисциплина. Това за което се е подготвял. В постът ми, който коментираш има повече въпроси, а не категорични мнения...Колкото до това да обичаш предмета си и децата – това са азбучни истини и за тях тук не става дума. А относно сравнението с Валфдорските училища на Рудолф Щайнер, то сетих нещо... Лука 4:24 И пак рече: Истина ви казвам, че никой пророк не е приет в родината си. Редактирано Декември 10, 2010 от Ани Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
цветна дъга Добавено Декември 10, 2010 Доклад Share Добавено Декември 10, 2010 Слънцето грее за всички. Ако искаме да го видим, добре. Ако си затваряме прозорците и спукаме и щорите, дори и това е за добро. shining_star 1 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Eлф Добавено Декември 10, 2010 Доклад Share Добавено Декември 10, 2010 Слънцето грее за всички. Ако искаме да го видим, добре. Ако си затваряме прозорците и спукаме и щорите, дори и това е за добро. Разбира се " В един прекрасен ден един монах отишъл до килията, до хижичката на Ал Рабúя и казал: Рабúя, какво правиш вътре в тази килия? Излез и виж какво прекрасно утро е, какви цветя и какво утро е сътворил Бог! Какво казва Рабúя? Рабúя му отговаря отвътре, от хижата: Вътре в хижата аз виждам Създателя на утрото, Този, Който е създал това, което ти наблюдаваш отвън. Това, което ти наблюдаваш отвън, приятелю, грешиш; никакво утро, никакви цветя. По-хубаво е ти да дойдеш при мене и да видиш Създателя, защото всяка външна красота е безсмислена в сравнеие с тази, която аз виждам отвътре. Ще обясня: Ал Рабúя е постигнала вътрешното, съкровеното, истината в себе си..." Виждащата Любов - Елеазар Хараш Слънчева и томи 2 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Канел Добавено Февруари 8, 2011 Доклад Share Добавено Февруари 8, 2011 Какво е вашето мнение за възможността да се преподава Паневритмия в българското училище? Твърдо против. Може би като свободно избираем предмет, но преди да се вкарват децата в танца, трябва да им се обясни символизма и смисъла на всяко движение. Как се отнасяте към фактите ,показани в това предаване на БНТ : http://bnt.bg/bg/pro...0_oktomvri_2010 Ужас! Въпросната г-жа Румяна очевидно не е с всичкия си. В случая хората от предаването, макар и православно, са прави да се противят на едно такова "преподаване на паневритмия". Давам пример - какво според вас би си помислил човек/родител,които отива например на концерта на Бялото братство преди няколко дни в залата на ул. "Чехов" и какво да види - майка с 2 деца е права, едното дете (5-6г.) е право до нея, а другото - седнало на перваза на прозореца. След почивката едното детенце няколко пъти се опита да седне на празните столове и бе любезно изгонено, една тяхна позната искаше да вземе по-малкото (3-4г.), но и тази жена бе изгонена. Накрая един много стар дядо стана и й предложи стола, а тя отказа, ама я побутнаха и тя седна за малко с едното дете и скоро след това излезе,за да си седне човекът. За какво отношение става дума? После как човек да вярва, че хората прилагат написаното в беседите??? По делата ще ги познаете.... Именно, по делата. Другото са празни приказки, красиви пожелания и летене в облаците. Извинявам се за острия тон, но академичното в мен, доколкото го има, си казва думата. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.